Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Toukokuun toukat 2010 huhtikuuun***

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten onkin jo meidän kuu =) Saas nähdä ottaako moni varaslähdön ja syntyy jo huhtikuun puolella. Ainakin ne joilla on alkukuusta la voivat ihan hyvin syntyä jo tässä kuussa. Itse en usko, että huhtkuun aikana pääsisin tositoimiin.

Tuollaanen: Mullahan kakkonen oli monta viikkoa niin, että pää oli ohittanut ensimmäisen pykälän ja pää oli lantioluiden välissä tosi alhaalla sekä supisteli kipeästi, silti poika ei tullut ennen laskettua aikaa. Vaikka kaikki lääkärit ja kätilöt olivat sitä mieltä, että ennenaikaisesti poika tulee.

Tänään oli taas neuvola, oma terkka oli lomalla, ja paikalla oli sijainen, ihan mukava tämäkin tätsä. Hemoglobiini oli laskenut 125 --> 119, joten rautaa alan syödä, tämä nyt oli aika odotettua. Paino oli samassa kuin kaksi viikkoa sitten. Sf mitta menee yläkäyrillä, tosin tämä täti meinasi, että riippuu myös mittaajasta. Sydänäänet kuuluivat hyvin, asennosta ei saatu varmuutta, jotain kovaa tuntuu sekä ylhäällä, että alhaalla =) Sain ensi viikon perjantaiksi asentokontrolliin ajan. Tämä terkka epäili, että olisi kuitenkin pääalaspäin, koska sydänäänet kuuluivat vähän navan yläpuolelta, ei kuitenkaan ollut varma. Vauva on tosi ylhäällä vielä, saas nähdä milloin päättää mihin asentoon jää ja laskeutuu alemmas. Hengittäminen on vaan välillä tosi tuskaista, kun vauva painaa keuhkoja.

Imetysliiveistä oli ollut keskustelua, itse olen ostanut imetysliivejä H&M:stä, hintaa niille on tullut n 12 e/liivit. TÄytyy vielä muutamat liivit ostaa ja sitten käydä vaatteet läpi, meidän äiti löysi heidän kellaristaan vauvan vaatteita, pesen ja käyn läpi ne ja sitten päätän mitä vielä ostetaan vai ostetaanko mitään. Suurin osa pikkutavaroista on vielä ostamatta, mutta onhan tässä vielä aikaa.

Hyviä vointeja kaikille!

T:Jean+Otus 34+2

Vierailija
22/106 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jean> raivotarjonnassa ne äänet kyllä pitäs kuulua reilusti alle navan ja jos on perätila niin sitten navan yllä. Mulla ei viime neuvolassa kätiloharjoittelija loytänyt sydän ääniä lainkaan. Ainoastaan istukka viuhahtelut. Mutta kaippa se elossa kun ku potkii runsaasti :) (itse kyllä loysin äänet navan alta kotosalla). Mulla toi vauva pyorii kovasti ja potkut tuntuu jokapuoellla tällähetkellä.

pomena rv34

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/106 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cicerolla noussu paino ihanan vähän! mulla nous melkeen tuplasti viikossa. Hyvin selkeä syy: jäin töistä pois ja mies oli kotona, joten hyvästi säännölliset ateriat yms. Pitää ryhdistäytyä. Hiilareita tullu syötyä leivän muodossa enemmän joten jalatkin vähän turvottaa. No, paineet oli onneksi kuitenkin kunnossa.

Heffis: Triumph valmistaa E:hen asti, toi DD:hän on yleensä sama. Ite tilaan netistä http://www.lumingerie.fi/PublishedService?file=page&pageID=3&action=vie… Sitten ku vauva on syntynyt ja tiedän koon varmasti, noillahan tosin on 14vrk:n palautusoikeus. Mun mielestä näytti vaan söpömmiltä ku imetysliivit keskimäärin. Turhamainen kun olen niin ei riitä että liivit on käytännölliset. Lisäksi vien varmaan parit tavalliset henkselit muokattavaksi. Maksaa joku pari kymppiä ja niihin tulee ne vipstaakit.

Mulla vauva rönöttää poikittain/vinottain. Olihan se sillon joskus jo oikein päin mutta ei ilmeisesti viihtynyt niin päin. Tänään mahaani kommentoitiin "tyttömahaksi":) Olis kiva ylläri mutta kyllä se pojalta erehdyttävästi näytti. Toivon kyllä että kääntyis, ei sektio oikein viehätä ajatuksena sen arven takia, mulla kun arvet tuppaa kasvamaan aika isoiksi.

Onks muilla vatsalihasta/vatsalihaksia särkeny?? Mulla tossa ylimmässä vatsalihaksessa hirvee kiskomisen tunne. Sama puoli missä selkääkin särkee ja tulee noi tukisukkiksien kumpparikin justiinsa siihen kohti pahimmoilleen.

Pitänee vähän ryhdistäytyä ton jumppapallon kanssa... Aurinkokin taas alkanu paistaan niin ulkoilukin on ihan kivaa. -Viikonloppuna metsään:)

Ai niin, pääsääntöisesti unet onnistuu vasemmalla kyljellä ohut tyyny masun alla, ja paksumpi tyyny ylemmän eli oikean polven alla jalan ollessa koukussa(tukee asentoa eikä vauva litisty). Nenän tukkosuus väheni ku laitettiin sängyn päätyjalkojen alle pari kirjaa.

t.bamse ja mä rv 33+3

Vierailija
24/106 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli taas neuvola ja vauveli on ollut jo ainakin 3 viikkoa pää alaspäin. Hemoglobiini oli taas kääntynyt laskuun vaikka rautaa syönkin. Oli nyt 102. Meinasin pyörtyä siihen "pöydälle" kun tätsy tunnusteli vauvan asentoa. Korvissa vaan soi ja silmissä sumeni. Ei kiva tunne. Kuunneltiin sit sydänäänet istualtaan, mut mulla meni vähän ohi olon takia. Sf-mitta on 27,5 ja vihdoin olen päässyt alakäyrän yläpuolelle. :)

Tänään kävin ostamassa Stockalta yhet imetysliivit kun mitkään liivit ei tunnu iltaisin hyvältä päällä vaan ahdistaa. Ostin myös napitettavan yöpaidan niin on sitten yöllä helpompi imettää. :)

Vauvalle alkaa olla kutakuinkin kaikki hankittuna. jotain pientä puuttuu ja sitteri. Vielä viikko töitä ja sitten pääsen äitiyslomalle. Can't wait!

Iltaisin turvottaa nilkkoja ja öisin heräilen parin tunnin välein. Muuten olo on aika hyvä. Painoa tullut n. 8kg.

Voikaa hyvin!

Esmeralda ja masu 33+3

Vierailija
25/106 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomena: Tämä vauva on tosi ylhäällä vielä, sen takia neuvolassa epäiltiin, että pää olisi kuitenkin alaspäin, vaikka sydänäänet kuuluivat navan tietämiltä, kun ylempää koitetiin niin ei ääniä ei saatu kuulumaan. Koska vauveli on niin ylhäällä uskoisin, että mitä vaan voi asennon suhteen tapahtua. Kuten olen moneen kertaan kertonut mulla nämä vauvat pyörivät ihan viimeiseen asti, uskon, ettei tämäkään vielä ole asentoaan valinnut. Menen asentokontrolliin viikon kuluttua ja jos ei vieläkään selvyyttä, saan lähetteen kättärille. Silloin viimeistään selviää miten päin tämä on =)

T:Jean+Otus 34+3

Vierailija
26/106 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista vaivaa sitä on itsekullakkin. On kyllä lohduttavaa lukea, ettei ole yksin niiden vaivojen kanssa.

Tervetuloa Olavinäiti! Ja tosiaan ens kuussa on sitten oma kuukausi :)

Hyvä vinkki tuo H&M imetysliivien kannalta! Täytyykin mennä heti ens viikolla mennä katsastaa sieltä tilanne. Vauvan vaatteita olen kyllä sieltä ostanut ja jonkun äitiystopin, mutta jostain syystä nuo imetysliivit on menny ihan ohi siellä.

