Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmiolääkkeiden liikakäyttö - onko se sama elimistölle kuin jatkuva kännäys?

Vierailija
28.03.2010 |

Tämä on aihe josta en ole kuullut puhuttavan.

Käytän paljon keskushermostoa lamaavia reseptilääkkeitä eli kolmiolääkkeitä (uni, rauhoittavat, lihasjännitystä vähentävät).

Mutta onko se itse asiassa elimistölle sama kuin jos joisin viinaa joka päivä? Samalla tavalla molemmat kai lamaavat hermostoa. Olenko 30 vuoden päästä alkkiskunnossa, vapiseva ihmisraunio?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen syönyt nyt selkäkipuun relaksantteja ja kipulääkkeitä, mutta en aio enää montaa päivää syödä.

Vierailija
2/3 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli annoksia pitää nostaa vuosien varrella, ettet saisi vieroitusoireita kun elimistö tottuu lääkkeisiin. lopulta niitä ei voisa enää nostaa koska muuten lähtee henki tai maksa poksahtaa.

MUTTA lääkärisi varmasti valvoo kokonaistilannettasi ja vaihtaa lääkitystä säännöllisesti. lisäksi on olemAssa turvallinen tapa vierottautua, omin päin sitä ei saa tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentsodiatsepiinien ja etanolin sitoutumiskohdat keskushermostossa ovat lähellä toisiaan. Näin ollen niiden vaikutukset muistuttavat jossain määrin toisiaan ja ne myös voimistavat toistensa vaikutusta. Apteekissa työskennellessäni tapasin monia vuosikausia bentsoja käyttäneitä, ja osa oli heikon ja huonokuntoisen oloisia, mutta osa taas aivan normaalin oloisia, esim. kommunikoivat järkevästi, sosiaalinen toiminta oli sujuvaa, jne. Riippuu niin paljon siitä, millaisia kolmiolääkkeitä käyttää, millä annoksella, mihin tarkoitukseen ja miten pitkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi