Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Huhtikuun helmet 2009 1V!!! Oma Kuukausi***

Kommentit (165)

Vierailija
121/165 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei kiitos tännekään. Kaikenlaista sitä näkeekin. Inka myös puree kiitettävästi, tänään mm. mua kaulaan ja isäänsä sormeen. Hampaat siis riittänee aseiksi.

Hampaista puheenollen, Inka ei ole enää kuusihampaisten ryhmässä. Tänään huomasin, että poskihammasta pukkaa. Hänellä on nyt siis alhaalla edessä neljä, ylhäällä edessä kaksi ja yksi poskihammas tulossa ylös. Ihmeellinen järjestys.

Sakun ja Tompan synttäreiden kunniaksi opeteltiin taputtamaan. Se siis hampaan lisäksi uutta tänään. Voi lapsen riemua kun hoksasi miten se tapahtuu.

Minä en kyllä ole tänään riemuinnut. Eilen pääsin sinne jumppaan. Illalla oli jo fiilis, että maailmassa ei ole sellaista venytystä, mitä voisin nyt tehdä, että tämä päivä olisi pelastettu. Nyt siis olen T-O-D-E-L-L-A kipeä. Reidet täysin romuna. Onneksi pesukone on vessassa pönttöä vastapäätä, että voin ottaa siitä kiinni, venyttää takapuolen pitkälle ja tiputtaa itseni istumaan sitä kautta. Sori, jos oli liian kuvailevaa. :D Tuoleille pääsee istumaan, jos nojaa selkänojaan ja tipahtaa istumaan. Hmm.. Ei ehkä olisi pitänyt pitää 1,5v taukoa jumpasta.. Ehkä tämä tästä. Jos nyt pääsisi käymään vähän useammin, niin muutaman kerran jälkeen ei enää tulisi kipeäksi. Muuten oli ihan supersuperkivaa vähän tehdä jotain.

Lyyti

Vierailija
122/165 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittää Saku onnitteluista!

Mua rupes ihan naurattaa lyytin jumppareissu kun ajattelin että missähän kunnossa mä olisin kun en oo jumpannut 12 vuoteen. Heh heh! Ei nää lihakset pysy oikein kondiksessa pelkällä konttorituolilla ;).

Ja terveisiä riikasta, lunta ei ollut enää tipan tippaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/165 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöhästyneet onnentoivotukset Sakulle ja Tompalle. Eilen hajosi modeemi, joten oltiin nettipimennossa.

Sen sijaan oltiin kyllä miitissä Urhon kanssa kahdestaan :) No ei huolta eikä hätää, pitäähän ihmisen syödä joka päivä. Käytiin eka viemässä kuolleen tädin satukirja painoon ja jatkettiin miitin jälkeen siskolle, joka lähtee perheineen kuukaudeksi Espanjaan (mies nuorimman isyyslomalla). Jos olisin yhtään taipuvainen kateuteen...

Pikkuäidillä oli jokin huippuidis - hienoa! Toivottavasti onnistuu, pidän peukkuja. Mä oon kanssa kehitellyt yhtä ideaa (lähinnä koskien sellaista pikkuseikkaa, mitä sitä elämällään tekis noin niinkuin työmielessä). Ajatus on vielä niin keskeneräinen, että pitää hioa toisen lapsen verran. :)¨

Kiitos myös Nausikaan terkuista. Hevoset on hienoja, kuvasta katsottuna (olen aika pahasti allerginen). 1-vuotias saa haluta omia astioita, kesävaatteita ja hiekkaleluja.

Mä voisin kyllä kuvitella Urholla ensipuukon muutaman vuoden päästä. Näen sieluni silmin Urhon ukkinsa kanssa mökillä perkaamassa kaloja onkireissun jälkeen. (Hänkin muuten huitaisi mua huuleen kenkälaatikolla).

Voi Lyytin jumppavaivat kuulostivat erittäin tutuilta.

Urho on oppinut juomaan nokkamukista ja haluaa myös harjoitella itse syömään. Harjoitusta kyllä kaipaakin...

Ai niin. Vielä ollaan perhepedissä. Mulla tulee aamuisin ihan huippuolo, kun yö on joten kuten selvitty ja pieni lämmin ihmisenalku kaivautuu lusikkaan aamu-unille. En taida raaskia vielä omaan sänkyyn.