Mä olen miettinyt tuota vaippa asiaa. Osaatteko te joilla jo asiasta kokemusta on sanoa mitä kannattaisi ostaa. Kai alkuun riittää, että yhden paketin ostan valmiiksi? Jos ne ei sitten jostain syystä olekkaan sopivia. Jotenkin vain kaupassa, kun niitä kattelin menin ihan sekaisin että mitä vaippoja ostan ja minkä kokoisia. Jos arveltu syntymäpaino on 4300g, niin kai se 3-6 kg on ihan ok? Kestovaippailijaksi meidän perheestä ei ole, joten sitä vaihtoehtoa en mietikkään.

Tsemppiä itsekullekkin ja nautitaan keväästä noiden inhottavien vaivojen keskellä!

t, Pallomaha rv 35+6

Vierailija
27/106 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip.

Täällä eräs Eintel Helsingistä ja laskettuaika 14.5 eli viikkoja koossa se 35+2. Alan olla jo totaalisen kypsä tähän mahaan ja toivon, että ipana päättäisi syntyä heti tasan viikolla 37 - Haikaranpesään kun haluan synnyttämään ja se ei onnistu aiemmilla viikoilla, muutenhan saisi syntyä vaikka heti :)

Eli juuri vielä viime viikoilla sain aikaiseksi naputella rivin pari, jospa nyt äitiysomaillessa vaikka aktivoituisin tällä saralla. Mielenkiinnolla olen kyllä pinoa käynyt selaamassa.

Vierailija
28/106 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Eintel! Moni tuntuu ajattelevan, että mahasta pitäisi päästä mahdollisimman pian eroon. Tietty toisilla on aika moisia kipujakin ym. Kaikilla lienee jotakin. Täällä on kaveripiirissä nyt ihan hiljattain tullut uusia raskausuutisia ja hekin jo kyselivät, että joko haluan mahasta eroon. Mulla kun taas ei olisi mitään kiirettä. Paremminkin mietin, että ehdinkö nyt tehdä kaikkia juttuja ennen vauvan syntymää. Ja että pysyisi nyt sisällä, että ehtii kehittyä mahdollisimman hyvin kaikki elimet ym. En muista pahasti tuskastuneeni edes silloin kun esikoinen oli 2vko 2 pv yliaikainen. Nytkin pyydän, etteivät ihan heti käynnistelisi jos vain on turvallista. Mulla kun on pitkä kierto eikä la ole ehkä ihan kohdillaan. Mutta eipä siihen kai paljoa voi vaikuttaa. Liika jumppaaminenkaan kun ei ole turvallinen keino edesauttaa vauvan liikkeellelähtöä. Tähän lienee vaikuttaa sekin, että nyt kun pää on lumpsahtanut tuonne lantioon, niin ne kivut, joista olen jo about joululta asti kärsinyt, ovat helpottaneet. Voi aika paljon touhuta vaikka supistusten ym. takia ei lenkille tms. olekaan asiaa.

Vaippakaupassa mäkin kävin, vaikka kestoilla aionkin. Kuitenkin kyläreissuille ym. tulee otettua helposti kertiksiä. Ehkä se on hyvä ostaa ensin yksi paketti ja kokeilla. Vaikka ne vaipat kyllä kuluu ihan hujauksessa. Itse ostin sellaisen pienen pakkauksen. Tosin alkuun tuskin paljon reissataan ja harsot on erityisen hyviä ihan pienellä. Äp:n kestot eivät ehkä kannusta kestoilemaan kun saattavat helpommin falskata ja kaikki vaipathan imevätkin uusina vähän huonosti. Eli ne pitäisi useampaan kertaan pestä ym. Sama tietty kaikissa kankaissa, harsoissakin. Eli käytettynä! Kestojakin täytyy vähän kokeilla ja riippuu niin vauvan koosta. Itse en ole vielä montaa vaippaa tehnyt, kun ei tiedä. Vähän isompia voisi tietty tehdä valmiiksi jne. Mutta siis harsoilla ja äp:n kuorilla aluksi liikkeelle. Noista kertiksistä en niin kans osaa sanoa muuta vaikka ollaan esikoisella niitäkin käytetty osittain. Mutta semmosta.

