Ihmisten ilkeys ahdistaa
Mä rupesin riitelemään mitätöivästä, loukkaavaksi kokemastani käyttäytymisestä. Koen itseni "kiusatuksi" tai ainakin että tämä ihminen jotenkin pyrkii alistamaan minua.
Ongelma on vain se, että kun olen asiasta valittanut eikä kukaan oikein voi sille yhtään mitään. Ilmeisesti sen toiminta hyväksytään koska "se nyt vaan on sellainen".
Miten pitää muuttaa omaa käytöstä ilkeän ihmisen seurassa jos pois lähteminen ei ole vaihtoehto ja kiusaaminen on halveksuntaa,selän takana haukkumista,piikittelyä.
Ja missä menee "suorapuheisuuden", pomottamisen ja kiusaamisen raja?
Kommentit (6)
suorapuheisuuden ihannointia. Muakin on loukannut ihminen, joka mainostaa aina kaikille olevana "suorapuheinen". Tuntuu vaan, että toi "suorapuheisuus" antaa oikeuden loukata ihmisiä mennen tullen.
Mun mielestä suorapuheiset ihmiset on yleensä niitä sosiaalisesti kyvyttömiä, jotka aina riitelee jonkun kanssa. Ja mä en nyt tarkoita, että selän takana juoruaminen olisi parempi, mutta se että täräyttää mitä sylki suuhun tuo on mielestäni sivistymätöntä.
mä vastasin tuollaisen "suorapuheisen" tyypin herjoihin huumorilla. Lastensuojelulla uhkaamiseen vastasin antamalla meidän alueen sos.työntekijöiden puhelinnumerot. Ja aihetta ei tosiaan ollut millekään lastensuojelulle.
Tuo päällekäyvä ihminen nyt vaan halusi loukata ja päteä. Tyyppi tappelee kaikkien kanssa: entisen puolison ja sen nykyisen kanssa, työpaikalla, virkailijoiden kanssa, ja nyt hyökkäsi mun kimppuun. Jotkut vaan ovat sellaisia. En tiedä mikä heillä on mennyt vikaan. Mutta hirveä halu ja tarve heillä on kylvää riitaa. Nauttii kai tilanteista.
jotka loukkaantuu ihan kaikesta. Niille ei voi minkäänlaista palautetta tai kritiikkiä antaa esmes työpaikalla, ettei ne alota jotain draamaan. Voi voi kun toi loukkas mua ja ilkeili, yhyy, yhyy. Jotkut kokevat kaiken ilkeilynä, mistä sekin sitten johtuu, ehkäpä huonosta itsetunnosta.
Kasvata itsearvostustasi hyvä nainen, silloin tollaiset jutut menee toisesta korvasta sisään toisesta ulos.
mutta se, että MITEN sen kritiikin ja palautteen antaa on merkityksellistä. Tilanteet voi hoitaa rakentavasti, jos osaa sen taidon. Fiksu, normaali ihminen ottaa rakentavan palautteen vastaan ja miettii että olisiko omassa tavassa toimia jotain parannettavaa.
ei missään nimessä pidä alkaa riitelemään, vaan pysyt kylmän rauhallisena ja aivan tyynenä, kuuntelet toisen loukkaukset ja kysyt sitten vaan ihan rauhallisesti, että helpottiko?
heittämään sille tyhmää läppää.