Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HUHTIKUUN HANIT HUHTIKUU**

Kommentit (162)

Vierailija
81/162 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa napaa: Täällä ei muutoksia. Edelleenkään ei supistele, eikä muitakaan synnytyksen merkkejä oo vielä ilmassa.

Keskiviikkona oli neuvola, kaikki hyvin. Mekin tosin käytiin Fantasyn tavoin kättärillä päivystyksessä kun vauva ei ollut edellisen illan jälkeen liikkunut eikä neuvolassakaan saatu liikkeitä tuntumaan. Makasin siellä kaks tuntia käyrillä kun ensin mittailtiin tunti liikkeitä ja sit vielä tarkkailtiin toinen tunti sydänääniä kun ei ekan tunnin aikana saatu kunnollisia tuloksia niistä. Kaikki kuitenkin hyvin, onneksi.

Torstaina käytiin muuminäyttelyssä ja shoppailtiin esikoisen kanssa, oltiin liikkeellä seitsemän tuntia. Tänäänkin ulkoiltiin kahdeksan tuntia ja kyllä tuntuu jaloissa ja alaselässä. On tää yhtä valittamista...

Tinnis & Ryppy rv 38+6

Vierailija
82/162 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli poikavalta onnea ja kaikki muutkin kun unohdin viimeksi onnitella:)

fantasy:Joo olen kyllä tyytyväinen kun laittoivat sen ajan ja luulen kyllä että mulla aika ja mahdollinen käynnistys kun oon ensisynnyttäjä vaikka lantiossa kaiketi hyvin tilaa. Toivotaan kuitenkin että sullakin kaikki hyvin menee:) Onko ne kuitenkin käsikopelolla katsoneet lantiota että mahtuuko?

Noista liikkeistä niin te jotka nyt tai ennemmin jo synnyttäneet niin eikös ne vauvat rauhoitu ennen synnytystä?Toki nyt se tietty määrä täytyy liikkua, mutta meillä kun poika on aika aktiivinen välillä niin onkohan mitään toiveita että syntyis vielä muutamaan päivään?

Niin ja käynnistysyrityksistä. Meillä on kokeiltu liikkumista sekä kaverin tekemänä vyöhyketerapiaa. Tuntuu et toi vyöhyketerapia vois auttakkiin kun useemman kerran koittaa koska sen jälkeen on jotain tuntemuksia tullut. Mutta siis lähinnä kipeitä supistuksia, mutta vain liikkeessä ei siis kun oon istunu tai maannu.Mutta aattelis et ku siitä jotain tuntemuksia tulee niin pidemmän päälle vois olla apuaki:)Seki nyt olis jo ihan jees ku silloin laskettuna ku on se aika niin olisi edes vähä auki niin ne voi sitä käynnistystä tehdä, kun ei sitä vissiin tehdä jos ei oo yhtään auki. Mutta näkee sitten toivotaan et tämä täältä tän kuun puolella tulee(vaikka en siitäkään kyllä niin varma:D)

have 37+6(huh huomenna jo 38:))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/162 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olekkaan käyny kirjottelemassa tänne..Mut kyllä lukemassa aika ahkeraan. Kaikki on sujunut suhteellisen hyvin, tähän asti..

Mulla on siis 2 synnytystä takana, 1 keskenmeno..mun molemmat synnytykset on ollu viikolla 41+6 käynnistettyinä ja nopeita sit..(eka n.2 h toinen reilun 1 h alusta loppuun..toiseen en kerennyt saamaan edes minkäänlaista lääkitystä, vaikka olin sairaalassa)kun ei vain lähe käyntiin itsestään niin ei lähe..kun raskaus päättyikin viimeksi, "sikiö" oli elottomana sisällä n. 3 viikkoa, silloinkaan ei elimistöni reagoinut siihen mitenkään..eli lääkkeillä piti sit tyhjennellä 3 kertaa..Lääkäreiden mielestä se ei vielä tarkoita, etteikö voisi lähteä nyt..mutta kai he sen sitten tietää..

Nyt on sit todettu, että vauva onkin kuin onkin perätilassa (jota yritin neuvolassa sanoa jo monta viikkoa, mutta lääkäri muka alakautta tunsi selvästi, että pää on alaspäin) ja alateitse se pitäisi synnytellä, mutta eivät välttämättä lähde käynnistämään (kuulema yleensä eivät käynnistä, liittyy liikaa riskejä)eikä mulla vauva ole ihan perätilassa, vaan viistosti eikä ole laskeutunut..painoarvio on 3,3kg nyt..ja kuulema hyvin mahtuu magneettikuvien perusteella.. eli nyt vaan odotellaan, et lähtee käyntiin..on kyllä pinnakin niin kireellä ollu, kun pelottaa et mitähän tästä tulee..plääh..

Eikä oo kyllä auttanu asiaa, kun on käyny lukemassa synnytyskokemuksia ko. asiasta..

Nooh, eiköhän tää tästä..kaikkeni oon yrittäny et vauva vielä muljahtas oikein päin, onhan tässä vielä aikaa!:)

Anteeksi kauhee vuodatusryöppy..

Ja onnee kauheesti kaikille jo synnyttäneille ja tsemppiä lopuille loppurutistukseen!

Onko muuten kenelläkään muulla vauva perätilassa..? En muista kyllä lukeneeni..tai onko kokemuksia ko. asiasta?

Melina1978 rv 38+3

Vierailija
84/162 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan heti sulle... Eli mulla oli esikoinen perätilassa, yritettiin ulkokäännöstä, muttei kääntynyt. Olin ehdottomasti alatiesynnytystä vastaan (riskien vuoksi) ja mulle tehtiin suunniteltu sektio. Oman gynekologini mukaan perätilasynnytyksen edellytykset ovat 1)sikiön asento (ilmeisesti jos on ihan poikittain, ei edes lähdetä yrittään alakautta) 2)magneettikuvan mukaan mahtuisi tulemaan ja viimeisimpänä vaan ei vähäisimpänä 3)äidin motivaatio. Jos joku kohdista ei täsmää, niin sektio on parempi vaihtoehto.

Eli sain valita sektion (painostusta alatiesynnytykseen oli kyllä ja ymmärtäähän sen, sektio on kalliimpi toimenpide...), joka menikin tosi hyvin.

Näissä asioissa jokainen tekee omat ratkaisunsa, mutta jos tuntuu että ei halua perätilaa alakautta yrittää, niin käsittääkseni pitäisi olla mahdollisuus sektioon.

Tsemppiä!!!

T: Miukkis + pera rv 39

Vierailija
85/162 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velmutar, googlasinkin supistukäyrästä ja löysin kokemuksia, että jo 70:ssä on ollut supistukset kipeitä ja synnytys käynnissä.. Ja kuulemma se mittari mittaa vaan sataan asti, mutta en sitten tiedä... Ja yksilöllistähän tuokin varmasti on :)

minapieni, okei no sulla on mukava kirjo noissa synnytyksissa, jännää että kaikki noin erilaisia :D! Mihinköhän väliin tää tuuppaa itsensä ;D!

Poikavalta, ONNEA ihanaa lisää vauvoja :)))))

have, silmämääräisesti on katottu ja mitä nyt normi sisätutkimuksessa lääkäri osaa arvioida, mutta papereihin oli laittanut että lantio sopiva :O! Vaikka ei mitenkään erityisesti kokeillut luita :/, mä oon kumminkin 158,5cm pitkä ja voi olla yli nelikiloinen tää vauva jo - mutta kai se on luotettava vaan lääkäreihin...

melina, hui kauhistus!! Eikö ne yritä kääntää vauvaa enää? Voimia!

Tänne ei edelleenkään uutta... Supistelee ehkä vähän useimmin kolmatta päivää, mutta ei kipeesti... Ja aina iltaa kohden helpottaa... Syvä huokaus! Mutta onneksi NIIN onneksi pääsee huomenna kättärille... Yritän, että sais käynnistyksen heti tai ees tiistaille ja jos painoarvio on lähellekkään sitä neljää kiloa niin yritän saada lantion kuvauksen, kun ihan oikeasti tää ei oo enää yhtään kivaa - pelottaa niin paljon ja oikeasti jos meen paniikkiin sitten siinä synnyttäessä :`(! Eikö ne nyt vois mun mielenrauhan takia tutkia lantion, että pystyn synnyttämään... Mutta tuskimpa, on noi lääkärit jo niin nähty :/

fantasy&hope rv41+3

Vierailija
86/162 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro mammat!

Poikavalta: onneksi olkoon!!! Laitathan sitten synnytyskertomusta tarkemmin, jos ehdit ja jaksat!

Hanna1983: hienoa, että kaikki kondiksessa vauvalla! Mites antibiootit, onko tullut oireita vauvalle?

Ihanaperhe: mä protestoin kans tuota facea aikani, mutta sitten alistuin kohtalooni :-D

Neptunus: mua kans jänskättää yöt… Kun ei haluais lapsenhoitajaa hälyttää turhan takia, jos supparit sit vaikka laantuiskin laitoksella (kuten täällä on muutamille käynyt!) ja joutuis takas kotiin. Mukava jötkäle sullakin tulossa!!

Pomppu: luin jostain tutkimuksesta, että suklaata odotusaikana syöneiden äitien vauvat olivat tyytyväisempiä kuin niiden, jotka ei ollu syöny suklaata :-D

Tytsä90: mikä vointi siellä?

Minapieni: mä oon pyytänyt nlassa, että ottavat hemoglobiinin. En tiedä ottaisivatko muutoin, ainakaan joka kerta…

have: no ei sielläkään mikään ihan pieni paketti ole tulossa!!

Mariina88: ihana mies!!

Fantasy: hyvä että kaikki oli kunnossa! Ja huomenna… Kieltäydy poistumasta sieltä ilman vauvaa!!!

Velmutar: hui, sulla onkin jännää, kun matka noin pitkä ja edelliset nopeita!!

Tinnis: kävitkö siellä Sanomatalon Muuminäyttelyssä? Oliko se ok ja minkä ikäiselle tarkoitettu (esikoinen 2 v, onkohan liian pieni)?

Täällä ei mitään edelleenkään (ei mitään kipuja missään, ei supistelua) ja täytyy tunnustaa, että jotenkin en ole vielä ”valmis” synnyttämään, niin hoopolta kuin se ehkä kuulostaakin… Mun eno on lastenlääkäri ja hänen mukaansa optimaalinen synnytyshetki on la+7 vrk :-D Ja se olis Pertin nimipäivä!! Eli sikäli sopis Pertti-Kalervolle :-DDDD

Eilen ostettiin vihdoin tuplakärryt (käytetyt), huh, on sekin ohjelmanumero hoidettu. Enää puuttuu itkuhälytin ja kai sen sängyn vois vihdoin laittaa kondikseen :-D

Tsemppiä kaikille!!!

Miukkis & pera tasan 39!

Vierailija
87/162 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea [b]poikavalta [/b] [:)] Ihanaa, et huhtikuisia tulee maailmaan.

Täällä on oma olo ihan hyvä :) Päänsärky vaivaa ties monetta päivää, mut muuten olo on ihan hyvä. Mitä nyt alapäätä on vihlonut eilistä enemmän ja on niin kurjan tuntuista! Lähinnä niihin kiinnittää huomiota liikkeellä ollessa, eli kaipa se vauva vaan painaa tuonne alas ikävästi. Kovasti kyllä tässä toivoo, ettei vaavi antaisi odotuttaa itseään jonnekin viikolle 42 asti, koska voin vaan kuvitella millainen oma olo silloin olisi.

Tänään käytiin sitten miehen kanssa katsomassa semmosta rivarikolmiota. Se oli ihan!! Mitä nyt vaatii vähän pintaremonttia ja piha oli aika tylsän näköinen kun on kevät vasta, mut muuten se oli meidän elämäntilanteeseen ihan täydellisesti sopiva. =) Huomenna mennään käymään vielä omassa kiinteistössämme ja toivotaan, että tällainen sisäinen vaihto onnistuu. =) Ollaan ihan täpinöissä miehen kanssa ja ollaan jo suunniteltu kaikenlaista. Toivottavasti on onni myötä ja päästäisi siihen muuttamaan

Huomenna olis sit neuvolakin, jeejee. Toivon kuulevani, et vauva olis kiinnittynyt, mut tuskin kuitenkaan. :/

Mullekin toi facebook vähän PLÄÄH. Varsinkin kun se kommenttien lukeminen tai niiden kirjoittaminen ei puhelimella onnistu. Mut huomenna pääsen ihan tietokoneelle niin täytyy tulla lueskelemaan teidän juttui!

Nyt pitäisi mennä kullan kanssa suihkuun.

Hyvää huomenna taas uutta alkavaa viikkoa. :>

Vierailija
88/162 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen heräsin viiden maissa jysäriin ja nyt tänään vessaan ja munasarjasärkyyn. Kaipa siellä hormoneissa sitten jotakin tapahtuu. En ole kyllä tuota munasarjasärkyä mistään oirelistoista bongannut. Vauveli on vielä ollut tosi aktiivinen mahan heiluttaja, joten sikäli ei ole vielä lähdön aika.

Saas nähdä tuleeko tänään "joko, joko" -puheluita vai saako olla ihan rauhassa. Lasten kanssa päivä joka tapauksessa sujahtaa taas nopeasti. Huomenna ovat taas hoidossa. Käymme varmaan hieman lenkkeilemässä tänään ja toivottavasti saamme nauttia auringosta. Ehkä tässä vielä jokunen päivä menee odotellessa. Miehellä synttärit 16.4, joten saas nähdä tuleeko paketti silloin.

rv 40 + pieni hikkailija

Vierailija
89/162 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa napaa pikana ja kopsattuna facebookista....

Kättäri takana ja kotona taas, tietenkin mitäpä muuta yritinkään taas odottaa :/! Ei niiden lääkäreiden päätä kyllä millään käännä... Sain ihme kyllä sanottua kaikki mitä mielessä pyörii, mutta silti käynnistykseen pääsen vasta to-aamuna kello 8.00 ja silloin on siis se rv42 tasan! VOI SYVÄ HUOKAUS, odottelu siis jatku...u! Lääkäri oli kyllä tällä kertaa tosi kiva... Kokeili mun lantiota enemmän ja sanoi, että näyttää ja tuntuu kyllä normaalilta! Vauvan painoarvion otti tosi tarkkaa ja monta kertaa niin, että loppujen lopuksi arvioksi sai 4,1kg-4,3kg... Voi pelotus sentään :O! Ja voi olla jopa isompikin :O :O :O!!! Sanoi, että ei oo kumminkaan mitään syytä olla yrittämättä alakautta, mutta ei voi luvata että mahtuu tulemaan... No sehän helpotti juuh! Ja kohdunsuu oli vaan sormelle auki :/, mutta onneksi ronklasi vähän että josko auttaisi! Käyrässä olin myös hetken aikaa ja se oli ok myös... Oli muuten myös ensimmäinen lääkäri joka sanoi, että vanhempien syntymäpainolla on merkitystä vauvan kokoon - joooo luonnollisesti, kun kaikki muuthan on sanoneet, että oon itse tehnyt vauvasta ison syömällä huonosti :O!

fantasy&hope-jättiläinen rv41+4

Vierailija
90/162 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännekin kuulumisia =)

Ollut varsin mainio päivä tänään. On tullut käveltyä taas ulkona niin voi olla hyvillä mielin kun ei ole koko päivää tullut istuttua sisällä. :)

Käytiin tuolla omassa kiinteistössämme juttelemassa asunnonvaihdostakin ja varsin lupaavalta näyttää. Tosin muutto olisi vasta toukokesäkuun vaihteessa, mut silti! Alkuajat sitten ollaan mun yksiössä vaavin kans, mut eiköhän me siinä pärjätä! Pitää siellä nyt sitten vaan laittaa äitiyspakkauslaatikko pienelle sängyksi, kun ei viitsi reiluksi kuukaudeksi sinne pinnasänkyä viedä kun tilaakaan ei niin hirveästi ole. Mutta positiivisin mielin ollaan asunnonsaannin suhteen!

Neuvolassakin kävin tänään ja tosi hyvä mieli jäi tästä käynnistä. =) Neuvolatäti oli jo veikkaillut, ettei olisi mua enää yhdessä osassa nähnyt, mutta tässä sitä edelleen ollaan. Painonmuutos oli -700g/vko, vaikka mielestäni olen syönyt ihan samalla lailla kuin aikaisemminkin. Oletetusta lähtöpainosta on tullut nyt 13kg. Verenpaine oli mallillaan, 121/82. =) hemoglobiini oli noussut melkoisesti ollen nyt 135. Se onkin korkeimmillaan koko raskauden aikana! Sf-mitta oli sama kuin viimeksi eli 32cm. Hyvin voi vauva. :-) Vauva on melkein kiinnittynyt, juuri ja juuri sai neuvolatäti hänen päätään liikutettua. Eli edistystä, edistystä!

Nyt päivän muihin puuhiin =) tai eipä tässä erikoisempia ole mielessä.

Toivottavasti saadaan taas pian lisää huhtikuisia =)

Me ja murmeli rv 38+6

Vierailija
91/162 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haudi hou!

Jahas, vai semmoisia huippumalleja Suomeen luvassa :-D

Tytsä90: onneksi olkoon asunnosta! Onko kaupungin...?

Neptunus: mulle tuli tänään EKA "joko"-puheluksi luokiteltava soitto, anopilta. Muistan kyl yhden frendin, jolla meni 2 vkoa yli ja se oli NIIN kypsä, kun kaikki soitti ja "äimisteli" että et oo viel synnyttämäs :-D

Fantasy: et oo tosissas!!! Siis miten ne lähetti sut kotiin, mä en kyl tajua. Mahtuu jos mahtuu, ei tolleen voi sanoa!!!

Tänne ei myöskään mitään uutta. Uimhallissa käytiin taas esikon kaa ja mun äiti oli täällä pari pvää niin sekin tuli sit mukaan. Iltapäivällä ulkoilua ja illalla kyläilyä. Ens yöksi ei taas olis lapsenhoitajaa, joten nyt en kyl voi synnyttää :-D Vähän ressaa tuo, jos tulee yölähtö. No tuskin ainakaan pariin viikkoon kuitenkaan...

Vointeja kaikille!!!

T: Miukkis & pera 39+1

Vierailija
92/162 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo äitpoli kovin helposta hetkahda, tuli huomattua itsekin se eilen. Oli nimittäin neuvola käynti taas, seuraavat aika tiheään nyt. Proteiineja olen tikuttanut itse kotona jo jonkin aikaa ja pääsääntöisesti se on ollu sillä +1, verenpaine oli jotain 143/85 luokkaa, päänsärkyä ollu perjantaista lähtien joka päivä ja panadoli ei kyllä hirveästi auta... Kilojakin tulee 1,5kg viikkotahdilla! Vaikka tuntuu etten saa edes alas mitään erityistä päivän aikaan kun on vähän huonoa oloa ollut, ja vessassa pitää rampata parhaimmillaan viisi kertaa päivässä isomman hädän takia.... Turvotusta toki tuntuu oleven kyllä enemmän kuin tarpeeksi... Neuvolatäti soitti sitten äitipolille ja kyseli että mitä hän tekee kun tällainen tapaus on ja äitipolilla sanoivat vain että ei tartte tehdä mitään... Sitte ku verenpaina nousee vielä vähän tai proteiinit nousee +2 tai päänsärky jatkuu, niin sitten kannattaa ottaa uudestaan yhteyttä... Herää kysymys että kuinka helvetin kauan mun täytyy tätä päänsärkyä potea ennen kuin ottavat tutkittavaks uudestaan....?

Noh viime yönä heräsin aamuyöstä supistuksiin, mutta ne meni sit noin tunnin kuluttua ohitse... Vauvan pää oli kuulemma ihan pientä vaille kiinnittynyt, ei liikkunut juuri ollenkaan, nyt toivonkin että alkaisi tapahtua mahdollisimman nopeesti jotain =)

Ja toivossahan on hyvä elää, varsinkin kun olen kuullut että uudenkuun ja täysikuun aikaan synnytysklinikat ovat täysimmillään, koska kuun liikkeet vaikuttavat myös lapsiveteen.... Näin ollen uudenkuun ja täydenkuun aikaan syntyy/lähtee syntymään kaikista eniten vauvoja. Eli kaikille meille toiveikkaille uusikuu on päivälleen huomenna keskiviikkona, että nyt peukut pystyyn kaikki että saadaan synnytystuulia kaikille niitä tuskaisesti odottaville!!! =)

mustapantteri rv 39+4

Vierailija
93/162 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mustapantteri on oikeassa tuon täydenkuun suhteen niin tän mun pienokaisen pitäis syntyä sit huomenna, tasan laskettuna päivänä =) SOPII!!! :D

Vierailija
94/162 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miukkis07, joo kaupungin asunto se on. =)

mustapantteri, koita jaksaa!

Mieskin oli viime yön nyt kaverillansa ja mä tulin mummolaan. =) Saattaapi olla vika kerta, kun hän pääsee tuon kaverinsa luokse yöksi ja minä tänne mummolaan ihan ittekseni ilman miestä ja vauvaa! En tiiä uskaltaanko nimittäin kuinka paljon lasketun ajan jälkeen enää tänne tulla, kun en kuitenkaan haluaisi, että synnytys täällä lähtisi käyntiin ja mies ei olisi mukana. Täältä on kuitenkin jo reilu 30km NKL:lle.

Toivottavasti on mies osannut ottaa ilon irti ajastaan, koska nyt en häntä enää viittis kauheasti minnekään päästää. ;>

Ja jee, olin eilen illalla bongaavinani limatulppaa. Mitä nyt netistä luin, niin ei se kyllä muuta merkkaa kuin, että synnytys JOSKUS on edessä. :D Mut saapa nähdä milloin tää pikkukaveri tulee ulos. ?

Tänään täyteen tuli rv 39. ? 7 päivää laskettuun aikaan, jipii. Saa nähdä mennäänkö yliaikaiseksi vai miten..

Huomenna pitäis sit aamulla klo 9 mennä Naistenklinikalle labraan, missä ottavat vielä noita verikokeita, ettei mitkään arvot ole noussut ja sit klo 11 olisi ultra. Jotain puuhaa pitäisi siksi väliksi keksiä. Mieskään ei taida niin aikaisin jaksaa lähteä minnekään, että voitaisi vihdoin mennä ostamaan mulle niitä vaatteita. :DD

Joo, huominen olisi kyllä hyvä päivä syntyä. ;> Hihih. Saa nähdä poksahtaako joku meistä oikeesti huomenna, toivottavasti.

Mut nyt syömään mummin herkkuruokaa, moimoi.

Me ja murmeli rv 39 ?

Vierailija
95/162 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole pitkään aikaan kirjoitellut, mutta kovasti olen lukenut kaikkien viestejä ja elänyt menossa mukana. Meille syntyi lauantaiaamuna ihana pieni tyttö. Raskausviikot 40+5, painoa pikkuisella oli 3750 g, pituutta 49 cm ja päänympärys 36 cm.

Sitten nopeasti vähän sekavaa synnytystarinaa kiinnostuneille: kivuliaat supistukset alkoivat 5 min välein jo keskiviikkoiltana ja jatkuivat siitä sitten oikeastaan lauantain synnytykseen asti, mutta niin että välit välillä pitenivät 10 ja 15 minuuttiin ja jossain vaiheessa taisi olla supistelussa joku tunnin taukokin. Eipä tullut nukuttua muutamaan vuorokauteen ollenkaan, ja ehdin käydä päivystyksessäkin kun kivut olivat niin voimakkaat eikä kotona enää pärjännyt. Perjantai-iltana kun vihdoin lähdin synnäriin olin 4 cm auki, mutta synnytys ei ollut vieläkään kunnolla lähtenyt käyntiin. Ehdin siirtyä jo osastolle odottelemaan, mutta kipu oli ihan sietämätöntä, enkä sitten pärjännyt muualla kuin synnytyssalissa. Sitten 6 cm kohdalla kalvot puhkaistiin ja supistuksista tuli vihdoin oikeasti säännöllisiä. Siinä vaiheessa sain epiduraalin ja loppu menikin mukavasti ja nopeasti, ponnistusvaihekin oli ohi 20 min jälkeen. Jäi kuitenkin sellainen olo, että kolme vuorokautta siinä synnytettiin.

Eilen tultiin kotiin ja tyttö on aivan ihana. Eipä sitä juuri niitä kipuja enää muista.

Onnea kaikille synnyttäneille ja tsemppiä odottaville!

Emilia82 ja tyttö 3 vrk

Vierailija
96/162 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, onneksi asia ratkesi..eli mulla on vauva perätilassa ja alakautta synnytystä tyrkytettiin..Ulkokäännöstä yritettiin, mutta ei tapahtunut mitään.

Rimputin sit yhden päivän soittaa äippäpolille ja sain kun sainkin uuden ajan lääkäriin..

Sanoin että haluan ehdottomasti section ja asia on nyt kunnossa..perjantaina olisi sitten leikkaus!:) NIIN helpottavaa!..vaikka toipuminen kestää, eikä saa kuukauteen nostella tota meidän 2vuotiasta, mut parempi näin, kun ottaa riskiä että vauvalle voi tapahtua synnytyksessä jotain tai itse revetä.

melina rv 38+5

Vierailija
97/162 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavasti onnea Emilia82:lle! Täältä tullaan perässä - tosin, vielä ei tietoa ajankohdasta :) Törmäillään varmaan sitten samoilla kulmille, kun melkein naapureita ollaan.

Kaikkea hyvää vauvan ensimmäisiin viikkoihin :D

Vierailija
98/162 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille sitten viime kirjoittelun vauvautuneille!

Ja tosiaan jännä nähdä, pitääkö tuo täysikuuteoria paikkansa:-) Toivottavasti!

Pola 39+2

Vierailija
99/162 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea Emilia82:n perheelle!!!

Mustapantteri: nii just, kuinka kauan pitää päänsäryn jatkua...?? Johan se järkikin sanoo, että et voi viikkokausia potea. Taitaa nuo sairaalat potea jotain potilaskammoa! Jahas, katotaan pitääkö kuuteoria paikkansa ja alkaa putkahdella huhtikuisia maailmaan!

Tytsä: ooh! Sä kuulut sit harvinaisuuksien joukkoon eli niihin, jotka onnistuneet saamaan kaupungilta asunnon :-DDD Ääks, vai limatulppaa jo sielläkin!! Täällä ei edelleenkään mitään!

Melina: hyvä homma että sait mielenrauhan asian kanssa!! Ei mene sitten kauaa enää sulla. Koita saada nukuttua to-pe yö :-DD Mulla meni tosi hyvin sektio aikoinaan, pari pvää söin särkylääkkeitä eikä ihan heti tehnyt mieli juoksulenkille (tuskin silti alatiesynnytyksenkään jälkeen....).

Tänään sain puserrettua viimeisen äitiysjoogakerran 10-kerran kortista, hyvä niin ettei jäänyt roikkumaan! Selkä alkaa kyllä vähän jo väsyä, jos koko pvä pitää kulkea tuolla kylillä. Huomenna vois kuitenkin tsempata itsensä Stockalle. Mutta jumpat taitaa nyt kyllä jäädä meikäläisen osalta, alkaa kroppa osoittaan väsymyksen merkkejä.

Miukkis + Pertti-Kalervo 39+2

Vierailija
100/162 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mielenkiintoista kuulla, en muistanutkaan moista teoriaa. Mulla alkoi supparit 12.4 illalla ja jatkuivat epäsäännöllisesti koko seuraavan vuorokauden. Tiesin siis hälyttää miehen vanhemmat kuitenkin hätiin, kun oli tunne yölähdöstä.

Tänä yönä sitten puoli kaksi meni lapsivedet matkalla vessaan. :) Tunnin päästä alkoivat supparit ja niitä olen nyt seuraillut puoli kolmesta lähtien. Supparit tulevat säännöllisen epäsäännöllisesti 3-15 minuutin välein. Nyt on lähinnä ajan kysymys, milloin päätämme mennä synnärille, ettei tule lopussa liian kiire. Vielä olen hyvin kestänyt kivut, mutta nyt alkaa olla jo aika napakoita. Ehkä herätänkin tästä miehen ja lähdemme matkaan. Pääsee varmaan makaamaan käyrille.

Ihanaa, nyt on se menoa!

rv 40+2