Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskaltaisiko 2 koliikkivauvan jälkeen vielä yrittää kolmatta?

Vierailija
30.03.2010 |

Meillä on molemmat lapset olleet todella itkuisia, vatsavaivaisia ja jatkuvaa kantamista vaativia ekat 7kk. Senkin jälkeen todella huonosti nukkuvia 1,5v ja jatkuvaa korvakierrettä molemmilla. Nyt ovat jo paljon helpommassa iässä, nurinkin jo 4v.

Vauvakuume vaivaa, mutta jaksaako sitä enää aloittaa kaikkea alusta 37v, kun vauva-aikainen väsymys on ajanut mut lähes hulluuteen. Unta on tullut keskimäärin 3 tuntia yössä ja vieläkin vauvan itkun kuuleminen todella ahdistaa. Olenko ihan hullu, miksi mulla on hirveä hinku saada vielä vauva ennen 40v? Joku hormonaalinen juttu vai luopumisen tuskaa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi eettä lapsia vasta yksi.

Enkä tosiaan tiedä uskaltaisko toisen vielä?

Vuoden pari vielä mietin mutta 40v lähestyy.

Ollaanko me vaan liian arkoja? ei kai pitäisi miettiä liikaa? Se tietysti vaikuttaa että ekat lapset ollu rankkoja.

Silti olisi ihanaa saada vielä yksi....

Vierailija
2/14 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna seuraavalle tarpeeksi ruokaa ja läheisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoja jo ollaan ja kyllä hirvitti. 7 vko neuvolassa lääkäri arveli, että tällä kertaa se ei taida tulla ja hänkin iloitsi. Hänellä oli ollut yksi koliikkivauva ja kauhulla muisteli sitä.

Niin, että ei tullut kolmatta koliikkivauvaa, mutta ruoka-aineallergioita sitäkin enemmän. Siinä on ollut ihmettelemistä, kun niistä ei meillä ole kokemusta ennenstään.

Se koliikkivaihe on järkyttävä, mutta muista, että voit saada muutakin kaupan päälle, mutta varmaan sen älyätkin? Sairaan tai muullatavalla vaivalloisen lapsen

Vierailija
4/14 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti tulla kiusaamaan tänne,junttiko olet? Luitko ap,n viestin?

Jos lasta kannetaan ekat 7kk,eikö se ole läheisyyttä?

Ja meillä vauva nukkui sylissä ekat 4kk ja imetin 1,5vuotta. Siinä ei läheisyyttä puutu. Niin ja nukkui vieressä.

Tällaisia ovat vaativammat lapset. Mutta tällaiset kommentoijathan eivät siitä tiedä mitään

Vierailija
5/14 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmella nuoremmalla oli tosi kovia vatsakipuja ja olivat itkuisia. Onneksi menee ohi, eikä niitä sitten muista. Äkkiähän vauva iästä kasvavat.

Vierailija
6/14 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ratkesi tämäkin ongelma itsestään. onneksi on se 10 kk aikaa varautua ja latautua taas valvomaan ja kantamaan.

Vierailija
7/14 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka lapsi huusi aina hereillä ollessaan aina 4-kuiseksi asti. Kävimme yksityisellä lastenlääkärillä, joka totesi että terve mutta itkuinen vauva. Kaverit ja sukulaiset kyselivät, että miksi sillä on aina valokuvissa silmät kiinni. Ainoa vastaus oli, että jos sillä on silmät auki niin suukin ammottaa auki ja vauva karjuu niin ettei tee mieli ottaa valokuvia. Nukkuessaa se oli söpö.

Toinen lapsi syntyi 1v2kk myöhemmin (sai alkunsa kun eka lakkasi kirkumasta) ja huusi 6 kuukautta taukoamatta (paitsi syömään ja nukkumaan). Yhtä lailla tätä käytettiin yksityisellä lääkärissä toteamassa, että mitään elimellistä vikaa ei ole, vauva vain karjuu.

