**HUHTIKUUN HANIT HUHTIKUU**
Kommentit (162)
Enpä ole siis kirjoitellut tyyliin puoleen vuoteen... tykkäisin mut en saa jotenkaan aikaiseksi. Facebookiin tulisin muuten varmaan mut ei taida olla ihan mun juttu. siis jotenkaan vaan innostu.
Oma vointi ollut suht OK, sokerit tosiaan koholla ja ruokavaliolla ja säännöllisyydellä pysyneet suht aisoissa. Joulukuussa olin rakenne ultrassa ja poikaa odottelen. siis 99% varma olin että tyttö olis tulossa kun odotus ollut samanlainen kun tyttöä odottaessa. no jokainen raskaus voi olla erilainen. ja poika on todella kiva myöskin jokseenkin siltin tyttö olis ollut kiva. No molemmat jo on ettei se väliä, molemmat ovat yhtä rakkaita. siis tosiaan kolmas tulossa, voi päivittää tonne listaan... ehkä parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Sit steptokokista ollut puhetta... multa testattiin se kaks viikkoa sitten kun menin synnärille yöllä kun supisteli ja viikkoja silloin tuo 35+4. kipeitä supistuksia tuli 4 min välein jo useamman tunnin ajan ja alkoi tuntumaan ettei pysty enää olemaan kotona. No jäin yöksi sinne sitten ja sain kipupiikin että pystyin nukkumaan kun supistukset eivät käynnistäneet synnytystä. Kanavaa tosiaan 3cm ja kohdunsuu auki 1cm joka on ihan normaalia. no ihan hyvä vauvan oli vielä jatkaa oloa vatsassa muutaman viikon. iso vauva tulossa ja supistelee kyllä useasti ja kipeästi et jospa jo joku päivä syntyis.laskeutunut ja kiinnittynytkin oli jo tänään neuvolassa. 14.päivä on aika painoarvioon ja mahdollisesti käynnistys jos oikein iso, ei päästetä yli 4 kg kun toka oli 4,3 kg ja just mahtui ulos, solisluuhan murtui sitten.Sektion saisin jos haluaisin mut olen niin nopeasti parantunut synnytyksistä et se tuntuu jotenkin paremmalta. niin ja eka oli 3,9kg ja tiukkaa teki mutta tosiaan eka. ja poika syntyi 9 päivää ennen ja toi 14 pvä:n aika on samoihin aikoihin kun poika syntyi et voi olla ettei tarvii edes mennä.
Kaikki on vauvaa varten valmiina ja tyttö odottaa innolla vauvaa, poikaa kiinnostaa vaan tekniset asiat eli miten vaunujen renkaat irtoaa entä miten turvakaukaloa säädetään ym. ja vaikka kolmas tosiaan tulee niin otin äitiyspakkauksen ja tykkäsin kovasti, luulen että käytännössä myöskin.
Isyyslomaa meidän isukki ei pidä heti kun vauva syntyy vaan kesällä, alkaa viikkoa ennen juhannusta kesäloman sit isyysloma ja sit on muutaman hassun päivän töissä ja sit toinen osuus kesälomasta eli on käytännössä koko kesän kotona.tuntuu jotenkin tosi kivalta... ei ole aikaisemminkaan pitänyt isyyslomaa heti vaan kesäloman jatkeeksi sitten vasta, tyttö syntynyt kesäkuussa ja poika toukokuussa. ja isäkuukausi käytetään, olen silloin sitten vuosilomalla sen ajan. tai alustavasti aiotaan näin.
tulipas paljon ja omaa napaa.
TODELLA PALJON ONNEAA JO KAIKILLE VAUVAN SAANNEILLE JA ONNEAA TOISILLE SYNNYTYKSIIN/SEKTIOIHIN!! odottavan aika on pitkä!
Supistuksia ja vedenmenoja kaikille niitä haluaville
ihanaperhe 37+3
Itsellä on alkanut tulla pieni jännitys tulevien päivien suhteen. Kaikki naapurustossa (nekin, joiden kanssa ei ole koskaan ennen puhunut ja samoin kaupan nuori kassaneiti) tiedustelevat viikkoja ja jaksamista. Tuntuu ihan oudolta olla kuin joku julkkis, jonka elämää seurataan suurennuslasin kanssa. Osa ihmettelee kuinka hyvin vielä jaksan ja liikun.
Päivät menevät jotenkin, mutta aina iltaisin iskee sellainen jännitys, että joko se tänä yönä alkaa ja mitäs sitten. Päivälähtö ei niinkään jännitä, kun tietää, että lastenhoitoapua helpommin saatavilla. Sitten jännitän sitä, että saako vauveli ihan oman synttäripäivän vai joutuuko ressu jakamaan saman päivän sukulaisten kanssa.
Kävin tänään lääkärillä muissa asioissa ja sattumalta oli sitten ultralaitekin hollilla. Kysyin saisiko masuunkin sitten kurkata ja sainhan minä. Painoarvio oli nyt 3,6kg ja pää näytti normaalilta, tosin oli jo niin alhaalla, ettei ihan saanut varmoja mittoja. Istukan virtaukset tsekattiin samalla, kun olin niistäkin huolestunut.
Täällä sitä kuitenkin istutaan varmaan vielä viikon verran, kun verenpaineetkin on eilisen neuvolan mukaan vielä ihan alhaalla. Jospa nyt vain yrittäisi syödä suht kevyesti ettei enää ehdi vauveli hirveästi kasvaa.
rv 39+2
Joka ilta täälläkin mennään nukkumaan odotuskannalla. Viime päivät on olleet aika moody bluesia, kun ei jaksa ryhtyä mihinkään isompaan projektiin ja odottavan aika käy pitkäksi.
Vatsa vaan kasvaa, ja vaikka se aiemmin tuntui mukavalle, alkaa nyt ahdistamaan, kun mietin kuinka iso lapsesta tuleekaan. Syömisiäni en pysty kontrolloimaan ollenkaan, vaan lohdutan itseäni ruualla. Pari-kolme suklaalevyä normaalin ruuan lisäksi saattaa mennä päivässä. Havaitsinkin ensimmäisiä raskausarpia masussa ja ihoon on tullut maksaläiskiä. Aaargh! Palkinto tästä kaikesta vaan antaa odottaa itseään...
Mut kovasti onnea jo synnyttäneille uusine vauvoineen: Hanna1983, Diidah, Marika79, Mammaliini, Aurinko77!
Olette jo päässeet sinne "toiselle puolelle" ja uuden elämänvaiheen alkuun! Tämä "välivaiheessa" roikkuminen on turhauttavaa, mutta kai silläkin jokin merkitys on?
Pomppu rv 39+6
Miukkis, siinä onkin varsinainen missio - miten saada vauva ulos fantasysta? XD! Ja itkuraivareita synnärille on kokeiltu jo, sain nimittäin pääsiäisenä totisen kahden päivän katastrofaalisen hermo-itku-romahduksen kun pelkään niin paljon että tää vauva ei mahdu musta ulos ja kuolee mun luiden väliin ://////! No mun mies soitti kättärille silloin ja voit varmaan arvata mitä ne sille sanoi: Ei me voida auttaa, kun ei oo mitään akuuttia! Kerro terveisiä äidille, että yrittää nyt vaan levätä :O!!! Että tälleen......
Hanna1983, voi kamala - voimia hirmusesti, toivotaan ettei enää tule takapakkia ja pääsette nauttimaan vauva-arjesta täysin rinnoin :)!
Ihanaperhe, kiva kuulla sustakin :)
Neptunus, Täällä samalla linjalla, kaikki kyselee ja kattelee ihmeissään että eikö vieläkään :O! Joo kai te V**** näätte että se on mun mahassa vielä.... Sitten ei voi soittaa kenellekkään tai jos soittaa niin pitää heti ekaksi äkkiä sanoa, että EI MITÄÄN SELLASTA! Voi huokaus... :)
Omaa napaa, No niin nyt sieltä kättäriltä soitettiin ja ensimmäistä kertaa jäi hyvä mieli!!! Eli soitti mulle sen ajan, jonka sain ensi maanantaiksi! Pahoitteli tilannetta, että kun lähete tuli neuvolasta eilen niin myöhään että muuten olisin saanut jo huomiselle ajan!!! Ja viikonloppuna se alakerta ei ole auki ym.. Sanoi sitten niin ihanasti, että jos nyt synnytys alkaa niin äidin tullessa aina ensin katsotaan vauvan koko, että jos sitten vaikuttaa liian isolta niin sitten leikataan :`) - kerrankin joku sanoi jotain positiivista!
fantasy&hope rv41
Täällä on odottavan aika todella pitkä ja tilannetta ei kyllä helpota se, että kuopus aloitti uuden kuumetaudin ma ja ti välisenä yönä. Meinaa kyllä usko loppua pikkuhiljaa. Itse en ole edelleenkään saanut tuota kuumetautia ja toivon ettei enää sitten tulisikaan.
Hanna1983: Ihanaa, että kaikki ok pojan arvojen suhteen ja toivotaan, että oma olosi kohenee nopeasti. Itsellä oli esikoisen jälkeen alkva kohtutulehdus ja olo oli kyllä todella voimaton.
Fantasy: Ihana mies sulla kun koittaa tilanteeseen saada apua ja hyvä, että nyt vissiin joku siellä kättärillä ymmärtänyt asioita.
Onnea uusille vauvautuneille!
Yhdyn pomppuun siinä, että alkaa olla vaikeuksia kontroloida tuota syömistä ja varsinkin tosiaan nyt kun ollaan "jumissa" täällä neljän seinän sisällä. Mulla tosin ei ole viikkoja vielä kuin 37+3, eli turhaan vielä edes mitään odottelen.
Eilen tosiaan olin neuvolassa, jossa uusi täti otti vastaa. Terkka oli mukava, joskin nuori ja kokemuksen tuoma varmuus puuttuu.
PAinoa olin saanut sitten kahdessa viikossa 4,5kg ja verenpaineetkin vähän koholla, mutta se ei täysin luotettava tieto koska mulla valkotakkipainetta. No sitten tarkisteltiin vauvan vointia ja nyt ei enää oltukaan varmoja siitä, onko tyyppi raivotarjonnassa vai kääntynyt perätilaan ja tätä kävi myös kokeneempi terkka kokeilemassa, mutta selvyyttä ei saatu. Nyt sitten huomenna ultraan ja samalla käyn itse mittamaassa verenpaineen ja ja pissan, joka tosin eilen oli puhdas. Eli raskausmyrkytyksen mahdollisuuteen en jokseenkaan jaksa uskoa, mutta turvotusta on paljon. Tänään on tuntunut itsellä menkkamaista jomotusta selässä ja olo muutenkjin "outo", mutta tuskinpa se mitään tarkoittaa.
Ja tämä lapsi ei varmaan 3:n S:n tekniikalla synny, hinkkasin eilen koko kämpän juuriharjalla ja moppasin ja pesin ikkunoita ja listoja ym. ja tuloksen oli kipeät polvet :)
pahoitteluni, ettei tuli mitenkään tarkkaa kommentointia ja nyt ei enää muista mitä on kommentoinut facessa ja mitä täällä.
Jaksamista kaikille.
-mimmuli&papu- rv37+3
Täällä siis käytiin Naistenklinikan päivystyksessä tänään kun aamulla tuli soitto neuvolasta, että pitäisi sinne heti mennä. Nelisen tuntia siellä vierähtikin. Eka oltiin käyrillä, kuunneltiin siis vauvan sydänääniä. Veri- ja pissanäytteitä annoin myös. Noh, toistaiseksi kaikki on kutakuinkin mallillaan! Maksa-arvot on koholla ja niitä nyt tarkkaillaan. Huomenna pitää taas käydä antamassa veri- ja pissanäyte. Verenpainetta tarkkaillaan myös.
Ultrattiin myös. Varmasti on poika tulossa =) Painoarvio 3,2kg. Alakerrassakin on edistystä tapahtunut, koska paikat on sormelle auki ja kaulaa on jäljellä 2,5cm.
Tällä mennään nyt. =)
Fantasy, toivottavasti nyt pian saisit pienen maailmaan ja tsemii ainakin maanantaille. (:
Jeps nyt otetaan päikkärit, koska yöunet jäi vähän vajaiksi! Jaksamisia kaikille!
Eikä mitään ole tapahtunut vieläkään. Se limatulppa ilmesesti irtosi pari pv sitten, mutta sen jälkeen ei mitään oireita mihinkään suuntaan.
Eilen aamulla migreeni tuli seurakseni koko päiväksi ja iltaa yötä kohden olinkin hyvin pahoinvoiva ja soitettuani synnärille sain luvan ottaa panacodia. Se auttoi että sain nukuttua nelisen tuntia jonka jälkeen heräsin taas jomottavaan kipuun. Otin toisen jolla jaksoin aamuun asti ja nyt kun heräsin niin kipu vaan jatkuu. Ajattelin kohta neuvolaan soittaa ja kysyä mitäs sitten kun en tahtoisi tuota panacodia niin paljon syödä.
Näin yöllä niin todentuntuista unta. Vauva potkisi mahaa urakalla niin paljon että mun maha repesi sivusta oikealta puolelta. Jalat siis olivat näkyvissä, mutta vesiä ei mennyt eikä mitään. Kaiken lisäksi ne jalat näyttivät kengurun jaloilta. Se oli pelottavaa se. Sitten heräsin..
Nyt tahdon vain tästä migreenistä eroon, tää on niin kamalaa :(
Voi Fantasy, jospa sä jo saisit vauvan syliisi :)
Mulla supisteli eilen taas oikein lupaavasti, mutta ne supistukset sitte loppu. OLi niistä se etu, että 'pukkasivat' vauvaa taas vähän alemmas ja illalla vauvan pää tuntui noita luita vasten kun vessassa kävi. Aamulla oli maha vähän sekasin vaan niinpä se on tainnu olla enempi vähempi viimeset kolme viikkoa...
Tänään oli neuvola. Yhäkään eivät multa mittaa hemoglobiinia (unohdin kysyä että miksi), mutta muuten sf- mitta oli 34 (-1cm viikon takaseen), painoa +100g, paineet ok ja sydänääniä haettiin sit lähes 20min... Tää vauva on koko ajan ollu oikee vastarannankiiski kaikkea tutkimista kohtaan ja tänään ei tosiaan sydänääniä meinattu saada millään kaivettua, käänty jotenkin selkä vasten mun selkää tms. Tuli huono olo ja jouduin käymään myös molemmilla kyljillä jotta ne sydänäänet lopulta löyty. Mojovia potkuja kyllä tuli sitä anturia kohti :D Lopulta sydämensykkeeksi saatiin 134.
Mä olen jo asennoitunu et tää syntyy tuossa 1.5. Niin paljon on kaikkia 'ennakoivia' juttuja ollu mutta mitään oikeeta ei kuitenkaan tunnu tapahtuvan. Kysyinkin siltä th:lta että kuinka se täällä on käytäntö nuiden yliaikakontrollien kanssa. Äitipolille pääsee kun on viikkoja 41+5 ja yleensä kuulemma saa seuraavalle aamulle käynnistysajan. Fyysisesti olen voinut taas ihan hyvin, joten mikäs se on odottaessa. Ainoa ärsytys on, että tuntuu että olen tyhmentynyt; en osaa enää peruuttaa peräkärryä enkä ajatella loogisesti. Hormonit pehmentäny pään..
onneksi olkoon jo vauvan saanneille!!
kiitos myös vinkeistä mistä löytäisin silmälaput...löysin sopivat anttilasta eilen, oli korvatulppien kera..mies oli ihan kiitollinen, kysyi saako heti kokeilla:)
kiitos myös epiduraalipuudutuksen tiedosta..en muista kuka asiaan laittoi viestiä..aivot/muisti ei enää toimi..ja sen huomaa kun ajan autoa..juuri ja juuri osaan kunnolla peruuttaa:)
jos ensiviikolla aloitan siivousrumban sais lapsen vähän aikaisemmin ulos. ma neuvolaa odotellessa..hyvää viikonloppua kaikille!!
poika1v rv 37+6
Tänään oli siis käynti äitipolilla. Kohdun suulla ei juuri muutoksia ollut ainoastaan kaula pehmentynyt. Ja laskeutunut on hyvin mutta ei kiinnittynyt. Tämän hetkiseksi painoarvioksi tuli 3500g että laskettuna olisi siinä 4kg paikkeilla varmaan. Laittoivat ajan lasketulle päivälle ja mahdollisesti silloin tai lähipäivinä siitä aloitetaan käynnistys, ei kuulemma tod.näk.paljon yli päästetä. Mutta en nyt itse vielä elättele suuria toiveita etten sitten mene sinne suurin odotuksin eikä käynnistetäkkään ja meneekin 2vko yli. Ja lääkäri myös puhui että pitäisi kohdun suun olla vähän auki ennenkun käynnistellään että mun tuurilla ei sitten ensi kertaan mennessäkään mitään ole tapahtunut. Joo olen vissiin aika pessimistinen mutta pessimistihän ei pety:D Jotenkin vaan alkaa olla olo sellanen että vois synnyttää vaikka heti niin sitten jänskättää että meneekö siltikin vielä melkeen 5vko..Niinkus nyt tiedätte varmaan tunteen alkaa tod.näk.kaikilla olla olo aika sama..
Mutta tsemppiä kaikille ja toivotaan että ne pikkuiset ymmärtää tulla poiskin ajallaan:)
have 37+4
Onnea vauvoista! Täällä edelleen odotellaan.=)
Nyt kahtena päivänä illat supistellut säännöllisen epäsäännöllisesti ja vielä olleet harjoitussupistuksia. Toivottavasti nekin jotain vähän jo tekee. Yksittäisiä kipeitä supistuksia on tullut pariin kertaan, mutta niistäkin vielä puuttuu se potku joka pistää hengittämisen hankalaksi.. Viiltelevää kipua tuntuu mahassa ja selässä eikä aina tahdo saada itseään suoristettua jos on istunut. Paha olo vaivaa, eikä oikein ruoka tahdo maistua kunnolla. Alkaa olla hermot aika lopussa, itku tulee pienimmästkin vastoinkäymisestä ja esikoisen kanssa päivät kotona on välillä tosi tuskallista kun pitäis jaksaa pitää sylissä ja kantaa, mutta kipu on niin kamalaa.. Jospa meidän kaikkien vauvat tajuaisivat pian syntyä. Kuten eräs tuttava mua viime raskauden lopussa lohdutteli: "Ei oo kuulemma ykskään vielä sisään jäänyt".
Supistusten täyteistä viikonloppua kaikille joilla viikot on jo sopivat!=)
Omppulin äiti rv 38+6
Fb-ryhmästä vielä: jos joku haluaa vielä liittyä, niin laittakaa s-postia omppulib(at)gmail.com
Tämän päivän kuulumisia =)
Aamulla kävin taas labrassa, piti viedä pissanäyte (enkä millään pystynyt olemaan 4h käymättä vessassa edes yöllä, mut onneks riitti se, että oli vähän reilu 3h) ja otattaa maksa-arvot. Niistä varmaan ilmoitellaan jos on pahentuneet.
Itiksessä käytiin murun kanssa ostoksilla. Vaaville tarttui mukaan pari vaatetta. :) Nyt sovittiin, ettei vaatteita enää vauvalle osteta ennen kun jos huomataan, että jotain puuttuu! Ajateltiin jos ens viikolla mentäisi mulle ostamaan jotain vaatteita, niin olis jotain kivaa päällepantavaa nyt keväällä. Hih! Pitäis pari imetystoppia ainakin saada ostettua.. Uusia housuja haluaisin kans ostaa, mut tällä mahalla ei voi mitään sovittaa ja muutenkin on tainnut tulla lisäsenttejä lantiolle, niin en tiedä kuinka pystyisin housuja ostamaan. Mut toivotaan, et tosiaan ens viikolla vielä ehtii käydä ostoksilla, kun vauva ei ole saapunut maailmaan!
Ostin mansikoita, nam! Ensimmäiset tänä vuonna. Kesä tulee, ihanaa!
Muuten täällä voidaan ihan hyvin. Alapäätä vihloo vähän väliä ja vauva tunkee itseään ulos joka suunnasta, mutta ei tässä muuten mitään!
Jatkan mansikoiden mutustelua. Hyvää viikonloppua kaikille =)
Me ja murmeli rv 38+3 (11 päivää laskettuun aikaan, jee)
....vitutus. Täällä päin on sellainen perus vitutus päällä aamusta iltaan. Huoh! Eilen tuli minullakin 39 viikkoa täyteen, ja olen jo ihan kypsä itse tähän raskauteen. Kun se nyt vaan syntyis, ei nimittäin jaksais enää rampata yhtään missään minkään sortin epäilyjen takia... Keskiviikkona oli neuvola ja täti laittoi sieltä pissakokeisiin kun tässä ihmetellään miksi hitossa pissassa on koko ajan proteiinit +1, ei ainakaan virtsatietulehduksen takia, ja eilen piti vielä käydä mittaamassa itse verenpainetta, ja ne oli suht hyvät.... Nyt jos vielä pitkään proteiinia pissassa niin lähdetään sitten lisää ottaa verikokeita ym ym.... Ei niin jaksais vaan enää juosta paikasta toiseen, tulis ulos niin loppuis koko homma!!!
Huh, onneks täällä saa käydä purkamassa sydäntä ja teidän muiden juttuja on mukava lueskella =) Hymyilyttämään pisti tuo lause, että kyllä ne kaikki on tähän mennessä ulos tullu eikä sisään jääny. Tottahan se on :D
Supistus tuulia kaikille sitä kovasti odottaville!! Täytyy tästä kauppaan päin lähteä =)
mustapantteri rv 39+1
Ymmärrän sua Mustapantteri niiiiin hyvin!! Mulla tänään kans se 39 täynnä ja mitään ei tapahdu, vaikka kaiket päivät supistaa, pistää, polttaa yms yms . Ja jouduin myös käymään labrassa muutamat kerrat, epäiltiin virtsatietulehdusta. Jotain kokeissa näkyi, muttei tarpeeksi lääkitystä varten. No, eipä noissa kokeissa ennenkään ole mitään näkynyt, vaan tulehdus on mennyt sitten oireettomana munuaisiin asti. Eli sitä odotellessa... En sitten tiedä mikä sen streptokokin osuus tässä(kin) asiassa on??
Mutta tosiaan, olotila on mitä "aurinkoisin", perhekin jo kärsii kun äiti on hermo piukalla koko ajan ja vaan valittaa. Ja tuntuu, että valtaisa turvotus saa järjenkin pullistumaan päästä... Tulis jo ulos!!!!
Mindis + maha 39+0
Hui täällä on tänään laskettu aika, ei meinaa millään tajuta että hetki alkais olla kohta käsillä! Muutamana päivänä ollut jonkinlaisia lisääntyviä oireita, tai ainakin sellaisiksi ne tulkitsen: pahoinvointia, suolen toiminnan kiihtymistä ja on muuten KIPEÄ häpyliitos. Mies joutuu öisin heräämään mua kääntämään kun viiltää niin armottomasti kun itse yrittää :D Oon muuten tuntenut itseni ihan avuttomaksi ja kömpelöksi kun mies joutuu mitä milloinkin tekemään kun mä en itse saa tehtyä. Eilen illalla sit hän sanoi mulle et oon hirmuisen suloinen kun olen niin kömpelö! Siinä meinas tulla mammalla kyyneleet silmiin, oli niin ihnasti sanottu kun itsellä kuitenkin alkaa olla kaikkea muuta kuin suloinen olo! On muuten mies nyt ollut niiin innoissaan kun kohta päästään esikkoa synnyttämään, ajattelin et hän ois täs vaiheessa ihan paniikissa kun iltaisin on oireet aina pahentunut, mut hän on todella rauhallinen ja rento, saa mutkin rentoutumaan kun kuitenkin tuo lähtö pikkuisen jännittää. :) Eniten jänskättää kuinka osaa lähteä oikeaan aikaan (haluisin olla mahdollisimman kauan kotona, mut sairaalaan matkaa 60km niin mahdottoman kauaa ei kai voi olla) ja sit mua jännittää se sairaalassaoloaika vauvan synnyttyä! Miten ikinä saan nukuttua ja jos en yhtäkkiä osaakaan hoitaa vauvaa (sanoo siis ammatiltaan perhepäivähoitaja) ja kaikki muut äidit ihmettelee et oon ihan surkea. Pöhköjä pelkoja joo, ja sit kuitenkaan itse synnytystä en pelkää.
Mikäs muita jännittää eniten vauvanhakureissussa? :)
mimmuli & poika1v, voi kokemuksen syvällä rintaäänellä kertoa että ainakaan mun kohdalla ne kolme ässää ei toiminut, vaikka sitä kivointa oli jopa 7 päivää putkeen... Eikä edes ikkunoiden pesu tai vessan jynssääminen kontillaan juuriharjalla... Niin kuin ei myöskään reippaat kävelylenkit saati hölkkä :O! Ei shoppailukaan... Tai itkuraivarit ja jopa hermoromahduksestakaan ei ole apua... Nimimerkillä kaikkia kokeiltu on :/ ;D
Tytsä90, voi harmi noita sun oireita & juoksua! Hyvänkokoinen poika ainakin on, että jos käynnistävät aiemmin... Zemppii!
Pinkleg, kiva uni XD
minapieni, onko sulla kaikki muut syntynyt jo aiemmin kun tää?
have, oo onnellinen että sait ajan vielä lasketulle päivälle!! Mähän en nimittäin saanut, vaikka sama painoarvio 37+6 vkolla :/ - syystä koska norm. alatiesynnytys takana, eikä siis sillä että esikoinen oli 3,2kg ole mitään merkitystä :O!
Mindikselle & mustapantterille voimia loppuun - on rankkaa, I so know! :)
Oma napa on pullistuneena edelleen täällä :D! Tää on jo lähinnä naurettavaa tässä vaiheessa, kun on kaikki tunnemyllerrykset ym. käyty läpi.... Tänään jouduin tosin käymään kättärillä, kun normaalisti vauva liikkuu paljon heti aamusta ja nyt ei millään liikkunut, ainoastaan aamupalan jälkeen vähän... Mutta ei senkään jälkeen vaikka tuupin masua ja sen jalkoja :O! Pelästyin aika lailla, mutta tietenkin kättärille mentäessä autossa alko liikkumaan... Otettiin käyrää tunnin verran ja kaikki oli kunnossa, muutama supistuskin jopa tuli - semmosia 60-80 korkeudelle meneviä... Muistaako joku miten huimiin lukuihin ne voivatkaan yltää? Noi ei tuntuneet ainakaan juur missään...
fantasy&hope rv41+2
Täällä myös yhdessä kasassa. Raskausviikkoja nyt 39+5 eli ylihuomenna laskettu aika. Esikoinen syntyi 38+5 ja keskimmäinen 39+5. Tää sit varmaan 40+5... tai jotain...
Supistuksia tulee joo ja kipeitäkin ovat. Kolmena yönä on pitänyt ihan miettiä synnärille lähtöä (meiltä matkaa tunti ja ed. synnytykset olleet nopeita -> äitipolilta ohjeistettu lähtemään herkästi matkaan ja ambulanssilla). Mutta vauva siis tiukasti mahassa.
Verenpaineet on tuottanut huolta, nousseet turhan korkeiksi. Torstaina tutkittiin verikokeet -jos raskausmyrkytystä. No, kaikki oli kuitenkin ihan ok sillä saralla. Maanantaina taas neuvolaan. Viimeksi käynyt eilen eli olen nyt aika lailla neuvolan vakiasiakas noiden paineideni kanssa.
Streptokokista. Mulla testattiin se rv 26 suppareiden takia ja tulos oli positiivinen. Söin siihen v-pen-kuurin. Täällä otetaan vakiona (tai siis äiti itse saa ottaa) streto-näyte rv 35 tuntumassa. Ja mulla se oli negatiivinen. En kyllä luota tuohon itse ottamaani näytteeseen! Mut ä-polin lääkäri sanoi, et sen mukaan mennään. Sanon kyllä synnärillä tuosta -oisko se nyt niin "haitallista" laittaa se antibioottitippa vaikka varmuudenkin vuoksi. Jos sitä ehtii laittaa, kun voipi tulla tää vauva aika vauhdilla. Kunhan nyt sairaalaan ehtis. Toivottavasti kaikki menee hyvin!
Fantasy: Mäkin oon miettinyt, et miten korkeelle noi supistuskäyrät voi nousta. En muista...
Tsemppiä kaikille kärvistelijöille!
Velmutar rv 39+5
Fantasy, mun aiemmat on syntyny tyyliin esikoinen rv 42 käynnistettynä, toinen rv 40 ja kolmas sillon 37+4. Ikäänkuin kaikki 'normaalin' puitteissa olleet ajat testattu. Naureskelin tuossa ku kattelin esikoisen äitiyskortista sitä synnytysselvitystä, siinä on kyllä kaikki mahdollinen kivunlievitys käytetty mitä vaan sairaalassa oli tarjolla, saunat, poreammeet, petidiini, ilokaasu jne. Sellanen lista ettei ole meinannu korttiin mahtua :)
Jotenkin tää raskaus vaan on muistuttanu tosi paljon kolmannen odotusta limatulppineen ja muineen vaan eipä tuo vauva taida tuolta ulos olla tulossa, hätyyttelee vaan. Oon jo alkanu asennoitumaan siihen, että käynnistykseen menee. Jos ois henkisesti helpompaa tää oottaminen ku tuppaa välillä käymään hermoille.
Sullahan Fantasy on joka tapauksessa kohta vauva maailmassa, tuskin sen enää kauaa annetaan kölliä kohdussa :)
Saimme suloisen pikkumiehen 7.4.2010 klo 19.31. Paino 3425g, pituus 50cm. viikot 39+3.
Aivan uskomattoman vaiherikas päivä oli ja sektio tosi lähellä pari kertaa, mutta onneks lopulta sain ukkelin alakautta puskettua ulos!
Tänään kotiuduttiin ja koko porukka käy ihan kierroksilla.. :)
Tsemppiä kaikille vielä vartooville!! Palkkio on uskomaton!
Jeps elikkäs poika oli kokoa 51 cm ja 3465 g.
Nyt jo viikon vanha vesseli =) Kaikennäköistä on tapahtunut tässä. Mullahan tosiaan todettiin se streptokokki ja en saanut mitään antibiootteja synnytyksessä koska ei ollut tietoa tuosta bakteerista. No olin tietty ihan paniikissa että jos poika on sen saanut. Maanantaina meillä oli verikokeet tuon bilirubiinin takia ja ottivat siellä sitten myös näytteet pojasta tuon streptokokin vuoksi jota ei siis yleensä oteta (kummallista) mutta oli nyt sit varotoimi kun hermoilin siitä ite. Kaikki oli kunnossa eikä mitään tulehduksiin viittaava löytynyt, huoh =)
Myös bilirubiini oli laskenut ja sen osalta myös kaikki nyt kunnossa. Kyllä on pikkuisesta otettukkin nyt verikokeita viikon aikana ja paljon, jos se tästä.
Mulla alko sit eilen illalla aivan tajuton vuoto, ja verta tuli ihan lorahduksittain koko ajan, ei siis ollut mitään normaalia jälkivuotoa enää.. Lähdin yöllä sit sairaalas käymään ja sain kohtua supistavia lääkkeitä, mut ultassa ei näkynyt että kohtuun olis jäänyt jotain tavaraa mikä vuotoa aiheuttaisi. Tulehdusarvot oli hieman koholla ja sainkin sitten todella vahvan antibioottikuurin, plääh. Mitä luultavimmin tulee nyt aiheuttamaan pikkuiselle mahavaivoja koska imetän ja lääke kulkeutuu sitä myötä myös vauvaan. No gefilustippoja annan pojalle tuon kuurin ajan jos vaikka ei sit niin pahana mahavaivat tulisi.
Muuten täällä mennyt ihan mukavasti. Väsy on edelleen kova ja päässä välillä heittää. Luulin jo pikkuhiljaa päässeeni takaisin "elävien kirjoihin" kun univelkaa niin paljon, mut tuon eilisen yöllisen sairaalan reissun jälkeen unta taas 0h/vrk.. jos se tästä..