Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

te noron sairastaneet, montako kertaa ripuloit/onksensit?

Vierailija
28.03.2010 |

kauanko tauti kesti?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tietää, että sairastaa noroa? Vai onko kaikki yrjötaudit aina noroa????

Vierailija
2/24 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oksensin kerran illalla ja olin huonovointinen koko yön. Seuraavana päivänä olin tolpillani, mutta ruoka ei maistunut. Seuraavana yönä vielä ripuloin. Maha oli vielä pari päivää normaalia herkempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noroviruksen aiheuttamia. Tällä hetkellä liikkeellä on ainakin 3 erilaista viruskantaa joista yksi aiheuttaa erittäin rajuoireisen taudin jossa aikuisetkin joutuvat koville kun ripulia ja oksennusta tulee pahimmillaan kymmenen minuutin välein 1-2 vrk:n ajan. Osittain on varmaan yksilöllistäkin miten reagoi virukseen. Osahan ei sairastu vaikka koko muu perhe olisi taudin kourissa. Nyt on nimenomaan uutisoitu tästä rajuoireisesta taudista joka piinaa erityisesti sairaaloita ja terv.keskusten vuodeosastoja. Erittäin helposti tarttuva ja nopeasti leviävä tauti jolta on hankala suojautua. Käsienpesua vaan tiheään, muuta ei oikein voi tehdä.

Vierailija
4/24 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli eilisaamuna kauhea kuvotus. Kuvotti noin puoleenpäivään asti, jolloin oksensin. Sitten kuume alkoi nousemaanja loppu päivän oli kuumetta noin 38 astetta. Ripuloin toistakymmentä kertaa ja nukuin muut välit. Mikään ruoka ei mennyt alas. Tänään olo on vähän parempi. Olen ripuloinut pari kertaa ja ottanut pari särkylääkettä. Enää ei ole sitä kammottavaa kuvotuksen tunnetta, mutta mies sanoi, että näytän ihan pandalta, kun silmänaluset on niin mustat.

Vierailija
5/24 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono olo alkoi iltapäivällä, ripuloiminen kuuden aikaan illalla ja oksentaminen sekä kuume pari tuntia myöhemmin. Illan ja alkuyön oksentelin ja ripuloin, aamulla oli vielä ripulia. Kuume hävisi seuraavan päivän aikana, mutta vetelää ja todella heikkoa oloa kesti pari päivää. Ruokahalu palautui normaaliksi vasta parin viikon jälkeen.

Vierailija
6/24 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oksennustauti on vuosittain noroa ja mikä mitäkin!

Miksi noro ei olisi muulloin vuodenaikoina? Sehän on ruokamyrkytyksissä yleinen aiheuttaja..

Vierailija
7/24 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suihkusi jatkuvalla syötöllä. eli niitä ei tosiaan lasketa.... ei ehdi. hyvä kun ehti vessaan.

viime keväänä minulla oli noro,ja vessa oli varattu,niin jouduin paskomaan kylpyammeeseen--sinne,minne nopeiten ehdin juosta.

noron tunnistaa kyllä. se on vesipaskoo,ja salamannopeaa tyhjennystä.

Vierailija
8/24 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari vuorokautta... miten semmoinen on edes mahdollista... kai se suoli jossain vaiheessa tyhjenee??

Vierailija
9/24 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee ulos mitä sisään laittaa niin kyllä sitä yllättävän paljon riittää. Elimistössä on aika lailla nesteitä ja norovirus mielestäni lisää jonkinlaista osmoottista toimintaa suolistossa, joku paremmin asiasta tietävä voi sen selittää.

Vierailija
10/24 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten te muuten muut onnistutte laihtumaan mahataudeissa? Minulla on vuosien varrella ollut pahojakin ripulitauteja, mutta ikinä ei ole kiloakaan pudonnut... :O

Vierailija
11/24 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada lääkäriltä tai tehdä sen perusteella, että tietää mistä ja keneltä on taudin saanut, ja hänellä on ollut diagnoosi.

Vierailija
12/24 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada lääkäriltä tai tehdä sen perusteella, että tietää mistä ja keneltä on taudin saanut, ja hänellä on ollut diagnoosi.

Vierailija
13/24 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko noroa liikkeellä lähialueilla jne. eikä ole juttusilla th-ammattilaisten/terveyskeskuksen kanssa.

Totuushan katsopas on, että oikeasti täysin vedenpitävää diagnoosia on tuskin kenelläkään. Kas kun ei ihmisiä testata noroepäilyn vuoksi. Ehkä jos joutuisi viikoksi sairaalaan, voitaisiin tehdä joku vasta-ainetesti, mutta sekin on vain arvaus.

Vierailija
14/24 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yhdellä ripulilla. Tosin se tuli yhtä aikaa kuin oksennus...

Vierailija
15/24 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ripuloi muutaman kerran seuraavana päivänä. Minä tunsin itseni viime yönä kuumeiseksi ja mahaa kivisti, ehkä hieman oli ällö olokin, tänään olen ripuloinut kahdesti. Mutta, yleensä en sairastu vatsatauteihin ollenkaan, ja lapsikin on hyväpakkista sorttia, niin että täähän oli meidän talouteen jo raju :D

Vierailija
16/24 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika 6v: oksensi 5h 10 min välein, sitten 2 h 20-30min välein, seuravana päivänä kerran ja viikon kuluttua kerran, ei ripulia

tyttö 8v: 8 krt/ ensimmäinen päivä, sitten päivän tauko ja seuraava päivänä 6krt, ei ripulia

aikuinen 1: yksi oksennut, 3 ripulointikertaa

aikuinen 2: 2 oksennusta, ei ripulia

Joten kaikki variaatiot taisi tulla koettua...

Vierailija
17/24 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika 6v: oksensi 5h 10 min välein, sitten 2 h 20-30min välein, seuravana päivänä kerran ja viikon kuluttua kerran, ei ripulia tyttö 8v: 8 krt/ ensimmäinen päivä, sitten päivän tauko ja seuraava päivänä 6krt, ei ripulia aikuinen 1: yksi oksennut, 3 ripulointikertaa aikuinen 2: 2 oksennusta, ei ripulia Joten kaikki variaatiot taisi tulla koettua...

voikohan olla mahdollista?

Vierailija
18/24 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sun kaltaisia rasittavia vänkääjiä tulee? Ap esitti asiallisen kysymyksen ja sai asiallisen vastauksen. Hellitä nutturaa ja mene kiusaamaan vaikka miestäsi vänkäämisellä. Meillä 3 v oksensi noin 20-30 kertaa vuorokauden aikana ja joutui tiputukseen. Itse oksensin vain kaksi kertaa mutta kuume ja mahakipu varsin rankkoja.

Vierailija
19/24 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2h jälkeen yritin saada yhteyttä päivystykseen -ei vastaa edes puheluihin-; terveysneuvotapuhelimesta sain ohjeeksi että 12h jälkeen pitää vielä päivystykseen tuolla tahdilla tai jos lapsen kunto romahtaa. Mutta kuulemma hyvin tyypillistä noroa tuo tiheäsi oksentaminen

Eihän sieltä ekan tunnin jälkeen juurikaan mitään ylös tullut, joten varmasti lapselle varsin tuskallista.

Vierailija
20/24 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö 1,5v oksensi kerran, ei ripulia.

Poika 4v ei oksennusta eikä ripulia.

Tyttö 7v oksensi ekana päivänä 5 kertaa,

taukoa 5 pv, sitten 1 oksennus, ei ripulia.

Mulla närästi ja äklötti 1 pv, ei oksennusta

eikä ripulia.