Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Toukokuun toukat 2010 huhtikuuun***

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nopea toimitus oli, katottiin ultralla että miten päin vauva on ja kätilö kokeili vatsanpäältä vauvan kokoa. Vauva oli kääntynyt pääalaspäin, mutta on sen verran ylhäällä, että voi kääntyä vielä takaisin poikittain. Painoarvio oli vajaa kolme kiloa, mutta en noihin jaksa kauheasti uskoa. Nyt vaan seurailen ja jos tuntuu, että vauva kääntyy taas väärinpäin, niin sitten uusi lähete. Sukupuoli ei selvinnyt vieläkään, joten totesin, että selvitköön sitten kun selviää.

T:Jean+Otus 36+6

Vierailija
82/106 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia! Samaan aikaan mäkin luulin, että lähtö tulis... Kaverin häät olivat lauantaina ja koville otti. Fiksuna laitoin vielä korkkarit jalkaan, kun ovat normaalisti niin hyvän tuntuset korkkareiksi ja mahtuivat hyvin jalkaan lähtiessä... Kotiin tullessa olikin sitten puolen sentin vaot remmien kohdalla ja jalat aivan pallot. Ei kiva. Mutta pahinta oli se järkky supistelu. Sitä on nyt ollut useampana iltana. Päivällä tuntuu nyt, että maha olisi melkein koko ajan kova... Ja llalla sit supparit... Vähän vaikee sanoo, että ovatko kuinka kivuliaita. Väkisin vetävät kaksin keroin ja tuovat kyyneleet silmään, mutta toisaalta tuskasuus kuvaa paremmin ku kova kipu. Tai ainakaan niiiiin kova kipu kuin synnytyssuppareissa. Mut enhän mä muista mitään enää edellisestä ja kun se käynnistettiin, niin aattelen sen olleen eri asia. Mutta levossa menivät tosiaan ohi. Tosin monena iltana alkaneet vasta levossa... Ei ymmärrä. Saa nähdä saavatko mitään aikaan vai mennäänkö yliajalle. Eilen onnistui kuitenkin haravahommatkin ihan jees.

Täällä on muuten närästys kadonnut (kop, kop) ja muuten aika jees olo. Pissillä tosiaan saa käydä yölläkin välillä tunnin välein. Lienee luonto sillä valmistaa tuleviin yöherätyksiin... Hankinnat alkaa olla valmiina vaikka vielä olis hommaa putsauksissa ym. Muka niin paljon kaikkee hommaa koko ajan. Sairaalakassikin about pakattu. Toisaalta ei yhtään tunnu siltä, että olisi tulossa ja toisaalta... Mut sama oli esikoisen kanssa ja 2vko 2pv meni yli...

Olipas omaa napaa. Mutta nyt sapuskaa perheelle :)

Tuollaanen75, rv36+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö noi mun kirjoitukset???? Kun mun kone ei niitä avaa :(

Vierailija
84/106 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kii: Hyvin näkyvät nuo sinun kirjoitukset ainakin minun koneella.

Tuollaanen: Kuulostaa jännältä nuo kunnon supistukset. Kyllähän näillä viikoilla saa jo jotain tapahtuakin. Muuten olo ei varmaankaan kovin mukava häissä supistuksin ja turvonnein jaloin:(

ON: Ei mitään. Eilen kävin taas neuvolassa mittailemassa paineita eikä ne ainakaan laskeneet olleet. Jotenkin jäi kuitenkin sellainen olo ettei tässä nyt mitään hätää kun pissa puhdas eikä mitään päänsärkyjä. Yritän olla huolehtimatta. Torstaina taas uudelleen. Se mikä oli hauskaa niin tämä sijaisterkka ennusteli jo kuukausi sitten että tämä vauva syntyy just, mut eipä enää ennustellu mitään ku aina vaan lyllerrän sinne sovittuna aikana:)

Nyt pukemaan ja pihalle!

Heffis 37+

Vierailija
85/106 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt kiukuttele teille enempiä, mut piti tarkentaa Kiille, että sun viesti siitä neidin syntymästä näkyi (kahteen kertaan) mutta jos sen jälkeen olet kirjoitellut, niin ´ne eivät näy. Olisi kiva kuulla, miten kaikki meni, jos jaksat/ehdit kirjoittaa.

Ja Heffis, mä luulen, ettei nämäkään supparit ennusta sen enempää mitään. Eilen tosin oli vatsa kovana about koko päivän ja yön taas tosi kipeä.

