Miten tulen kotiin vauvan kanssa,ei autoa
taksilla vauva rattaiden kantokopassa vai julkisilla(bussi+metromatka)?vauva syntynee huhtikuun loppupuolella
Kommentit (63)
a)mielestäni Helsingissä ei tarvii autoa(mies muuten haluaisi auton)
b)julkiset yhteyden on hyvät,oppiipahan lapsetkin omatoimisemmiksi
c)ei ole varaa ostaa tai pitää autoa
d)kummallakaan ei ole kortttiat.ap
ei tarvinu tänä talvena teijän kaivaa autoa tai ihmetellä mihin sen saa.
että kysytään neuvoa ja sitten ei mikään kelpaa. Jos ei ole varaa 20€ kaukaloon niin ei ole varaa koko vauvaan.
Raaskisitko nyt kuitenkin sen verran investoida lapseesi?
Kiinnität sen auton turvavöillä, käyttöohje tulee mukana, ehditte hyvin etukäteen jo tsekata kuinka toimii.
Ekan kanssa käveltiin kotiin, matkaa joku 2 km, vauva vaunuissa. Tokan kanssa mentiin bussilla - esikoinen oli rattaissa ja vauva kantoliinassa. Miksi ei muka saisi? Ja kyseleekö siellä sairaalassa joku muka että millä ollaan kotiin lähdössä - mitäs se nyt kenellekään kuuluu?!?
Vaikka meiltä on synnärille matkaa noin 1,5 kilometriä ja ihan pari pysäkinväliä bussilla. Tuli vain sen verran repeämiä ja tikkejä, etten kunnolla pystynyt pariin viikkon kävelemään, hyvä että parkkipaikalle pääsin taapertamaan. Eli siihen kannattaa varautua.
Ja kuten monella muullakin, meillä ei ole omaa autoa mutta turvakaukalo on. Kuljemme aina välillä taksilla tai sukulaisten kyydissä, joten ei ole turha. Saimme sen kylläkin ilmaiseksi käytettynä, mutta olisimme joka tapauksessa ostaneet.
Helsingissä saa myös turvakaukalon taksiin, pitää tilata erikoisfirmalta www.sehento.fi
Mutta käytännössä tosiaan varmaan helpompi on vuokrata se MLL:n turvakaukalo.
Mä pitäisin suurimpana riskinä tosiaan sitä, että itse on vähän huonokuntoinen.
lapsia, vaikkei ole autoa. Kyllä auto pitäisi olla hankittuna ennen lapsia.
Haahaa, en tiiä pitäiskö itkee vai nauraa tälle!! Onneks me kuitenkin päätettiin hankkia lapsi, vaikka meillä ei ollutkaan autoa, olishan se aika ikävä ajatus, että meillä ei olisi tuota ihanaa pikkuprinsessaa, koska eipä ollut silloin vuonna x omaa autoa. Nyt kun muutettiin pois Helsingin keskustasta ja alkaa olemaan harrastuksia tytöllä ja pidemmät työmatkat meillä niin hankittiin se auto. Onneksi, koska nyt me vasta olemme kelvollisia vanhempia, eikö?!
Lapset on nyt 13-12-10 ja koskaan ei oo autoa ollu. Liinassa kulki pikkusena ja kunhan kävelemään oppi niin lapsen ehdoilla mentiin kävellen. Ekalla oli vaunut muuta myytiin pois kun talon hissiin ei mahtunu.. Ja juu itu-hippejä ollaan, äitillä rastat, isällä kiltti ja lapset näyttäis olevan varsin persoonallisia omalla tyylillään ja ketään ei oo kiusattu..
joku kaveri tai vanhempasi.Meillä taisi olla vaunun koppa ,silloin ennen.Minua rupesi säälittämään toi synnytys reissu ,onko kotona kukaan auttamassa.
niin, ootteko miettiny millähän ootte itse voinu selvitä hengissä vauva-ajasta, ei ollu turvaistuimia!! tai turvakaukaloita olemassakaan. Eikä ollu takapenkillä pakosti edes turvavöitä. Haloo, jos oikeesti tulee tarve kiireesti lähteä keskellä yötä lääkäriin, siinä on jo sitten sellainen hätä, että turvakaukalo tai sen puute on sivuseikka.
Mainittakoon, että omalla lapsellani on ollut turvakaukalo sekä turvaistuimet käytössä, koroke ja turvavyön ohjuri tällä hetkellä. Kerran jouduttiin taksilla lääkäriin, lapsi matkusti sylissä. (Henkiin jäi!)
Kotio on moni kuollu. Älkää suotta ruvetko hurskasteleen, kaikkia onnettomuuksia ei kuitenkaan voi millään estää.
saa Kela-korvauksen vain, jos on niin sairas, ettei pysty kulkemaan julkisilla.
