Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ongelma hautaisvärssyn kanssa.. meillä 2 eri näkemystä kuolemasta

Vierailija
31.03.2010 |

mieheni uskoo että ihminen menee taivaaseen taikka sitten helvettiin ja minä uskon että ihminen kuolee, mutta jumala voi herättää hänet viimeisenä päivänä.. millainen värssy olis kaunis, lyhyt, mutta jotain toivoa antava.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisia kristittyjä te olette? ettekö tunne Raamattua?

Se menee näin "ihminen on kuin RUOHO, (ei ruho) kun tuuli" jne. Se oli kiireessä tehty näppäilyvirhe.

ap.

Raamattua lukematon tapakristitty, joka arvostaa oikein kirjoitettuja lainauksia.

Se, joka ensimmäisenä ruhosta huomautti - ja samalla tiesi, että ruohosta oli kyse.

Vierailija
42/54 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei näyttänyt tietävän :)...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ihan (synkän)hauskahan se ruho-kirjoitusvirhe on :). Ihminen on kuin ruho, ja tuulikin käy, tottahan se on. Kuvainnollisempi ja modernimpi voisi olla: "Ihminen on kuin talipallo, jota talitintit nakertaa. Eräänä päivänä verkko tyhjä on, vain tuuli sitä heiluttaa."

Vierailija
44/54 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisia kristittyjä te olette? ettekö tunne Raamattua? Se menee näin "ihminen on kuin RUOHO, (ei ruho) kun tuuli" jne. Se oli kiireessä tehty näppäilyvirhe. ap.

Raamattua lukematon tapakristitty, joka arvostaa oikein kirjoitettuja lainauksia. Se, joka ensimmäisenä ruhosta huomautti - ja samalla tiesi, että ruohosta oli kyse.

Vierailija
45/54 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suru soittaa mielen mustin koskettimin"!!! Ehhehe, melko tahattoman hauska ehdotus, voitteko kuvitella jonkun lausumassa tuota kappelissa...

Mutta ap, sun miehesi vaikuttaa todella ärsyttävältä tyypiltä ja täytyy nyt tähän todeta tää tyypillinen kommentti: JSSAP

Vierailija
46/54 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"16. Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut. "

Miehesi ja sinun näkemykset eivät ole mielestäni ristiriidassa. molemmat ovat raamatullisia.

Vierailija
47/54 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"16. Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut. " Miehesi ja sinun näkemykset eivät ole mielestäni ristiriidassa. molemmat ovat raamatullisia.

ja sanoin sen perusteella tuon viimeisen lauseen.

ed

Vierailija
48/54 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jumala joko näkee ihmisen olemuksen ennalta, elämänkulun jne. tai etttä ne ovat ennalta määrätty.

Vierailija
49/54 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
50/54 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi laittanut tämän että "ihminen on kuin ruho, kun tuuli käy hänen ylitseen, häntä ei enää ole" (jotenkin näin se meni) muttei sekään käy kuulema.

ap.

Vierailija
51/54 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

"Ihminen on kuin talipallo, jota talitintit nakertaa. Eräänä päivänä verkko tyhjä on, vain tuuli sitä heiluttaa."

[/quote]

Loistavaa lyriikkaa!

Vierailija
52/54 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät lähimmäiset katsoko mallia muista kuolinilmoituksista!!!!!!!!!!

Niissä on usein laitettu runo tai värssy aivan väärän henkilön nimiin.

Kauheimpia esimerkkejä on juuri yllä oleva, se EI ole runoilija Eino Leinon tuotantoa.

Jopa värssykirjoissa on virheitä tai puutteita. Ainoa oikea lähde on runoilijan tuotannosta tehty teos. Kirjastoissa autetaan mielellään, niissä virkailijat yleensä vielä tietävät nämä virheelliset luulot Eino Leinosta.

Terveisin runofriikki, kirjastoammattilainen

Vierailija
53/54 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihminen on kuin talipallo, jota talitintit nakertaa. Eräänä päivänä verkko tyhjä on, vain tuuli sitä heiluttaa."

Loistavaa lyriikkaa!

Vierailija
54/54 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://igs.kirjastot.fi/iGS/kysymykset/haku.aspx?word=Muistorunot

Oheisen linkin takaa löytyy varmaa tietoa.

Tämä viesti meni hassuun väliin, vaikka klikkasin "vastaa viestiin".

Kommenttini koski siis puheenvuoroa:

Vierailija - 31.3.2010 10:41 (14/58)

Värssy:

Nyt olen vapaa mukana tuulen, saan kulkea rajoilla ajattomuuden. Olen kimallus tähden olen pilven lento, olen kasteisen aamun pisara hento.

En ole poissa vaan luoksenne saavun, mukana jokaisen nousevan aamun.

Ja jokaisen tummuvan illan myötä, toivotan teille hyvää yötä...

Eino Leino