Nyt pitäisi alkaa tosissaan kääntää ajatuksia siihen synnytykseen ja siihen valmistautumiseen. Joogailla, venytellä välilihaa, rentoutusharjoituksia, kivunlievityskokeiluja/harjoittelua, lukemista, asentojen kokeilua ja kyykkyilyä sekä jumppapalloilua... Mitähän vielä. Viimisiä hankintojakin ja tosiaan jokusen vaipan voisi vielä nopsaan väsätä... Ja esikoiselle erityistä huomiota ja senkin valmistamista vauvan tuloon. Vaikka taitaa tajuta todellisuuden vasta kun se vauva täällä oikeesti on. Mutta kovin saa pieni jo suukkoja masuun ja leikkikaveria ootellaan.

Nyt voisi taas hengähtää hetken vielä ihan vaan töllön ääressä ja sit unta palloon.

Tuollaanen75, rv34+3 (jospa tällä kertaa meni oikein nuo viikot...)

Vierailija
29/106 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minul ei juurikaan ole ollut mitään kummempia kipuja, on vaan ollut jotenkin rasittavampaa tämä raskaanaolo talviaikaan kuin oli raskaanaolo kesäaikaan. Lisäksi puuhakkaan ja energisen esikoisen kanssa touhuaminen olisi ilman tätä mahaa huomattavasti helpompaa ja mukavampaa itselle.

Tänään oli neuvola/lääkäri ja arvioitiin synnytystapaa ja vauvan kokoa sekä ultralla että kliinisellä tutkimuksella, ja lääkäri sanoi, että varsin valmiilta ipana näyttää. Esitteli ultralla kaikki elimet ja raajat ja totesi vauvan lähinnä nyt keräävän rasvaa lämpimikseen.

Kaivelin kellarista esikoisen vanhat pikkuruiset kestovaipat (isolta osin sneppi-vaippoja sekä niitä imsen vaippoja, joita ÄP:ssakin tulee. Tykkäsimme niistä paljon ja haalimme niitä silloin roimasti lisää. Nytkin on tarkoituksena kestoilla kakkosipanankin kanssa, joskin ihan aluksi mennään varmaan kertiksillä, kun vauva on niin hirmu pieni, että kaikki kestoviritelmät tuntuvat suurilta (ainakin viimeksi tuntuivat).

Semmosia sikapikakuulumisia. Tämä lähtee nyt koiran kanssa ulos ja sen jälkeen noutamaan tyttöipanan päiväkodista.

Vierailija
30/106 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli sitten saavutettua se oma viiminen merkkipaalu eli rv 35!:) Tämä on jostain syystä itsellä ollu tavotteena koko ajan koska nyt voin mennä Hyvinkäälle synnyttämään eikä tätä synnytystä yritetä sen kummemmin pysäyttää jos alkaa. Joten nyt ei enää tarvi "pidätellä". Toki vauveli saa olla vielä pari viikkoa ihan huoleti mahassa mutta ei ole niin suurta paniikkia enää. Eikä kukaan laita enää vuodelepoon:) (muistoja esikon raskaudesta:))

Tokihan noita kremppoja on kaikenlaisia mutta koska tämä todennäköisesti meidän viimeinen vauva niin kyllä nekin kestää.

Vaipoista ollut puhetta. En tunne itseäni kestovaippailijaksi eikä mieskään niin kyllä me vaippapaketteja raahataan kaupasta jatkossakin. Meillä ollut tapana että vauvan synnyttyä mies käy ostamassa vaipat ja muut asiat mitkä huomataan että puuttuu kuten pari purkkia tuttelia varuiksi. Toki suurin osa pikkusälästä on jo hankittu mutta tuossa just mietittiin että kaupat on nykyään niin pitkään auki että tuskin mitään paniikkia tulee:)

Mitähän muuta. Nyt en muista kuka mutta joku vinkkasi minulle Triumphin imetysliivejä isoissa koissa. Kiitoksia! Edellisen imetyskerran kuljin anttilan halpisliiveissä joista oli erotiikka kaukana. VAnhentuneena ja turhamaisempana (!) tekee kyllä tällä kertaa mieli panostaa itseensä edes ihan pikkusen.

Ihmettelin tuota että itsellekin Kätilöopisto olisi ollut mahdollinen vaihtoehto jota ei kuitenkaan mietitty sen kummemmin. Auttakaa tietämätöntä että mikä on haikaranpesä ja miksi sinne pääsee vasta rv 37? Yleensähän "tavallisiin" sairaaloihin esim. Jorvi, Hyvinkää on ollut tuo 35 rajana.

Näin meillä. Huomenna neuvola joten niitä kuulumisia yritän huomenna tulla päivittämään.

Heffis 35+0

Vierailija
31/106 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kovin aktiivisesti tässä loppumetreillä kirjoitellut, kun on ollut niin paljon muuta huisketta. Äitiyspolilla käyn seurannassa sen hepatoosin takia ja ainakin toistaseks kaikki on ollut ihan hyvin. Huomenna taas seuraava käynti.

Vointi on aika hyvä ja masu on iso :) Vaavi liikkuu vielä paljon, vaikka pitkään onkin ollut jo raivotarjonnassa. Pää ei ole ihan vielä kiinnittynyt, mutta painaa jo aikalailla alas. Vaivoja ei oo ihan hirveesti ollutkaan, välillä nivuset on jumissa ja polttelee jo jonkin verran. Viimeksi tarkastuksessa kuitenkin paikat vielä kiinni. Hb oli yhtäkkiä laskenut 108 ja alotinkin rautakuurin. Jännä, kun koko muun raskauden pysynyt ihan hyvänä. Ehtiessäni kertoilen huomisen polikäynnin jälkeen lisää kuulumisia.

Keskiviikkona on esikoisen 2-vuotissynttärit ja leipomisetkin rajoittuu tässä vaiheessa pikkuleipiin :D Täytynee ottaa loppukiri ja viettää pari päivää keittiössä. Eipä sitä niin ihmeitä tarvis, mutta haluan ainakin tehdä itse kaiken. Jäärä mikä jäärä.

Noista Triumphin liiveistä mulla on vaan hyvää sanottavaa :) Yhdet Anttilan Naturana -merkkiset liivit oli esikoisen imetysaikana ja ne oli niin erimaata noihin Triumpheihin verrattuna, että taidan nakata ne vihdoin roskiin. Yhdet Carriwellitkin ostin jo tässä raskausaikana, mutta alkavat olla jo nyt naftit, enkä tiedä onko ne nyt niin erinomaiset. Taidan pitäytyä pääosin Triumpheissa, ellen Changesta jossain kohtaa hae joitakin nättejä narutoppien alle sopivia liivejä.

Jaahas, esikko jo heräileekin. Kaipa tässä tärkeimmät jo tulikin :)

Iisa 36+3

Vierailija
32/106 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna käytiin varaamassa Mutsy Urban rider rattaat. Ihastuin noihin Mutsyihin ja varsinkin vihreään väriin. Saatiin mukavalla hinnalla kun ostettiin kaupan esittelyrattaat. maksettiin depositti ja loput siiten kun vauva om syntynyt ja haetaan rattaat. Hankittiin myos hoitopoytä sunnuntaina.

Vauva liikkuu ja potkii paljon. Potkuja sataa milloin mihinkin suuntaan.

Ei ole enää pitkä matka toukokuuhun :). Joillakin alkupään odottajilla on jo mukavasti viikkoja kooossa :)

Pomena rv 34 +

Vierailija
33/106 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heffis Haikaranpesä on yksi Kätilöopiston synnytysosastoista ja sen omat nettisivut löytyvät osoitteesta

http://www.hus.fi/default.asppath=1,32,660,546,960,1144,1169,15394

Jostain syystä osoitteesta linkittyy vain tuo alkuosa eli kannattaa copypeistaa..

Meillä esikoinen syntyi Haikaranpesässä ja oli kaikin puolin hyvä kokemus, joten toivon kovasti, että sinne päästäisiin tämä toinenkin synnyttämään. Ja kaikki loputkin jos niitä vielä sitten tulee ;)

Meillä ei ole kauheasti uusia hankintoja tehty, kun esikoiselta on laitettu talteen melkeinpä kaikki. Phil & Tedsin sisarusrattaat ostimme kyllä arkea helpottamaan, ja joitain sööttejä 50-56 senttisiä vaatteita olen ostanut. Esikoisen kohdalla, kun minulle sanottiin ettei noita pikkuvaatteita kannata hankkia, kun vauva kuitenkin nopeasti kasvaa mutta vauvan sitten synnyttyä huomasin äkkiä, että häntä on huomattavasti helpompi käsitellä, kun hänellä on sopivan kokoiset eikä yhtään väljät vaatteet yllään.

Seuraava hankinta on sitten ihan minul itsellein MBT-kengät vaunulenkkeilyyn ja ryhdin kuntoon saattamiseen. Joskin olen aikeissa käyttää niitä jo loppuraskauden ajan, ja eilen harmittelin, etten investoinut niihin jo syksyllä, jolloin olisin koko raskausajan niillä voinut lenkkeillä.

Vauvan sänkyyn pitäisi hahtuvasta neuloa patjansuoja ja samanmoinen mutta suurempi pitäisi tehdä myös tyttöipanan sänkyyn, jotta voisi sitten kokeilla jo yöuniakin ilman vaippaa.

Ja äitiyspakkauksen vaatteet pitäisi käydä läpi, tuunailla ja pestä.

Yrittää pysyä puuhakkaana niin sujuu sutjakkaammin odottelu :)

Vierailija
34/106 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti tulin vaan kertomaanettä tää mamma olis jo ihan valmis synnärille :)

Alkaa olla melkoosen vaikeita varsinkin yöt... Meillä edelliset lapsoset on syntyny 36+1 ja 37+2... ja viikkoja mulla nyt kasassa 36+3...

Hirveesti en oo jaksanu keskittyä lukemaan kaikkia näitä toukokuisten kirjoituksia, mutta pääpiirteet olen toki silmäillyt :D

Jotenkin kummallista että olen ollut vain kahdessa ultrassa, enkä ole edes kunnon painoarviota saanut! Poikien aikana tuli oltua useammassa ultrassa, toki silloin oli sokereissa häikkää.Unet pyörii synnyttämisen ympärille, viime yönä taas olin jo sairaalassa...

Kaikille tsemiä loppumetreille!!

Kii

Vierailija
35/106 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pikkupizzat huomisille synttäreille leivottu :) Makeat vielä edessä, kakun jätän suosilla huomiselle.

Vauvan painoarvio oli 2950g. Ulkosuu yhdelle sormelle auki, sisäsuu suljettu ja kanavaa vielä 2,5cm. Kaikki siis hyvin, mutta uusi kontrolli 2vko:n kuluttua, ellei vielä syntynyt. Sitten mietitään käynnistystä. Toisaalta jos kaikki hyvin, niin odotellaan max vko, mutta laskettuun vauvan tuskin annetaan olla masussa, yliaikaseks ei kuulemma päästetä. Itse toivon, että synnytys käynnistyisi luonnollisesti, mutta tohtorit tietävät paremmin kuin minä mitä on tehtävä ja miksi, joten nöyrryn viisaamman edessä ;)

Semmonen pikaviesti, nyt peukalot jauhokulhoon! Hyvää vointia ja aurinkoista mieltä kaikille!

Iisa 36+4

Vierailija
36/106 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä voi käydä odottavan aika tylsäksi. Ei kertakaikkiaan mitään tekemistä ja vielä olisi maalin matkaa. Ei tosiaan yhtään haittaisi vaikka aikasemmin tulisikin.

Onkos kellään masu vielä laskeutunut? itse huomasin tänään suihkussa että maha on jo laskeutunut, ei ottanut enää rinnat kiinni mahaan seistessä:D eikä kyllä istuessakaan. Noh ensiviikolla viimeinen lääkärikäynti niin saas nähdä mitä tuolla alakerrassa on tapahtunut tai onko tapahtunut mitään. torstaina pitäisi mennä sinne hyvinkäälle tutustumiskäynnille. Katsotaan onko se aivan turha vai kuinka. mutta tulen siis kertomaan siitä sitten:D

kevätörkki rv 35

Vierailija
37/106 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitusta seuraa. Lukee ken jaksaa ja pahoittelut jo etukäteen.

Esikoinen sairastellut jos jonkinmoista vatsatautia ja flunssaa ja psykosomaattista viimeisen kuukauden ajan niin ettei yhtäkään kokonaista viikkoa ole ollut hoidossa. Tänäänkin sain sitten soittaa ettei tule hoitoon kun yskinyt koko yön ja lääkärireissu edessä kun mahaakin valittaa...taas...ei jaksais koko ajan jotain tautia kun vielä remppakin menossa kotona ja kaikkea tällaista. Eilen illalla tuli riideltyä railakkaasti miehen kanssa ja sehän sitten supisteli koko illan. Kivuttomasti mutta kuitenkin kun oli niin paha mieli. Vauvahan saa jo syntyä mutta en mä halua että jonkun riidan takia!

Mahan laskeutumisesta. Mulla maha ei koskaan ole edes kovin korkealle ulottunut eikä vauva ole innostunut juurikaan kylkiluita potkimaan. Nyt on maha ollut jo muutaman viikon alhaalla niin ettei isotkaan rinnat osu kiinni:) ja olo huomattavasti helpompi. Edelliskerralla sijaisterkka jo totesi että vauva on niin alhaalla että syntyy ennen rv 35 mut eipä kyllä syntyny. Eilen neuvolassa mietittiin että kun tässä on varauduttu ennenaikaseen synnytykseen niin olen varmaan vielä kesäkuussakin raskaana:) Toivottavasti en! Ensi viikolla minullakin lääkärineuvola joten sitä mielenkiinnolla odottelen että miltä paikat näyttää kun rv 31 oli paikat jo pehmeät ja kaulaa n. sentti.

Täytyy alkaa aamupalaa laittaa. Ehkä tämäkin päivä taas käynnistyy.

Heffis 35+2

Vierailija
38/106 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun puhutte tuosta laskeutumisesta, mä luulen että jotain on tapahtunut, koska jatkuvasti on menkkamaista kipuilua tuolla alapäässä ja supistelua päivittäin enemmän ja vähemmän, mutta se minkä olen pannut merkille on närästyksen loppuminen!Ihanaa kyllä, kun ei joka suupala jää kurkkuun korventamaan!

Rinnoista; mulla tuntuu loppua kohden katoavan rinnat kokonaan! Alussa piti ostaa d-kuppia, mutta nyt mahtuu c-kuppikin, d:t on isot. Ihmeellistä, mahdankohan pystyä tällä kertaa imettämään alkuunkaan...

cicero rv34 tasan.

Vierailija
39/106 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla että muutkin tappelee miehen kanssa:D tai no meillä se tuntuu olevan lähinnä kiukuttelua. Mutta nyt on minulla hormoonit ihan sekaisin. Tuntuu itkettävän sitten joka asiasta. Ja tänään vielä pitäisi miehen pappaa sairaalaan mennä katsomaan kun hän vetää aika viimeisiä, saas nähdä kuinka tuosta selviän. Vaikka itse olenkin vanhainkodissa töissä ja tottunut siihen että kun ihminen tulee vanhaksi niin silloin se on menoa.

Itse oon täs kans miettinyt et en oo enää niin varma mitkä tuntemukset on vauvan liikkeitä ja mitkä supistuksia. Täällä on kanssa menkkamaista kipua ja kun kävelee niin pistää todella paljon vatsaan ja eikä silloin kyllä tunnu että vauva mitenkään liikkuisi erityisemmin.

Ciecero puhui rinnoista niin itsellä ainakin kyllä ruvennut entisestään turpoamaan ja entistä enemmän tulee aina suihkussa/ saunassa kellertävää nestettä. .. Itsellä tässä kauhea paniikki että kuinka nuo rinnat muuttuvat vai muuttuvatko ollenkaan. Itse en omista juuri minkään laisia nännejä. Tai no onhan ne jokaisella oltava mutta täällä ne tulee " esille" vasta kun on viileää. Näin mua sitten mietityttääkin että kuinkakohan se vauva pystyy imemään jos ei ole mitään mistä ottaa kiinni... no täytyy toivoa että nämä tästä vielä muuttuu sitten kun lapsi syntyy. Täytyy varmaan jutella tästä asiasta neuvolassakin, mutta olen aina ollut jotenkin huono puhumaan alapään ja rinta asioista kellekkään. vaikka ne neuvolantädit on varmasti tottuneet asioihin ja osaavat auttaa:)

Synnytyskin on jo ruvennut jänskättämään. tai no lähinnä se että kuinka ihmeessä se vauva voi mahtua tulemaan tuolta toosasta ulos (anteeksi nimitys). Ja lähinnä ennen synnytystä että koska ne lapsivedet menee ja että huomaaako sen. Joka aamu aina mietin että no ei se tänä yönä mennyt että jos ne menisi sitten seuraavana yönä. vaikka todellisuudessa nehän nyt voi mennä ihan milloin vaan ja missä vaan:D

Mutta nyt se olisi mentävä taas siivoamaan. tuntuu että asuisi hiekkalaatikossa kun ulkoota tulee hiekkaa niin jumalattomasti.

mutta hyviä vointeja kaikille:D

kevätörkki 35+1

Vierailija
40/106 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masun laskeutumisesta on ollut puhetta. Itse huomasin jokunen viikko takaperin, ettei närästä enää, mutta toisaalta pissattaa useammin. Kai se sitten on laskeutunut. Mulla kyllä tissit ottaa masuun kii... :P Tai lepää tossa päällä :D Montaa ei varmaan jaksais naurattaa moinen. Kai se on näitä jo yhden imettäneen iloja.

Lisää tissijuttuja :D Kevätörkille: ota vaan neuvolassa puheeks, jo askarruttaa moinen, mutta kyllä myös sairaalassa opastavat ja neuvovat imetysasioissa :) Mulle ainakin esikoisen kans näytettiin ihan kädestä pitäen, välillä tissistäkin, miten homma toimii. Kysele sairaalassa ihan kaikki mitä mieleen juolahtaa, ovat siellä(kin) sinua varten.

Mitäs siinä muuta oli. Niin se toosajuttu :D Kyllä siellä vaan on niin venyvää kudosta, että mahtuu tulemaan vauva maailmaan :) Mulla lapsivedet meni vasta sairaalassa, kun kalvot puhkastiin. Kyllä sen vamasti huomaa, jos ne menee ihan luonnollisesti. Ja varmaan muutenkin huomaat olossasi semmosia mutoksia, että tekee mieli edes soittaa synnytysvastaanottoon. Älä huoli, kyllä luonto tikanpojan puuhun ajaa :)

Heffikselle jaksamista, onneks aina ei oo yhtä rankkaa. Tuntuu vaan kaikki painolasti kertyvän aina samaan ajankohtaan. Eiköhän asiat siitä järjesty.

Voih, mun täytyis vielä siivoilla ja koristella kakku ennen vieraiden tuloa, vaikka mielummin nukkuisin tai vaan olisin. Pöh, ollut niin kauheeta huisketta tässä viimeajat. Josko pikkuhiljaa rauhottais tahtia, että saa levätäkin ennen synnytystä.

Iisa 36+5