Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (63)

41/63 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

HELMET 2009

Nimim: sittisontiainen

Synnytyssairaala: OAS

Oma/Miehen ikä: 29/33

Monesko lapsi: toinen (poika -04)

LA: 1.2

Nimimerkki: Visbe

Synnytyssairaala: K-Pks

Oma/miehen ikä: 29v/28v

Monesko lapsi: toinen, poika 4/04

La: 2.2

Nimimerkki: mamma2009

Synnytyssairaala: LKS

Oma/miehen ikä: 20v/26v

Monesko lapsi: Ensimmäinen

La: 3.2

nimim.: mandariini80

synnäri: Jorvi

oma ja miehen ikä: 28/30

monesko lapsi: ensimmäinen

la: 3.2

nimim.: helena_84

synnäri: Tyks

oma ja miehen ikä: 24 ja 29

monesko lapsi: toinen, poika 5/07

la: 5.2

nimim: bratzh

synnäri: kättäri/haikaranpesä

oma/miehen ikä: 26/28

ensimmäinen lapsi

LA: 5.2

Nimim. Hilpsu

Synnytyssairaala:Kos

Oma/Miehen ikä: 35/36

Monesko lapsi: kolmas (tyttö -00, poika -02)

LA:6.2

Nimim: Hannekka

Synnytysairaala: SatKs

Oma/Miehen ikä: 28/27

Monesko lapsi: ensimmäinen

LA: 6.2

Nimim. Miina75

Synnytyssairaala:PHKS

Oma/Miehen ikä: 33/32

Monesko lapsi: kolmas (aiemmat -02 ja -05 tytöt)

LA:7.2

Nimim: Katjalah

Synnytyssairaala: TAYS

Oma/miehen ikä: 33/38

Monesko lapsi: minun 4.(p97, p02, t05), miehelle 3.

LA: 8.2

Nimimerkki: TiiaMariia

Synnytyssairaala: Hyvinkää

Oma/miehen ikä: 26/35

Monesko: mulle 1. ja miehelle 2.

Nimimerkki: bambiino

Synnytyssairaala: SatKs

Oma/miehen ikä: 27v. ja 25v.

Monesko lapsi: minun toinen (tyttö -05), miehen ensimmäinen

La: 9.2

Nimim: vauvaksi

Synnytysairaala: lks

Oma/Miehen ikä: 35/40

Monesko lapsi: toinen (tyttö04)

LA: 10.2

Nimim. tigercat

Synnytyssairaala:Koks

Oma/Miehen ikä:25/35

Monesko lapsi: toinen (tyttö -07)

LA:10.2

Nimim: V80

Synnytysairaala: KOS

Oma/Miehen ikä: 28/43

Monesko lapsi: 2. (tyttö -06)

LA: 12.2

Nimim: Riksu74

Synnäri: NKL

Oma ikä/Miehen ikä: 34/34

Monesko lapsi: toinen (t. 06)

LA: 12.2.

Nimimerkki: Hilperiina

Synnytyssairaala: Oys

Oma/miehen ikä: 31v/38v

Monesko lapsi: kolmas (-99 ja -00)

La: 13.2.

Nimim: McFlurry

Synnytyssairaala: KYS

Oma/Miehen ikä: 21/22

Monesko lapsi: toinen (p 06/06)

LA: 14.2

Nimim: Jenskuli2002

Synnytyssairaala: NKL

Oma/Miehen ikä: 25/31

Monesko lapsi: Kolmas (tyttö -02 poika -07)

Nimim: Sunny-74

Oma/Miehen ikä: 34/38

Monesko lapsi: 3. (t04, t06)

LA: 17.2

nimim: Tsanni

Synnäri: SatKs

Oma ja Miehen ikä: 28 ja 27

Monesko: toinen (-05)

la: 18.2

Nimim: normutin

Synnytysairaala: tyks

Oma/Miehen ikä: 22/24

LA: 21.2

nimim: mittarimato

synnäri: K-SKS

oma ja miehen ikä 35 ja 35

monesko: kolmas (-97 ja -02) miehelle 1.

la: 22.2

Nimim. Leeti

Synnytyssairaala: KOS

Oma/miehen ikä: 20/22

Monesko: toinen (tyttö 07/07)

LA: 25.2.

