HELMET VIIKKO 4
Viime viikon keskustelut:
[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]
Kommentit (63)
Ihanaa takana nukuttu levollinen yö ja esikko päiväkodissa. Tuntuu ihan siltä että aika kuluu matelemalla....
Sunnylle: myös minulle suola maistuu nyt herkemmin, mutta varmaan syy siinä että minulla on melkoisesti turvotusta ja neuvolatäti suositteli suolattoman ruuan syöntiä. Nythän tietenkin haluttaisi sipsiä ja kaikkea muuta suolapalaa...
Eli vaivana turvotusta ja siitä johtuva käsien särky (ilmeisesti turvotus painaa jotakin hermoa). Miten te muut hoidatte turvotusta? Vesi on tietenkin mitä menee koko ajan kun hana näkyy; ja kyllä jo öklöttää koko vesi....
Huomenna sitten äippäpolille kokoarvioon (tyttö syntyi sektiolla, joten tässä syy omaan äpolikäyntiin). Muutoin tehdäänkö tuo kokoarvio ultralla vatsan päältä vai tehdäänkö vielä sisätutkimuskin? Olisi kiva tietää onko paikat yhtään auenneet.
Mukavaa maanantaita ja lepoa!
-vauvaksi- rv 36+6
Kävin aamulla verikokeessa kun viime yönä kutisi jalat aika paljon, vastaukset saa kuulemma kahden päivän päästä. Luulin että ne ois saanut melkein samantien =(
Samalla reissulla esikoinen sai rokotuksen (huono äiti ei muista edes mikä rokotus) mikä jäi saamatta viime neuvolakäynnillä kun oli vesirokko. Poika huusi täyttä kurkkua ja aikamoiset voimat sillä jo on kun yritin pitää paikoillaan vähän aikaa! Harmi unohtui kyllä nopeasti kun sai hienon tarran rokotuksen päälle =)
Vauva liikkuu todellakin paljon vähemmän kuin ennen. En tiedä pitäisikö olla huolissaan, ei kai. Huomenna on onneksi taas neuvola.
Lähdetään kohta pojan kanssa kavereita katsomaan n. 2 km päähän ja meinataan mennä kävellen, toivottavasti kävely tuottaisi edes vähän supistuksia =) Viikonloppuinen siivoaminen ja saunominen ei tuottaneet mitään tulosta... Eipä onneksi ole mitään vaivoja, paitsi täällä myös alapään vihlominen, joten ei mikään hoppu ole synnyttämään.
Mukavaa viikkoa helmille! Jokohan saadaan lisää vauvauutisia tällä viikolla? =)
-helena rv. 37+4
Taas sitä sitten lähti uusi viikko käyntiin :) Ihanaa! Kun tuntuu, että aika vaan matelee, kun odottaa jo niin vauvan syntymistä.
Enpä ole huomannut makuaistin muuttumista. Sen olen havainnut, että on alkanut tulla alkuraskauden oireita, esim. pahaa oloa, kuumotusta, tekee mieli syödä kokoajan... Mahtaiskohan noikin ennakoida tulevaa synnytystä?! Tänään oli taas kauppareissu aika työlästä, välillä supisteli ja alapäätä vihloi tosi paljon. Ja kotiin päästyä jonkin aikaa taas reisiä kramppasi ja särki.
Eilen jo ajattelin, että nytkö se lähtö tulee, kun ihan yht`äkkiä alkoi menkkasärkyily selässä ja jaloissa, ja alapäässä tuntui ihan siltä kuin menkat alkaisi. Mutta sitä kesti hetken aikaa, ja sitten tilanne taas rauhoittui. Eli edelleen mennään masuasukin kanssa.
Keskiviikkoa nyt vaan odottelen, kun silloin olisi neuvola. Että jospa vauva olisi laskeutunut lisää, ja syntyisi mahdollisimman pian :)
bambiino & milla rv 37+0
Sunny-74: Mulla tässä ykspäivä maistui olut suussa. En ymmärrä miten se on mahdollista. Kaikenlisäksi en edes tykkää siitä. Hassua :)
Onkohan Katjalah jo saanu nyyttinsä kun ei ole hetkeen täällä näkynyt?