Kolmannen kanssa soitin hädissäni lääkärille, kun se ei itsenyt juuri koskaan! Jotain vikaa vauvassani! Mutta tämä poika vain oli rauhallisempi tapaus kuin siskonsa, ja muutenkin hyvin erilainen.

Eli kyllä se voi kahden koliikkivauvan jälkeenkin vielä aurinko paistaa risukasaan ja syntyä ihan rauhallinen vauva.

Jos muuten tekee mieli kolmatta niin anna mennä vain!

Vierailija
8/14 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidillä on aina paikka vapaana vielä yhdelle lapselle. Mun mielesä se oli aika hyvin - ja totuudenmukaisesti sanottu! Meillä on "helppo" 2-vuotias ja pian 5kk vanhat, koliikista kärsineet kaksoset, mutta silti mietin vieläkin että mitäs jos kuitenkin vielä yksi.... :) Oon kyllä ollu kaksosten kanssa ihan poikki, asutaan eri paikkakunnalla kuin muu suku, niin en ole kauheasti apujakaan saanut. Ja vaatiihan tuo 2-vuotiaskin omansa vaikka kuinka kiltti olisikin.

Uusi vauva tähän härdelliin olisi ihan hullua, mies sanoikin jo leikillään että jos vielä yhden lapsen haluat niin tee se jonkun muun kanssa! ;) Mutta mietityttäähän se silti, tässäkö tää nyt sitten oli? Ihana perhe meilä on, ei siinä mitään, mutta kai sitä (kaikki?) äidit olis valmiita vielä yhdelle rakkauttaan jakamaan. :)

Vierailija
9/14 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen vauva-aika oli painajaismaista. Toinen oli itkuinen ja levoton nukkuja 1,5-vuotiaaksi. Kolmas ei osaa nukkua vieläkään (kohta kaksi vuotta) ja päivät menee sitten kitistessä kun väsyttää. Kaikki kolme on tarkkaan tutkittu; mitään järkevää syytä levottomuuteen ei löydy.

Omat voimat aivan loppu kun yöt menee valvoessa ja taustalla oma sairaus. Onneksi ei enää meille vauvoja!

Mutta jos siltä tuntuu että pitäisi saada vielä yksi lapsi, todennäköisesti se kannattaa. Voi yllättää iloisestikin. Ja jos yllätä, jotenkin sen vaikean ajan kuitenkin selviää...

Vierailija
10/14 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. kolliikivauvan äiti

Vierailija
11/14 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Annat näköjään neuvoksi sitä, mitä et itse ole osannut antaa

Vierailija
12/14 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi täysin kannettavaa ja hyssytettävää vauvaa oli ollut. 6kk nukuin kummankin kanssa keskimäärin 3h vuorokaudessa ja kävelin oikeasti päin seiniä täällä kotona. Kolmas vauva oli myös hyvin itkuinen ja kipuinen. Aloitin rankan imetysdieetin, pelkkää riisiä ja tonnikalaa, valkoinen leipä paahdettuna... Kalkit ja hivenaineet ja vitamiinit purkista. Tämä tehosi itkuun ja vatsanväänteisiin. Sain nukkua jopa 6 tuntia vuorokaudessa. Rankkaa oli noin vähällä ruualla eläminen mutta selvisin siitä. Eli, jos olet valmis kokeilemaan kaikki keinot, niin siitä vaan yrittämään. Mun kokemus todella oli se, että kolmaskin lapsi oli itkuinen ja mahavaivainen mutta tiukalla dieetillä siitä selvittiin. Mitään allergioita lapsella (nyt 5v) ei vielä ole ilmennyt.

Vierailija
13/14 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesta koliikkisesta ei ole kyllä kokemusta.

kolmen äiti

Vierailija
14/14 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea päätös edessä. Mäkin olen 37v ja nuorin 4v... ja kolmatta tässä pähkäilen. En osaa auttaa kun olen itse samassa tilanteessa. Meillä tosin ei ollut koliikkia, mutta mulla on sairauteni.