Ihme tappelua autoista ja ei autoista. Turvakaukaloa ei ole...kun ajattelin, että lapsen voi ottaa syliin ja pakata se lämpimään...vaimoni ei ole suomesta ja siellä vauvat kuljetetaan miten sattuu :)
Eli vauvaa ei voi laittaa koppaan ja autoon, sitten julkisilla helmikuussa. Autoa ei ole, eikä tule. Itse 35v ikään asti päässeenä. Omilla vanhemmilani ei ole edes ajokorttia, eikä ikinä haitannut minun harrastukia eikä muuta.
t. Stadin keskustassa asuva
jos oot invalidi synnytyksen väljiltä, ja ota esim. uimarengas mukaan, jonka päällä voit istua bussissa tai taksissa, jos alapää on täynnä tikkejä.
menet mihin tahansa kirpparille, siellä niitä aina piisaa yllin kyllin.
Turvatyöversiot ovat kaikkein halvimpia. Tietenkin voi vauvan ottaa syliin taksissa, mutta jos muutamalla eurolla turvaa turvallisemman matkan, kannattaako ?
Myös musta on hassua vuokrata, kun se käytetty ei paljoa maksa.
Kun lapsi syntyi, oli meillä auto ja on edelleen, mutta asuttiin ihan keskustassa eikä ikinä autolla mihinkään menty. Mies tarvii autoa työmatkoihin, mutta ei me autolla käyty kaupassa eikä juuri missään muuallakaan.
Kaukaloa käytettiin alle 10 krt, mutta olisin hankkinut sen vaikka yhtä käyttöä varten.
Sen verran kullan arvoinen lapsi mulle on.
Meillä on synnärille 50kilsaa matkaa ja olen kyllä kulkenut synnyttämään ja pois sieltä taksilla, maksanut vain sen omavastuuosuuden eli vähän päälle 9e. Millään julkisilla en flunssakautena lähtis vastasyntyneen kanssa matkustamaan!
Ja meillä on auto, mutta mies jäi hoitamaan isompia lapsia kotiin, ja lähdöt on aina ollu viel öisin. Hyvä vaan, että noita korvauksia saa. Ja meillä siis ihan suht iso kaupunki, sairaala ja kaikki on, mutta kun ei ole lastenlääkäriä eikä sitä mistään saada, niin synnytykset on ulkoistettu noinkin kauas.
Ketut meille kukaan mitään bensarahoja korvannu kun tultiin synnäriltä kotiin....Ihme sossumeininkiä......
taksilla vauva rattaiden kantokopassa eikä kukaan sairaalassa todellakaan mitenkään kommentoinut.
helpointahan se on, jos taksi hommaa, niin ei tartte itse väsätä eli soittaisin ja kysyisin. Itse olen ostanut käytetyn noin 10 euroa, koska kesällä ollaan mökillä papan auton kyydissä oltu. Olen kyllä pitänyt siinä joskus lasta kuten sitterissä, lapsi tykkäs eikä mitään selkäongelmia. Miksi sitä sitten saa ajaessa pitää? Lapsihan ei siinä koskaan ole kotona vain kesällä mökillä, joten jos toiset ajaa päivittäin puoli tuntia autolla vauva turvaistuimessa, niin kait saman ajan voi kotona pitää turvaistuimessa.
Kyllä tulee toimeen ilman autoa. Joskus se on hankalaa ja voi rajoittaa menoja, mutta on meillä tyttö käynyt monessa eri harrastuksessa, kunnes lopulta löysi sen, josta itse eniten pitää ja sattumoisin on läheisin harrastus, johon voi jo itsekin kävellä. Espoossa asun. Tietty riippuu missä asuu.
Tulin kolmannen kanssa huhtikuun lopulla rattailla kotiin. Kyllä mua pelotti, onko tässä järkeä, ei kait vauvalle mitään satu. No, ei sattunut. Eivät JOrvissa mitään kyselleet, miten menen kotiin. Nyt syntyy talvella, joten taksiin on turvauduttava.
lakia että jos lapsi ei ole asianmukaisessa turvaistuimessa, menee kuskilta kortti hyllylle.
Mutta joo se on off-topic. Minusta kaukalon voi joko lainata tai vuokrata tai huutaa.
Kantokopassa kuljetettiin 70-luvulla, nykyään se on laitonta sekin. Taksikuskin ei tarvitse ottaa pientä lasta kyytiin ilman asianmukaista turvaistuinta. Moni ottaa, mutta asiakkaan omalla vastuulla kai. Että julkisilla menisin jos ei ole varaa turvakaukaloon ja taksiin.
Jokainen toki päättää oman lapsensa turvallisuudesta ihan itse. Sitä se vanhemmuus on.
Kun et kerran välitä hankkia turvaistuinta etkä kannata yksityistä autoilua niin lienee parasta että käytät niitä julkisia kulkuneuvoja myös kotimatkaan sairaalasta.