Nyt alko mietityttää tuo myrkytys... Kun pää on pari päivää särkenyt. Yleensä ei särje. Terkka jo viimeksi sanoi, että laitetaan käynneille nyt korkeintaan viikko väliä, niin ei pääse paineet salakavalasti iskemään. Mutta laittoi silti sitten viime ma ajan tän viikon torstaille. Joku puhui, että myrkytyksessä näkisi ns. tähtiä... No, kaipa tässä voi torstaita odottaa kun on jo tiistai. Vai miten se nyt olì?

Tuollaanen75, rv36+5

86/106 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva tuntuisi edelleen olevan poikittain vaikka kovasti se on taas välillä meuhkannu, koittaa kai kääntyä itekseen ettei joudu kääntymään väkisin:)

Eilen oltiin synnärillä tutustumassa ja selvispähän että Naikkarilla ON AMME! 1kpl, joka lähinnä annetaan avautumisvaiheessa oleville. Vesisynnytystä siellä ei saa tehdä, mutta en ollut ajatellutkaan. Lähinnä itekin kaipasin sitä jo valmiiksi siihen alkuun sitte ku siellä asti ollaan.

Eilen kävin käppäilemässä reilun tunnin, ihmeen hyvin sitä jaksoi. Pitäisi ottaa tavaksi. Ei missään vaiheessa kolottanut tai kivistänyt, ja saahan sillä kivasti nuo nesteetkin liikkeelle. Rauhallisesti ottaa niin ei edes hengästy.

Ite jossain vaiheessa kyttäilin kanssa tota raskausmyrkytystä ku päätä särki parina päivänä, mutta sain menemään ohi muutamalla lasillisella vettä. Vettä menee muutenkin kannu kaupalla pitkin päivää. Kummasti alkaa paineet nousemaan jo pelkästä ajatuksesta.

Tossa vähän kopioitua tekstiä... "Lievempi raskausmyrkytys on nimeltään pre-eklampsia. Pre-eklampsiaa tavataan eriasteisena ja se on tavallisin raskausmyrkytyksen tyyppi Suomessa.

Pre-eklampsian oireita ovat:

•korkea verenpaine

•valkuaista (proteiinia) virtsassa

•äkillinen turvotus ja painonnousu

•päänsärky

•ylävatsakipu

•silmäoireita (valonarat silmät, erilaisia näköhäiriöitä)

Nämä oireet tulee aina ottaa vakavasti! Raskausmyrkytys voi johtaa heikentyneeseen istukan toimintaan ja sikiön alentuneeseen ravinnonsaantiin. Myös äiti voi tulla erittäin sairaaksi. Lievässä raskausmyrkytyksessä verenpaine kohoaa vain hieman ja virtsassa on vain vähän valkuaista. Mitä korkeampi verenpaine ja enemmän valkuaista virtsassa, sitä vakavampi tilanne on."

Jos arvelluttaa niin saahan sinne äippäpolillekin soittaa vaikei hätä olisikaan!! Parempi varmasti soittaa turhaan ku liian myöhään, ainakin itse soittaisin jos ko. ajatus olisi mielessä 23h vuorokaudesta. Saapahan varmuuden pitääkö huolestua vai ei:)

Päiväunien aika. Voikaa hyvin!

t. bamse ja mä rv 36+1

Vierailija
87/106 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaapi olla viimeinen kerta, kun ennen synnytystä tänne kirjottelen. Tänään käytiin polilla seurannassa ja kun vauva ei ole kasvanut kauheasti ja liikkeetkin vähentyneet, niin päätyivät käynnistykseen. Huomen aamulla pitäis soittaa synnytyssalin, että onko siellä ruuhkaa. Jos ei, niin käynnistetään huomenna ja jos on, niin siirtyy sitten seuraavaan päivään jne. Saapa nähdä miten käy! Painoarvio pikkusesta oli nyt 3010g, eli ihan hyvän kokonenkin hän jo on. Toivottavasti käynnistys tehoaa aikanaan nopsaan, ettei tarvis kauaa kärvistellä.

Palailenpa kertomaan kuulumisia viimeistään kotiuduttuamme :)

Iisa 38+4

Vierailija
88/106 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaanen, täällä yks kiukkunen myöskin! :) tai no kun oli aika pettymys tuo tän päivänee neuvolalääkäri. Ensinnäkin, ei tehnyt painoarviota laisinkaan, ja mahan päältä vain kokeili et juu taitaa olla pääalaspäin. Tuli vähän epävama olo tuosta et kun ei ton tarkemmin tutkinut, tai minä odotin enemmän. Mutta sen verran sanoi, että kohdunkaulaa jäljellä noin 1 cm ja paikat pehmentyneet mutta ei alkanut "ennustamaan" mitään, kysyi vaan et onko olut supisteluja. Sanoin että jomotellut mahaan vain sillain menkkamaisesti täs nyt jo toista viikko vaihtelevalla menestyksellä. Et ei nyt sitten auta kun vaan luottaa lääkärin sanaan ja odotella. Painoarviota oisin vaan niin kovasi halunnut, mut ei niin ei...mutta kiukuttanut kaiheesti ton jälkeen, eikä tunnu laantuvan.

