Pelkään mielenterveyteni järkkyvän :o(
Voisiko kukaan neuvoa?
Minulla on ollut todella outo olo tänään. En oiken pysty tekemään mitään, kaikki tuntuu ylivoimaiselta. Olen käynyt terapiassa - siitä on nyt tauko ja jatkan vielä - mutta tämä olo ei liity siihen. Olen normaalisti työssäkäyvä ja elämässä pärjännyt ihminen.
On vaikea selittää miltä tuntuu: ihan kuin en olisi oma itseni ollenkaan. Samalla tuntuu, etten pysty menemään enää töihin, enkä saamaan mitään aikaiseksi (nyt tietysti vapaalla, ti vasta töihin.) En uskalla kertoa tästä olosta miehelleni, enkä ystävilleni. Mitä minun pitäisi tehdä? Voinko ottaa yhteyttä johonkin nyt akuutisti? Oikeasti pelkään, että olenko nyt menossa johonkin psykoosiin, vai mistä on kysymys?
Kommentit (7)
et kävisit lääkärillä ja se katsois ja sanoisi, ettet näytä siltä että olet menossa psykoosiin. Jos oot pk-seudulla ni voithan soittaa terveyspuh 10023 ja kysyä mitä pitää tehdä.
Jonkinasteinen Burn out tai masennus päällä. Kannattaisiko mennä käymään lääkärissä, ettei ole mene pahemmaksi?
se, että olen lähtenyt ulos talosta, vaikka ostoksille lähikauppaan tai ihan mitä vaan. Tai vaan kaupungille kävelemään. Silloin saa jotenkin perspektiiviä asioihin; maailma pyörii edelleen, mitään kamalaa ei tapahdu jne.
Yritä riuhtaista itsesi irti tuosta olosta, tekemällä jotain.
Tuo on kamalaa, tiedän :( Voimia, se menee ohi kyllä.
Kuulostat ahdistuneelta, todennäköisesti on siis kyse voimakkaasta ahdistuneisuudesta. Jos olosi on noin huono, tarvitset siihen jotain helpotusta. Koita puhua vaikka miehellesi.
kuuluu kai aika olennaisena osana todellisuuden tajun menettäminen. harvemmin hulluksi tulee se, joka pelkää tulevansa hulluksi.
Mutta sinänsä toi "outo olo" kuulostaa tutulta ja tiedän, se on pelottavaa. Sillekin on olemassa ihan käsitteet, "itsensä epätodelliseksi/vieraaksi tunteminen"
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…
Jokatapauksessa noi on vahvan ahdistuksen tunteita. Sua auttais varmaan, jos joku tietäis että miltä susta tuntuu, sun ei tarvitsisi esittää silloin. Ja noi fiilikset on sellasia että ne ruokkii itseään.
Voisithan sä saada päivystyksestä jotain rauhottavia tms. Kai sille terapeutillekin voisi hätätapauksessa tauolla soittaa ja kysyä neuvoa? Se kuitenkin tuntee sut, ni sillä voi olla näkemys siitä, et mitä toi on.
olen joskus sanonut miehelleni kun on ollut itsellä paha olo, mutta mies ei kestä sitä. Mies pelkää, että minä romahdan ja ahdistuu itse kahta kauheammin. Joten minun on suojeltava miestäni omilta oloiltani.
En tiedä mitä apua tähän olisi mahdollista nyt saada?
Ap