Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulvila ja HÄTÄESKUS:

Vierailija
31.03.2010 |

Ihan uskomaton toi hätäpuhelu kun uuntelee hätäkeskustakin...juu, joo, jaaha, haloo,mä meen hetkeksi pois linjoilta.

TOSISSAAN OTETTU PUHELU VAI???

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne nyt noin voi tehdä??

Vierailija
2/14 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne nyt voi samanaikaisesti puhua hätäkeskukseen soittavan ihmisen ja viranomaisen kanssa? Ei kannata ihan hirveästi alkaa täällä aukomaan, jos ei tiedä hätäkeskustyöskentelystä mitään. En muuten tiedä minäkään, mutta tuo ajatus mulle tuli ekana mieleen, kun luin sen litteraatin. Ja sattumalta tiedän, että hätäkeskukseen halajaville on aikamoienen koulutus (yks kaverin kaveri oli joskus siinä koulutuksessa, ja kuulin juttuja siitä.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti oikeassa keskustelussa aina vilisee juuta ja jaata ilman että osapuolet siihen ihmeemmin kiinnittävät huomiota. Se on keskustelijoiden tapa kertoa että on kuuntelee ja on mukana.

Kokeilepa joskus keskustelussa jättää kaikki "tyhjät täytesanat" pois niin vastapuoli kyllä ihmettelee mikä on vikana.

Vierailija
4/14 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tavallista puhetta.

Ja saattaahan tollanen soitto keskuksenkin yllättää, suurin oso soitoista ei koske sitä että joku tullut lahtaamaan. Luulen, että höyrypäätkin soittelee puheluita -ekat vuorosanat paljastaa että kiire ja uskominen tilanteeseen tuli kun Anneli kertoi paikalla olevan 4 lastakin.

Eihän hätäkeskus voi tehdä muuta kuin lähettää apua paikalle ja ottaa ylös esitietoja, niitä nyt ei ole kuin mitä tapahtunut, keitä paikalla.

Ei ihmisiä voi lähettää katsomaan toiseen huoneeseen uhriakaan jos sielä on tappaja.

Vierailija
5/14 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritetty rauhoitellakaan tätä annelia tai lasta...

ap

Vierailija
6/14 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta anneli oli sekaisin.

Vierailija
7/14 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kehotettu piiloutumaan, ei viemään lapsia turvaan, ei kyselty juuri mitään tai kehotettu mihinkään.

Mutta miksei rauhoitettu? Ehkä soittaja oli itse niin rauhallinen, ettei se ollut tarpeen?

Vierailija
8/14 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kehotettu piiloutumaan, ei viemään lapsia turvaan, ei kyselty juuri mitään tai kehotettu mihinkään.

Mutta miksei rauhoitettu? Ehkä soittaja oli itse niin rauhallinen, ettei se ollut tarpeen?

Ei kai se hätäkeskushenkilö voi mitää tollasia neuvoja antaa, kun ei ole itse tilanteessa paikalla. Mitä tossa nyt ois muka voinut käskeä tekemään? Pakenemaan ulosko? Annelihan sanoi, ettei tiennyt, oliko tyyppi ulkona vai sisällä. Ja eipä toi litteroitunakaan näytä siltä, että isompia rauhoitteluja olis tarvittu.

Vierailija
9/14 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun Jukka sanoo jotain, että häivy tai menikse jo. Ihan kuin siellä olisi joku vieras.

Vierailija
10/14 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murhainfossa on paljon spekulaatioita ja useimmiten tuo "häivy!" on tulkittu lapsen käynniksi murhahuoneessa. Joko Lahti on luullut lasta Annuksi tai sitten on tunnistanut lapsekseen ja käskenyt pois tilanteesta. Lapsi olisi varmasti totellut isäänsä, sillä sen verran usein olivat muutenkin riidelleet ja joutuneet väistelemään vanhempiensa yhteenottoja.

Vierailija
11/14 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut voi olla, että on myös vaimolleen. Kuulostaa ihan siltä, että Anneli on tuollakin hetkellä pahoinpidellyt sitä, koska itse on hengästynyt, mies valittaa ja kuuluu outoja ääniä (kopsahduksia sun muita).

Mä en kestä, en voi olla lukematta tota nauhaa ja toi juttu ahdistaa mua aivan tajuttomasti.

Vierailija
12/14 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on "kylhä nous".

Ajattelin, että ehkä Jukka esim yritti nostaa jotain ruuminosaansa, päätä, kättä tms., ja se oli vaikeaa, mutta hän onnistui siinä sitten. Voi olla kyllä ihan mitä vaan muutakin. Tai sitten Anneli uhittelee sillä halolla, nostaa korkealle tms.

Vierailija
13/14 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksei saanut mitään toimintaohjeita tai miehen voinnista ei kyselty.

Olen usein joutunut soittamaan hälytyskeskukseen ja aina on kyselty tarkoin kaikkea ja annettu ohjeita.

Vierailija
14/14 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tilanne on ollut sellainen, että on parempi olla antamatta mitään neuvoja ja vaan lähettää ne poliisit äkkiä paikalle. Että parempi, että tilanne pysyy sellaisena kuin on eikä muutu suuntaan tai toiseen, väärä neuvo voisi olla kohtalokas.