Iisalla jännät paikat! Onnea kauheasti synnytykseen!! Voi itku, kyllä sitä jo niin tahtois sen oman nyytin syliin, ei malttais odotella... :) mutta kaikki aikanaan.

Ja paljon tsemppiä kaikille joilla vauva ei vielä kääntynyt että kääntyisivät pääalaspäin niinkuin pitääkin :) Lähdettävä vissiin koiruuden kanssa lenkille et tasoittuis oma olo...

Elppa ja rv 36+6

Vierailija
89/106 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun viesti tulikin heti sen perään kun kyselin vauvauutisia. Vauvapalstalle ei vielä taida olla kauheasti muita kirjoittelijoita.

Oma masu voi hyvin. Otin eilen napakorun pois, ois pitänyt ottaa jo aikaisemmin sillä nyt siinä on kauhea mustelma. Käytiin tänään uimassa koko perheen voimia ja muutama mummeli ihasteli vatsan kokoa.

Mulla on iltaisin supistellut ihan hetkittäin, luulen että tässä menee vielä ainakin viikko. Ihan kiva että huomenna on taas neuvola, mies ja lapsetkin lupasivat tulla mukaan.

Mulle ei ole kyllä koskaan neuvolassa annettu painoarviota. Yliaikaiskontrollissa naikkarilla olen sellaisen saanut ja kakkosesta ylimääräisessä ultrassa, mutta ne siis koskaan terveyskeskuksessa.

terkuin Tillinäiti rv 39+1

Vierailija
90/106 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritys hyvä 10 joskos esikoinen antaisi minun kirjoitella tännekin pitkästä aikaa..

Eilen oli äitiysneuvola.. Ihan turha käynti ja oli vielä se lääkärikäynti siis kyseessä..

Ensinnäkin oma th oli sairaslomalla ja sitä korvasi opiskelija.. Tämä opiskelija ei puhunut mitään. Sen sanat taisi olla: Hei. Mitataan verenpaine. Mene odottelemaan käytävään lääkärin kutsua. Että joo..

Sitten tää lääkäri oli ihan hiilenä, kun se ei löytänyt mitään välineitä huoneestaan ja doplerista oli akku loppu jne niin siellä se käytävällä räyhäsi tälle opiskelijalle, että tuo sitä, tuo tätä, tämä on loppu – hommaa lisää, doplerin akku on loppu – hommaa jostain nyt dopleri – mistäs ajattelit hommata..

Eikä tilannetta yhtään parantanut se, että paikan toinen th oli kesälomalla.. Siellä, kun ei ole kuin kaksi äitiysterveydenhoitajaa siis koko paikassa ja toinen lomal ja toinen sairaslomal.. :/

Njoo, no sitten kun menin sinne lääkärille niin tämä kyseli, että onko minulla tyksiin aika lääkärille: on.. Miksi sulle sitten tämä aika tänne on varattu? .. Mistäs minä tiedän mitä th ajatteli aikaa minulle tilatessani.. Lääkäri sanoi, ettei aio minua tutkia, koska minun seuranta on tyksissä (kiva tietää!) niin ei halua puuttua heidän asioihinsa.. Just..

Sitten sanoi, ettei hän edes tee uudelleensynnyttäjille sisätutkimuksia, koska mitä ikinä siellä onkaan niin se ei kerro mistään mitään – lapsi syntyy, kun syntyy.

Just.. Olishan se silti ollut ihan kiva tietää onko paikat auennut tms..

Sitten se kuunteli sydänäänet missä meni ehkä 15s.. Se otti heti ekat lukemat mitä tuli dopleriin ehkä 15s ajalta.. Ja kaiken lisäksi hän oli merkannut, että sf mitta oli 32, vaikka ei edes mitannut mitään, että joo..

Tämmönen käynti jälleen kerran mulla.. Raivostuttavaa..

Nyt sitten odotellaan seuraavaa tyksin käyntiä, et tietää missä tuolla alapäässä mennään.. Kun on meinaan sen verran supistellut tässä varmaan viikon aikana enimmäkseen, et huh heijaa..

Eilen oli taas ihan kivat supparit ja mies siten alkoikin jo hätyyttelemään siskoaan, että voisi tulla jo meille asustelemaan, kun tiedä koska tästä lähetään.. Mut joo.. Itel ei oo viel yhtää semmonen fiilis, et oltais menos.. Vaan lähinnä semmonen fiilis et vois tulla jo!

On ihan sairaan raskasta olla 1v:n kanssa kotona.. Siis mä tiesin, et tää tulee olee raskasta tää loppuaika, mut en ois koskaan uskonut, että näin raskasta! Mä niin toivon, ettei tää menis kahta viikkoa yli!

Tuossa sain hyllyt laitettua lastenhuoneen kaappiin, että nyt olisi tilaa laittaa niitä vauvan vaatteita sinne.. Pitäs vaan jaksaa roudata ne varastosta sisälle.. Ja varmaan kait pestäkkin ne sitten..

Ja samal vois kaivaa varastosta laukkua mihin sopivasti mahtui kaikki mitä sairaalassa tarvitsisi.. Kai sitä sairaalakassiakin pitää kerta pikkuhiljaa miettiä..

Kovasti odottelen myös pääsyä toukokuun puolelle, että voin ottaa äitiysavustusrahat käyttöön ja mennä ostamaan uudelle babylle petivaatteita..

02/2010 tosiaan kakuista kyseli niin flora vispiä joo käyttelen, mutta aion alkaa nyt testailemaan muita kermoja koska flora vispillä on tosi paljon kermoissa semmoisia purkkeja, että ne ei vatkaannukkaan.. Huomasin taas saman tuossa, kun ostin 17 purkkia kermaa ja tein synttärikakkui ja tilauskakkui niin moni purkki ei suostunut vatkaantumaan lainkaan.. Ja muillakin kakkuihmisillä ollut samoi ongelmia..

Värjäys tapahtuu geeliväreillä pääosin..

Iisa tuossa imetyksestä sanoikin, että ku mua ei sairaalassa mitenkään asian suhteen opastettu.. Niin ei kyllä myöskään sitten neuvolassa. Vaikka asiasta siellä sanoin, niin ei..

Kestot ja vastasyntynyt.. Meil oli esikoisen kohalla fuzzit käytössä (s koko) ja pitivät kyllä pissat ja kakkat.. Esikoinen oli 4kg.. Samat fuzzit otetaan nyt käyttöön ja sitten, kun ei niihin enää mahdu niin sitten bumgeniukset käyttöön..

Mistäs tuollaista jasmin teetä saa? Saako ihan normi kaupasta?

Vois itsekin mennä kummitädille vyöhyketerapiaan, ku ilmaseks pääsis.. Jos se kerta auttais etenemises.. Ku sais aikaiseksi..

Kiille suuret onnittelut prinsessasta!! Päivittelin listaan..

Ja Iisa onkin sitten tosihommissa siellä :)

Juu, mutta pakko nousta seisomaan taas.. Ei pysty kuin hetken aina seisoo, istuu tai makaamaan ku alkaa jo johonki paikkaan sattuu hirveesti.. :(

Verticia & vuokralainen Rv 36+0

Vierailija
91/106 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille jo vauvan saaneille!!!

Oma vointi on ollut viime viikkoina tosi hyvä. Vaikka olen ollut lasten kanssa yksin, olen jaksanut ihmeen hyvin. Päivät menee varsin rennosti eikä supisteluakaan ole ollut kun nimeksi. Yöt on kyllä ainut iso miinus; hyppään vessassa parin tunnin välein ja useimmiten valvon kolmen ja neljän välillä. Onneksi mies on aasiassa, ja siellä on silloin aamu, joten usein tekstailen jotain hänelle.

Kävin eilen äitipolilla ja lääkäri sanoi olevansa melkoisen varma että yliajalle mennään. En kuitenkaan saanut enää aikaa sinne vaikka kovasti toivoin. Eilen tuli ekan kerran sellainen olo että toivoin jo malttamattomana vauvan syntymää, vaikka olenkin varautunut et menee yli. Mulla oli kanavaa vielä reilusti jäljellä ja suu niukasti sormelle auki. Vähän jäin miettimään vauvan painoa, kaikki edelliset on ollut nelikiloisia. Eilen rv 38+4 vauvalla olo painoa jo 3600 ja kysyin lääkäriltä mitä keskimääräinen viikkonousu on. Sitä on kuulemma paljon tutkittu ja viimeisin tulos on 150-200gr viikossa mutta käytännössä kuulemma 180gr. Parin viikon päästä punnerrettava on taas nelikiloinen.

Mies kotiutuu reissusta perjantaina, sen jälkeen vauva voi mun puolesta tulla. Täytyy alkaa aktiivisesti kypsyttelemään kohdunsuuta kolmes s:n avulla. Onneksi huonoimmassakin tapauksessa raskautta on jäljellä enää muutamia viikkoja joten eiköhän sen jaksa kun on tähänkin saakka jaksanut! Tsemppiä kaikille!

Marttis 38+5

Vierailija
92/106 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa tuntua kohta siltä, että ympärillä tapahtuu, mutta itse alkaa keskittyä jo tähän vauvaan ja synnytykseen enemmän ja enemmän. Mies haki tänään moottoripyöränkin kesälaitumille. Ei tartte kuvitella pääsevänsä ajelulle... Pihahommiakin pitäisi... Yrttimaa suunnitelmissa jne. Mut jotenkin ei nyt ehdi ajatella. Huomenna tulee doula ja varadoula käymään ja jutskailemaan. Käydään mm. tota bebesinfon synnytystoivelistaa läpi ym.

Raskausmyrkytystä ei taida olla. Soitin varuiksi juu äippäpolillekin ja kysyin, että tarviiko nyt just heti tehdä mitään vaikka oiskin. Lepoa kuulemma. Ja se tuli itsestään kun ei mihinkään kyennyt. Ei jaksanut eilen ees silmiä auki pitää välillä vaikka oli nukkunut kuinka. Heikko olo on ollut tänäänkin vähän, mutta päänsärky hellittänyt ja muutenkin nyt päikkäreiden jälkeen aika ok. Aamulla käytin poikaakin vyöhyketerapeutilla ja mainitsin meneväni neuvolaan mittauttamaan paineet+pissan kun sitä suositteli äippäpolilta. Sanoi, että on hälläkin tässä mittari. Ja kun eivät paineet olleet nousseet edellisestä neuvolakäynnistä, niin en sitten mennyt neuvolaan. Huomenna kun on kuitenkin aika sinne. Toivotaan, ettei nyt liity mihinkään bakteeriin tms. sitten. Häissä en tarkkaan tiennyt, mitä suuhuni laitoin... On tää kyllä yhtä epäilemistä. Aina löytyy joku kamala juttu mihin joku voi liittyä :D Mutta toisaalta on parempi olla vähän tarkkana kuin täysin välinpitämätön. Vatsakipujen ja suppareiden takia on taas viime yönä valvottu... Mut edelleen luulen, että tässä vielä kestää.

Siitä jasmin-teestä. Meillä sattuu olemaan sitä kaapissa Kiinan matkan jäljiltä. Mut eiköhän sitä jostakin saa. Cittarissa katselin, mutten nähnyt. Kun jotenkin mielummin joisin suomalaista teetä... Tarkka mikä tarkka :D Mut tosiaan aion sitä alkaa juomaan vasta sitten lähellä laskettua aikaa jos siltä näyttää.

Sinne vyöhyketerapiaan sun Vertica kantsis jo mennä, että ehtisit jonkun kerran käymään. Sen tarkoituksena on myös mm. vahvistaa kehoa synnytystä varten. Mutta aluksi ei voi antaa ihan tavallista hoitoa, jos ei ole ennen käynyt. Kysy, mitä se sun kummitäti meinaa. Ja tuo sanoi mulle, että enemmän käyttää käynnistykseen akupunktiota sitten. Ja kaikkihan eivät hoida raskaana olevia ollenkaan koska siihen tarvii pidemmän koulutuksen. Mutta kysy. Ja vauvan koliikkiinhan tuo on yleisesti käytetty hoito ja usein tehoaa hyvin. Vinkkinä, jos sitten myöhemmin jollain sellasta ilmenee.

Mitähän vielä? Iisalla taitaa tosiaan olla siellä meno päällä taikka sitten vauva on jo syntynyt :) On tää vaan ihmeellistä. Kukahan muu on nyt tositoimissa? Vauvaviestejä odotellessa!

Tuollaanen75, rv35+6

Vierailija
93/106 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vähän muokattua noita viikkoja... Toiveajatteluako, että ehtisi kaikki hommat hoitaa? Eli siis 36+6 olis jo... Hui!

Vierailija
94/106 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä mikä tätä mun konetta vaivaa, tai oikeestaan koneita... En vieläkään näe sitä mun omaa kirjoitusta meidän vauvan syntymästä... Ja sitte kirjotin pitkän selostuksen meidän synnytyksen kulusta ja painoin et lähetä niin ei ilmestyny mihinkään :(

Niin jos joku jaksaa olla kiinnostunut ja lukea, niin meillä synnytys meni näin:

perjantaina rv 37+6 alkoi 23.15 supistelemaan tuntuvasti liekö syynä se että masu ei tykännyt kaupoissa kävelystä... Koko sen päivän oli myös sadellut kivuttomia supistuksia.

puoli 1 yöllä soitin kättärille verensekaisesta limavuodosta, kertoivat sen olevan merkki siitä että kohdunsuulla jotain tapahtuupi.

Sanoivat että voisin ottaa särkylääkettä ja yrittää vielä nukkua.

Koko yön supistuksia sateli, mutta sain jonkun verran nukuttuakin.

Lauantai aamuna soitin joskus 10 aikoihin kättärille kun supistukset oli ollu ainakin tunnin säännöllisiä ja niitä tuli 4-10 minuutin välein. Kipujen perusteella saavuttiin kättärille sitten 12.30 aikoihin.

Kohdunsuu oli auki vasta 3cm ja käyrillä siinä oltiin joitakin tunteja. Eivät luvanneet minulle näillä viikoilla mitään lääkettä että synnytys edistyisi.... Eli mahdollisuus oli kotiin joutumiseen... No päätettiin sitten lähteä miehen kanssa syömään, mutta kotiin meitä ei päästetty.

Pizzalla kun lähellä sairaalaa istuttiin niin johan ne supistukset tuli kipeiksi :/

Kärvistelin siinä tovin ja palattiin kättärille.

Kun saavuttiin sairaalaan niin menin suihkuun muutamaksi tunniksi, ja sittenhän ne kivut vasta voimistuivatkin!!!

Kohdunsuu 5cm auki ja vihdoin pääsin ilokaasutaivaaseen...

9 maissa illalla sain spinaalin ja kohdunsuu auki 8cm...

Kätilö puhkaisi viimein kalvot ja saatiin vedet ulos. Sen jälkeen oksitosiinitippaa rajusti että saataisiin 10cm puudutteen vaikutteen alla.

No siinä vähän ennen 11 illalla ponnistamisen tarve valtava mutta ei saanut ponnistaa, ihan hirveää.. ... ... Piti olla kontillaan että saatiin vaavi oikeaan asentoon...

Sitten ponnistukseen joka kesti 4minuuttia jotka tuntuivat ikuisuudelta!!! Vauva oli jumissa ja sydänäänet laski... Kätilö veti oikeasti ihan julmetulla voimalla ja mä huusin etten pysty enää kuolen... Sitten kuulin "naksahduksen" ja vauva syntyi... Ihana prinsessa oli maailmassa, mutta solisluun joutui katkaisemaan raukka :(

Vierailija
95/106 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä muutama sana kun jäi edellisestä uupumaan:

Ja nyt siis aivan halkean rakkaudesta! Ja samoin rintani xD ovat nimittäin melekooset... Täysimetyksellä mennään.

Kaikille teille oikein paljon voimia tulevaan koitokseen, kohta saatte omat aarteenne syliinne!

Kii ja ihanuus 4 päivää

96/106 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä melkeen naurattaa nää systeemit...lähinnä hoitotahojen välillä. Vertician juttuihin pystyy hyvin samaistumaan, vaikka pikkusen eri tilanne. Mulle ei vikaa nla lääkäriä laitettu ku ajatteli neuvolasta että kyllä ne siellä naikkarilla tarkistaa paikat. No jaa, eipä kyllä. Teki sen mitä piti, mutta ei mitään loppu tarkistuksia. -Mähän voin mennä teettään ne neuvolaan. Muutenki tuntu että joka ikisestä asiasta saa ite kysyä, ja mitään vastausvaihtoehtoa ei tod. anneta valmiina. Melkeen hävettää olla tiukka täti joka haluaa ja vaatii palvelua, myös sairaalasta. Mutta jos en olis ite kysyny, niin olisin ollu huoneessa varmaan 2min ja lähteny himaan. Meni sinne saneluun sitten sellaistakin mitä en ite pitäny niin tärkeänä...nooh, jospa sitä synnnyttäis sen verran tolkuissaan että voi tehdä tarkennuksia:)

Pikkuinen vastasi vau-kirjan viikkokohtaista painoarviota just eikä melkein!:) Fiuu...suuri helpotus, vähän ehdin jo jännittää miten iso kaveri hän onkaan.

Verticialle kermoihin viitaten, ainakin hyla-kermassa auttaa pisara sitruunamehua vatkaantumiseen. Tiedä vaikka auttais flora vispissäkin. Sen oon jälkimmäisessä huomannu että vähänkään lämmennyttä on turha edes yrittää vatkata, ikuisuus menee tai sitten ei tosiaan vatkaannu ollenkaan.. -Ja jollain vispilöillä suositellaan HITAITA kierroksia kermanvatkaukseen. Oon kyllä huomannu, että tosiaan jelppii:)

Mitäs muuta... Pikkuinen on kääntynyt pää alaspäin. Ei siis tarvinnut mennä kääntöön. Olenkin ihmetellyt miten hänellä on ollut niin kauhean paljon asiaa viikonlopusta lähtien. Sillon se oli vielä semmosta "väsäystä". Ilmeisesti raivas tilaa, että sai käännyttyä. Nyt onkin sitten ollut paikalla ja läsnä päivät pääksytysten. Ultrassakin totesivat "on vähän hankalaa tämä mittaaminen ku hän on niin kovin eläväinen":)

Hyvin ymmärrän teitä jotka haluaisitte jo synnyttään, on se ajatus itelläkin välillä. Mutta toisaalta kyllä nautin vielä jokaisesta päivästä jotka ollaan miehen kans ihan vaan kahdestaan. -Esikoisen kohdalla kyse kun on myös luopumisesta. Muistanette varmaan tunteen te joilla on 2. tai 3. tulossa??! Vähän sormi suussa miten menee yms... Hyvää kannattaa odottaa joten päivä ja viikko kerrallaan mennään, eihän tässä muutakaan voi.

Sitä paitsi on ihanaa laittaa juttuja valmiiksi vauvaa varten, kaikkea ylimääräistäkin!!!

t.bamse ja mä 36+2

Vierailija
97/106 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... vaikka olen käynyt lukemassa usein kirjoituksia, en ole itse saanut aikaiseksi kirjoitella, joten nyt kai olis jo aika, ennen kuin kaveri syntyy.

Aluksi: ONNEA jo pienokaistensa saaneille! :)

Mulla mennyt raskausaika fyysisesti hyvin, pieniä supisteluja, kiinnikekipuja, mutta ei mitään minkä kanssa ei ole voinut elää ja kestää. Töistäkään raskauden takia en joutunut olemaan poissa yhtään päivää, ainoat harmit mitä nyt on ollu, on kaksi keuhkoputkentulehdusta joista toista juuri nyt poden, onneksi on jo menossa ohi.

Enemmän minua on häirinnyt ja vaivannut henkinen puoli, kaikki nämä mielialanvaihtelut, itkunpuuskat ja kiukuttelut. Kun nyt en itseäni ihan näin tuuliviiriksi lue, niin on kyllä ollut minussa kestämistä. Onneksi mies on ollut kärsivällinen ja ymmärtää, ihana. :)

Toissapäivänä oli vika lekuri neuvolassa ja sain lähetteen Kättärille, kun herraneiti oli edelleen perätilassa. SF-mitta oli 29,5 , käyrän alakantissa, veikkaili pientä kaveria.

Tulin juuri äitiyspolilta ja tämä jukuripää oli onnekseni kääntynyt oikeinpäin raivotilaan, lekuri sanoi, että tuntuu että olisi kiinnittynyt aika hyvin. Epätodennäköistä, että enää kääntyy väärinpäin. Arvio koosta oli hieman huolestuttava, 2680g, joten sain seuranta-ajan. Muuten kaikki tuntui olevan hyvin, onneksi. Helpotti kyllä suuresti. :)

Muutenkin kaikki; verenpaineet ja näytteet olleet hyviä, hetken jouduin rautatabletteja syömään, kun rupesi arvo laskemaan, muuten kaikki ok. Painoa tullut nyt n.15 kg, eli ihan riittävästi. Nyt ei tarttis tulla enää lisää, oli kyllä tippunut viimepunnituksesta jonkin verran. :)

Tsemppiä meille kaikille näihin viimeisiin odotuspäiviin ja viikkoihin ja toivotaan että kolean vappusään jälkeen alkaa ihana aurinko taas paistaa.

Muistan kun tuon esikoisen sain (myös toukokuussa), oli kuin olisi kesä puhjennut kukkaansa niiden 3 sairaalapäivän aikana, kaikki oli ihanan vihreää ja kukkivaa. Tai sitten katselin maailmaa vaaleanpunaisten linssien läpi... :D

t:SaDu-75 36+6

Vierailija
98/106 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli taasen neuvolakäynti. Onpas harmi kun jollain ei ole sattunut hyvää terkkaria. Täällä onneksi tosi mukava terkkari niin on aina ilo käydä siellä.

Verenpaineet ollut edelleen mulla hyvät, jokseenkin kyllä liika alhaiset kun tänäänkin oli 93/62, hb:tä ei tänään otettukkaan. SF-mitta ei viimeviikkoisesta mihinkään ollut muuttunut eli edelleen on 34. Terkka epäili että olisi ennestäänkin jo laskeutunut alaspäin. Ja siltä se kyllä tuntuu. Nyt on viimeisen 3 päivän ajan kohtu ollut kovana kun koiran kanssa lenkkeilee. Ja sitten tuntuu kuin se lapsi jo tulisi kun kävelee , ilkeästi vihlaisee alapäähän ja samalla tuntuu jo peräsuolessa asti paineen tunnetta. Toivottavasti tämä on kohdun suulle tehnyt jotakin ja lapsonen kohta tulisi maailmaan. Olisi kyllä kiva jos näin lopussa olisi tuo lääkärikin joka viikko. Näkisi aina että onko siellä kohdunsuulla tapahtunut jotain muutoksia...painoa oli tullut liikaa 1244g/vko, mutta niin on kyllä nestettäkin kropassa tai oikeastaan jalkoihin tuo on tullut...toivottavasti kohta alkaa jotain tapahtua.

Mutta nyt taidan mennä ottamaan pienet päikkärit.

kevätörkki 37+2

Vierailija
99/106 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotuksen aikana ellei tule ongelmia. Tavis-raskaudessa lääkäriä ei näe odotuksen aikana eikä edes synnytyksessä, jos kaikki menee putkeen. Koulutettut kätilöt tutkii vauvan ja jos näyttäis olevan kunnossa niin kotia vaan.

Mitään alapäätutkimuksia ei myöskään tehdä normiraskauden aikana, ja näyttäis että ihmiset jo pelkää synnytyksen aikana tehtäviä.

Tänään oli taas neuvola ja hyvin on vauva pysynyt pääalaspäin. Täällähän taitaa monen perätila vauva olla kääntynyt :).

Pomena rv 37+0

Vierailija
100/106 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kättelyssä onnea jo toukan vierelleen saaneille :) Kyllä sitä itsekin jo alkaa odotella, vaikka laskettuun aikaan on vielä kirkkaasti reilut 3 viikkoa...

Toisaalta taas vietän vasta ensimmäistä äitiyslomaviikkoa ihan kotosalla. Työaikana en saanut/jaksanut/ehtinyt mitään oikein tehdä, joten esim. noita vaatepusseja on siunaantunut sieltä, täältä ja tuolta useita pestäväksi ja valmiiksi laitettavaksi... Nyt onkin pari päivää pyykkikone laulanut, vielä kun kuivatustilaa olisi triplaten...

Kateellisena lueskelin, että Kevätörkki vielä lenkkeilee koiran kanssa ja muuta. Voi, kun itsekin.. Mä olen sen jo antanut miehen vastuulle jo monta viikkoa sitten. Ei vaan tullut mitään. Kerrankin soittelin jo, että tulee hakemaan koiran niin minä kävelen sitten omaa vauhtiani kotiin kunhan ehdin. Onneksi ei oltu kaukana kotoa. Vihloi ja painoi niin julmetusti. Mä pääsen välillä kävelemään 150-kolmesataa metriä ennen kuin alkaa meno hankaloitua. Joskus taas enemmän, jos on hyvä päivä. Kauppareissut ja shoppailut samoin. Noh, niin ne alkaa viikotkin vähiin käydä ja vaavi olla jo aika iso, joten eipä se ihme, että vie jo tilaa ja tekee tukalaa kropalle. Vointi on muuten ollut varsin mainio, ei valittamista.

Mulla on myös äitiyspolikäyntien takia jätetty neuvolalääkäreitä väliin. Neuvolalääkärillä olen sitten käynyt ylimääräisellä käynnillä, jos on äippäpolien väleissä ollut jotain epäselvää tai tarkastettavaa. TYKSin äitiyspoliin ja omaan neuvolaan olen ollut varsin tyytyväinen. Keskimmäiseen äitiyspolikäyntiin osui lääkäri, jolla oli hiukan "Mitäpä sinä täällä?"-asenne, mikä hiukan ihmetytti.. Muuten on saanut oikein asianmukaista palvelua joka suunnalta.

Nyt sohvalle ja jalat kohti kattoa :)

Justiina ja junior 36+4