Minä en pappina suostu vihkimään perheensä hyljänneitä
miehiä tai naisia. Olen heikompien puolella. Tämä on siis minun periaatepäätökseni.
Kommentit (11)
milläs selvität etukäteen onko jompikumpi vihittävistä hylännyt perheensä?
Ainoastaan lesket vihkisin uudelleen. Kun jo kerran on luvannut rakastaa kuolemaan asti..
Ainoastaan lesket vihkisin uudelleen. Kun jo kerran on luvannut rakastaa kuolemaan asti..
Ei avioliitossa voi pysyä väkisin, jos toinen osapuoli haluaa erota. Pitääkö jätettyjen sitten elää sinkkuina loppu ikänsä? Entä perheväkivallan yms. vuoksi eronneet?
ja miespapinkin tulee olla vapaamielinen. No, ei mua kirkossa vihitäkään, olen eronnut 3krt ev.lutkirkosta.
Eivät papit kirjoita tuollaisia yksioikoisia julkilausumia nettipalstoilla.
Olisit voinut kirjoittaa reilusti oman mielipiteesi tyyliin: "Minusta kirkon/ pappien ei pitäisi vihkiä perheensä hyljänneitä miehiä tai naisia...".
Miksi vyörytät mielipiteesi pappien kontolle?
Ja jos olisit pappi, voisit saman tien kertoa kuka olet ja missä seurakunnassa toimit.
että käytät maistraatin palveluja.
Minä en huolisi naispappia perhejuhliini mistään hinnasta ja miespapinkin tulee olla vapaamielinen. No, ei mua kirkossa vihitäkään, olen eronnut 3krt ev.lutkirkosta.
Ehkä jeesus kiittää sinua siitä. Se olisi palkintosi?
Kaksi toisiinsa rakastunutta ovat jo vihkiytyneet henkisesti toisiinsa. Kenenkään ulkopuolisen rituaalit tai noituudet eivät muuta lumoa.
Se on lihan taikaa.
Voit vain valvoa ja toivoa parasta. Kalevala on meidän tie. Vihi ruotsalaisia.
Edes joku uskaltaa tehdä oikein tässä maailmassa. Olet varmaan mies? Raamatussahan lukee että naiset ei saisi saarnata.
olet pappi.. Kyllä. Kaikki me uskomme tämän. =D