Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"matkustaminen avartaa"

Vierailija
14.03.2010 |

Tuo on lause, jonka kuulee niin usein. Tottahan se on mutta miksi ei voida hyväksyä ihmisiä, jotka käyttävät rahansa johonkin muuhun? Jos käyttää ylimääräiset rahat vaikka harrastuksiinsa, mikä tekee ihmisestä tyhmemmän tai huonomman kuin se maailmankiertelijä?

Noniin, nyt helpotti kun sai avautua :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettimatkalla matkustava henkilö, joka kulkee oppaan talutusnuorassa ja viettää aikaansa muiden suomalaisturistien kanssa, ei kylläkään saa mainittavia avartumiskokemuksia.

Vierailija
2/7 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaiseen asenteeseen vaikka en matkustele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minäkin olen ihmetellyt, että miksi matkustamista pidetään hyväksyttynä syynä käyttää rahaa tai jopa tehdä sitä lainarahalla. Mutta se on tuhlaamista ja tyhmää, jos itse tienattuja rahojaan hölvää vaikka lemmikkieläimiin, pitää koiria ja kissoja tai ostaa hevosen.

Tälläkin palstalla on paheksuttu, jos joku kuskaa iäkästä lemmmikkiään kalliilla lääkärillä ja ostaa kalliita ruokia elukoilleen, kun maailmassa on nälkää näkeviä ihmisiäkin. niille, jotka matkustelevat ei taas noin sanota.

Mitä se kenellekään kuuluu mihin omat rahansa laittaa.

Vierailija
4/7 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minäkin olen ihmetellyt, että miksi matkustamista pidetään hyväksyttynä syynä käyttää rahaa tai jopa tehdä sitä lainarahalla. Mutta se on tuhlaamista ja tyhmää, jos itse tienattuja rahojaan hölvää vaikka lemmikkieläimiin, pitää koiria ja kissoja tai ostaa hevosen.

Tälläkin palstalla on paheksuttu, jos joku kuskaa iäkästä lemmmikkiään kalliilla lääkärillä ja ostaa kalliita ruokia elukoilleen, kun maailmassa on nälkää näkeviä ihmisiäkin. niille, jotka matkustelevat ei taas noin sanota.

Mitä se kenellekään kuuluu mihin omat rahansa laittaa.

Meillä tilanne on se että käytetään ylimenevä raha talon rakentamiseen, ja eräs tuttava sitten joka välissä muistaa kehua miten on käynyt siellä ja täällä ja tuolla.

Vierailija
5/7 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

useampi pysyy kotimaassa. Parempi laittaa rahat tänne Suomeen ja erityisesti siksi, että matkustaminen kuluttaa hirveästi luontoa ja luonnonvaroja. Tunnen huonoa omatuntoa kun olen lähdössä kesällä etelään lomalle lentokoneella ja paheksun mielessäni Thaimaan-matkailua.

Voi olla myös tiedostavan ja fiksun ihmisen merkki, että ei matkustele ainakaan kauas! :)

Vierailija
6/7 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paheksutaan kaikkea minkä ylipäänsä voi määritellä tuhlaamiseksi. Siihen kuuluu kaikki muu kuin aivan välttämätön (omakotitalon rakentaminen saattaa olla välttämätöntä). Kaikki rahat pitäis panna visusti turvaan pahan päivän varalle. Niin lemmikkieläinten pitäminen, matkustaminen kuin vaikka sisustaminenkin voi olla "turhaa". Paitsi jos ostaa kallista designia, jonka arvo nousee seuraaville sukupolville.

Vierailija
7/7 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varsinkin vähän pidemmät oleskelut ulkomailla. Ei siitä pääse yli eikä ympäri.