Nimimerkki: Jonttu76

Synnytyssairaala: MKS

Oma\miehen ikä: 32\34

Monesko lapsi: kolmas (tytöt -01,-03)

Laskettu aika: 25.2

SYNTYNEET HELMET:

punpun: tyttö 27.12, 2725g 47cm rv 34+1

tutti: poika 5.1, 2500g 45cm rv33

lastwish: poika 12.1, 2470g 43cm rv 36+2

katjalah: poika 18.1, 3100g 47cm rv37+0

42/63 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kiva jännätä vauva-uutisia! Toivottavasti itselläkin menee synnytys hyvin, sitä jännään ehkä eniten tällä hetkellä.

Onko muilla alkanut jo puhelin soimaan? "Onko mitään merkkejä synnytyksestä?" kysymyksiä tarkoitan. Mulle on jo pari hätähousua soittanut ja sanoinkin että ei meidän perheeseen etuajassa synnytä! Sellainen olo jatkuu vaikka toiveissa olisi synnyttää ennen la:ta (kuten varmasti kaikilla!!)

Odottelen supistuksia, tai jotain merkkejä siitä että lapsi syntyy lähiaikoina. Mitään ei vaikuta tapahtuvan ja neuvolan täti sanoi että hurjasti liikkuu vielä ja että pää ei ole kiinnittynyt. Äh, masentavaa.

Täällä etelässä sataa lunta, pari päivää on vietetty melkein aamusta iltaan pihalla kun lunta taas hetkeksi on. Esikoinen on aika innoissaan ja kiva muutenkin kun on valoisampaa. Menen kohta lumitöihin jos vaikka jotain supistuksia saisi väännettyä! Viime talvi oli lumeton ja pimeä. Ihan kamala, täytyykö harkita muuttoa pohjoisempaan että saa lunta talvisin... Minä rakastan lunta ja talviurheilua, on jotenkin ihanan raikasta ;)

Toivotan kaikille sitä toivoville pikaista jakautumista!!

tiia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamurytmi pysyy ainakin vielä, vaikka olenkin jakautunut.

Avasin eilen tunne vauvapuolelle meille pinon ja tulin vähän saalistusmielessä patistelemaan, että mars mars vain sinne. Nyt kun oma jännitys sitten laukesi parhain päin. En halua olla siellä yksin, eli nyt joku heti synnyttämään! Onhan täällä monia, jotka vaikuttavat alkavan vähitellen siltä, että kohta tippuvat haaviini.

Bambiino, joko saan sinut pian seurakseni?

Sittisontiainen lienee jo nyyttiään hakemassa?

Hannekka, niinhän mullakin kävi, että kun viimeviikolla neukkutäti mittasi pienentyneen sf-mitan niin jo tällä viikolla sain perua neuvola-ajan, eli voinen hieman sinuakin odotella tuonne!

On se vain jännää, miten nopeasti se odotusajan stressi ja hermoilu unohtuu. Helpoksi en raskauttani väitä, mutta silti jo nyt on tunne, että kenties joskus vielä... Luultavasti muut perheenjäsenet paremmin muistavat sivustaseurannneina ne vaikeudet, Itse vain nyt niin onnellisena tuijottelee tuota tuhisijaa.

Pitää jatkaa synnytyksestä vielä - se tosiaan meni helpolla tällä kertaa. Ja jos olisin ollut jossain muualla kuin taysissa tapahtumien todella alkaessa, niin matkalle olisi tippunut! Kun tosiaan täyttelin rauhassa sanaristikoita kun kätilö ilmoitti, että jo ollaan 6cm auki. Jos olisin kotona ollut niin en varmaan olisi tajunnut ambulanssia soittaa - eli se perjantain mystinen lorina johti minut ainakin oikeaan paikkaan odottelemaan synnytystä.

Avautumisessa ei edes lopussa tullut sietämättömiä kipuja, tosin ilokaasua kyllä hörpin ahkeraan, ainakin minulla se auttoi ihan hyvin, ajoitus siinä on tärkein. Ja maski pitää muistaa painaa kunnolla naamalle! Luulen kuitenkin, että edellisessä supistukset olivat käynnistyksen takia kovempia, Ainoa ongelma tällä kertaa oli se, että ponnistusvaiheessa supistuset tuppasivat olla liian lyhyitä, hiipuivat juuri kun sai työnnön alkuun. Onneksi nenäsumute auttoi ja ponnistus oli ohi 18minuutissa. Enkä revennyt tippaakaan! Ei yhtään tikkiä, ei edes parissa synnytyksessä (ykkönen ja kolmonen) syntyneitä peräpukamia...

Ja lienee selvää, että isukki myöhästyi TAAS h-hetkestä. Seuraavalla kerralla (hehheh) hänenkin pitää vaatia saada jäädä osastolle... Tällä kertaa sanoin soittaessani, ettei kannata kiirehtiä, et ehdi mukaan kuitenkaan. Sai sitten kumminkin olla punnituksessa ja pesussa mukana.

Nyt tuli kyllä sellainen romaani, että on pakko lopetella.

Vierailija
44/63 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan on vähän herkkänä? Luin tuota synnytyskertomusta, niin alko kyyneleet valua silmistä... Keskiviikkona katsoin Faktalta sitä synnytyssairaalaa, niin aina kun vauva syntyi, aloin itkeä! Muksut oli jo nukkumassa ja mies (onneksi) iltavuorossa. Eilen tuli kaverilta txtviesti, että oli synnyttäny, ja taas kyyneleet valui pitkin poskia... Aika lopuillaanhan tämä odotus jo on, mutta silti malttamattomana odotan, että saisi jo nyytin syliin!

Mimmi75, rv.36+5

Vierailija
45/63 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei enää nimeäni näy...

Nimim. Mimmi75

Oma/miehen ikä: 33/34

Monesko: kolmas (tyttö 2/04, poika 9/05)

LA: 15.2

Vierailija
46/63 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Katjalah! Helpolta kuulosti synnytys ja kivan kokoiselta poika :)

Sitten vähän kyselyä josko joku osaisi minulle arvata joko saan pian lähteä hakemaan omaani. Eli siis mahtaakohan olla jo synnytys ovella kun vauva laskeutui jo tuossa joulun aikaan ja sf pieneni. Keskiviikon neuvolassa lääkäri kertoi vauvan jo kiinnittyneen. Kohdun sisäsuu oli vielä tosin kiinni, mutta pehmeä. Lähes kivuttomia supistuksia on ollut aika paljon, varsinkin kun vähänkään reippaammasti kävelee (jalat leveellä lyllerrystä sekin) tai kanniskelee (malliin parin kilon kauppakassia), joka on kyllä ilkeiden liitoskipujen takia vähäksi jäänytkin. Viime viikonloppuna oli pari kipeää supparia, mutta loppuivat sitten saman tien.

Kahdesta aikaisemmasta kipeät ovat tienneet saman tien synnytystä.

Vauvan kooksi lääkäri muuten arvioi käsin jo yli 3 kiloa, joten kokoarvioon äippäpolille saan ajan. (edelliset 4440 ja 3980)

Kaikki on jo vauvaa varten valmiina, mutta pieni paniikki iski tuon talonrakennusprojekitin osalta. Loppujen pintamateriaalien valinta olisi kohta ajankohtainen ja helpompaahan se vielä on ennen vauvan tuloa. Olenkin siis yrittänyt viettää rautakaupassa aikaa sen minkä olen jaksanut. Aika uuvuttavaa ja liitokset on sen jälkeen aina todella kipeät ja loppupäivä menee enempi ja vähempi makoillessa.

Joku tuossa mainitsi kuinka herkästi silmät kostuu kun synnytyksistä lukee tai näkee telkkarista. Sama täällä. Ei malttaisi enää millään odottaa. Ja malttamattomana odotan sitä, että mieheni sen ihanan hetken saa kokea ensimmäistä kertaa :)

mittarimato 35+5

Vierailija
47/63 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas sitä nukuttua tänäään pitkään. Nukuin tosiaan taas tosi hyvin, ja eilen oli ehkä normaalia rankempi päivä, että se vähän verotti voimia. Oli nimittäin taas kotikonstit käytössä, lähinnä saunomista ja seksiä ;) Ja kyllä se saikin aikaan normaalia enemmän supisteluja, edelleen kivuttomia, mutta kuitenkin.

