Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelette fb-kavereista, jotka eivät ikinä laita tilapäivitykseen mitään?

Vierailija
29.03.2010 |

Eivät myöskään kommentoi muiden, mutta käyvät kyllä fb:ssa joka päivä.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli on ihan tyhjä seinä vaan aina? Vai voiko sen jotenkin estää että näkevät jotain mutta ei kaikkea??

Vierailija
22/58 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne menevät sen estot laittaneen profiiliin ja se on täynnä tekstiä jota he eivät omalla etusivuillaan koskaan nähneet niin se on tietysti vahva vinkki. Tai jos eivät pääse katsomaan toisen profiilia ollenkaan, vaikka se onkin "kaverilistalla".

mutta ne kuitenkin voi lukea sieltä kaverin omalta seinältä? Mä luulin ettei sitä seinää pääse enää lukemaan, tai että sinne ei enää päivity mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis, kun blokkaat jonkun sieltä, ettei näe kaikkea... niin siellä on asetuksissa myös kohta.. katsele, kuinka kaverisi näkevät sinut. Eli voit halutessasi syöttää siihen jonkun kaverisi nimen ja sit voit sitä kautta katsoa omaa profiilisia.. silloin näet omin silmin, kuinka paljon tietoja on tavallaan "piilossa".

Ja niitä asetuksia voi aina muokata uudestaan ja uudestaan, jos muutatkin mieltäsi.

Vierailija
24/58 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asioita pystyy blokkaamaan muilta; joko pelkät tilapäivitykset, joten muuta voi lukea sieltä kaverin seinältä (pelit, tms.), kaiken voi blokata, eli näkyy vain tyhjä seinä, TAI piilottaa koko seinä, eli sitä ei näy edes siinä ylävalikossa.

Vierailija
25/58 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitte yksityisyysasetuksistanne tarkistaa, miten tietty ihminen näkee seinänne. Eli menette asetuksiin ->profiilin esikatselu -> kirjoita tähän hlön nimi miten hän näkee profiilisi

Vierailija
26/58 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

montako kertaa joku päivittää, käyn itsekin todella harvoin päivittämässä yhtään mitään. Itse asiassa mua lähinnä ihmeyttää ne päivitykset, joissa joko ihastellaan omaa lasta monta kertaa päivässä tai sit kerrotaan että väsyttää. Mulle tulee olo että mun pitäis jotain niihin kommentoida vaikkei kiinnosta yhtään.

Mulla on myös kavereita, jotka on näkyvässä työssä virkamiehinä ja joilla on paljon kavereita. Eivät he viitsi sinne kirjoitella kovin paljoa itsestään.

Vierailija
27/58 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitte yksityisyysasetuksistanne tarkistaa, miten tietty ihminen näkee seinänne. Eli menette asetuksiin ->profiilin esikatselu -> kirjoita tähän hlön nimi miten hän näkee profiilisi

eli jos sut itsesi on blokattu jostain niin näkeekö sen jotenkin (muuten paitsi ihmettelemällä kun ei tule tilapäivityksiä)

Vierailija
28/58 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään järkevää tilapäivitykseen. En jaksa listata vessassakäyntejä siihen. Mulla on ilmeisen tylsä elämä =)

Vierailija
29/58 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän fb:tä laiskasti, koska pidän omaa - salasanasuojattua - blogia.

Vierailija
30/58 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan olevinaan kaveri mutta sitten kuitenkin käännetään selkä. Ja ihan luvan kanssa tätä saa tehdä, aika järkkyä :(.

Vierailija
31/58 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset käyttää sitä niin kuin keskustelupalstaa ja kaikki toisen kirjoittama kiinnostaa ja toisia taas ärsyttää monet asiat.

Olen miettinyt, että pitääkö blokata nämä ärsyyntyjät.

Höpöttäjät on hauskempia.

Mun mielestä se blokkaaminen ei ole kiusaamista sen enemäpää kuin sekään että mennään jonkun päivitykseen mesoamaan että vittu kun ärsyttää taas tämäkin juttu.

Vierailija
32/58 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan olevinaan kaveri mutta sitten kuitenkin käännetään selkä. Ja ihan luvan kanssa tätä saa tehdä, aika järkkyä :(.

kiusaaminen on sitä, ettei kerrota samoja juttuja ja näytetä samoja kuvia Pertille, kuin Pirkolle?

Vierailija
33/58 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusaaminen on sitä, ettei kerrota samoja juttuja ja näytetä samoja kuvia Pertille, kuin Pirkolle?

miksi ihmeessä sitten ottaa tällaisen kaverin edes sinne kaverikseen, tätä mä en vaan ymmärrä. Kyllä se mun mielestä on sitten kiusaamista, tai enemmänkin syrjimistä, samanlaista kuin koulussa, ollaan olevinaan kaveri mutta kuitenkaan ei päästetä sitten siihen "jengiin" mukaan.

Vierailija
34/58 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

A: Ihminen on rekiteröitynyt facebookiin mutta ei paljoa muita siellä koska elämäsä on paljon muutakin täkeää...

B: Ihminen ei ehdi tehdä omia paljasteluja vaan kyttää toisten juttuja...

Vierailija
35/58 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehistä melkein enemmistö käyttää fb:ia lähinnä jonkinlaisena osoitekirjana. Tai sitten pelaamiseen.

Koska itse käytän fb:ia nimenomaan sosiaalisena väylänä, nämä "mykät" on tietenkin tylsiä fb-kavereita (heidän kanssaan ollaan kuitenkin irl tekemisissä paljonkin). Onneksi sitten on paljon niitäkin, jotka juttelevat, kommentoivat ja päivittävät edes silloin tällöin.

Vierailija
36/58 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä sitten ottaa tällaisen kaverin edes sinne kaverikseen, tätä mä en vaan ymmärrä. Kyllä se mun mielestä on sitten kiusaamista, tai enemmänkin syrjimistä, samanlaista kuin koulussa, ollaan olevinaan kaveri mutta kuitenkaan ei päästetä sitten siihen "jengiin" mukaan.

että sinulla on paras kaveri Pirkko ja olet silloin tällöin tekemisissä työkaverisi Pertin kanssa ja otat heidät molemmat fb-kavereiksi. Miksi sinun pitäisi näyttää myös Pertille esim polttarikuviasi, joita laitat Pirkon ja muutaman muun nähtäväksi facebookiin? Kiusataanko ja syrjitäänkö tässä Perttiä ja niitä kaikkia muitakin fb-kavereita?

Vierailija
37/58 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinulla on paras kaveri Pirkko ja olet silloin tällöin tekemisissä työkaverisi Pertin kanssa ja otat heidät molemmat fb-kavereiksi. Miksi sinun pitäisi näyttää myös Pertille esim polttarikuviasi, joita laitat Pirkon ja muutaman muun nähtäväksi facebookiin? Kiusataanko ja syrjitäänkö tässä Perttiä ja niitä kaikkia muitakin fb-kavereita?

jos vain ne nimenomaiset polttarikuvat, ja jotkut muut ihan lähipiirin jutut, poistetaan niin tietty ihan ok. Mutta jos ei anna nähdä mitään juttuja, niin ei se muuta ole kuin kiusaamista/syrjimistä. Miksi tällaista ihmistä edes siellä listallaan pitää, jos ei kuitenkaan oikeasti ole sellainen jolle haluaa elämästään kertoa?

Vierailija
38/58 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB-kavereina voi olla esim. työkavereita ja sukulaisia, joille ei välttämättä halua näyttää jotain kuvia, mitä kavereille haluaa. Minusta tämä on ihan selvä juttu, enkä todellakaan loukkaannu, jos omat FB-kaverini pitävät sisäpiirejä!

Vierailija
39/58 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB-kavereina voi olla esim. työkavereita ja sukulaisia, joille ei välttämättä halua näyttää jotain kuvia, mitä kavereille haluaa. Minusta tämä on ihan selvä juttu, enkä todellakaan loukkaannu, jos omat FB-kaverini pitävät sisäpiirejä!

mulle kaikki fb:ssä kaverina olevat ovat sellaisia jotka kyllä mun elämästä tietää muutenkin. Mutta nyt alan ymmärtämään sitä että miten joillakin on satoja kavereita siellä... olen aina ihmetellyt sitä, mutta tämäpä selittääkin.

Vierailija
40/58 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos ei anna nähdä mitään juttuja, niin ei se muuta ole kuin kiusaamista/syrjimistä. Miksi tällaista ihmistä edes siellä listallaan pitää, jos ei kuitenkaan oikeasti ole sellainen jolle haluaa elämästään kertoa?

jolle et halua elämästäsi kertoa? Facebook on kai useimmille yhteydenpitoväline (vrt. osoitekirja), myös niiden ihmisten välillä, jotka eivät ole lähipiiriä.