Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sairaanhoitajien taitamattomuus

Vierailija
29.03.2010 |

miten voi olla että kahdesti viikon sisään sairaanhoitaja ei ole osannut tulkita labratuloksia? eli on todettu että sairautta ei ole vaikka onkin (lääkäriltä kuulin myöhemmin). myös niin kävi että jo syksyllä oli selvinnyt labrakokeissa sairaus josta sh sanoi ettei verikokeiden mukaan ole ja nyt selvisi että onkin. ja tämä sairaus aiheuttanut erittäin vakavan sairauden. ja juuri pe kysyin että eräs koe otettu niin ei ole mutta postissa tulikin paperi että ko. testin tulos oli ok.

Eli todella monta kertaa sh ei ole osannut lukea vastauksia ei edes ymmärretä jos tulos on posit./negat.

Luottamus sairaanhoitajiin ja myös lääkäreihin vajonnut todella alas.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lääkärin hommaa

Vierailija
2/34 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulkinnut tuloksia.

Jos on ollut kiire saada viitearvot, on sanonut puhelimessa. Olen sitten itse tarkistanut, pysyyko viitteiden sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sh:t sitten tulkitsevat? ja onko vaikea tulkita onko positiivinen vai negatiivinen? onko se ylitsepääsemättömän vaikeaa sairaanhoitajalle? olisiko minun pitänyt varata lääkärille vielä aika kun sairaanhoitaja ei osaa lukea onko posit. vai negat.? näköjään olis...

Vierailija
4/34 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä saisi sanoa ja mitä ei ...varmaan raskaustestin saa sanoa ja että onko vti vai ei, mutta ei muuta

Vierailija
5/34 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sh:t sitten tulkitsevat? ja onko vaikea tulkita onko positiivinen vai negatiivinen? onko se ylitsepääsemättömän vaikeaa sairaanhoitajalle? olisiko minun pitänyt varata lääkärille vielä aika kun sairaanhoitaja ei osaa lukea onko posit. vai negat.? näköjään olis...

Vierailija
6/34 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tarkennahan nyt mistä sairaudesta ja mistä kokeesta ja mielellään vielä millaisesta arvosta on ollut kysymys.

i]miten voi olla että kahdesti viikon sisään sairaanhoitaja ei ole osannut tulkita labratuloksia? eli on todettu että sairautta ei ole vaikka onkin (lääkäriltä kuulin myöhemmin). myös niin kävi että jo syksyllä oli selvinnyt labrakokeissa sairaus josta sh sanoi ettei verikokeiden mukaan ole ja nyt selvisi että onkin. ja tämä sairaus aiheuttanut erittäin vakavan sairauden. ja juuri pe kysyin että eräs koe otettu niin ei ole mutta postissa tulikin paperi että ko. testin tulos oli ok. Eli todella monta kertaa sh ei ole osannut lukea vastauksia ei edes ymmärretä jos tulos on posit./negat. Luottamus sairaanhoitajiin ja myös lääkäreihin vajonnut todella alas.

[/quote]

Vierailija
7/34 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaanhoitaja katsoo vastausta kysyneen tiedoista onko lääkäri laittanut jotain kommenttia. Ensin katsoo lääkäri vastaukset, mutta ei tarvitse sen takia menn'ä vatsaanotiolle.

Mutta, jos lääkäri on laittanut kommenttia että, kuten minun tapauksessani lisäkilpirauhaskokeesssa oli kohonnut arvo, niin sh kertoi lääkärin laittaneen kommenttina että menen uudelleen kokeeseen 3 kk kuluttua.

Käyn vuosittain kokeissa, ja soittaessani sh sanoo ettei mitään koska lääkäri ei ole kommentoinut. Sitten seuraavana vuonna taas jne.

Toki itsellenikin kävi näin, että kun kysyin vastauksia,sh kertoi ettäesim. munuaisarvo on alle viitearvon. Kysyin että mitäs nyt, sh sanoi ettei tarvitse olla huolissaan koska lääkäri ei ole kommentoinut sitä mitenkään. Ei ole kuulema siksi kun minulla on aibna ollut alle viitearvona.