Tänään lähden lenkille. Jee. Oon ollut todella laiska tekemään mitään nykyään. Kauheesti olis intoo palata harrastusen pariin, mut valitettavasti jouduin jättämään sen nyt ainakin raskauden ajaksi. Vierotusoireita on :D
Oltiin viikonloppuna laivalla siskon perheen kanssa. Hauskaa oli kun sai niitä pikkusia naureskella. Kovia tyttöjä on tanssimaan.
Siellä kun istuskeltiin bingoa katsomassa, niin siinä viereisessä pöydässä oli kova meno päällä. N. 45vee nainen oli älyttömän humalassa ja nuoleskeli sitten kaikki vastaantulevia, jopa naisia. Kävin nuoremman lapsen kans sitten vessassa ja sillä aikaa tämä muija oli yrittäny iskeä miestäni. Heilutteli riipputissejään siinä sen naaman edessä, hyi kamala.
Myöhemmin se tuli siihen takaisin ja tunki sormensa mieheni suuhun. Kattelin vähän kiukkusesti sitä ja se ämmä vaan väänteli naamaansa mulle. Kamalia kännisiä ihmisiä.
Jotain mun piti vielä avautua, mut en muista et mitä :) Kai tää riitti tälläkertaa.
normutin & Bubu 35+2
Ihanaa, kun on tullut edes vähän lunta! Harmi vaan kuopus on flunssassa eikä ole päässyt tuonne ulos temmeltämään, mikä tietty harmittaa aika lailla pientä herraa... No, ehkä huomenna.
Täällä oli ihmiset ihanan positiivisina, tästä osoitteesta ei valitettavasti nyt hyvää oloa löydy.
Täälläkään ei makuaistimuutoksia, mutta kaikki nuo Bambiinon kuvailemat oireet löytyy: pahoinvointia, jatkuva nälkä, menkkaolo... Tänään on ollut myös vatsa aivan löysällä, että joko olen syönyt jotain sopimatonta tai sitten toivon, että se enteilee sitä itteensä. Limatulppaakin on selkeästi tullut useaan otteeseen, mutta pieniä määriä. Lisäksi löytyy kutinaa ja tajuton väsy, kun ne kutinalääkkeet väsyttää. Viime yö meni onneksi ihan nukkuen, mutta tämä päivä on ollut rankka.
Huh, pitäisi tuossa tunnin kuluttua jaksaa lähteä vielä kyläilemään... Ei millään jaksaisi. Olen nukkunut parit päiväunet ja silti ihan sekava olo. Ja yöllä ei luultavasti tule uni, kun on nukkunut koko päivän.
Huomenna kontrolli Kättärillä ja torstaina neuvola.
Hilpsu rv 37+3
Turvotuksesta vielä, minulla pysynyt poissa päivittäisten kävelylenkkien ja sen veden juonnin avulla. Ja varmaan myös kaiken suolaisen ja rasvaisen välttämisellä. Mutta eipä siihen poppakonsteja valitettavasti taida olla ja kaipa näin loppumetreillä aika vaikeaa välttää. Mutta kurjaa moinen särky!
Hilpsu
No mulla ei ole outoja makuja suussa ollut. Sen sijaan kaikki ihme hajut on nykyään niin hyvänhajuisia että tekis mieli nuuskia kaikkia ihmejuttuja. :D
bambiino: Minä olen miettinyt samaa. Mullakin on just nuo pahaolo, kuumotus ja tekee mieli syödä enemmän.... Sitten on nyt kans tuo häntäluu vähän kipeytynyt ni tarkottaskohan se edes sitä että vauva olis laskeutunut? En tiijä.
Kovastihan tuo välillä tekis mieli tämä vauva jo saada tuolta mahasta mutta sitten kun on päiviä jolloin olo ei ole niin tukala niin jotenkin tuntuu että älä tulekkaan vielä kun haluan vielä levätä tätä väsymystä... En tiiä, kai sekin on normaalia. Huomenna jokatapauksessa jännä päivä kun on se synnytystapa-arvio. :)
McFlurry ja poikuli rv 36+2
Ei oo mitään kummia makuja maistunut suussa. Hyvää tekee kyllä mieli, mutta oon onneks saanut hillittyä itseäni, kun toi paino on noussut jo ihan tarpeeksi =)
Kukahan mahtaa olla seuraava, joka tulee vauvan kanssa sairaalasta kotiin...veikkaan Katjalahia. Missähän mahtaa olla, kun ei oo mitään kirjotellut...
Ja omaa napaa: Mulla on verenpaine ruvennut nousemaan, mutta onneks pissa on puhdas, eikä turvotuksia oo sen kummemmin. Viime viikolla neuvolassa tasoa 135/92 ja hiukan matalampia, kävin kontrollimittauksella ja lirauttamassa pissapurkkiin. Hain appivanhemmilta verenpainemittarin (ostettiin se joululahjaksi niille, hyvä lahja olikin....) ja seurailin arvoja kotosalla viikonlopun, ei mitään hälyttäviä ja tänään ylimääräsellä neuvolakäynnillä paineet 124/85 ja pissa ok ja kaikki muutenkin ihan hyvin. Pää on alhaalla, mutta ei oo vielä kiinnittynyt...jotenkin semmonen olo, että tää raskaus varmaan kestää vielä jonkun aikaa.
Torstaina neuvolalääkäriin, seurailen edelleen kotona paineita, lääkäri tekee sitten lähtetteen äippäpolille jos sen tarpeelliseksi katsoo. Mitään lääkitystä nyt näillä viikoilla ei aloiteta, käynnistys sitten jos paineet liian korkeet...no, parempi olla menemättä asioiden edelle, nyt kuitenkin ihan ok arvoja, vaikka onkin lähtötasosta noussut. Mulla nousi yhdistelmäpillereistä paineet aika reippaasti, että suorastaan ihme kun tähän asti on ollut oikein hyviä arvoja.
Aika tukala olo alkaa olemaan välillä, mutta ei nyt mitään ihan tosi tuskasta sentään. Uni tulee välillä paremmin ja välillä huonommin...Obsidanista taas omat mukavat vaivansa...Tänään aloin pakkaileen itelleni sairaalakassia ja tarkotus olis tällä viikolla hiukan leipoa ja tehdä ruokaa pakkaseen. Valmispullia on jo ostettu...
Semmosia tänne tällä kertaa!
T:Hannekka ja Taimi-Armas 37+3
Positiivisella mielellä siivosin vielä pari komeroa tänään ja jälleen löytyy tavarat helpommin. Tämä minun pesänrakennus ei varmaan hellitä ihan vähään aikaan...
Mulla makuaisti ja hajuaisti pysyneet ennallaan. Tekee mieli kaikkea makeaa ihan älyttömän paljon. Yritän hillitä syömistä huonolla menestyksellä. Tähän mennessä painoa tullut 10kg. Toivottavasti en retkahda niin että vauva saa viimeiset viikot pelkkää sokeria...
Mä toivon että pääsisin pian synnyttämään, mutta kun suppareitakaan ei juuri ole niin en usko tilanteiden kehitykseen vielä... Jos kokoarviossa vauvani oli noin 3,3kg niin mitä se on lasketun ajan jälkeen, saanen ihmetellä. Minusta tuo 3,3 kuullosti paljolta.
Mä sain viikonloppuna vauvan vaatteet pestyä ja silitettyä. Vihdoin vaikka vielä olisi vauvan tuloa ajatellen tehtävä vaikka mitä. Ostaa vaippoja yms. tarvikkeita. Mitähän sitä tarvii? Tahtoisko joku listata? :D
Pari yötä olen nukkunut kuin tukki, ihanaa kun tässä on näitä öitä valvottu kun ei vaan ole väsyttänyt ja jokainen asento on ahdistanut. Ihana tunne herätä aamulla kun ei ole joutunut heräämään yöllä! Kohta sekin rumba taas alkaa...
Enpä keksi muuta tälle päivälle.
Neuvola ylihuomenna ja sitten taas viikon päästä :|
t tiia rv36+6
Toi olis hyvä idea et joku vois listata mitä kaikkea tarttee et tietää itekkin mitä tarttee viel ostaa. :)
Ja sitten vielä, että mitä te pakkaatte sairaalaan mukaan?
Alan olla aivan täynnä tätä kaikkea. En ehkä niinkään tätä raskautta, vaan näitä oireita eli lähinnä kutinaa. Tuntuu, että hermot menee, kun koko ajan saa olla raapimassa ja rasvaamassa ja mikään ei oikein auta! Lääkäri ehdotti jotain menthol-voidetta apteekista, joka viilentäisi ihoa. Ei löytynyt ainakaan tosta meidän apteekista sellaista, ainoa oli vesirokkovoide, mutta sanoivat, että se kuivattaa.
Anteeksi taas valitus, pakko oli vaan purkaa...
Hilpsu
Mullekin kelpaisi lista niistä tavaroista mitä pitäisi vielä ostaa.. vaipat, peppurasvat yms. :)
En oo kerennyt oikein miettiä edes mitä sinne sairaalaankaan ottaa mukaan. Jos nyt aloittaisi vaikka siitä neuvolakortista ja hammasharjasta. Itseni tuntien sitä tulee otettua varmaan kaikenlaista turhaa (niinkuin matkoille lähtiessä).
Miten paljon teillä on vauvalle varattuna ihan pieniä vaatteita?
Täällä vaan odotellaan;olen "tilannut" vauvan tämän viikon lauantaille, siinä olisi sopiva rako käydä synnyttämässä:) Saa nähdä uskooko tuo maha-asukki!
Sairaalakassin(kuulostaa musta niin tyhmältä sanalta) sisältöä olen pohtinut ja kuten aiemmissakin raskauksissa en nyt keksi yhtään mitään mitä sinne sairaalaan pitäisi mukaan ottaa kun vaan neuvolakortti ja hammasharja, mutta eiköhän niillä pärjää:) Eli mä pääsen aika pienellä pakkaamisella... Imetysliivit ehkä olisi kanssa hyvä juttu?!?
nette_85 kysyi pienten vaatteiden määrästä. Mulla on jonkun verran 50-56cm vaatteita, jos tämä vauva tulee siskoihinsa mahtunee noihin pieniin vaatteisiin pari-kolmekuukautta. En hirveästi kuitenkaan vaatteita ole hamstrannut sillä meillä pyörii pyykkikone jokatapauksessa päivittäin niin aina varmaan löytyy puhdasta päälle.
Mulla on neuvola huomenna, saa nähdä olisiko vauva jo kiinnittynyt. Liikkeet ovat kyllä vähentyneet viime päivinä huomattavasti ja alan ole vähän huolissani. Ja sit musta tuntuu, että muakin on alkanut kämmeniä ja jalkapohjia kutisemaan, vai olisiko vaan myötätuntokutinaa teitä niin monia kutisevia kohtaan:)
Miina rv 37+3
Kävin tänään neuvolassa, ja sainkin lähetteen äitipolille huomiseksi! Olin verikokeessa eilen ja oli tullut joitain tuloksia, alat oli 25 eli kai ihan normaali mutta afos (olikohan noin) oli 121 ja sappihappo tulos ei ollut vielä tullut. Jalat kutisee iltaisin kun menee nukkumaan niin terkka sanoi että kannattaa käydä äitipolilla. En yhtään tiedä mitä ne siellä tekevät, toivottavasti jotain selviää! Olo on muuten hyvä paitsi alapäätä vihloo varsinkin pitkään kävelyn jälkeen tai vastaavasti jos on kauan ollut paikoillaan. Pieni vaiva kumminkin =) Viime yönä näin unta että limatulppa irtosi, harmi että se oli vaan unta...
Sairaalakassin pakkasin toiveikkaana jo monta viikkoa sitten, eipä ole ollut käyttöä =) Mukaan laitoin hammaspesuvälineet, imetysliivit (viimeksi ei Tyksissä ainakaan ollut), vauvalle kotiintulovaatteet (vaikea muuten arvioida paljonko tarvitsee sitten päälle) ja itselle puhtaat alusvaatteet, niin ja tutinkin otin =) Kamerakin varmaan pitäisi ottaa, ja puhelimen laturi jos joutuu jäämään pitemmäksi aikaa.