Oireista en kauheesti osaa tällä hetkellä sanoa, kun just vasta nousin sängystä. Mutta sen voin sanoa, että vauvan liikkeet on vähentyneet, sen huomasin jo yön aikana. Että, enpä tiedä onko se hyvä vai huono asia? Pitääkö huolestua, vai väheneekö ne ennen synnytystä? Kun en muista enää miten ensimmäisen kohdalla oli.

Katjalah: Yritetään tulla pian perässä :)

bambiino & milla rv 37+4

Vierailija
48/63 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan herkkänä myös, kun tulee jotain synnytysohjelmia. Kovasti olen tuijotellut neloselta tulevaa vauva-ohjelmaa.

Mietin tossa yksi päivä, että miten sitä mahtaa reagoida, kun vauva nostetaan rinnalle. Onko sitä ihan pihalla kaiken jälkeen vai liikuttuneena..

Miten teillä on käynyt, jotka ovat aiemmin synnyttäneet? (lisää koskettavia tarinoita :)

Tigercat: voisin tulla mukaan listaan

Nimim. nette_85

Synnytyssairaala: Kättäri

Oma/miehen ikä: 23/23

Mones: Ensimmäinen

LA: 16.2.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

Vierailija
49/63 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös ollaan herkillä, tuo Katjalah:n kirjoitus sai multakin vedet silmiin. Juuri se oma onni omasta pienestä tuhisijasta, vaikka muu perhe muistaakin paljon paremmin rankan odotusajan :-) Lapset tuolla huutelivat juuri kun luin kirjoitusta enkä voinut hetkeen vastata kun itketti niin.

Mittarimato: minä olen myös viettänyt aikaa rautakaupoissa ja päivät menee ihan nettiä selatessa. Meille on varattu khh-remontti maaliskuun alusta ja nyt on jo korkea aika tehdä tavaratilaukset. Olen valikoinut hanaa, allasta, kaapistoja ym. Viime yökin meni miettiessä mitä lvi-tavaraa tarvitaan ja minkälaisen värityksen valitsen kodinhoitohuoneeseen. Valkeat kaapistot tulee ja seinälle olen miettinyt hiekanruskeaa/harmahtavaa (esim. Sadolinin Organic) maalia lasikuitutapetin päälle. Välitilan ja lattian laatoituksen väri vielä päättämättä.

Bratzh: kiva kuulla, että täällä on muitakin kestoilusta kiinnostuneita.

Hilperiina rv 37 (!!)

Vierailija
50/63 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin olis sitten huomenna se 37 viikkoa täynnä. Eipä tuo hyvin ole merkkejä nyt synnytyksen lähenemisestä näytellyt. Tänään oli neuvola niin sf-mitta oli ainaki tippunut vähä, viimeksi oli 32cm niin nyt sitten 31cm. Eli vauva on lasketunut, mutta pää oli vielä liikkuvana. Painoa minulle on nyt tullut yhteensä jotain 9kg.

Toivotaan nyt, että vauva ei hirmu isoksi ehtisi. Ultra tosiaan näytti tiistaina sen 2800g tämänhetkiseks,i mutta neuvolassa tänään arvioi mahan päältä että 3400g tällä hetkellä. Iso ero tuossakin, kumpikohan olisi lähempänä. :/

Mulle taas on jotenkin tullut tunne, että ei tässä mikään hinku enää ole synnyttämään. :/ Kääntynyt vähän päinvastoin. Kyllähän nuita vaivoja on, mutta jostain saan päähäni ne muistot miten väsynyt sitä on ja kipeä taas sen synnytyksen jälkeen niin en halua vielä sitä. Tottakai tämä vauvantulo on ihana asia mutta jotenkin huolettaa oma jaksaminen. :/

Sitten on tullut nuita ihme päänsärkykohtauksia, tuntuu että naamaa alkaa äkkiä kuumottamaan ja iskee kamala särky. Jotenkin epäilen johtuvan verenpaineista, vaikka ei minulla koskaan ole korkealla ainakaan olleet. Monesti yläpainekkin alta sadan.

Ja tuosta herkkyydestä... minä en ole oikeastaan itkuherkkä ollut vaan ärsyytymisherkkä. Jotenkin on pinna kireällä ja mikä tahansa alkaa ärsyttämään. Noh, jospa se on vaan hormoneista ja se mylläkkä loppuu pian.

Siinäpä nyt jotain, omasta itsestä taas juu. :/

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

McFlurry ja poikuli rv 36+6

51/63 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimim: sittisontiainen

Synnytyssairaala: OAS

Oma/Miehen ikä: 29/33

Monesko lapsi: toinen (poika -04)

LA: 1.2

Nimimerkki: Visbe

Synnytyssairaala: K-Pks

Oma/miehen ikä: 29v/28v

Monesko lapsi: toinen, poika 4/04

La: 2.2

Nimimerkki: mamma2009

Synnytyssairaala: LKS

Oma/miehen ikä: 20v/26v

Monesko lapsi: Ensimmäinen

La: 3.2

nimim.: mandariini80

synnäri: Jorvi

oma ja miehen ikä: 28/30

monesko lapsi: ensimmäinen

la: 3.2

nimim.: helena_84

synnäri: Tyks

oma ja miehen ikä: 24 ja 29

monesko lapsi: toinen, poika 5/07

la: 5.2

nimim: bratzh

synnäri: kättäri/haikaranpesä

oma/miehen ikä: 26/28

ensimmäinen lapsi

LA: 5.2

Nimim. Hilpsu

Synnytyssairaala:Kos

Oma/Miehen ikä: 35/36

Monesko lapsi: kolmas (tyttö -00, poika -02)

LA:6.2

Nimim: Hannekka

Synnytysairaala: SatKs

Oma/Miehen ikä: 28/27

LA: 6.2

Nimim. Miina75

Synnytyssairaala:PHKS

Oma/Miehen ikä: 33/32

Monesko lapsi: kolmas (aiemmat -02 ja -05 tytöt)

LA:7.2

Nimim: Katjalah

Synnytyssairaala: TAYS

Oma/miehen ikä: 33/38

Monesko lapsi: minun 4.(p97, p02, t05), miehelle 3.

Nimimerkki: TiiaMariia

Synnytyssairaala: Hyvinkää

Oma/miehen ikä: 26/35

Monesko: mulle 1. ja miehelle 2.

Nimimerkki: bambiino

Synnytyssairaala: SatKs

Oma/miehen ikä: 27v. ja 25v.

Monesko lapsi: minun toinen (tyttö -05), miehen ensimmäinen

La: 9.2

Nimim: vauvaksi

Synnytysairaala: lks

Oma/Miehen ikä: 35/40

Monesko lapsi: toinen (tyttö04)

LA: 10.2

Nimim. tigercat

Synnytyssairaala:Koks

Oma/Miehen ikä:25/35

Monesko lapsi: toinen (tyttö -07)

LA:10.2

Nimim: V80

Oma/Miehen ikä: 28/43

Monesko lapsi: 2. (tyttö -06)

LA: 12.2

Nimim: Riksu74

Synnäri: NKL

Oma ikä/Miehen ikä: 34/34

Monesko lapsi: toinen (t. 06)

LA: 12.2.

Nimimerkki: Hilperiina

Synnytyssairaala: Oys

Oma/miehen ikä: 31v/38v

Monesko lapsi: kolmas (-99 ja -00)

La: 13.2.

Nimim: McFlurry

Oma/Miehen ikä: 21/22

Monesko lapsi: toinen (p 06/06)

Nimim: Jenskuli2002

Oma/Miehen ikä: 25/31

Monesko lapsi: Kolmas (tyttö -02 poika -07)

Nimim. Mimmi75

Oma/miehen ikä: 33/34

Monesko: kolmas (tyttö 2/04, poika 9/05)

Nimim. nette_85

Synnytyssairaala: Kättäri

Oma/miehen ikä: 23/23

Mones: Ensimmäinen

LA: 16.2.

Nimim: Sunny-74

Oma/Miehen ikä: 34/38

Monesko lapsi: 3. (t04, t06)

LA: 17.2

nimim: Tsanni

Synnäri: SatKs

Oma ja Miehen ikä: 28 ja 27

Monesko: toinen (-05)

la: 18.2

Nimim: normutin

Synnytysairaala: tyks

Oma/Miehen ikä: 22/24

LA: 21.2

nimim: mittarimato

synnäri: K-SKS

oma ja miehen ikä 35 ja 35

monesko: kolmas (-97 ja -02) miehelle 1.

la: 22.2

Nimim. Leeti

Synnytyssairaala: KOS

Oma/miehen ikä: 20/22

Monesko: toinen (tyttö 07/07)

LA: 25.2.

Nimimerkki: Jonttu76

Synnytyssairaala: MKS

Oma\miehen ikä: 32\34

Monesko lapsi: kolmas (tytöt -01,-03)

Laskettu aika: 25.2

SYNTYNEET HELMET:

punpun: tyttö 27.12, 2725g 47cm rv 34+1

tutti: poika 5.1, 2500g 45cm rv33

lastwish: poika 12.1, 2470g 43cm rv 36+2

katjalah: poika 18.1, 3100g 47cm rv37+0

sori mimmi75! vaikea sanoa miten oon mokannu sut ulos listalta... :|

Vierailija
52/63 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnitteluja täältäkin jo vauvansa saaneille kovasti odotan itse että saa sen oman nyytin syliin...

Minut voisi kanssa laittaa tuonne listalle, tässä tietoja:

Nimim. Piparityttö

Oma/miehen ikä: 29/29

Monesko: ensimmäinen kummallakin

Mukava tosiaan kuulla että muillakin kestoilu kiinnostaa. Olen ostanut muutamia eri malleja ja meinasin sitten kun vaavi on maailmassa katsoa mitkä meille sopii ja sitten tilata/ tehdä lisää. Kävin syksyllä sellaisella tee-se-itse-kurssilla ja sain lisäimuja, kuoret ja sisävaipan aikaiseksi

Omaa napaa: tunteet ovat pinnassa, samoin kuin muilla, ei tarvitse kun nähdä vauvan syntymä noissa teidän jo mainitsemissa ohjelmissa niin johan on vollotus käynnissä. Neuvola-täti laittoi viime viikolla ja tällä viikolla Naistenklinikalle päivystykseen kun se ei usko että mun verenpaineet nousee siellä neuvolassa ja muualla ne ovat ok. Olen siis koko raskauden ajan niitä kotona mittaillut ja saanut ihan kelpoja (ainakin meikäläiselle) arvoja ja tuolla neuvolassa ne huitelevat aina taivaissa. Kummallakin kerralla ne ovat ihmetelleet tuolla päivystyksessä että miksi olen siellä kun mitään muita oireita raskausmyrkytykseen ei ole.. Pissa on puhdastakin puhtaampi.. (heh mitenkähän se on mahdollista..) turvotusta ei ole, ei päänsärkyä, ei ylävatsakipuja, ei mitään. No parempihan se on että ollaan varovaisia mutta huumori kyllä on vähissä siellä päivystyksen jonossa ja verenpaineet ei siellä todellakaan laske. No keskiviikon kuulumisia oli että vaavi on laskeutunut ja kiinnittynyt, kohdun suu kiinni mutta pehmeä ja tuon tutkimuksen jälkeen väittäisin limatulpan irronneen. Keskiviikon ja torstain tuli enemmän ja vähemmän limaa ja nyt se loppui. En oikein muuta selitystä tuolle keksi kuin se limatulpan. No katsellaan kuinka kauan tässä vielä mennään, toivottavasti ei kauaa . Mies jo puhuu kaikille että nyt se vaemo synnyttää

No tulihan taas romaani.. annan muille suun vuoron. Tässä kirjoittamisen lomassa leivoin sämpylöitä ja pullia.. Ihme kohtaus..

Katja ja Pepe rv 36+5

Vierailija
53/63 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokeilin ekalla jonkin verran kestoja, sitten kakkosella käytettiin lähes pelkästään kestoja. Kakkosen jälkeen myin kaikki kestovaipat pois... Nyt oon sitten vähitellen keränny taas kestoja tässä raskauden edetessä. Niitä kertyikin sitten hirmu vuori, kun mieheni siskolta sain kaksi muovikassillista kestojuttuja! Meillä on vähän kaikenlaisia... On muutama AIO, muutama taskuvaippa, kuoria monta ja eri merkkejä (vastasyntyneestä M-kokoon), harsoja, lisäimuja, muotoonommeltuja sisäväippoja. Pitäis pärjätä! Oli ihan kiva ylläri nuo äitiyspakkauksen vaipatkin...

Vierailija
54/63 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä hiljaista...

Ilmotellaan nyt itse ainakin kuulumiset... Tänään on ollut aika rauhallinen päivä. Oireita ei juurikaan ole havaittavissa. Siivonnut olen, ja siinä kohtaa supisteli vähän enemmän, mutta muuten tosi oireetonta. Eilen illalla alkoi taas tosi rajut alapään vihlomiset, ja vessareissuilla tuli pariin otteeseen limaista vuotoa. Tiedä sitten taas mitä se oli, normaalia valkkaria vai limatulppaa vai parin päivän takaisten sekstailujen jäänteitä.... Ei näistä tiedä :)

Mutta odotellessa tämä edelleenkin menee, toivottavasti kohta pääsisi lähtemään synnärille ;)

bambiino & milla rv 37+5

Vierailija
55/63 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kaikki lähteneet synnyttämään kun on niin hiljaista =)

Viime yönä heräsin monta kertaa aika kipeisiin supistuksiin ja odotin toiveikkaana että olisivat siitä vielä voimistuneet aamua kohden mutta vielä mitä. Nyt päivällä vain pari hassua kivutonta supistusta vaikka olen hiki hatussa siivonnut melkein koko päivän. Kohta mennään saunaan ja kai sitä kolmattakin ässää pitäisi vielä kokeilla =) Eilen illalla kokeiltiin joten ehkä ne kipeät supistukset oli sen tulosta =) Eipä tässä kyllä mitään vaivoja ole että sen puolesta ei ole kiire synnyttämään, olisi vaan kiva jo päästä näkemään millainen nyytti sieltä oikein tulee...

Täällähän on monia kestovaippojen käyttäjiä! Mekin käytettiin esikoisella ensin harsoja ja nyt myöhemmin muotoonommeltuja sisävaippoja ja taskuvaippoja. Muutamia AIO vaippoja meilläkin on mutta jotenkin tykkään enemmän kuorista ja sisävaipoista erikseen. Villahousuja ollaan käytetty kuorina varsinkin nyt talviaikaan. Olen vähän miettinyt että pyykkimäärä kasvaa nyt tosi paljon kun vauvakin käyttää kestovaippoja, mutta jos esikoisen saisi kesällä oppimaan kuivaksi (täyttää silloin 2v).

Eipä tässä mitään ihmeempiä kuulumisia ole, seuraavaa helmivauvaa odotellessa =)

-helena rv. 38+2

Vierailija
56/63 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin vauvan tälle päivälle mutta eipä sitä näy:( Supistuksista ei tietoakaan, pientä mahan kovettumista vaan... Ei edes siivous auttanut! helena_84:n tavoin kohta kokeilen saunaa mutta sen kolmannen ässän taidan kyllä jättää väliin. Viime viikolla sitä kokeiltiin, mutta on se aika koomista tän mahan kanssa:)

eipä mulla muuta, odotellaan:) ...mikäs kiire tässä...

Miina rv 38+0

Vierailija
57/63 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun puolesta voisi kyllä jo pikkuhiljaa syntyä. En jaksaisi enää tätä mahaa ja närästystä ja huonoja asentoja, uh! Vaikka tietty tässä menee vielä 5 viikkoa, olenhan "vasta" 37+2.

anteeksi valitus, mutta tää 9 kk alkaa jo ottaa voimille.... Voisi olla 8,5 kk.

Mun hepatoosista ei ole ollut tietoakaan! Terkkari viime viikolla oli sitä mieltä, että kyllä se jo haaviin olis jäänyt, jos se olis tullakseen. Esikon kanssa se diagnosoitiin viikoilla 37+3, joten aika hyvältä jo näyttää. Ens viikolla vielä labrat ja jos ne ok, niin ehkä sitten uskaltaa jo tuulettaa?:-)

Osaakohan sitä lähteä sairaalaan oikeeseen aikaan, kun esikoinen käynnistettiin ja tepastelin ihan rauhassa synnärille. Noh, jospa sitä sit soittelee etukäteen ja kyselee, suapiko jo tulla;-) Eka synnytys kesti "vain" 6 tuntia, vaikka oli käynnistys, niin mietin, kuinka nopea tää toka voi olla... Ettei vaan jää epiduraali saamatta, iik!

Täällä joku kyseli, mitä kannattaa sairaalaan mukaan pakata, ja mä lisäisin siihen listaan ihan ehdottoman tärkeänä jotain vatsaa pehmentävää, esim. mulla on pakattuna luumut. Eka vessakäynti isommalla hädällä on huomattavasti miellyttävämpi, kun ei ole ummetusta;-)

Juuh, yritämme vielä jaksaa. Pitkiä alkaa viikot jo olla.

Riksu ja poju 37+2

Vierailija
58/63 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparitytölläkin selvästi pesänrakennus menossa... Itse ennen synnärille lähtöä siivosin ja pesin edellisenä päivänä jääkaapin ja viileäkaapin. Kohta saadaan kavereita vauvapuolelle!

Mittarimadon oirehdinta kuulostaa aikalailla samalta kuin oma olotila tuossa reilu viikko sitten, joten häntäkin aletaan jo toivotella täältäkäsin sairaalareissulle...

Sittisontiaista ainakin sinne kovasti odottelen, kun ei ole täällä nyt ainakaan pariin päivään näkynyt.

Täällä vielä opetellaan uutta tilannetta. Tytöllehän tämä on kaikkein kovin paikka, kun joutui luopumaan kuopuksen asemasta, eli ei enää pompitakaan vain hänen määräystensä mukaan. Kaksi ensimmäistä iltaa meni ihan huudoksi perheen ainoan prisessan taholta, mutta nyt pari iltaa oli jo hieman helpompaa, joten eiköhän tämä elo asettune uomiinsa vähitellen.

Nette kyseli tuntemuksista, kun vauva nostetaan rinnalle... Mulla ainakin päälimmäisenä etenkin näiden kahden viimeisen kohdalla on ollut valtava huojennus... Siinä ollaan kaikessa rauhassa ja ihmetellään toisiamme rauhassa. Ei tohinaa, ei huonetta täynnä valkotakkeja, ei kiireellä pois kiidätettävää kaappia... vain me vauvan kanssa kaikessa rauhassa. Yhtäkkiä kaikki onkin niin rauhallista ja hyvin, juuri niin kuin kuuluukin - siihen hetkeen koko raskausajan on tähdätty ja se on sitten siinä. Ja ensimmäinen imetys on aina jotain yhtä uskomatonta - miten vauva heti osaakaan hakeutua rinnalle ja napata kiinni.

Niin, muuten alkakaa kaikki vain ajatella ettei se vauva varmaan vielä synny... mulla tuli seuraavana päivänä lähtö, kun moiseen ajatukseen erehdyin tuudittautumaan! Voimia ja malttia raskautenne loppusuralle, ja vauvapuolella teitä odottelemme!

Vierailija
59/63 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Katjalahille! Voi kun pääsisi nopeasti kokemaan nuo tuntemukset. Luulen, että tämä masuasukki ei vielä toviin tule täältä ulkomaailmaan. Perjantaina oli neuvola ja sf mitta vain kasvaa...nyt oli 34. Paino oli yllättäen pudonnut vähän, mutta ei kyllä ainakaan minua haittaa kun sitä on kuitenkin tullut jo 16kg. Supistuksia tulee päivittäin, mutta eivät ole säännöllisiä ja ihan kivuttomia.

On ollut minullakin itku herkässä, perjantaina katsottiin luistelun EM-kisoja ja itku tuli silmään kun olin niin onnellinen kun Pöykiö onnistui luistelussaan. En tunne henkilöä enkä seuraa luistelua muutenkaan erityisesti, joten laitoin sen raskauden piikkiin :)

Kärsivällisyyttä toivotellen mandariini80 rv 38+5

Vierailija
60/63 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tännekään mitään ihmeempiä kuulu. Siivousvimma on nostanut taas päätään, eli siivottu on ja pesty pyykkiä. Supistuksia on tullut hiukan enemmän, mutta edelleen kivuttomia, ja pissattaa ihan hirveesti. Yöllä oli taas hetken aikaa menkkasärkyilyä, ja tänään päivälläkin jossain kohtaa vähän vihloi nivusia.

Eilen oli tosiaan melko oireeton päivä, tuli jo sellainen olo, että ei tää vauva synny koskaan :) Mutta kaipa se sieltä joskus tulee... Sitä odotellessa...

bambiino & milla rv 37+6