Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Käytättekö maitohappobakteerivalmisteita? Merkki?

Vierailija
28.03.2010 |

Me syödään nyt Gefilus Basic kapseleita.

On auttanut meidän 7v:n atooppisenihon kuntoon huomattavasti. Viime talvena ei syöty niitä ja iho oli paljon huonommassa kunnossa kuin tänä talvena.

Ovat vaan aika hintavia jos koko perhe niitä syö!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ihon takia, mielestäni auttaa aikuisiän akneen

Vierailija
2/17 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla herkästi reagoiva vatsa, nyt kun olen syönyt noita Gefilus-kapseleita ei mitään ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenlääkäri suositteli meille sitä.

Vierailija
4/17 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitetaan ehkäistä tauteja sillä, kun pitäis lisätä vastustuskykyä. Käy vaan rahapussin päälle

Vierailija
5/17 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt seuraava purkki on jotain muuta. Pitää katsoa mikä purnukka osuu käteen apteekissa huomenna.

Vierailija
6/17 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsan ja vastustuskyvyn takia

Vierailija
7/17 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkki oli...ööh...no halvempi kuin Gefilus jne., purkissa semmonen punainen ukko ja valkoinen pakkaus muuten. Nimi ei muistu mieleen.

Olin aluksi erittäin skeptinen koko maitohappobakteerikohusta mutta kun olin viikon noita syönyt, meinasi tippua silmät päästä: koko aikuisiän äksyillyt vatsani rauhottui vihdoinkin! Samoin sairastin lievän suolistotulehduksen mutta en tuntenut edes kouristeluja kunnolla (minulla siis uusii tämä vuosittain tuntemattomasta syystä ja silloin en pääse 3-5 päivään liikkeelle) ja kuumettakaan ei noussut!! Kävelin hymyillen ympäri kämppää kuin idiootti, niin hyvältä tuntui :D.

Vierailija
8/17 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri niitä suositteli ja sanoi että ne ovat kaikista tehokkaimpia.

Vierailija
9/17 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verta ovat spesifioituja ja tutkittuja:

http://www.biolatte.com/index2.php?valikko=valikko&sivu=maitohappobakte…

MITÄ SINUN TULISI TIETÄÄ MAITOHAPPOBAKTEEREISTA

Ennen kuin ostat maitohappobakteerivalmistetta, tarkista:

1:- Bakteerien alkuperä: Ovatko ne ihmisspesifistisiä vai meijeriteollisuudesta?

2:- Vahvuus. Vähintään 10E9 cfu/g/kanta.

- Prosenttimäärä (esim. 1,5%) ei kerro mitään, jos vahvuutta ei paljasteta.

- 10E11 cfu/g ei ole mahdollista, koska bakteerit eivät tällöin ole stabiileja (ei fyysisesti, eikä taloudellisesti mahdollista).

- Jos vahvuus on alle 10E8 cfu/g, on parempi ostaa jogurttia.

3:- Stabiilisuus.

- Liian tiiviit (yli 10E9) bakteerit eivät ole stabiileja, paitsi alle –30C

- Bakteerit alle 10E8 ovat stabiileja, mutta tarpeeksi tehokkaita vasta, jos ottaa enemmän kuin 10 grammaa päivässä.

- Jos seoksessa on E-aine, voit olla varma siitä, että bakteerit eivät ole stabiileja ilmoitetussa pitoisuudessa. Tämä koskee useimpia meijeribakteereja.

- Tabletin valmistuksessa 95% bakteereista tuhoutuu puristuksen ja lämpötilan takia.

- Pakkaaminen blistereihin tuhoaa 80% bakteereista prosessissa syntyvän kuumuuden takia.

4:- Kantaja (prebiootti.)

- Kantajan pitää olla sekoitettu mahdollisimman yksinkertaisesti.

- Jos seoksessa on liian montaa ainesta, puskurivaikutus lisääntyy ja tuotteen teho heikkenee.

- Bakteerin ja kantajan yhteisvaikutus täytyy tarkistaa tuotteen pH-rvon ja tehon suhteen.

- Vitamiinit ja bakteerit eivät sovellu yhteen.

- Sekoituksessa ei tarvita tärkkelystä in vivo, pelkästään in vitro.

- Suhteellisen kosteuden on oltava alle 4%, muuten bakteerit eivät säily kauan.

- Inuliini ei ole suositeltavaa, koska se lisää sekä patogeenisten bakteerien, että bifidoakteerien kasvua.

5:- Onko valmistajalla puolueettomia testituloksia, jotka osoittavat:

a) - Bakteerien vaikutuksen kantajaan in vivo ja in vitro.

b) - Stabiilisuuden in vivo ja in vitro.

c) - Bakteerien kyvyn tuottaa maitohappoa, interferonia, interleukinia, vetyperoksidia, luonnollisia antibiootteja jne.

d) - Huomaa, että monet valmistajat viittaavat testeihin, joissa on käytetty vahvoja seoksia, mutta myyntiin tulevat seokset laimennetaan.

e) - Stabiilisuutta täytyy seurata prosessin alusta loppuun.

6:- Ovatko bakteerit rekisteröity Budapestin sopimuksen mukaisesti, kuten laki edellyttää?

Biolatte Oy

(Me teemme tuotetta, kun muut tekevät seoksia!)

Vierailija
10/17 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin ehkä kuitenkin luotan tuohon Valion tuotteeseen (Gefilus). Lactobacillus GG:tä on tutkittu tosi paljon suomessa yhteistyössä Valion kanssa.

Vierailija
11/17 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauvalle annetaan Gefilus-tippoja.

Olin itse aikoinani mukana tutkimassa maitohappobakteereja, ja siinä tuli esiin viitteitä siitä että GG tarttuisi paremmin pienten lasten suolistoon kuin reuteri, mutta se tarttuminen tosin ei vielä mitään tehokkuutta todista. Joka tapauksessa kyllä noita kannattaa napsia, ainakin antibioottikuurien aikana ja muutama viikko sen jälkeen. Ja olen itsekin kuullut yhdeltä atoopikon äidiltä että niistä on ollut apua lapsen ihoon.

Vierailija
12/17 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole Valion kätyri! :D

Vierailija
13/17 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon vaan ennemmin perinteiseen lääketieteelliseen tutkimukseen, kuin huuhaa terapioihin ja terapeutteihin sekä luontaistuotemyymälöihin. Googletapa vaikka huviksesi, niin löydät ihan oikeita, uskottavia ja julkaistuja tutkimuksia Lactobacillus GG:stä.

12

Vierailija
14/17 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen kanssasi samaa mieltä. Itse olen nähnyt miten valtavia eroja m-happobakteereissa on, mm. juuri suolistoon tarttuminen ym. Luotan itsekin vain eniten tutkittuihin, mutta toki muitakin voi aina kokeilla. Tässäkin asiassa pätee se sama vanha totuus että mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle. Yksilöidenväliset erot voivat olla valtavia, tutkimuksissa tietenkin tulee esille lähinnä keskiarvot. Kokeilemalla löytää sen parhaiten itselle sopivan bakteerikannan/lajin, tosin se kokeileminen voi vaatia kärsivällisyyttä.

14

Vierailija
15/17 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biomedin Acidophilus Forte:a. Lääkäri näitä suositteli. Ovat todella kalliita, 15 kapselia noin 18 euroa.

http://www.biomed.fi/index.php?page=acidophilus-forte-fi

Vierailija
16/17 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lactoseven äidille, Ratiopharm 3veelle

Vierailija
17/17 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin molkosania, se on pahaa, mutta tehokasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän