Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkkeellinen tyhjennyts epäonnistui. Kuinka yleistä??

19.01.2009 |

Niin, mulle tehtiin 1.1. lääkkeellinen tyhjennys keskeytynenn keskenmenon takia. ja tänään jälkitarkastuksessa kohtu ei ollut tyhjentynyt kokonaan, oli kuulemma todella paljon raskausmateriaalia sisällä.

Kumminkin lääkkeellisessä tyhjennyksessä vuosin yli viikon ja hyytymiä tuli kaksi päivää. Onneksi oli jälkitarkastus jossa ultrattiin. nyt menen sitten ylihuomenna kaavintaan, jospa sieltä saataisiin sitten kaikki pois.

Mutta kuinka yleistä tämä on? että lääkkeillä ei saada kaikkea tyhjennettyä??

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten jouduin lääkkeelliseen tyhjennykseen. Hoitaja katsoi sairaalassa että pönttöön tuli tarpeeksi ainesta ja sitten passitettiin kotiin ilman sen kummempia tutkimuksia tai jälkitarkastuksia.

Vuoto jatkui parin viikon verran runsaampana ja sitten hissukseen hiipui mutta edelleen pikkaisen toisinaan tuli verta edelleen. Kuukausi lääkkeellisestä tyhjennyksestä sitten räjähti, aloin yllättäen vuotamaan verta seulana kaupungilla ostoksilla ollessani. Verta tulvi ryöppyinä ja taju oli mennä. Sairaalassa sitten totesivat ettei lääkkeellinen tyhjennys ollutkaan onnistunut vaan jouduin vielä kaavintaan.

Kaiken A ja O näyttäisi oleva jälkitarkastus, jota mulla ei jostain syystä ollut laisinkaan. Näyttäisi olevan niin että yllättävän yleistä jotta pelkkä lääkkeellinen tyhjennys riittäisi.

Vierailija
2/19 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin tammikuussa lääkkeellinen tyhjennys, joka onnistui.

Tyhjennyksestä 5-6 viikon kuluttua tehtiin raskaustesti tk:ssa virtsasta, se oli ainoa "jälkitarkastus". Lääkäri itse asiassa sanoi, että kotona tehtävä raskaustesti riittäisi "jälkitarkastukseksi", mutta hoitaja antoi ohjeet yms. että pitää käydä terveyskeskukseen viemässä näyte, jotta nähdään ettei raskaushormonia enää ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yritettiin lääkkeillä ensin. Sain lääkkeet kotiin ja otin ne, mutta mitään ne eivät saaneet aikaan. Mahaa vähän jomotteli, ei muuta. Kolmen päivän odottelun jälkeen kaavintaan ja toivottavasti se hoiti homman kunnollisesti...

Vierailija
4/19 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausviikkoja oli 11+5, ultrassa sikiö kuollut ja tehtiin tyhjennys lääkkeillä. 1,5v tuli hyytymiä, mistä huolestuin ja pyysin varmistusta uä-llä ja sieltä sitten kaavintaan, mitä olin niin pahasti pelännyt.

Vierailija
5/19 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla myös epäonnistui joten kaavinta tehtiin. huonot kokemukset jäi.

Vierailija
6/19 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla toinen keskenmeno hoidettiin lääkkeellisesti. Olin muutamia tunteja sairaalassa, ultrattiin ja kaikki ok. Lähdettiin reissuun pohjoiseen mökille jossa vuosin reilusti ja olokin oli aika heikko. Kotimatkalla oli aivan valtavia kipuja, pysähdyttiin ja housut ja auton penkki aivan märkänä. Vessanpönttöön tuli ISO "hyytymä".

Eli minun kohdallani taisi olla vielä toinen "vauva", joka syntyi myöhemmin, koska housut ja auton penkin kasteli jokin muu neste kuin veri! Ultrassa ei siis toista huomattu lainkaan ja jouduin vielä uudestaan kaavintaan...