Lainaa vain. En mä ole koskaan ajatellut noin, mutta tavallaan tottahan se on. Mun ajatukset ei ole noin yleviä, vaan lähinnä "mun pitää yrittää pitää huolta tosta ipanasta parhaalla mahdollisella tavalla - ja se riittää". Lainaa kai jokaisen elämä on. Tädin jälkeen kuoli lapsuuskaverin äiti, nyt äidin kummitäti on sairaalassa ja äidin molemmat siskot huonossa kunnossa, mun ja miehen isän syöpähoidot on kesken.

Keskittykäämme siis iloitsemaan tästä päivästä, oli lainaa tai ei.

Sande ja Urho

Vierailija
124/165 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sentään, mä unohdin kyllä koko miitin. Ihan täysin. En mä edes muista mitä me tehtiin eilen, eli ei mitään järkevää eli oltais hyvin voitu tulla. Höh.

Huippuideoita töiden suhteen sekä Pikkuäidillä että Sandella. Mulla ei. Pitäis kyllä olla, mutta kun ei ole.

Kamalaa surua ja sairautta Sanden lähipiirissä. Onko siis sun isäkin syöpähoidoissa? Surullista.

Me oltiin aamupäivä naapurissa leikkitreffeillä. Kivaa oli! Uusia naapureita tullut kaksi perhettä, pikkulapsia molemmissa ja toiseen tulossa näinä päivinä lisää. Miten tästä malttaisi edes töihin lähteä? :)

Lyyti

Vierailija
125/165 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me miitattiin eilen lääkäriä, ja saatiin uudet antibiootit. Ens kerralla voitais miitata muitakin... Pitää olla tarkempana kalenterin kanssa. Jupen korvat siis edelleen kiukkuaa, mutta meilläkin on opittu taputtamaan. Huippua :)

tuuti

Vierailija
126/165 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäiseks lähettiin pois kotoota ja eipä sit tultu heti takasin kun julkisivuremontissa oli tiedossa hiekkapuhallutusta, joten oltiin mummolassa. Kävin kyllä lukemassa viestejä mutta en jaksanu alkaa naputtaa niitten vanhalla koneella.

Jupen korvien kiusaajille hus hus-terveiset. Sakulle ja Tompalle isosti onnea, olihan se niin?

Meillä opittiin itse istumaan, ja siitä ei enää haluta pois niin tiedossa on peppukiitoa. Taputettu meillä on jo jonkin aikaa, nyt se yhdistetään musiikkiin tai sanaan hyvä.

Miitti jäi meiltä väliin kun meillä oli leffatreffit ja ne meni kyllä hyvin, tyttö oli jo menessä niin väsyny et annoin ruoan ja se oli siinä, nokosten aika. Ja sit onneks heräs vallan auringonpaisteena, niin että jakso leikkiä leffan loppuun asti ilman kitinöitä.

Jotain keskustelua oli maalainen-kaupunkilainen asumisesta. Täällä mieleltään maalainen joka on jotenkin kaupunkilainen. Asutaan kerrostalossa, mutta mä asuisin kaikkein mieluiten keskellä ei mitään, niin ettei naapuri heti nää mitä meillä tapahtuu. Mutta mies on kaupunkilainen, joten ainakaan sen kanssa en pääse sinne keskelle ei mitään. Toki kaikissa asumismuodoissa on ne hyvät ja huonot puolet. Kerrostalossa ei oo yksin, jos on hätä niin naapuriin ei oo pitkä matka, omakotitalossa asuinalueella, on myös naapurit lähellä, mutta pyykkiä voi huoletta pestä keskellä yötä. Maalla, naapuriin on matkaa mutta eipä ne heti kuulekaan jos pihalla käydään tiukkasävyinen keskustelu.

tyttö heräs hakkaamaan noita brion palikoita parkettiin... Ja josko me sit lähetään käymään pankissa.

Palaillaan myöhemmin.

Satuilija, joka odottaa kesällä lähentyvää uutta vuosikymmentä ja Aamu joka odottaa ensi viikolla lähentyvää 1 vuotta.

Vierailija
127/165 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kuussa Tsili oli laittanut mainion kenkäkuvan. Itsekin mietin, että ompas se Sylvi pieni neiti, jos kenkä on kokoa 18. Me käytiin tänään kenkäostoksilla ja valitsimme vaaleanruskeat kengät kokoa 22. Hyvin kävelytti kengät jalassa kaupan sileillä lattioilla...kohta voi kokeilla kuinka ulkona. Aiemmin kengitettyjä jalkoja oli vaan nosteltu teatraalisen korkella ja koitettu potkia pois.

Joku kertoi myös oravamerkkienkeräilystä. Minäkin keräsin 20 kasaan, vaikkei meillä edes ole saunaa...missäköhän sitä kylpytakkia tulee pidettyä?

Wau Satuilija oli päässyt vielä Vauvakinoon. Meillä siitä ei tulisi mitään. Mutta kasin jälkeen illalla voin katsoa dvd-elokuvia. Nyt on kirjastossa lainassa aistien valtakunta.

Luulin, et ketään ei ehdi/muista koko miittiä edes. Olisin kyl tullut, jos oisin tiennyt et Sande ja Urho miittaa pelkkää perunaa. Kävelimme sillä välin Lauttasaareen ja tultiin bussilla pois. Oon aatellut kävelyttää läskejä pois...ehkä ne sit lähtee reisistä vaan ei tosta keissistä. Joku aika sitten olin iltaisessa raitiovaunussa, jossa juopunut mies julisti "tohon eteen kun tulee toi reppu, niin siitä ei sitten pääse millään eroon". Joo oon huomannut.

N.lä vissiin ihan hyvä tuo kirkuvan oranssi puku. Näkee vähän kauempaakin mihin neiti on kävellyt. Tänään ainakin oli aika reippaat askeleet Stockmannilla. Norjassa näin tarhalaisilla sellaisia neonkeltaisia turvaliivejä, jossa oli vielä puhelinnumero, johon soittaa eksyneestä nopsajalasta.

Vinkki vinkkinen kokeilkaa vauvakeinua leikkipuistossa. Nausikaa ainakin tykkäsi...en itse älynnyt keinuttaa, ennen kuin kuulin toiselta äidiltä.

Tsilin mielestä Funeja oli vaikea käännellä vuosi sitten. Liki vuoden käytön jälkeen tajusin, et jarrut saa päältä myös painamalla kengän pohjalla eikä vain nostamalla ylöspäin jalkapöydällä/päkiällä. Oonko ollut vähän puusilmä!!!

Tiuhti, joka kadehtii viikonloppuisin aina kaikkien omisasujien saunoja.

Vierailija
128/165 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites toi FB-ryhmä. Mites sinne liitytään tai millä nimellä siellä olettekaan? On tainnut tää äiti tipahtaa nykyisten viestimien kelkasta.

Vierailija
129/165 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut nyt kyllä kirjoitan. :D

Sandelle *halaus ja jaksamista kaiken surun keskellä! .

Vierailija
130/165 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks mun viesti ei tule peril kokonaan?!

Vierailija
131/165 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saara on parantunut hyvin. Keskiviikkona vietettiin lastenkutsuja pienellä porukalla, kun moni lapsi oli sairaana. Kuitenkin hauskaa oli ja kutsut olivat oikein onnistuneet, pienet saivat itsetehtyä hedelmäsalaattia: banaania, kiiviä, päärynää ja viinirypäleitä ja maissinaksuja sekä mariekeksejä. Muumit ois ollu parempia, Sakuhan niitä sai.

Kokeilin Tsilin suosittelemaa soijamaitoa ja Saara tykkäsi siitä kovasti, joi kerralla 1,5 desiä. :)

Mattimyöhäisen (äiti) onnittelut 1vuotiaille Sakulle, Tompalle ja Jedille! Ja myös muille joita ei muista. T. Saara

Kiva kuulla Pikkutiuhtista ja Nausikaasta, Saarakin pitää keinumisesta kovasti. Ja puistossa konttaamisesta(lumessa), kohta kurassa! Pitääkin varmaan hommata kunnon ulkoiluhaalari, joka pitää vettä, kun en halua kuravaatteita Saaralle laittaa.

Eilen kaivoin hiekkalelut esiin ja mopon. Saara kuivaharjoitteli sillä jo sisällä. Ensi viikolla itten pihalla ja puistoilemaan.

Saara sai tänään superfitin lenkkarit koka 19, tosin saa ne vasta huomenna lahjaksi. Mun kummitäti osti ne saaralle tänään uddesta kipin kapin liikkeestä. :) Meillä tosiaan huomenna aikuisten kutsut ja aamulla alkaa(jatkuu) leipomisurakka. Että pitääkin tästä mennä nukkumaan. Mahdanko päästä sänkyyn asti, sen verran poikki olen. Palaillaan! :)

Ai, niin ja Sandelle *halaus ja jaksamista kaiken surun keskellä! Myös meillä nukutaan perhepedissä, koska en raaski laittaa toista omaan sänkyyn. Mikään ei ole ihanampaa kun herätä aamulla Saara kainalossa tai että saara halaa ja sanoo äiti.

Vierailija
132/165 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanalta kuulostavat Saaran ja Urhon aamutouhut. Meillä jupe seisoo pinnasängyssä ja mölisee, alkuun hyväntuulisesti ja sit vähemmän, jos mutsi ei tajuu herää... Sit nostan sen vähäksi aikaa viereen myllertämään, ei pidä pötköttelystä poika, ehkä paini olisi parempi nimitys. Painii tyynyn kanssa, peiton kanssa, unilelun kanssa. Toisella kädellä pidän kiinni, ettei putoa. Isoveljet oli aamu-unisia, mutta jupe ei ole koskaan ollut. Tällä hetkellä herätään 6.45, kesällä normiaika oli pahimmillaan 5.45.

tuuti

Vierailija
133/165 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomppalla aamut alkaa yleensä nykyísin samaan aikaan kuin Jupella, mutta tänä aamuna nukkui puoli yhdeksään. Pitääkö jo alkaa kiivaasti miettiä mitä ruokaa laittaisi yläkerrassa ahertavalle isille ja isoveljelle.

Tomppa sai 22 kumpparit, oikein nokialaiset, siniset. Seisoi kumpparit jalassa ilman tukea kuin tatti ei yrittänytkään lähteä kävelemään. Puukot ovat vaarallisia, toissapäivänä yritin kuoria itseänikin perunankuorimaveitsellä. Nyt Tomppa haluaa tuon mokkulan..

Vierailija
134/165 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytiin 1v kuvassa, muuten kivasti meni paitsi meidän melkein 1v oli aika totinen...Toivon mukaan edes joku kuva olisi iloisempi.

Just siivottiin autot sisältä ja ulkoakin pestiin. En tajua kuinka sitä roskaa yms. sotkua aina kertyy sinne autoon...Yllättäen karkkipapereita yms...Kuka lie syöny!!

Meil ens viik.lop juhlimme ns. virallisesti 1v juhlia, mut huomenna tulee jo kummeja kylään, ku viikon kuluttua eivät pääse ja viikon päästä juhlat jatkuu.

Tukia vasten kävellään pieniä matkoja, muuten kyllä touhutaan kovasti kaikkia. Kaikki lähtee mikä on pikkumiehen saatavilla. Huutaa jos ei jotain saa...

Meillä on nukuttu aina omas sängys, kaikki nukkuu hyvin kun ei oo vieres. Mut jokaisella on omat jutut tähänki asiaan!!

Kävin siinä ipana-kirppiksellä ja jotain löytyi noille isommille, ihan hyviä ja edullisesti.

Tänään ostin kaupasta 20 kokoset kumisaappaat, kun pikkumiehellä niin pieni jalka et isommat tippuu...

Parku vaan tulee aina kun kengät laittaa jalkaan.

Ihana kun kevät jo alkaa pikku hiljaa sulattamaan lumet, on käyty pyörälenkillä jne..

Paljon mukavampaa ulkoillakin ei tarvi niin kauheesti pukea.

Sauna tänään ohjelmas, kiva mennä nukkumaan puhtaaseen sänkyyn, vaihdoin lakanat tänään kaikille.

Nyt herättiin unilta. Jos laittais terassilla grillin kuumenemaan ja makkarat sinne...

Kaikille onnittelut jotka ovat jo täyttäneet 1v!!

Ens viikolla neuvolakin.

äitsykkä1 ja melkein 1v

Vierailija
135/165 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlittiin tänään sukulaisten kesken. Saara sai ihania lahjoja ja mukavaa oli, myös saaralla oli hauskaa vähän isompien tyttöjen kanssa! :) Tarjoilut onnistui myös hyvin, tein suolasta piirakkaa, karjalanpiirakoita ja munavoita ja oli myös pakkokokeilla niitä Tsilin hehkuttamia suolaisia muffineita, lisäsin paprikaa, fetaa ja olivia kuitenkin, ja hyviä olivat. :) Makeina puolestaan oli tiikerikuivakakku, itsetehdyt amerikanpastillipikkuleivät, vadelmakermakakku ja aschanilta sacherkakku. Nami! =)

Saara sai lahjaksi superfitin ensiaskelkävelykengät (naruilla), joita oltiinkin perjantaina sovittamassa muskarin jälkeen kummitädin kanssa. Kaupungille hienostelutakin ja kaksi bamse t-paidan ja legginssit, kahdet farkkulegginsit, trikooasun ja kesämekon. lisäksi sai ihanan satukirjan, brion retro siilin ja myyrämatkalaukun ja hiekkalelut. Lisäksi sai Nallepuhauton ja lumikki ja 7 kääpiötä nuket. Aivan ihania lahjoja olivat. Kovasti kuitenkin tykkäsi, kun autolla pääsi "ajamaan". Sen kyydissä olisi koko ajan. =D

Mukava kuulla äitsykän kuulumisia, olet kyllä ollut taas tosi ahkerana ja saanut paljon aikaiseksi! :) Mistä tulikin mieleen, että minunkin pitäisi ostaa Saaralle pyöränistuin ja pyöräilykypärä. Cittarissa taisi olla joku tarjous.

Emminen ja Saara 1v.

Vierailija
136/165 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan en ehdi kirjoittaman, joten toivotan vain kaikille mukavaa sunnuntaita, kaikille 1-vuotiaille, niille jotka ovat vielä hiukan alle sekä kaikille ylivuotisillekin...

Vierailija
137/165 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana sunnuntai aamu, kun ei ole mihinkään kiire ja sängyssä sai lötkötellä yhdeksään asti, ennen kuin Saara heräsi. =)

Olen tosi tyytyväinen, kun Saara on alkanut syömään hyvin! Eilen söi lähes purkillisen Semperin lohilasgnea ja 2 marjasosepurkkia. Lisäksi kinkkupiirakkaa ja kakkua. ym. Tänään söi aamupalaksi hei PUUROA, lounaaksi 1/2 prk. peruna-kasvis-lihasosetta ja puolikkaan banaanin. Päivällistä syödään vaarinluona ja saa samaa ruokaa meidän kanssa. iltapalaksi ajattelin a+ vadelmajogurttia+marjoja. Mut Jee, meidän likka syö!! Saara näyttää farkuissa niin isolta tytöltä, vaikka pieni vielä onkin! Aivan ihana ilma ulkona, täytyykin mennä puistoilemaan! Ihanan kuulosta, kun tyttö juttelee "jodlodlod" ja vakavissaan sormella soittaa suuta!

Vierailija
138/165 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muistinko jo mainita, mutta Saaran uusia sanoja ovat: "ankka" (kylpyannka), "kakka" (saattaa myös sanoa, kun hätä tai housuissa) ja "kiitos äiti" tuli yhden kerran, kun puolitti maissinaksun ja ojensi minulle puolikkaan.Aurinkoista päivää kaikille!

Vierailija
139/165 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sunnuntaina 1 v synttärikemut ja hienosti meni. Oltiin suht pienellä porukalla, mummit, vaari, kummit ja pari iso-tätiä. Kivoja leluja tuli ja vaatteita.

Päivänsankari itse oli alussa vähän hämillään kun oli juuri herännyt ja vieraita lappasi sisään, mutta loppuillasta oli kuin isäntä itse, nauratti vieraita minkä ehti.

Täytekakkuakin lapattiin kuin vanha tekijä ja lihapiirakkakin maistui.

Muutaman kivan kuvankin sain, mutta ei ole nyt vehjettä millä ladata.

Tänään alkoi nuha ja yskä taas vaivaamaan - siis Sakua. Argh! Mulla on työmatkalle lähtö taas huomenna ja ensi viikolla on muutto. Lujaa siis mennään. En ois tuskin työmatkalle lähtenyt jos anoppi ei bunkkais meillä.

Kivaa, että Saaralle ruoka maittaa hyvin. Toivottavasti Jupen korvat taintuu toisen kuurin alla.

Mukavaa kevätviikkoa kaikille!

Vierailija
140/165 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakulla ollut lystiä, mutta nuha ja yskä ei kuulosta mukavalta. Voi nuhat ja yskät ja kurkkukivut joutaisi pois. Tompan räkätauti kesti reilun viikon meni näköjään ohi ilman korvatulehdusta. Kesä on tulossa joten jospa flunssat helpottaisi.

Lasten syömisistä, mukavaa, että Saarallekin alkanut ruoka maistua hyvin. Tompalla vaihtelee ruokahalut. Toisinaan tuntuu ettei ruoka maistu millään ja toisena päivänä syö jokaisen lautasen tyhjäksi. Nyt kaivoi kaapista itselleen aamupalaksi näkkileipää...(äiti teki pahaa puuroa)

Ihanan näköistä tuolla ulkona. Ehkä lähdemme Tompan kanssa kokeileen taas uusia kumppareita. Seisoo muuten topakasti ilman kenkiäkin hetken, mutta askelta ei ota ilman tukea.

Esikoinen mummolassaan ollut yötä soitin mummolle ja kertoi hänellä olleen rintakipua,(siis mummolla) mutta kun ei mene lääkäriin. 1-vuotiaana vanheneminen on vielä kivaa, mutta ei enää vanhana, kun vuosien mukana tulee lisää noita ei niin mukavia uusia kavereita.

Mukavaa maanantaita!