Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi rikkoi tietokoneen, kuka korvaa?

Vierailija
19.01.2009 |

Miksi isä maksaa kun ei ollut paikallakaan, miksi et vahtinut missä lapsi on mehunsa kanssa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis. Viisivuotiaani kaatoi mehua minun ja mieheni yhteiseen tietokoneeseen. Lapsen isän, jonka luona lapsi virallisesti asuu, kotivakuutus korvaa koneen mutta tämä kieltäytyy maksamasta omavastuuta. Sanoin sille, että mielestäni saisi maksaa, kun saa jo muutenkin elatusmaksut + lapsilisät ja lapsi on silti meillä yhtä paljon kuin hänellä ja nykyinen mieheni on maksellut lapsen ruokia sun muuta jo vuoden ja tämä exä on aivan itse väen vängällä halunnut ensisijaisen huoltajuuden ja kaiken vastuun lapsesta. Onko meillä siis laillinen oikeus korvaukseen vai eikö kenties ole? Siinä koneen mukana meni tosiaan myös aika liuta mun miehen juttuja.

Vierailija
2/14 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos kone on yli 3v vanhempi käytännössä vakuutusyhtiö ei korvaa mitään mistään kautta korvausta haettuna...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten sun piikkiin menee. Sorry..

Vierailija
4/14 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö se oo yhtä paljon sun lapsi kun isänsäkkin? Miks vaatia isältä maksua, vai onko teillä kenties paljonkin kaunaa toisianne kohtaan?

Vierailija
5/14 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, hälläkin on elatusvelvollisuus jos olette naimisissa.

t: etä-äiti itsekin

Vierailija
6/14 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh? Aika erikoinen lainsäädäntö musta. Eihän se kai lapsen kanssa naimisiin mene, vaan mun?!?

Vakuutusyhtiössä sanottiin, että miehen kotivakuutus korvaa, paitsi omavastuun. Koneen iästä ei ollut puhetta.

Onko teillä muuten tietoa vai ovatko nuo mielipiteitä? Siksi täällä tosiaan kyselen kun en yhtään tiedä miten homma menee ja mihin olis rinnastettavissa. Olen vaan saanut sen käsityksen että melkein kaikki vastuu lapsesta on aina lähivanhemmalla.

ap

Vierailija
7/14 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh? Aika erikoinen lainsäädäntö musta. Eihän se kai lapsen kanssa naimisiin mene, vaan mun?!?

ap

Mitä mahtais sossu siihen sanoa?

Ei mitenkään erikoinen, vaan ihan järjellinen asia.

Jotenkin kuulostaa siltä, että laitat miehesikin lapsesi edelle.

Vierailija
8/14 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä höpötä.

ap

Mitä mahtais sossu siihen sanoa?

Ei mitenkään erikoinen, vaan ihan järjellinen asia.

Jotenkin kuulostaa siltä, että laitat miehesikin lapsesi edelle.

Vierailija
9/14 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n miehellä ei ole elatusvelvollisuutta ap:n lapseen. Miehellä on elatusvelvollisuus kyllä ap:hen, mutta sillä nyt ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.

Ajattelepa ap ihan järjellä: KUKA siitä lapsesta on vastuussa? Isä silloin , kun lapsi on hänen kanssaan ja sinä silloin kun lapsi on sinun kanssasi, eikös vaan?

Kumpi teistä laisti velvollisuutensa vahtia lasta ja tämän tekemisiä? Sinä.

Sinä et vahtinut ja näin ollen sinä maksat sen omavastuun, jos tahdot uuden koneen.

Vierailija
10/14 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.tapiola.fi/www/Yksityisasiakkaat/Vakuutukset/Koti/Kerros-+ja…

Alimpana löytyy irtaimiston tuoteseloste sekä ehdot

Vierailija
11/14 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusyhtiössä sanottiin, että miehen kotivakuutus korvaa, paitsi omavastuun. Koneen iästä ei ollut puhetta.

Onko teillä muuten tietoa vai ovatko nuo mielipiteitä? Siksi täällä tosiaan kyselen kun en yhtään tiedä miten homma menee ja mihin olis rinnastettavissa. Olen vaan saanut sen käsityksen että melkein kaikki vastuu lapsesta on aina lähivanhemmalla.

ap

Vierailija
12/14 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on korvaukseltaan suurempi kuin vanha.

Siinä on tuotteen elinikä joka laskee tavaran hintaa.

Meille on joskus näytetty kotivakuutusta hankkiessa tälläistä kaavaa miten korvaushinta tippuu kun tuote vanhenee. On eri asia jos tietokone on uusi tai jos se on muutaman vuoden vanha. Siitä tippuu arvo.

Omavastuu vähennetään ja sitten jäljellejäävän osuuden saa. Eli missään nimessä et saa vanhemmasta koneesta uutta hintaa.

Minusta on kummallista että sinun kotona sinun lapsi olisi miehesi vastuulla jos lapsi on vastuullasi. Sinähän lapsen päästät mehun kanssa liikkumaan kotonasi.

Vierailija
13/14 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita omaan vakuutusyhtiöösi, teidän kotivakuutus taitaa korvata.

Osta miehellesi joululahjaksi ulkoinen kovalevy, jotta saa tallennettua kaikki tärkeät jutut jatkossa turvallisesti.

Jos koneella on jotain tärkeää, jonka tahdot välttämättä takaisin, niin vie kone huoltoon. Saavat ehkä pelastettua kovalevyn ja sitämyöten koneelle tallennetut jutut.

Vierailija
14/14 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vastuu on myös sulla.

5v. ei hallitse mehumukiansa, jos on läppärillä.

Olet aikuinen ja sun täytyisi se tajuta.

Läppäri ja juomapullo sopii paremmin yhteen niin ei haittaa kaatumiset.

Sinä maksat.

Taitaa olla huoltajuus isällä ihan muista syistä.