Nyt meillä on kaksosvauvat:)

Vierailija
7/19 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä epäonnistui myös. Eli km rv 10+6 oli 4/2009, jälkitarkastuksessa kuukauden päästä todettiin terveeksi ja Hcg:kin oli 4, eli ei raskautta. Vuotoa oli ollut tuolloin 2vkoa, sitten viikon tauko ja taas reilu viikko vuotoa. Luulin kaiken olevan kunnossa, kunnes kesäkuussa sitten juuri silloin kun menkkojakin odottelin, alkoi helvetillinen vuoto. Onneksi olin kotona, vuosin suihkuamalla 45min vessanpöntöllä.. taju meni. Lanssilla sitten tiputukseen, seuraavalla viikolla oli vasta ultra jossa kohtu todettiin tyhjäksi. Eikä ollut uusi km, vaan tuon 2kk sitten tapahtuneen jälkimaininkeja. Nyt viimein on ekat menkat tullu ja lupa uuteen yritykseen... Eli 3kk meni toipuessa... Musta pitäisi AINA ultrata jälkitarkastuksessa, itselläkin oli sitten tulehdus päällä ja kyllähän tuommoinen piipaakyyti "hieman" säikäytti, meninkin niin huonoon kuntoon että saikulla olin 1,5vkoa. Kyllä pelottaa mahdollinen uusi raskaus.

Vierailija
8/19 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin uuden aiheen juuri, en hoksannut että täällä on samaa asiaa jo puitu. Itsellä siis keskenmeno hoidettu lääkkeillä ja nyt kaavinnalla homma viimeistellään, yli 2 kk myöhemmin. Hohhoijjaa..

Vierailija
9/19 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi keskenmenoa takana ja molemmilla kerroilla lääkkeellinen tyhjennys on epäonnistunu.

Eka kerralla tyhjennys tehtiin sairaalassa ja pääsin sitten saman tien kaavintaan kun ei kohtu tyhjentynyt. Silloin kyllä oikein vuosin, mutta hoitajat heti kyllä sanoivat, että ei tarpeeksi tule vuovoa ja ultra varmisti tilanteen. Toisella kertaa en vuotanut juuri nimeksikään. Sen tyhjäyksen tein kotona ja hyytymiä alkoi tulla vasta viimeisen tabletin ottamisen jälkeen ja niitä tuli ulos 7-10 erikokoista. Vuotoa ei sen jälkeen ollut yhtään. Ajattelin kuitenkin että homma oli tällä selvä. Kahden päivän päästä mulle nousi kova kuume ja kohtuun jääneet jäänteet oli tulehtunu ja sit kaavittiin. Antibiootit hoitivat tulehduksen. Onneksi kuume nousi suht nopeasti eikä tilanne kohdussa päässy pahaksi.

Oon kyllä kuullu monesta onnistuneestakin lääketyhjennyksestä. Mutta kannatan kyllä, että jälkitarkastuksessa kävisi aina lääkkeelisen tyhjennyksen jälkeen tarkistamassa tilanteen.

mötky

Vierailija
10/19 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehdus ja ambulanssilla kaavintaan. Samassa huoneessa oli toinenkin jolta lääkkeellinen tyhjennys oli epäonnistunut. Ja jälkeenpäin oon kuullu monista vastaavanlaisista.

Vierailija
11/19 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on takana kolme keskenmenoa, joista kaksi on vaatinut lääkkeellisen tyhjennyksen, ja molemmat onnistuneet täydellisesti.

Toipumista sinulle!

Vierailija
12/19 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli todettiin v. 2009 keskeytynyt keskenmeno rv 14+1 ja tehtiin kaavinta. Kaavinnan jälkeen sairastuin kohtutulehdukseen. Olin todella kipeä n. 2 kk ja söin 2 ab-kuuria ennen kuin bakteeri voitettiin.

Nyt tammikuussa mulla todettiin rv 12+2 tuulimuna raskaus ja sain valita kaavinnan ja lääkkeellisen ´tyhjennyksen välillä. Valitsin lääkkeellisen. Se suoritettiin sairaalassa, jossa sain 3 eri kertaa cytotec-tabletteja. Vuoto oli niukkaa ja tunsin vain pientä nipistelyä alavatsalla. Lähdin kotiin illalla ja kävellessäni autolle tunsin irtoavan jotain isoa kohdusta. Istukka lähti ja samalla alkoi runsas vuoto. Jälkitarkastuksessa hCG.taso oli alle 50 ja kohtu oli supistunut eikä mitään vaivoja ole ollut. Tyhjennys siis onnistui ilman minkäänlaisia komplikaatioita. Nyt sitten vaan odotellaan uutta raskautta :)

Vierailija
13/19 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin ensin lääkkeellinen tyhjennys, vuotoa oli kaksi viikkoa, mutta jälkitarkastuksessa oli vielä hyvin paljon raskausmateriaalia... Joten kaavintaan jouduin minäkin.

Vierailija
14/19 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeytynyt keskenmeno marraskuussa. Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin sairaalassa ja ultrattiin, että kohtu on tyhjä. Jälkitarkastuksessa kaikki oli ok. Jälkitarkastuksen kanssa samalla viikolla alkoi valtava vuoto, jota luulin kuukautisiksi, mutta mainitsin asiasta kuitenkin kun olin muun asian takia lääkärissä ja jouduin samantien sairaalaan kaavintaan ja jouduttiin antamaan lisäverta. 2 viikkoa kaavinnan jälkeen alkoi vuoto uudelleen, menin sairaalaan, ultrattiin ja sain jälleen cytotecit, ja oletuksena oli että hyytymät poistuisivat itsestään. Verta ja valtavia hyytymiä alkoi tulla parin päivän päästä niin paljon, että menetin tajuni ja jouduin uudestaan sairaalaan, verenpaineeni oli todella alhainen, koska olin menettänyt niin paljon verta ja olin menemäisilläni sokkiin. Päivystävä gynekologi löysi vielä palan istukkaa, siis n. 2kk ensimmäisen lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen. Jouduin jälleen kaavintaan ja jouduttiin antamaan lisäverta pussitolkulla. Viikon olin sairaslomalla ja aluksi en jaksanut juurikaan sängystä nousta. Jälkitarkastus oli helmikuussa gynepolilla ja kaikki oli tällä erää kunnossa.

Vierailija
15/19 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaavinnassa olin vko sitten ja katsotaan nyt kuinka siinä kävi

Vierailija
16/19 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin tyhjennys epäonnistui, en vain tajunnut sitä ennen kuin toisetkin menkat venyivät kolmen viikon mittaisiksi, ekat kestivät neljä viikkoa. Luulin että kierto oli vain sekaisin. Naistenpolilla ultrassa näkyikin edelleen suurentunut kohtu ja raskausmateriaalia jäljellä. Tyhjennys tehtiin osastolla, mutta ei ultrattu sen jälkeen, vaikka hoitaja sitä mietti ja konsultoi lääkäriäkin asiasta. Maanantaina on aika kaavintaan :( Minulla todettiin np-ultrassa helmikuun puolivälissä keskeytynyt keskenmeno ja siitä on jo yli kolme kuukautta!

Vierailija
17/19 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todettiin tuulimuna elokuussa ja lääkkeellinen tyhjennys tehtiin 19.8-09 kotona. Vuotoa ei tullut paljoakaan ja hyytymiäkin vain n.kuusi.Osaako kukaan sanoa että onko hyytymien määrä huomattavasti isompi keskenmenon jälkeisessä tyhjennyksessä kuin tuulimunassa?? Jälkivuoto kesti n. kolme päivää. Jälkitarkastuksessa en ole käynyt. Raskaustesteillä kuitenkin testannut että hormoonit ovat poistuneet.Ensimmäiset menkat tyhjennyksen jälkeen olivat kuukauden päästä ja olivat normaalit. Sen jälkeen tullut kolmet normaalit menkat. Jos tyhjennys ei olisi onnistunut niin olisiko tähän mennessä jo jotain oireita ilmaantunut?? Tyhjennyksestä aikaa kuitenkin jo reilut neljä kuukautta. Mietityttää vaan kun en ole vieläkään raskautunut uudelleen vaikka sanotaan että tuulimunan jälkeen yleensä tärppää nopeasti uudelleen. Olen nyt kahdessa kierrossa käyttänyt ovulaatio tikkuja, mutta en ole ovista pongannut. Meinasin vielä ensi kierrossa tikuttaa ja jollen silloinkaan ovista löydä, soitan neuvolaan tai johonkin ja kysyn pitäisikö asiaa jotenkin tutkia.

Vierailija
18/19 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulle tehtiin lääkinnällinen tyhjennys viime kesänä, tuttu lääkäri ihmetteli mikseivät tee kaavintaa samantien.

Kai lääkinnällinen tyhjennys on fyysisesti "turvallisempi", mutta vaikka minulla se onnistui (ennenkuin pääsin kotiin, ultrasivat ja raskausmateriaalia oli alle raja-arvon), vuotoa tuli reilu kuukausi, ja vielä ensimmäisten kuukautisten alussa tuli selkeitä "palasia".

Käsittääkseni keskenmenon käynnistäminen tehdään joissakin sairaaloissa edelleen kaavinnalla lääkkeiden sijaan.

Pahoittelut kaikille kekenmenon kokeneille ja onnea matkaan!

Vierailija
19/19 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellistä puheenvuoroani jatkaakseni täällä Vaasassa tehtiin vielä verikokeella reilun kuukaudenpäästä jälkitsekkaus, josta siis katsottiin raskaushormonin taso.