Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tavallista, että vanhemmat järjestää 18v. synttäri juhlat?

Vierailija
01.04.2010 |

Siis sellaiset, joihin kutsutaan sukulaisia? Tälle kyseiselle "lapselle" on vanhemmat järjestäneet synttärijuhlat joka vuosi tähän asti, en tiedä, koska tapa lopetetaan, ehkä sitten, kun lapsi muuttaa kotoa pois?

Onhan se kiva tavata sukulaisia jne, mutta jos ajattelen itseäni tuossa iässä, musta olisi ollut kauheaa, jos vanhemmat ois järkännyt jotkut sukujuhlat. Eikö tuota 18 vuotta juhlita enemmän kavereiden kanssa? Sukujuhlat ei tietenkään sinällään sulje pois sitä, että olisi myös kaverijuhlat.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nuoren synttärit on siihen käypä tekosyy. En mä ymmärrä, mikseivät saisi järjestää. Meillä on järjestetty kaikkien perheenjäsenten synttäreiden ja nimipäivien kunniaksi jotain juhlantynkää siihen asti kun on muutettu pois kotoa. Ja olet todella oikeassa, se ei estä myös kavereiden kanssa juhlimistä, vaikka ne kaverisynttärit on siinä 13-17 vuotiaina jääneetkin yleensä pois. Ravintola-iässä sitten taas keveriden kanssa...

Vierailija
2/17 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti on tosin käynyt niin, että itse juhlakalu ei ole edes paikalla, mutta hienot kahvikekkerit on laitettu.. Ei se mitään haittaa, kyllä 18-v. synttäreitä voi juhlia suvun kesken, ne omat juhlat pidetään joka tapauksessa.. =0)

Mutta sitten ne vanhempien pitämät pitäisi jo loppua, me saatiin sit joku aika sitten kutsu myös 20-v. juhliin, miehen siskon pojan siis.. Ja taas uusi synttärilahja kun "tämän kerran" enää juhlitaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä syitä pitää kekkereitä. On juhlittu porukalla aikuisten lasten synttärit ja kissan nimipäiviä yms. Kivaa on ollut kokoontua yhdessä syömään ja juhlimaan.

Kurja jos ap teillä on noin huonot välit sukulaisten kanssa, että oudoksut toisten tapoja. On rikkaus elää suvussa, missä nuoretkin haluavat nähdä tätejään, setiään ja serkkujaan.

Vierailija
4/17 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiset on järkänneet lapsilleen hienot 18-v. juhlat, jonne on kutsuttu sekä juhlakalun että vanhempien ystäviä, naapureita ja sukulaisia. Vanhemmat jäävät bilettämään, kun nuoriso lähtee juhlimaan keskenään :) Tosi kivoja juhlia on aina ollut!

Vierailija
5/17 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täytin 18. En asunu sillon enää edes kotona. Päivällä juhlin sukulaisten kanssa, illalla oli sitten kavereitten kans ihan omat juhlat :) Mukavaa oli :)

Vierailija
6/17 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä vedit sen, että mulla olisi huonot välit suvun kanssa? Näin ei ole ja kuten totesin, sukulaisia on aina kivä nähdä. Ajattelin asiaa nuoren kannalta, jossain vaiheessa kai pitäisi itsenäistyä ja minulle tuossa iässä vanhempien järjestämät juhlat olisivat olleet kauhistus, vaikka sukurakas olen aina ollutkin.

t. ap

Vierailija
7/17 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä vedit sen, että mulla olisi huonot välit suvun kanssa? Näin ei ole ja kuten totesin, sukulaisia on aina kivä nähdä. Ajattelin asiaa nuoren kannalta, jossain vaiheessa kai pitäisi itsenäistyä ja minulle tuossa iässä vanhempien järjestämät juhlat olisivat olleet kauhistus, vaikka sukurakas olen aina ollutkin.

t. ap

poikki sukulaisiin.

Hohhoijaa

t. 42v. itsenäinen nainen, joka on tiiviissä tekemisissä sukulaisten kanssa.

Ps. no olen nähnyt kyllä niitäkin naisia, jotka panee välit poikki tylsiin sukulaisiin kun ne on niin kääkkiä. Kelpaavat sitten häihin kun pitää saada yleisöä ja kalliit lahjat.

Vierailija
8/17 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sikäli nuo sukulaissynttärikekkerit tuntuvat vähän oudolta tuossa iässä.

Vierailija
9/17 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vasta seruaavana tai sitäseuraavana.

Vierailija
10/17 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin tyttö kirjoitti ylioppilaaksi syksyllä 17-vuotiaana, täytti 18 vasta vuoden lopussa.

Ja itsekin vietin ylioppilasjuhlia 18,5 vuoden iässä. olisi ollut vähän hassua pitää kaksi isoa juhlaa puolen vuoden sisällä.

no ainakaan lukiolaiset ei valmistu sinä vuonna kun täyttävät 18 vaan vasta seruaavana tai sitäseuraavana.

Vierailija
11/17 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sukulaistytölle järjestetään vielä 20-v juhlat, vaikka ei asu enää edes kotona. Viime keväänä oli synttärit ja valmistujaisjuhlat kuukauden välein. Vähän tuntuu lahjojen eli rahankeruulta koko touhu.

Vierailija
12/17 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin molempien (miehen ja minun) suvussa on järjestetty synttärikahvit lähisuvulle niin kauan kuin lapset ovat kotona asuneet - siis myös 18-vuotiaalle. Tykkään!

Vierailija
13/17 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ollenkaan että parikymppiset pitää synttäreitä sukulaisille. Eihän siinä haluta muutakuin rahaa tai lahjaa. Säälittävää touhua.

Ystävien kesken kun ollaan jo muutettu kotoa pois.

Vierailija
14/17 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin tyttö kirjoitti ylioppilaaksi syksyllä 17-vuotiaana, täytti 18 vasta vuoden lopussa. Ja itsekin vietin ylioppilasjuhlia 18,5 vuoden iässä. olisi ollut vähän hassua pitää kaksi isoa juhlaa puolen vuoden sisällä.

no ainakaan lukiolaiset ei valmistu sinä vuonna kun täyttävät 18 vaan vasta seruaavana tai sitäseuraavana.

Vierailija
15/17 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menette juhliin jos se on naurettavaa?

Miksi järjestää ylipäätään 30, 40, 50, tai 60 vuotispäiviä?

Miksi pitää mitään valmistujaisia??

Juhliin ei kannata lähteä jos ei halua sydämestään muistaa sankaria, sama se juhlitaanko kissaa, koiraa, lasta, valmistujaisia tai vanhuksia!

Vierailija
16/17 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan ok, että täysi-ikäistymistä juhlitaan sekä suvun että kaverien kesken. Mutta itseäni risoo se että omat kaverit kutsuu juhlimaan lapsensa 18 v synttäreitä, ja lapsi on mulle ihan vieras, kun häntä ei ole kiinnostanut kyläilyt vanhempien mukana enää yli 5 vuoteen. Ja kun me ollaan käyty heillä kylässä niin lapset on hyvin tehokkaasti poistuneet takavasemmalle kavereidensa kanssa. Tällaiset juhlat tuntuu pelkiltä rahankeruubileiltä (koska ainoa lahjatoive on tietenkin raha). Useinkaan edes tarjoilu ei vastaa vietyä lahjaa.

Sukulaisten 18 v synttäreille menen ihan mielelläni, koska ne lapset on muutenkin elämässäni mukana myös jatkossa.

Vierailija
17/17 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

motiivi olla rahan ja lahjojen haluaminen.

Lisäksi vaatimukset ovat aika kovia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi