Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä iästä olette antaneet lapsenne JUODA KAHVIA?

Vierailija
04.04.2010 |

Oma yläasteelaiseni 14 v vetää kuulemma lähivanhemmalla asuessaan aamuisin kahvikupillisen.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ensimmäistä, nyt 9- ja 11-vuotiaat eivät ole koskaan kahvista tykänneet eivätkä sitä halunneet. Heidän ollessaan pieniä olisin varmaan itsekin uskonut, että kun lasta ei kahville opeta, niin ei hän sitä haluakaan.

Mutta, mutta... Nyt 4-vuotias kuopus sai ekan kerran maistaa kahvia lusikalla joskus parivuotiaana, kuten isommat sisaruksetkin. Tämä lähinnä siis sillä ajatuksella, että eivät lapset kahvista tykkää kuitenkaan ja siihen loppuu vinkuminen... Mutta tämäpä tykkääkin! Ihan sama, vaikka kahvi olisi kuinka mustaa ja vanhaa tahansa, niin ipana juo sitä jos jostain saa, ei tarvita sokereita eikä maitoja sekaan.

Itse en laita kahviin sokeria, rasvatonta maitoa laitan sekaan vähän. Jos juon itse kahvia, niin kuopus huomaa sen heti ja tulee kutakuinkin väkisin viemään kahvikuppini. Aina kun silmä välttää, onnistuu lapsi jotenkin varastamaan kahvini ja hörppäämään siitä. Samaten kylässä tai juhlissa, aina tuo ipana jotenkin sitä kahvia onnistuu ottamaan kun silmä välttää... Ja ottaa nimenomaan kahvia jos sitä vain on tarjolla, kahvi menee kaikkien muiden juomien edelle.

Olen nykyisin joskus antanut lapselle pienen tilkan kahvia ja siihen paljon rasvatonta maitoa sekaan, tämän ihan siksi etten jaksa aina tapella vastaan. Periaatteessa olen kyllä sitä mieltä, että lapsia ei ole hyvä kahvin juontiin opettaa, mutta käytännössä kuopuksen pitäminen erossa kahvista edellyttäisi, että luopuisin siitä itsekin, enkä pidä aihetta nyt ihan niin vakavana, että viitsisin...

Vierailija
2/31 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[iTee on pahempi myrkky.

[/quote]

Sinä et teestä tiedä yhtään mitään. Muuten et tuommoista huttua väittäisi ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin jo 5-vuotiaana. Mutta omille lapsilleni en kahvia tarjoa, eivätkä ole edes halunneet.

Vierailija
4/31 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juonut kaksivuotiaasta, saa pieneen kuppiin noin puoli desiä kahvia ja sitten kaksi kertaa saman määrän maitoa. Hyvin uppoaa! ja kiitos kysymästä, ei ole mitään ylivilkkautta tms :)

Vierailija
5/31 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juodaan kaikkina kiireettöminä aamuina aamukahvit, ainakin siis viikonloppuisin. hänellä puolet maitoa.

Vierailija
6/31 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä 14v voi hyvin juoda kahvia =)

Vierailija
7/31 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opetti lapset kahvin juontiin 2-vuotiaina... itse en olis sitä tehnyt kun en itse juo kahvia ollenkaan. Mut eipä tuosta mitään haittaakaan ole ollut.

Vierailija
8/31 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä sitä itsellekin alkoi kahvi maistua.

Meillä poika.

Vierailija
9/31 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska 20% ihmisistä saa erilaisia oireita kahvin juonnista ja joillekin se lisää masentuneisuutta.

Vierailija
10/31 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska 20% ihmisistä saa erilaisia oireita kahvin juonnista ja joillekin se lisää masentuneisuutta.

noin paljon, niin ehkäpä kiellät sitten kahvittelut. On sitä paljon pahempiankin paheita 14 -vuotiailla kuin kahvi!

Vierailija
11/31 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin paljon, niin ehkäpä kiellät sitten kahvittelut. On sitä paljon pahempiankin paheita 14 -vuotiailla kuin kahvi!

Meillä kun koko suku juo kahvinsa mustana ilman maitoa, ei nuoriso ennen täysi ikäisyyttä ole oppinut kahvia juomaan ja silloinkin kesätöissä tai muuten töissä.

Vierailija
12/31 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOI KAHVIA kolmevuotiaana, mutta ei enää kuuden vanhana.

Vierailija
13/31 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi juomaan korppukahveja:)

Vierailija
14/31 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi juomaan korppukahveja:)

oli yksi lapsuudessa jo alkaneeseen paino-ongelmaan syynä... Turhia kaloreita, ja kahvihan on oikeasti myrkky.

Meillä lapset ovat saaneet ensimmäiset kahvikupillisensa kyläreisseuilla, ilman vanhempien lupaa... Onneksi ikää oli jo 10+, mutta en todellakaan ilahtunut. Nyt neljä vuotta myöhemmin juovat kahvia satunnaisesti.

Vierailija
15/31 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 40v enkä juo kahvia. Ihan vaan siksi, että se on pahan makuista. Pari kertaa olen äärisyistä joutunut sitä maistamaan tilkan ja -paitsi että se on todellakin ollut pahaa- niin sen vaikutukset ovat olleet todella häkellyttävät!! En ole saanut vastaavia oireita aikaan edes kofeiinitableteilla joden olen luullut olevan vahvoja. Tästä syystä en aio antaa lasten juoda kahvia vielä moneen vuoteen... Keskustellaan asiasta sitten ripari-ikäisenä tai jotain...

Vierailija
16/31 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän myrkytyksiä olen siis saanut, kun olen se joka on juonut pari litraa alle 10-vuotiaasta ja olen jo yli 40 v?

Vierailija
17/31 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmevuotiaasta asti, joka päivä. Ensin tietysti puolet maitoa pikkuisessa kupissa. Sitten yläastella aamukahvi+päiväkahvi, viikonloppuisin iltakahvikin. Nyt olen 39-vuotias ja juon edelleen kahvia mielelläni, minulla on viimeisen päälle espressokeittimet, tavalliset kahvinkeittimet ja kahvimyllyt yms.

Omat lapseni eivät kahvista välitä, ovat murkkuiässä.

Vierailija
18/31 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset eivät juo myöskään teetä... Ja itse olen ehdottomasti sitä mieltä, että kahdi maistuu todella pahalta! Jos juon itse enää kahvia, laitan puolet kuumaa maitoa, muuten jää juomatta.

T: se lapsena kahvi-pulla-sutulla lihotettu

Vierailija
19/31 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun on iltapäivä hoidossa.Naurattaa kun sanoo ukilleen, keitetäänkö korppukahvit. Ukki sanoi leikillään minä opetan korpun kastelu kurssin,Sitten poika kastaa kahviin korppua on tyytyväinen.

Vierailija
20/31 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kahvi on kofeiinitonta luomukahvia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän