Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päihdeongelmaiset on maailman parhaita syyllistäjiä.

Vierailija
04.04.2010 |

Pitäisi antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mutta ei voi olla ahdistamatta välillä nuo systerin kommentit :(

Mun pitäisi vipata hänelle rahaa kun ei ole ruokaa (juonut omat rahansa).. Viinaan menisi vippaukset kuitenkin. Mulla on paha mieli kun haluaisi auttaa kuitenkin mutta toinen ei tajua että kaikki lähtee itsestä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli on vaikeasti päihdeongelmainen ja oli yhteen aikaan kanssa aina pummaamassa rahaa useimmiten just vedoten tuohon, kun mulla ei ole mitään ruokaa kaapissa. Aikoinani annoin pieniä summia, pyöräili sitten useimmiten vastaan kulmakuppilasta kahta puolta tietä. Nyt jos soittaa ja kitisee rahaa ruokaan olen vienyt tylysti ruokapussin portaille. Oli asiasta alkuun tosi vihainen, kun ei saanutkaan rahaa, mutta nyt ei ole kommentoinut mitenkään. Kerjuusoitotkin vähentyneet olemattomiin.

Muuten auttaminen on vaikeaa jos toinen ei apua halua tai edes tiedosta ongelmaansa. Olimme veljeni kanssa nuorempina todella läheisiä ja tuntuu pahalta katsoa toisen alamäkeä. Yritin aikoinaan saada hoidoon ja vaikka mitä muuta, mutta veljeni mielestä hänellä ei ole ongelmia, jokaisella on kuulemma oikeus vähän rentoutua ja minä olen se ongelmainen kun en osaa nauttia elämästä (siis ottaa vähän ja enemmänkin joka päivä)

Vierailija
2/4 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pyysi taas rahaa. Nyt sanoin että voin ostaa ruokaa ja röökiä mutta rahaa en anna. Ja kommentoin että ei voi olettaa että olen heti rahapussi auki jos hän rahaa tarvitsee. Heti tuli tekstari perään että "anna olla" Eli oikeasti ei tarvitse siihen ruokaan.

Monta vuotta on mennyt näin että aina on mennyt parempaan suuntaan, lupauksia lupausten perään ja sitten retkahdus. Ja sitten mä olen se paha ja itsekäs kun asiat suurinpiirtein reilassa enkä mukamas halua auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan tuo ruokapussin vieminen, kuten kakkonen tekee. Niinkään ei periaatteessa saisi tehdä, sillä niin mahdollistetaan toisen juopottelu/kamankäyttö.

Tuntuu julmalta, mutta niin se vain menee :( Tiesittehän, että on olemassa anonyymejä keskusteluryhmiä myös päihdeongelmaisten läheisille?

Vierailija
4/4 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tue juomista, älä anna rahaa.

Korkeintaan ruokapussi, niinkuin joku jo mainitsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi