Te, joilla ei ole omia muistikuvia päivästä 11.9.2001, minkä ikäisiä olette ja milloin kuulitte tapahtumasta ensimmäisen kerran?
Tästä on nyt jo 23 vuotta eli palstallakin on varmasti jo paljon ihmisiä, jotka eivät muista tapahtumaa tai ovat jopa syntyneet sen jälkeen.
Kuinka vanhoja te olette ja milloin olet kuullut tästä ensimmäistä kertaa? Oletko ollut kiinnostunut siitä ja etsinyt itse lisätietoa, tai kysellyt vanhemmilta ihmisiltä? Luuletko ymmärtäväsi miten merkittävä tapahtuma oli koko maailman kannalta ja mitä kaikkia seurauksia siitä tuli?
Kommentit (69)
Tulin töistä ja televisiosta tuli koko pitkään pelkkää erikoisuutislähetystä, pitkään luulin että kone oli törmännyt vahingossa torniin, kunnes tuli toinen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tapahtuma?
Ootko noin nuija 🤣🤣🤣😭
Olin töissä, oli telkkari mistä katsottiin surullinen tapahtuma 😭
Olin 36-vuotias ja odotin kolmatta lastani. Olin vanhempieni luona kyläilemässä ja auttamassa. Seurattiin telkusta tapahtumia.
En ole varmasti sisäistänyt kaikkia asioita ja, jos joku väyttää sisäistäneensä, valehtelee.
Olin lukiossa ja katsottiin siellä uutisia telkasta koulupäivän aikana.
Olin muuttanut hetki sitten pois kotoota omaan asuntoon, oli aika jännittynyt olo kyllä. Iskän ja papan kanssa soiteltiin ja ihmeteltiin, sekä veljien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tulin töistä ja televisiosta tuli koko pitkään pelkkää erikoisuutislähetystä, pitkään luulin että kone oli törmännyt vahingossa torniin, kunnes tuli toinen.
Olit jo työikäinen, mutta et muista asiasta mitään? Ja sitten toiset on myöhemmin jälkikäteen kertonut, mitä te teitte? Oliko sulla joku paha alkoholiongelma, kun muisti oli mennyt?
Silloin oli Suomessa paljon kylmempi ja paljon syksyisempää kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Olin 36-vuotias ja odotin kolmatta lastani. Olin vanhempieni luona kyläilemässä ja auttamassa. Seurattiin telkusta tapahtumia.
En ole varmasti sisäistänyt kaikkia asioita ja, jos joku väyttää sisäistäneensä, valehtelee.
Miten sinulla ei ole omia muistikuvia päivästä?
12v. olin ja satuin muistaakseni vilkaisemaan kyl uutisia silloin.
Tulin töistä kotiin, yleensä en avannut tietsaa, silloin avasin (oiskohan ollut joku työasia?). Nettiyhteyttä ei ollut, käynnistin tietsassa tv-kortti-softan; luulin ensin, sit siellä on joku tulipalo tms.
Kerroin tuon saman isälle: hän oli eläkeläisenä herännyt just päiväunilta, tv auki, luullut, et se on joku katastrofielokuva.
Tähän ei nyt oikein kukaan tunnu vastaavan oikein. Ap:han kysyi heiltä, jotka eivät muista itse noita iskuja eli ovat joko syntyneet sen jälkeen tai olleet niin nuoria ettei ole jäänyt omia muistikuvia asiasta.
Syötin silloin nuorimmaista lasta kotimme sohvalla kun katsoin televisiosta toisen koneen törmäävän torneihin. Oli se järkyttävä päivä. Youtubessa on muuten kolmetuntinen dokumentti siitä päivästä ihan minuutti minuutilta ns reaaliajassa. Pitkäpiimäinen kyllä, mutta menin katsomaan sen yksi ilta ja olikin sitten todella ikävä mieli kun oli yli tunnin katsonut torneista alas hyppääviä ihmisiä ja jokin irti repeytynyt käsivarsikin oli jossain kadulla. Palasi se tunne hyvin elävästi mieleen.
Ei voinut v*ttu vähempää kiinnostaa!
Vierailija kirjoitti:
Eli sä muistat tapahtuman. Tän aloituksen kysymys ei ollut suunnattu siis sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Syötin silloin nuorimmaista lasta kotimme sohvalla kun katsoin televisiosta toisen koneen törmäävän torneihin. Oli se järkyttävä päivä. Youtubessa on muuten kolmetuntinen dokumentti siitä päivästä ihan minuutti minuutilta ns reaaliajassa. Pitkäpiimäinen kyllä, mutta menin katsomaan sen yksi ilta ja olikin sitten todella ikävä mieli kun oli yli tunnin katsonut torneista alas hyppääviä ihmisiä ja jokin irti repeytynyt käsivarsikin oli jossain kadulla. Palasi se tunne hyvin elävästi mieleen.
Mutta sinulla ei ole muistikuvia päivästä?
Olin tuolloin 14-vuotias. Koko 9/11 itseasiassa kiinnostaa tosi paljon, mutta en omakohtaisesti muista sitä. En muista mitä tein, tunsin tai ajattelin.
En yleensäkään oikein muista elämääni ja itseäni lapsena tai nuorena, joten...
Mikä tapahtuma?