Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkea teillä SAA tehdä? Sellaista mitä ehkä yleensä ei saa?

Vierailija
05.04.2010 |

Ja perustelunne. Tuosta kiellettyjen asioiden listasta tuli mieleeni.

Omani on vasta vauva, joten ei ole ajankohtaista, mutta itse ollessani lapsi meillä sai mm. pelata jalkapalloa sisällä. Tämä oli kavereista hauskaa, ilmankos oli usein väkeä kylässä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin en kiellä jos kuulen "kakka ja pissa"-juttuja, ne kun kuuluvat tiettyyn ikään :).

Vierailija
2/28 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi osaa perustella kantansa hyvin, me aikuiset voimme myöntää olleemme väärässä. Joillekin tuntuu olevan vaikeaa.

Lasten kaverit saa riekkua meillä tuntikausia. Lapsuuden kodissani oli aina vilskettä ja meteliä, eikä se haittaa minua nytkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juosta, hyppiä sängyllä, pelata jalista, kiipeillä ovenkarmeissa jne. En näe mitään syytä kieltää.

Vierailija
4/28 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa huutaa ja riehua, juosta, heitellä palloa, lyödä palloa tennismailalla, levitellä leluja ympäri taloa. Yleensä yritän kieltää varalliset asiat, ja vain purra huulta itseäni ärsyttävistä asioista (huutaminen).

Vierailija
5/28 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällä saa pelata sählyä ja pehmopallolla jalkapalloa.

Saa pomppia sisätrampoliinilla, sohvalla saa tehdä voltteja.

Patjoilla (erikseen tätä varten) saa voimistella ja hyppiä pituutta.

Sisällä saa juosta ja ampua imukuppiaseella, sekä heitellä pehmopalloilla.

Alta kouluikäiset ovat saaneet rullaluistella sisällä (uudet luistimet jotka eivät olleet vielä olleet ulkokäytössä).

Saa kiivetä ovenkarmeja pitkin leuanvetotankoon ja hypätä sieltä alas.

Kaiken kaikkiaan saa tehdä paljon liikunnallisia asioita ja leikkiä, sekä myös pitää meteliä. Kavereita saa useita yhtä aikaa kylässä.

Kielletty on lähinnä vain vaaralliset asiat.

Vierailija
6/28 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään ruokaretkiä olohuoneeseen

Vierailija
7/28 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen mielessäni iloisia lapsia puuhaamassa kaikkea hauskaa.

t. ap

Vierailija
8/28 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. aamupalan meidän 6 v tyttö syö lastiksia katsellen.

Vierailija
9/28 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse lapsena luin usein kirjoja syödessäni + olen myös lukenut lapsille ääneen ruokapöydässä. (SAllin tämän koska lukeminen syödessä on itsestäni niin mukavaa - olen siis mukavuudenhaluinen)

Vierailija
10/28 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kerätä pulloja ja viedä kauppaan.

Saa tulla vanhempien väliin yöllä nukkumaan.

(näistäkin asioista on ihmettelyä tullut, joten laitoin ne tähän ketjun jatkoksi)

Vierailija
11/28 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(mutta jos itse syömisestä ei tule mitään, sitten kielletään).

-Saa katsoa syödessä myös joskus telkkaa.

-Saa hyppiä sängyllä

-saa olla suihkussa niin kauan kuin haluaa

-jos syö hyvin ruokaa, saa jälkiruokaa

Vierailija
12/28 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan lasten rakentaa majoja esim aulaan, ne saa jäädä viikoksi jos niillä leikitään. Saa maalata vesiväreillä ja askarrella ja nekin saa jäädä muutamaksi päiväksi levälleen, jos huvittaa. Saa rakentaa seikkailuratoja ympäri huushollia. Saa juosta, pomppia sohvilla ja sängyillä. Mies on tiukempi.

Vierailija
13/28 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellettyä on toisten satuttaminen ja loukkaaminen ja tavaroiden rikkonen tahallaan.

Meillä saa juosta ja riehua, hyppiä sängyllä, syödä olkkarissa, jättää leikit siivoamatta, valvoa koko yö, tulla mun viereen nukkumaan...

Vierailija
14/28 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liukumäkeä ylös, saa myös silloin, jos leikkipuistossa on vähän väkeä.

Sohvan selkänojatyynyt (irtotyynyjä) saa laittaa lattialle ja hyppiä sohvilta niitten päälle. Tätä eivät enää kauheasti tee, ku se on sallittua ;)

Lapset saavat rauhassa tylsistyä. Jos on tylsää on tylsää on tylsää. Hyvä niin. Useimmiten keksivät itse tekemistä jossain vaiheessa.

Mitähän muuta, majoja rakentavat, syövät "retkellä" ja nukkuvat toistensa luona yökylässä monia öitä peräkkäin. Mutta mielestäni lähes kaikkialla tehdään näin.

Ah, oliko se toi seinät likaiset lähmimisestä -ketju, johon ap viittaat?

Vierailija
15/28 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suihkussa ja porealtaassa vaikka 5 x päivässä, katsovat tv:tä syödessä tosin meillä ruokatila yhdistyy olkkariin, pojat pelaavat lätkää sisällä...

Vierailija
16/28 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähä kaikenlaist... paitsi ei kakkaa ja pissaa nurkkiin:D

kaikki järkevä on sallittu.ei sängyl pomppii saa;)

Vierailija
17/28 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teidän lapset eivät sitte löydä näitä ihmisiä puolisoikseen, jotka inhoavat yli kaiken sitä, että mussutetaan ja murustetaan olkkarissa...

Vierailija
18/28 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä tee sitä siltikään kovin usein.. ehkä se on se kielletty hedelmä

Vierailija
19/28 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa hyppiä kuralätäköissä, saa pomppia useampi lapsi trampoliinilla, saa kiipeillä puissa. Saa harjotella motoriasia taitoja ilman että äiti koko ajan pelkää lapselle sattuvan jotain. Meillä saa kompastella, kurkotella ja kiivetä, olla lapsia.

Vierailija
20/28 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teidän lapset eivät sitte löydä näitä ihmisiä puolisoikseen, jotka inhoavat yli kaiken sitä, että mussutetaan ja murustetaan olkkarissa...

voi tehdä myös kompromisseja. Mäkin lopetin tupakoinnin, kun mies inhoaa röökiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän