**HUHTIKUUN HANIT HUHTIKUU**
Kommentit (162)
Yhdessä kasassa edelleen... Ja laps senkun kasvaa...
poikavalta, no onneksi se ei oo montaa prosenttia synnytyksista, jotka alkaa vesien menolla... Mutta tietenkin mun tuurilla ainakin tuossa tapauksessa niin kävisi :D! Mutta toivotaan ettei sulla mee vedet ja jos menee niin ei auta muu kuin pysytellä vaakatasossa... Zemppiä!
miukkis, VOI KAMALA mikä tarina - ihme ettei synnytys lähtenyt käyntiin tuollaisen järkytyksen jälkeen... Onneksi teille kummallekkaan ei käynyt kuinkaan, voimia =)!
mimmuli, mun mahd. käynnistys menisi tuon kuukautisista lasketun lasketunajan mukaan eli jokaisen ultran mukaan tää raskaus olisi sitten jo pidemmällä kuin rv42... Sehän tässä huolettaakin vauvan koon lisäksi, esim. istukan toiminta yms... :O! Mä en tajuu miksei ne vaihtanut sitä laskettua - vaikka kysyin jo silloin :/
Omassa navassa ei valitettavasti uusia merkkejä tulevasta synnytyksestä :// - ei mitään limaa tai löysää vatsaa... Ihan vähän tuntemuksia alavatsalla ja häntäluussa, mutta niitä ollut jo monta viikkoa... Supistelee välillä, kun nousen yhtäkkiä ylös tai autossa tai reippaasti kävellessä... Voi huokaus taas kerran!
fantasy&hope rv40+2 = kuukautisten mukaan!!
täälläkään ei mitään uutta, vauva kasvaa vain, viimeksi oli jo 2 viikkoa sitten ultrassa painoarvio 3.2 kg joten saas nähdä mikä mötkäle sieltä on tulossa. Tosin lääkäri sanoi, että siinä neljän kilon tuntumassa varmaankin pysyy, hiukan alle tai päälle, mutta silti... Oma paino ja sf-mitta olivat molemmat hiukan laskeneet neuvolassa käydessä pari päivää sitten, ja sf-mitta on ihan keskikäyrällä, joten se ei sinänsä kovin pahaa ennusta. Supistelee joskus satunnaisesti, lähinnä ylös noustessa ja vähän nopeammin kävellessä. Häpyluu ja nivukset on kyllä hellinä, ja käveleminen on välillä melkoisen kankeaa. Me asutaan kolmikerroksisessa vanhassa talossa, joten onneksi tulee sentään portaita rampattua ylös alas, ettei ihan jäykisty kokonaan.
Miukkis07: herranen aika, toivottavasti saivat taksikeskuksesta sun tilauksen perusteella kuskin kiinni, tostahan pitäisi tulla kunnon seuraamukset. Vielä kaiken lisäksi jätti käytännössä viimeisillään raskaana olevan naisen tienposkeen, järkyttävää! Mutta onneksi sinulla ja vauvalla kaikki hyvin sentään! Kanadassa asuessa niitä taksikuskeja osui eteen kaikenlaisia, mutta Suomessa enimmäkseen ovat hyvinkin asiallisia ja ammattitaitoisia, näköjään poikkeuksiakin sitten on.
Jaa-a, saisikohan sitä itseään ja esikoista raahattua jonnekin kaupungille tänään? Ei ole autoa käytössä tänään, niin jotenkin on niin laiska olo ja eilen tuli siivottua ja leivottua aika lailla kun tuli vieraita illalla. Ehkä tuota jotakin voisi sentään tehdä.
Sinisini rv 38+3
Elikkäs täällä tänään kotiuduttu sairaalasta =) Poika syntyi 31.3.10 klo. 12.12.
Lapsivesi meni yöllä n. klo kahdelta ja siitä sitten sairaalaan.. oli kyl melkoinen paniikki, ainakin miehellä =) oli viidessä minuutissa jo ovella menos vaikka sanoin että ei mikään kiirus, hih.
