Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VOINKO OLLA JO RASKAANA?!

29.03.2010 |

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa myös päinvastaista kokemusta tähän, vaikka vanha ketju onkin, mutta jos jotakuta muutakin kiinnostaa. Esikosta multa poistettiin kapseli samana päivänä kun mensut loppuivat ja niitäpä ei sen jälkeen enää tullutkaan vaan tuli plussa : ) Meillä siis tärppäsi välittömästi kapselin poiston jälkeen, näinkin siis voi käydä. Toki aina kannattaa henkisesti valmistautua siihen, ettei heti tärppää. Meille olikin pikkuinen alkushokki kun oltiin ajateltu, että kyllä siihen varmaan parista kuukaudesta puoleen vuoteen menee, että tärppää, mutta sit oltiinkin heti raskaana.

Vierailija
2/5 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika epätodennäköiseltä kyllä vaikuttaa, että olisit nyt raskaana. Hormonaalisen ehkäisyn käytön jälkeen kestää hetken aikaa, että oma hormonitoiminta käynnistyy. Toisilla kestää vähemmän, toisilla enemmän aikaa. Mulla oli esim. minipillereiden lopettamisen jälkeen kolmen viikon päästä ovis ja siitä kahden viikon päästä tein plussatestin. Ja tuo oli ilmeisen nopea aikataulu.

Todennäköisempää vaihtoehtona pidän, että nuo vatsatuntemukset enteilevät jonkninlaista kuukautisvuotoa. Voi onko sulla tullut jo jotain vuotoa kapselin poiston jälkeen? Onhan se tietty myös mahdollista, että nyt jo olis ovulaatio.

Ymmärrän kyllä tuon, kun haluaisi niin kovasti raskautua nopeasti, mutta kannattaa yrittää olla maltillinen. Joskus voi vähän kestää. Meillä ehkäisy on jätetty pois viime elokuussa ja yhä vaan haaveillaan esikoisesta. Kaksi kertaa on tärpännyt, mutta molemmat ovat menneet kesken.

Tsemppiä ja kärsivällisyyttä yritykseen!

Thelma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologi sanoi että kapselin jälkeen normaalisti voi tulla raskaaksi jo kahden päivän päästä poistosta, mutta silti arvelen vähän myös, että saattais olla pelkkää toiveajattelua, luultavasti onkin. Että täytyy siis katsella vaikka parin viikon kuluttua uusiks! :)

Kiitos sulle tosi paljon vastauksesta, ja tsemppiä teillekkin yritykseen, toivottavasti tärppää pian! :)

Vierailija
4/5 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa poistettiin kapselit puoli vuotta sitten myös.

Mulla oli ekan kuukauden todella surkea olo, milloin nippailuja, milloin heikotusta, kuvotusta, väsymystä, lämpöjen heittelyä yms. Olin ihan vakuuttunut raskaudesta.

Osoittautui sitten kumminkin, että kyse oli hormonitoiminnan käynnistymisestä ja niiden kapselista tulleiden hormonien tason romahtamisesta.

Eli mitä tuntemuksia vaan ekan kierron aikana tuleekin, ei kannata niihin luottaa laisinkaan.

Sori. :)

Vierailija
5/5 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa siitä olisi jollekulle muulle hyötyä.

Itse poistatin 2 vuotta olleet kapselit vuoden 2002 toukokuussa. KOLME päivää poiston jälkeen sekstailimme yhden ainoan kerran ilman kondomia ja niinhän siinä sitten kävi, että raskaana olin (vaikkei se todellakaan ollut silloin suunnitelmissa!). Mullekin gyne sanoi, että vuosi-pari voi hyvässä lykyssä mennä ennen kuin kierto normalisoituu...

Poika syntyi alkuvuonna 2003 ja sen jälkeen meille on tullut vielä kaksi lasta, joita on oikein tekemällä tehty. Hormonit apuna yms.