Meillä ei ihan pieniä, 50-56cm vaatteita ole kovinkaan montaa, ainakin esikoisella käytettiin melkein heti 60cm vaatteita eikä ne niin isoja ollut. Pari uutta vaatetta olen nyt vain ostanut, tuntuu että sellaisiakin vaatteita on mitä esikoinenkaan ei ehtinyt pitää kun jäi jo pieneksi!
Tulen sitten huomenna taas kertomaan mitä uutta masusta kuuluu =) Vähän alkaa pelottamaan että jos kaikki ei olekaan hyvin. Meillä ei ole edes vakuutusta tälle masuvauvalle, esikoiselle otettiin ja kerran on sitä nyt vajaan 2 vuoden aikana käytetty. Kunpa kaikki menisi hyvin... Rutkasti voimia kaikille!!!
-helena rv.37+5
Meillä täällä kaikille kuuluu loppuraskauden neuvolalääkäri (36-37 viikoilla), jossa tehdään kokoarvio. Minusta ihan kiva juttu! Minulla oli tuo käynti tänään. Lääkäri teki sisätutkimuksen: kanava lyhentyny ja ihan pehmeä ja ihan vähän auki. Toisaalta jo kolmas raskaus menossa ja supisteluja on ollu aika paljonki, niin siihen nähden aika "epäkypsä" tilanne. Sitten katsoi ultralla kokoarvion, ja tällä hetkellä vaavi on n.3,2kg, Toivottavasti ei mene ihan älyttömästä la:n ohi, tai saan punnertaa melko ison tenavan ulos! Vauva on jo laskeutunut aika alas, muttei ole täysin kiinnittyny vielä. Lääkäri sanoi, että ihan valmiilta vauvalta vaikuttaa, eikä haittaa vaikka kohta jo tuliskin!
Me kasattiin viikonloppuna pinnasänky ja hoitopöytä meidän makkariin. Viime viikolla pesin vauvan vaatteita, ja nyt oon saanu ne pinottuakin valmiiksi. Pakkasin myös kassiin vauvalle sairaalasta poislähtövaatteet, ja kassi on valmiina kaukalon päällä makkarin nurkassa, jos vaikka kohta lähtö tulee, niin osaa mies tulla sitten hakemaan. Omaa sairaalakassia en ole vielä ajatellukaan... Mutta kai sitä hätätilanteessa pärjää, kun muistaa ottaa tuon neuvolakortin mukaan!
Kovasti siis jo odottavainen tunnelma tässä osoitteessa, vaikka jotenkin yritän asennoitua, että voi vielä mennä pitkäänkin ennen ku käärö on sylissä! Olisi jo vaan niin kiva päästä hoitelemaan vauvaa... :)
Mimmi75, rv.36+2
Tänään on ollut mukava päivä, koska kutinat on olleet lievemmät! Jee, ihan elämänhalu palaa, kun ei ole koko ajan ollut kutiseva olo. Tänään oli myös kontrolli Kättärillä, tilanne oli sama kuin sunnuntaina, eli marksaarvot ja sappihapot lievästi koholla. Käyrä oli ok ja pääsin pois parissa tunnissa. Perjantaina uusiksi.
Helena: Tosi kurjaa, että sinulla nyt sitten oli arvot koholla! Olisiko tuo afos ollut ehkä asat? Alat ja asat on ne, mitä yleensä tutkitaan. Ja sappihapot. Olen tosin kuullut, että afosiakin on mitattu, mutta ilmeisesti kuuluu asiaan, että se nousee raskauden aikana eikä liity mitenkään hepatoosiin. Mikäli kyseessä oli asat, arvo ei ole vielä hälyyttävä ja alat arvo oli ihan loistava. Toivottavasti sappihapot ei ole sinulla koholla. Äitipolilla ottavat varmaan vauvalta sydänkäyrää ja ehkä ultraavat ja tutkivat vauvan vointia. Tsemppiä, sinullakin jo niin hyvät viikot ja vauvallakin varmasti kaikki ihan hyvin! Minä en muuten saanut vauvavakuutusta tälle vauvalle, kun on ollut hepatoosi kahdessa aiemmassa raskaudessa... Että minäkin todella toivon, että vauvalla kaikki hyvin.
Sairaalakassiin: Pakkasin erikseen vauvan tavarat, jotka mies tuo sitten kera kaukalon, kun on kotiinlähdön aika. Vauvalle on erilaista alusvaatetta sukupuolesta ja lämpötiloista riippuen (bodya, potkaria tai "verkkaria"), villakerros, tumppua ja lämpötossua ja pipoa sekä toppahaalari. Jos lämmin ilma, jätän villat pois välistä. Itselleni ei ole paljoa pakkaamista, lähinnä hygieniaosastoa ja lääkkeet, imetysliivit ja -suojat, kirja, vihko+kynä tunnelmien kirjaamista varten sekä alusvaatteet kotiinpaluuta varten. Mitään ruokia minulla ei ikinä ole ollut mukana, synnytyksessä en ole ikinä syönyt, eivät varmaan annakaan, jos täytyy leikata tai jostain muusta syystä..? Ja synnytyksen jälkeen talo kyllä tarjoaa murkinaa. Mies saa huolehtia kamerasta.
Meilläkään ei 50-56 cm vaatteita kovin montaa, koska meillä on kuivausrumpu, jossa kaikki vaatteet kutistuvat hieman. Oletan, että ne muutamat 50-56 senttiset jäävät parissa viikossa pieniksi. Riippuu nyt tietysti, että milloin tämä keijukainen suostuu ilmoille tulemaan.
( . ) on jaksanut tänään hyvin kutinavapaalla vyöhykkeellä. Vauva on tänäänkin liikkunut paljon ja erityisesti toisessa kyljessä on tänään tuntunut joku patti, jota vauva liikuttelee edestakaisin pitkin kylkeä, olisiko kantapää? Hauskan tuntuista jä näköistä! :) Liitoksia vihloo pidempiä taivalia kävellessä, mutta muuten aika hehkeä olo.
Huomenna onkin ns. vapaapäivä kaikista kontrolleista, mutta torstaina olisi pitkästä aikaa neuvola. Voi hirvitystä, kun pitää sinne vaa'alle mennä - olen niin vapautuneesti mussuttanut kaikkea herkkua viime viikot, että painoa on taatusti tullut ja paljon! Mutta meillä on ihana terkka, sitä on aina mukava tavata.
Supistustuulia jo puhaltelen niitä halajaville!
Hilpsu rv 37+4
Täällä valvottu yö takana... Käytiin siinä kympin aikaan nukkumaan, miehellä on julmettu flunssa, joten ei jaksanu hänkään valvoa pitempään. Heräsin vessaan kahentoista aikaan ja ehin vähän torkahtaa, kun ennen yhtä alko supistukset. Kahen ja kolmen välillä tuli säännöllisesti viiden minuutin välein, mutta olivat vielä siedettäviä. Kolmen ja neljän välillä sitten jo kipeitä. Mutta vähän neljän jälkeen supistukset loppu. Ehin siinä torkahtaa, mutta viiden jälkeen poika heräs ja riitahan siinä saatiin aikaseksi kun alko taas se laita peitto päälle - et saa laittaa peittoa- rumba. Joten tässä sitä sitten ollaan silmät ristissä. Maha, alaselkä ja alapää kaikki nyt sitte kipeenä. Jos tässä nyt tarttee synnyttään lähtä, niin mistäs siihen voimat?
Mietin jo, että viittiskö pyytää anoppia leikkiin poijan kanssa, että sais vähän nukahtaa. Toisaalta taas jos tarttee lähtä laitokselle, niin anoppi tulee hoitamaan poikaa eikä viittis häntäkään etukäteen rasittaa, ei hän kuitenkaan missään huippukunnossa enää ole.
Maanantaina oli neuvola ja terkka kyllä meinaskin, että ihme jos ensviikolla vielä oon yhtenäkappaleena. Taitaapa oikessa olla.
Me ollaan ostettu valmiiksi tällasia juttuja:
Hajusteeton perusvoide
Bepanthen-voide
Vaippoja
Kosteuspyyhkeitä
Hiusharja
Pesuaine
Tutti
Tuttipullon tutti
2prk korviketta varuiksi
Pulloharja
Tieteski vaatetta on ja harsoja, uus hoitoalusta ja patja, uninalle (poika sai valita mieluisen)... Ei mulla oikeesti enää ajatus juokse.
Kyllä tästä joutas jo synnyttään. Jaksamista kaikille!
Sittis, 38+3
Kylläpä on taas tökkinyt nämä sivut... rasittavaa. McFlurryn synnytystapa-arvio uutisia odottelen, eikös se ollut eilen? Meillä kohtuu saman kokoiset lapset tulossa. Vai joko jäit sille tielle? KatjaLah on varmaan myös synnyttämässä kun ei ole kuulunut mitään :-)
Omaan napaan ei ihmeitä, minkäänlaista merkkiä lähestyvästä synnytyksestä ei ole. Supistuksetkin ovat aivan kivuttomia.
Ajattelin tähän listata mitä me ollaan hankittu vauvalle:
perusrasva (äitiyspakkauksesta)
bepanthenia olikin jo ennestään
sinkkivoide (aiemmalta kokemukselta paras pepun punoitukseen)
rasvatalkki
tuttipullo ja tutti siihen
tutti
rintapumppu (tämä oli ennestään, desinfioin sen, tätä ilman en aiemmin ole pärjännyt)
puhdistuspyyhkeet
vanulaput ja puhdistuspuikot
pari purkkia korviketta varulta
kamala kasa kaikkea kestovaippajuttua (hieman pääsi käsistä :) )
äitiyspakkauksesta tulleet kertikset
rintakumit
Sairaalaan kannattaa oman kokemuksen mukaan ehdottomasti ottaa mukaan imetysliivit ja rintaliivinsuojia! Ekan kanssa en näitä hoksannut ja olin ihan pulassa vuotavien rintojen kanssa.
Hilperiina 36+5
Kylläpä on taas tökkinyt nämä sivut... rasittavaa. McFlurryn synnytystapa-arvio uutisia odottelen, eikös se ollut eilen? Meillä kohtuu saman kokoiset lapset tulossa. Vai joko jäit sille tielle? KatjaLah on varmaan myös synnyttämässä kun ei ole kuulunut mitään :-)
Omaan napaan ei ihmeitä, minkäänlaista merkkiä lähestyvästä synnytyksestä ei ole. Supistuksetkin ovat aivan kivuttomia.
Ajattelin tähän listata mitä me ollaan hankittu vauvalle:
perusrasva (äitiyspakkauksesta)
bepanthenia olikin jo ennestään
sinkkivoide (aiemmalta kokemukselta paras pepun punoitukseen)
rasvatalkki
tuttipullo ja tutti siihen
tutti
rintapumppu (tämä oli ennestään, desinfioin sen, tätä ilman en aiemmin ole pärjännyt)
puhdistuspyyhkeet
vanulaput ja puhdistuspuikot
pari purkkia korviketta varulta
kamala kasa kaikkea kestovaippajuttua (hieman pääsi käsistä :) )
äitiyspakkauksesta tulleet kertikset
rintakumit
Sairaalaan kannattaa oman kokemuksen mukaan ehdottomasti ottaa mukaan imetysliivit ja rintaliivinsuojia! Ekan kanssa en näitä hoksannut ja olin ihan pulassa vuotavien rintojen kanssa.
Hilperiina 36+5
Maanantai taas!
Onko muilla ollut outoja makuja suussa? Mulla on muutaman päivän maistuneet kaikki ruoat liian suolaisilta ja muita makuja ei tunne kunnolla. Tätä on tietysti voinut jatkua jo pidempäänkin, mutta en aiemmin flunssalta huomannut.. Noi rautatabletithan voi aiheuttaa metallin makua suuhun ja niitä nyt epäilen. Tai sitten mulla on aivokasvain..
Muuten menee hyvin, kotona on ihana olla kun ehtii leikkiä lasten kanssa enemmän, ja vauva potkii mahassa lujaa etenkin iltaisin.
Tänään ollaan menossa luistelemaan ja joku ilta toivottavasti hiihtämäänkin! Pitäisi vaan hankkia lapsille jotkut sukset, tai vuokrata Paloheinästä. Saas nähdä tuleeko tarpeeksi lunta että muutkin ladut on auki kuin nuo mitkä ensimmäisinä ajetaan!
Huomenna taas neuvola, kivaa!
Sunny + Tytti 35+6