Synnytys oli aikas tuskainen.. ja lopulta poika tuli imukupilla ulos maailmaan. napanuora oli kaulan ympäri ja syke hidastui ponnistuksessa joten sen vuoksi hieman nopeampaan tahtiin oli saatava ulos. Mulla sit leikattiin väliliha siinä tuoksinnassa + se repes, eli aika tuskasta on tuon alakerran suhteen, auts! Muuten kaikki hyvin ja poitsu voi hyvin. Vähän on keltainen ja sen vuoksi maanantaina pitää vielä mennä verta antamaan ja katsomaan onko arvot laskeneet, hope so. Sit kun tänään päästiin kotiin, synnäriltä soitettiin ja kerrottiin että mulla on elimistössä streptokokki bakteeri joka voi aiheuttaa vaaville ilmeisesti tulehdusriskin ja sitä pitää nyt seurata. Jos se olis raskauden aikana huomattu olis synnytyksessä annettu suonensisäisesti antibioottia mulle mut kun ei tiedetty niin nyt si vähän huonompi homma. Toki on paljon mahdollista että ei ole aiheuttanut pojalle mitään, eikä sen suhteen vaadi mitään toimenpiteitä, mut mahdollisten tulevien raskauksien aikana sitä sit hoidetaan jo raskausvaiheessa. Että tälläistä täällä. Ihanaa olla kotona! 4 vuorokautta ja 10 h unia, oon aivan pihalla. Vauva nyt nukahti joten taidanpa koittaa myös itse saada unen päästä kiinni.
Ja paljon onnea muille jo vaavinsa viereensä saaneille ja tietty myös teille joilla vielä jännät paikat edessä. Paljon tulis juttua mut aivot ei toimi kunnolla eikä pyty enää kauempaa istuun täs koneella =)
Hanna ja poika 4 vrk
Ihanaa kun saadaan lisää huhtikuisia maailmaan =)
Meille syntyi poika 28.3.-10 klo 17.20.
Synnytys oli helppo,alakautta,ei repeämiä ja kesti 3h 40min.
Pituus:49cm,paino:3060g,py 35.
Olen vielä sairaalassa,kysissä kun pojalle nousi bilirubiini arvo koholle to ja joutunut olemaan sinivalohoidossa.Tänä päivänä(la) olemme vierihoidossa ja odottelen että jospa pian pääsisimme kotio..
T:marika79 ja poju 6pv.
Onnea taas paljon vauvansa saaneille!
Ja Miukkis, aivan järkyttävä tuo taksijuttu. Onneksi ei käynyt mitään pahempaa!
Pola 37+6
Täällä ollaan edelleen kasassa. Mä oon suurimmaks osaks siirtynyt tonne facebookin puolelle kun tuntuu, että nämä sivut aina välillä tökkii ja muutenkin alan olla niin väsynyt ettei jaksa monella sivulla käydä joten sinne ryhmään vaan kaikki mukaan!!
Voi karmeeta Miukkis mikä tapaus, onneks olette kunnossa!!
Ja onnea Hannalle!!
Tulen kyllä vielä tänne sitten ainakin vauvauutiset kertomaan!
Voikaahan hyvin!!
Aurinko ja kaveri. Huomenna paukkuu 40+0
Heipähei vaan. :)
Ihan ensiksi Hanna1983 ja Marika79, onnea vauvoista :))
Miukkis07, pidettiinkin reissu lyhyenä ja palattiin reissusta jo tänään, niin ei vahingossakaan pääse tapahtumaan mitään toisella puolella Suomea. Paluumatka oli tuhatkertaisesti miellyttävämpi kun tultiin Oulun kautta yöjunalla, ja sai ihan nukkua! =) Mutta kivaa oli, vaikka reisussa oltiin vaan pari päivää. Tekemistä riitti!
Ja noi mun paineet. :E HUOHHH. Tänään mittailin taas, yläpaine melkein ok, vähän korkeahko, mut sit ne alapaineet, näytti tänään 98-99. Noooh, ei kai syytä huoleen, kun neuvolasta kuitenkin sanoivat tosiaan, että jos on vähintään 100 useammin kuin kerran, niin sit soittoa Naistenklinikalle. Mut ärsyttävästi jäävät juuri tuohon alle. Mut huomenissa täytyy taas mittailla ja katsella mimmosia tuloksia saan. Muutenhan mulla ei mitään raskausmyrkytykseen viittaavaa ole.. Sydän tykyttelee kummasti välillä, mutta ei muuta.
Kamala taksimatka on sulla ollut. :E Toivottavasti tommonen pölvästi tavotetaan! Onneks ei kuitenkaan käynyt mitenkään ?
Viime päivinä on alkanut enemmän olemaan tuntemuksia siitä, että vauva joskus tulee jopa ulos! Alapäässä tuntuu paineentunnetta ja vihloo inhottavasti vähän väliä. Tänään olin sitä mieltä, että maha olisi laskeutunutkin jonkun verran alemmas, mutta enpä sit tiedä.
Vetinen valkovuoto todella vaivaa. :E PLÄH. Ja mielestäni olen ollut bongaavinani jotain liman tyyppistä ihan pienissä määrin, hmh.
**
Nam, palkitsin itteni äsken suklaapatukalla ku oon pyykännyt koko illan, hihi. Yritin sitä miehellekin tyrkyttää, mut ei sille kelvannut, niin mutustelin sitten itse.
Laitan tähän vielä liitteeksi kuvan vaunuista, jotka vihdoin ja viimein käytiin tällä viikolla ostamassa ? Ei malttaisi odottaa, että pääsee niitä käyttämään.
:)
Ihanaa kun vauvoja alkaa tulla aina vaan lisää..=)
Täällä taas unet loppui kesken. Ja taas klo3 yöllä. Ja nyt sitten väsyttäis.
Vauvan liikkeet on vähentyneet tavallaan. Liikkuu harvemmin, mutta sitten kun liikkuu niin onkin sellaset jumpat. :) Mutta väliaikoina ehtii jonkin verran huolestua kyllä.
Päässä lyö aivan tyhjää..jatkounille siis!
omppulin äiti rv 38+1
Meille syntyi Paavo aprillipäivän 1.4.2010 aamuyöllä, painoa oli jo 3870 g ja pituutta 51 cm, pipo 36 cm, vaikka syntyi 2 viikkoa etuaikaan :). Oikein ihana eskimovauva tumman tukkansa kanssa . Kotiuduttiin eilen päivällä, kyllä onkin ihanaa olla kotona, kun yksin Paavon kanssaa osastohuoneessa möllöttelin tuon pari päivää. Minä kun en herkkäunisena oikein saa siellä osastolla aina nukuttua, joten lepoa tulee varmasti paremmin täällä kotosalla :). Hyvin on mennyt, viime yönä Paavo heräsi kerran sen jälkeen, kun itse menimme nukkumaan, tankkasi kunnolla ja nukkuu taas. Hyvä niin, niin saan annettua normaalit aamurutiinit pojilleni heti alusta saakka, joten arki palautuu uomilleen :). Kirjoittelen tarkemmin synnytyksestä ja kuulumisista, kun saan vähän aikaa rauhaa koneella istumiseen (ts. kujn isäntä on kotona).
Mammaliini, pojat ja Paavo-vauva 3 päivää
Eli hurjan paljon onnea teille Hanna1983, Marica79 ja Mammaliini! Ihanaa kun vauvoja alkaa syntymään =)
Tytsä90: Aivan ihanat vaunut =)
Minäkin siirtynyt aika lailla tuonne facebookin puolelle, mutta siellä alkaa kanssa olla mukavasti porukkaa.
Miukkis: Aivan järkyttävä taksimatka sulla, onneksi olette kumpikin kunnossa.
Pitää lähteä koira lenkittämään, mutta täytynee pysyä asutuksen lähellä, kun eilen tuolla metsätiellä alkoi supistella niin kipeästi, että luulin jääväni sille tielle. No ei meidän papu synny ennenkuin on 39 viikkoa täynä, jos on yhtään luottamista siihen miten edelliset 3 syntyneet.
Hyvää pääsiäisitä.
-mimmuli&papu- rv36+6
Eli onnea kaikille vauvan saaneille!Ihanaa kun ruvennut syntymään kunnolla vauvoja:)
Itselläkin alkaa olla välistä aika tukala olo ja pian voisinkin mahasta luopua..Viime yönä näinkin unta että olin pääsemässä tosi toimiin ja mikä pettymys kun heräsin ja se olikin vain unta:D
Tässä nyt odottelen sitä perjantain äippäpoli käyntiä, jos ne nyt sielä päättää onko vaavi niin iso että käynnistetään viimeistään laskettuna aikana. Toivon tosiaan että käynnistetään, kun siihen olisi tästä enää se kolmisen viikkoa ja kun jos ei käynnistetä niin veikkaan että menee yli ja mahdollisesti joudutaan kuitenkin yli aikaisena käynnistämään. Tämä epäilys siis siitä kun meillä suvussa tavanneet yli menemään. Toki äitini on niin varmana puhunut siitä ettei se ennemmin tule kun ei kukaan muukaan suvussa niin olisi kiva jos tulisi niin saisi näyttää että eipä mennyt niinkuin epäili:DNojoo se sitä omasta navasta..
tytsä90:Tosi hienot vaunut. Nuo oli meilläkin yhtenä vaihtoehtona tai yleensäkkin jotkut emmaljungat, mutta hintaa oli sen verran paljon, että olisi tarvinnut käytettynä ostaa. Päädyttiin sitten kuitenkin ihan eri merkkiin ja siinä ratkaisi erityisesti se että noissa meidän omissa on tosi iso koppa eli mahtuu vauva kauan sinne nukkumaan. Ja reissaamiseen on sitten erikseen matkarattaat.
have 36+6(jei huomenna 37 täynnä:)))
Onnea myöskin Marica79 ja mammaliini!
Kertoilkaa kuulumisia jahka kerkiätte.
Kun sitä itsekin pääsis pian tositoimiin... =)
Plääh, täällä on mälsää... Ei pääse edes ulos, kun sataa koko ajan, aaarrggh! Ja kauhee sumu.
Hanna1983 (toivottavasti streptokokki ei aiheuta mitään ongelmaa - mä en käsitä miksei sitä testata kaikilta etukäteen!), Marika79 (toivottavasti pääsette pian kotiin) ja Mammaliini, ihanaa oikein paljon onnea!!
Omppulin_Äiti: juu, kaks kertaa kyl katon ens kerralla kun menen taksiin ja stoppaan kyydin HETI jos tulee sellainen fiilis, ettei kuski oo ihan A1 kondikses.
Sinisini: mulla sama kohtalo masuasukin painon suhteen. Apuaaaaaa!!!
Tytsä90: soita varmuuden vuoksi NKL:lle, että jos pitää kuitenkin mennä näytille tms.? Ihanat vaunut! Meillä esikoisen matkarattaat saman väriset, mutta Carenan. Kääks, meinaatko kohta synnyttää!!!
Tänne ei edelleenkään kuulu mitään uutta... Toisaalta uskon vakaasti, että synnytän vappuaattona, joten mikäs kiire vielä. Ens yönä olis kyllä hyvä tilanne synnyttää, koska kaikki esikoisen hoitajiksi lupautuneet on lähteny reissuun (viimeisin lähti tänään...) :-D
Ai niin, en tainnut tänne laittaa, että eilen kun käytiin esikoisen kanssa bussilla kaupassa ja oltiin tietä ylittämässä (jalankulkijoille vihreillä), niin 2 autoa painoi päin punaisia (katsoivat vääriä eli seuraavan risteyksen valoja) just kun olin lykkäämässä rattaat suojatielle. Herran jesta! Mut on varmaan kirottu jollain tavalla. Paree pysyä kotinurkisa...
Miukkis + pera hetkinen! se on jo 38!!! apuaaa!!!
Saatiin isännän kanssa molemmat tiistaina mahatauti joka sitten vissiin käynnisti synnytyksen, koska ilman mitään ennakko tuntemuksia vedet meni keskiviikko aamuna kahdekselta. kympiltä oltiin laitoksella ja 15.30 tyttö lepäs rinnalla.
Synnytys oli "helppo" tai mä en ainakaan kokenut sitä mitenkään pahana. hirveintä oli kun supistusten tullessa kramppas vasen pakara. :/
elikkäs tyttö oli 49 senttiä pitkä ja paino 3070g. synty rv 38+3.
Mut neiti "työnjohtaja" tuolla huutelee että sinne siis.
VAUVOJA =))))! Minne Neptunus on hävinnyt, synnyttämäänkö :D, kun vaan hän voi nyt päivittää tota meidän listaa??
Diidah, onnea pikku Prinsessasta - ihanaa :D !!!
mammaliini, onnea isosta jätkästä - ihanaa :D !!!
Marika, onnea poitsusta - ihanaa :D !!!
Hanna, onnea pojasta - ihanaa :D !!! Onneksi kaikki sujui hyvin! Multa leikattiin kanssa esikoisen kanssa väliliha joka myös vielä repesi... Oli tosi kipeä ekat päivät ja en olisi silloin uskonut miten nopeasti paranee! Eli tosi nopeasti paranee vaikkei varmaan nyt tunnu siltä - zemppiä!
Ja miukkiksen tavoin ihmettelen, että miksi kaikilta ei testata tota streptokokkia?! Outoa, ja mistä sen tietää onko sitä testattu? Mä en ainakaan yhtään muista... Testataanko (jos testataan) se siinä ekassa testissä, missä noi muutkin? Tietääkö joku?
Tytsä90, ihanan väriset vaunut tosiaan :))! Voimia paineiden mittailuun, voin kuvitella miten rankkaa se on...
Omaa napaa, että kuten näkyy edelleen yhtenä kappaleena eikä mitään oireita sen enempää... Huokaus!
fantasy&hope rv40+4
Ps. kaikki nyt tulkaa facebookkiin myös!!
Moikka kaikille!
Nyt vasta ekaa kertaa kirjoittelen, mut päivittäin käyn lukemassa muiden juttuja. Alan olla jo aika kypsä tähän raskaana olemiseen:( selkä on niin kipee ettei liikkeelle pääse ja verenpaineita joudun mittailemaan jatkuvasti ja valkuaista seurataan tiiviisti. Viime viikolla olin pari päivää osastolla kohonneiden verenpaineiden takia, mut nyt sit kotona eikä täälläkään oikein saa levättyä kun pari vuotias taapero vaatii osansa sekä 8v esikoinen. Sit kamala stressi on siitäkin kun en ole vielä siivonnut kämppää kuntoon, en halua lähteä synnyttämään jos koti jää kaaokseen. Kaikki vauvan tavarat on kyllä jo valmiina, onneksi. Tsempatkaa mua vähän et saisin jotain edes tehtyä. Torstaina on taas äitipolille meno ja siellä meinasin kyllä kunnolla valitella kipeää selkääni, viimeksi osastolla lääkäri oli sitä mieltä et voitaisiin miettiä torstaina jo päivää synnytyksen käynnistämiseen kun on tämä olotila niin hankala. Onko kellään käynnistetty synnytystä aikasemmin just kyseisten vaivojen takia? Sit semmonen kysymys, et mites siellä facebookissa pääsee kirjottelee? Tulee niin vähän käytettyä sitä, vaikka mulla profiili siellä onkin. Jos joku vois neuvoa:) mut voikaa kaikki hyvin...
Maximus rv 37+3
Voi että onnea paljon minultakin jo synnyttäneille!! Ihanaa kun vauvoja on alkanut tulla =)
Lueskelin tuossa tylsyyksissäni neuvolasta saatuja lippusia ja lappusia ja vihkosia ja törmäsin sitten sellaiseen asiaan kuin: turvotus ja siihen liittyvä raajojen kutina viittaa maksan toimintahäiriöön ja silloin tulisi ottaa yhteyttä lääkäriin.
No asia kun on niin että minulla on tuota turvotusta ollut jonkun aikaa ja nyt viikon loppuna rupesi kädet ja jalat kutisemaan hirveästi. Myöskin jos raavin niitä ne rupeavat kihelmöimään ja on ollut jonkin sortin "polttelua" jaloissa.... Mietinkin tässä että kuinka akuutti tämä asia nyt on? Että tulisiko minun ottaa äitipoliin nyt heti yhteyttä vai riittäkö kun kerron asiasta neuvolassa ylihuomenna eli keskiviikkona?? Kun ei tuolla neuvolassa mistään tuollaisesta ole mainittu, on vain raskausmyrkytyksestä paasattu ja verikokeet otettu sen takia noin viikko sitten ja niissä ei mitään raskausmyrkytykseen viittaavaa löytynyt...
Minä maltan kyllä odotta tuonne neuvolaan asti mutta koituuko siitä sitten haittaa vai ei jos pari päivää pitkitän ilmoitusta???
mustapantteri rv38+3
Ensinnäkin valtavat onnentoivotukset kaikille vauvautuneille, jatkossa seurataan toivottavasti nopeasti! :D
Tytsä90: Ihanat vihreät vaunut!
mustapantteri: Joo tuo raajojen kutina oli mullekin ihan vieras juttu, sattumalta omalle äidilleni mainitsin asiasta olisko ollut joskus rv 30 tienoilla ja hän tiesi tämän maksan toimintahäiriöjutun. Neuvolassa tosiaan ei oltu mullekaan tällaisesta mainittu halaistua sanaa, melkeinpä silmiä pyöriteltiin kun erehdyin sanomaan että äiti kehotti mainitsemaan neuvolassa. Mulla oli sitten kyllä jo tuo kutina helpottanut hiukan, ja neuvolan täti sanoikin että sen pitäis vaan paheta pahenemistaan. Laittoi mut kuitenkin verikokeisiin, siin otettiin muistaakseni sappiarvot myös ja kaikki oli ok, kutinakin loppui kokonaan. Se palas kuitenkin kahta kauheampana juuri ennen kuin aloitin äitiysloman ja nyt vähän aikaa sit kun sairastin noron ja oon huomannutkin että oma kutinani johtuu ihan henkisestä ja etenkin fyysisestä rasituksesta. Selkeästi huomaa et kun pitää yhden huilipäivän, niin kutina loppuu kokonaan. Mut kannattaa kyl ehdottomasti kertoa neuvolassa, ja käydä testeissä sit vaikka turhaankin :) Ja mulle sanottiin että yksinkertaisesti hoito tuohon on synnyttäminen, että näillä viikoilla ajattelisin et ei kannata ainakaan liian huolissaan asiasta olla, vauva on jo valmis. :) Mut tsemppiä, ja toivotaan et on väärä hälytys!
Omaa napaa, pitkästä aikaa... :) Täällä kasvetaan ihan hurjasti massussa, kuukauden päivät on ollut jo paikat pehmeät ja kohdunkaulaa 1cm, viikoilla 35+5 oli ultralla katsottu vauvan senhetkinen painoarviokin jo 3100kg, eli iso vauva tulossa. Siihen nyt olin jo varautunutkin kun itse oon painanut yli 4kiloa. Mulla kuitenkin paljon tilaa lantiossa, niin en tuosta koosta ole huolissani, ajattelen vaan et hyvä kun on kasvanut reippaasti. Itse oon sekä pitkä että leveälanteinen niin kestän kyllä ison vauvan, voin vaan kuvitella kuinka paljon hankalampaa on esim. fantasylla. Nyt tässä odotellaan sitten vaan h-hetkeä, vessaremonttia ollaan tehty ja sekin nyt jo ihan loppuvaiheessa, et vauva olis kyllä tervetullut maailmaan.
Mulla ei ole napa kipeytynyt niinkuin joillain oli, mut voi näitä kylkiluu-parkoja! :D Kunnon potkut napsahtaa aika iloisesti niihin, siinä jo tuleva äitikin vähän pomppaa :) Tulevasta synnytyksestä onneksi ilmoittelee tuo kipeytyvä häpyluu, viime yöstä alkoi jo ihan vihlomaan ja se on nyt jatkuvaa sitten. Kipeä on ollut jo 2viikkoa, mut vasta nyt alkaa tuntua jo tukalalta. Koitan vaan ilolla odottaa ja ajatella, että tämäkin on vaan merkkiä tulevasta synnytyksestä! :)
Malttamattomana, Mariina88 ja baby rv 39+2
Miukkis, järkyttävää luettavaa tuo sun taksimatka. Onneksi ei käynyt mitenkään pahasti! Ja mikä törppö kuski. Älytöntä lähteä rattiin jos on nukkunut liian vähän eikä pysy tolkuissaan ja vielä jos ajaa työkseen. Saati jos oli jossain aineissa..Huhhuh!
Täytyypä tarkkailla sitten synnyttämään lähtiessä (kun taksi se kulkupeli silloin todennäköisimmin on) että kuskilla toimii hoksottimet ja pysyy hereillä.
Täällä loppui taas unet kuin seinään kun vessaan oli pakko nousta. Ja sitten iski kauhea nälkäkin ja oli pakko tehdä leipä, jos saisi nukuttua kohta vielä pikkuisen lisää. Eilinen päivä meni ihan torkkuessa kun väsytti niin paljon. Onneksi mies on kotona, niin voi lepäillä paremmin.
Fb:ssa on mukavasti saatu porukkaa kasaan ja juttua on tullut myös. =)
Jospa koittaisi sitä nukumista..
Omppulin äiti 38+0