No. käydessäni lääkärillä palasin tuohon mumuaistulokseen, jolloin lääkäri sanoi että sehän on hyvä kun se on alle. minulla on nilkat turvoksissa ja verenpainetauti ym. joten ajattelin ettei munuaiset ole kunnossa kun sh sanoi jotain...En viitsinyt kertoa lääkärille sh:n sanoista. Kumpaa uskoa?

Samoin kolestrolini kansa. On korkea, uskon.

Mutta kysyin vastausta, jolloin sh (muu kuin ed) kehoitti lisäämään liikuntaa jne. koska kokeessa näkyy 3.3 Kun lääkäri soitti päivällä hän kysyi onko minulla kolestrolilääkitys, koska on alentunut 3.3;sta 3.1:een. Kumpaa uskon? Sh oli virolainen ja lääkäri oli ulkomaalainen, en tiedä mistä.

Vierailija
8/34 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvo on allekin viitearvon, joten se on ihan ok ja siihen ei tarvitse puuttua. Munuaisissa sinulla on vikaa, jos arvo on YLI viitearvojen. Eli sinulla taisi nyt itselläsi olla pieni ymmärrysvirhe asiassa, alle viitearvon on ihan hyvä, ei tarvitse puuttua. Sh:n pointti oli sama kuin lääkärin; ei tarvise tehdä mitään asian suhteen, kaikki ok. Joko nyt ymmärsit?

Vierailija
9/34 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen työnsä on tunnistaa mahdolliset poikkeamat ja ohjata lääkärille.

Vierailija
10/34 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaiskolesteroli ei kerro kaikkia, et kerro, mitä muut kole´steroliarvosi ovat. Ehkä sh on katsonut, että hyvän ja huonon kolesterolin suhdetta voisi vaikka vähän parantaa vielä liikunnan lisäämisellä jne. Hyvähän on, jos kokonaiskolesteroliarvosi on laskusunnassa, söit sitten kolesterolilääkettä tai et.

Vierailija
11/34 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei oikein tajunnut ap:n tarkempaa selostustakaan?

Vierailija
12/34 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai hdl vai ldl?

Vierailija
13/34 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee syytä tukia myös luki-kokeita, jos sellaisia on olemassa. Ehkäpä äö-koekin olisi paikallaan...

terveisin sh

Vierailija
14/34 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vähän oli epäselvä selostus, mut siis useita virheitä tapahtunut eri hoitajille. mutta tää vaarallisin juttu oli ihan sellainen että onko vastaus positiivinen vai negatiivinen. en tiennyt että asiaa arvioidaan noin mutta siis hoitaja sanoi että kaikki ok.

asia selvisi kun jouduin ambulanssilla ensiapuun ja alkoi selvittely miksei asialle ole tehty mitään. kyse todella vakavasta asiasta joka ei olisi mennyt pahaksi jos olisi silloin sh sanonut olenko sairas vai en.

Vierailija
15/34 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee syytä tukia myös luki-kokeita, jos sellaisia on olemassa. Ehkäpä äö-koekin olisi paikallaan...

terveisin sh

tais ottaa vähän nokkiinsa.

vien kyllä asian eteenpäin kun asiaa on saatu lisää selviteltyä. on todella vakavasta asiasta kyse, harmi että sh ei ymmärrä yksinkertaista asiaa.

Vierailija
16/34 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vähän oli epäselvä selostus, mut siis useita virheitä tapahtunut eri hoitajille. mutta tää vaarallisin juttu oli ihan sellainen että onko vastaus positiivinen vai negatiivinen. en tiennyt että asiaa arvioidaan noin mutta siis hoitaja sanoi että kaikki ok. asia selvisi kun jouduin ambulanssilla ensiapuun ja alkoi selvittely miksei asialle ole tehty mitään. kyse todella vakavasta asiasta joka ei olisi mennyt pahaksi jos olisi silloin sh sanonut olenko sairas vai en.

että sh EI tee tulkintoja jne, vaan jos kokeissasi on ollut poikkeavaa, LÄÄKÄRI selostaa sinulle sen, tarvittaessa sinut ohjataan varaamaan uusi aika siis. En edelleenkään käsitä minkä virheen sh on mielestäsi tehnyt?

Vierailija
17/34 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vähän oli epäselvä selostus, mut siis useita virheitä tapahtunut eri hoitajille. mutta tää vaarallisin juttu oli ihan sellainen että onko vastaus positiivinen vai negatiivinen. en tiennyt että asiaa arvioidaan noin mutta siis hoitaja sanoi että kaikki ok.

sairaanhoitajan kuuluu vain lukea lääkärin kommentit, ja ne on tuosta pos- neg- testistä puuttuneet, niin eikö silloin se ole lääkärin eikä sairaanhoitajan moka? Eihän hän ole välttämättä tiennyt, onko esim. positiivinen tulos hyvä vai huono, jos lääkäri ei ole mitään kommentoinut, ja kommentoimattomuus aina merkitsee, että asia on ok.

Vierailija
18/34 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vähän oli epäselvä selostus, mut siis useita virheitä tapahtunut eri hoitajille. mutta tää vaarallisin juttu oli ihan sellainen että onko vastaus positiivinen vai negatiivinen. en tiennyt että asiaa arvioidaan noin mutta siis hoitaja sanoi että kaikki ok. asia selvisi kun jouduin ambulanssilla ensiapuun ja alkoi selvittely miksei asialle ole tehty mitään. kyse todella vakavasta asiasta joka ei olisi mennyt pahaksi jos olisi silloin sh sanonut olenko sairas vai en.

kokeisiin määrännyt lääkärikään asiasta tiennyt eikä tiedä vieläkään. koska mulla ei ollut aikaa lääkärille, ei hän koskaan saanut tietää mun tuloksia. ei ne huvikseen niitä omalla ajalla lue, sitten vasta lukevat jos heille on varattu soittoaika/käyntiaika. oma lääkäri ei tiedä vieläkään koska olen koko ajan erikoislääkärien hoidossa tällä hetkellä koska asia vakava ja pahaksi päässyt koska meni niin monta kuukautta kun luultiin että asia kunnossa. sh kirjoitti papereihin että tarvittaessa ottaa lääkäriin yhteyttä... eli vain sairaanhoitaja teki väärin tässä tilanteessa, ei lääkäri joka ei asiasta tiedäkään. voi jopa olla niin että kuolen tän asian takia.

että sh EI tee tulkintoja jne, vaan jos kokeissasi on ollut poikkeavaa, LÄÄKÄRI selostaa sinulle sen, tarvittaessa sinut ohjataan varaamaan uusi aika siis. En edelleenkään käsitä minkä virheen sh on mielestäsi tehnyt?

Vierailija
19/34 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulokset tulkitsee lääkäri ja tekee myös diagnoosit. Sairaanhoitaja voi vain kertoa luvut ääneen.

Vierailija
20/34 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeisiin määrännyt lääkärikään asiasta tiennyt eikä tiedä vieläkään. koska mulla ei ollut aikaa lääkärille, ei hän koskaan saanut tietää mun tuloksia. ei ne huvikseen niitä omalla ajalla lue, sitten vasta lukevat jos heille on varattu soittoaika/käyntiaika. oma lääkäri ei tiedä vieläkään koska olen koko ajan erikoislääkärien hoidossa tällä hetkellä koska asia vakava ja pahaksi päässyt koska meni niin monta kuukautta kun luultiin että asia kunnossa. sh kirjoitti papereihin että tarvittaessa ottaa lääkäriin yhteyttä... eli vain sairaanhoitaja teki väärin tässä tilanteessa, ei lääkäri joka ei asiasta tiedäkään. voi jopa olla niin että kuolen tän asian takia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi