Hei te, joilla saa virpoa vain tietynlaiset virpojat!!! HUOMIO!!!
Osalla saa virpoa vain ne, jotka ovat pukeutuneet. Osalla vain ne, jotka eivät ole pukeutuneet. Osalla saa virpoa vain ne, joilla on kauniisti koristellut oksat. Osalla saa virpoa vain ne, joilla on ihan minkälaiset oksat vaan. Osalla saa virpoa kaikki oli minkänäköisiä lapsia vaan. Osalla saa virpoa aikuisetkin.
Voisitteko olla kilttejä, ja leikata kaksi halkaisijaltaan 15 cm kokoista ympyrää ja piirtää toiseen sellaisen virpojan ja oksan, joka on teille tervetullut. Toiseen ympyrään piirrätte sellaisen, joka ei ole tervetullut ja tämän ympyrän päälle vedätte vielä ruksit. Ripustatte ympyrät vielä kotinne ulko-oveen ja voitte olla varmoja, että tulee oikeanlaisia virpojia!
Kommentit (146)
Hehe, ap, olet osunut asian ytimeen.
Osa aikuisista omaa kaiketi niin tylsän ja sisällöttömän elämän, että JOPA lasten leikeistä saadaan kiukku aikaan. Kuten nyt tämä virpominen: joka pääsiäisen alla palsta tulvii kiukkuisia viestejä, kuten "meille ei ainakaan päästetä lapsia kerjäämään...".
Panee ihmettelemään totta vie, missä se on se aikuisuuteen kuuluva pitkämielisyys, huumorintaju ja ymmärrys siitä, että lapset eivät osaa lukea ajatuksia, kun emme me aikuisetkaan osaa.
Joten tosiaan, laput oveen, niin ei tarvitse lapsosten arvuutella pelkän paljaan ulko-oven perusteella, saako virpoa ja jos saa, niin millaisia virpojia kelpuutetaan.
PS: meille ovat tervetulleita kaikki virpojat.
Ne laittakoot lapun oveen jotka kaipaavat virpojia. Muiden oville ei tarvitse sitten mennä häiriköimään.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 10:32"]
Ne laittakoot lapun oveen jotka kaipaavat virpojia. Muiden oville ei tarvitse sitten mennä häiriköimään.
[/quote]
Sinulla ei varmaan ole lapsia?
[quote author="Vierailija" time="27.03.2010 klo 14:51"]ihmiset ottaa lasten virpomisen ihan näin vakavasti. Meille saa tulla virpomaan kuka lapsi vaan, oletan että toiset kysyy luvan toiset ei, toisilla on hienommat oksat ja joillain risu, jotkut ehkä jättää oksan meille. Mutta yhtäkaikki ihan sama, jokainen lapsi on tervetullut ja saa suklaata mukaansa.
[/quote]
Siis onko nykyään virpojia, jotka ei jätä oksaa. Sittenhän se on vaan karkin kerjäämistä. Johan se lorukin sanoo: vitsa sulle, palkka mulle.
En kyllä muutenkaaan ymmärrä, miksi päästetään ihan vieraille ihmisille virpomaan. Naapurit yms. tutut ok.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 10:42"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 10:32"]
[/quote]
Sinulla ei varmaan ole lapsia?
[/quote]
Tuttavien ja sukulaisten luona tavataan käydä virpomassa, ei tuntemattomien. Sillä ei ole väliä, onko lapsia vai ei.
Kyllä vanhempana kysyn naapureilta etukäteen, saako lapsi tulla virpomaan. Niillä sitten käy, joilla saa. Ja katson, että näkee vaivaa oksan eteen.
Minusta on loistoidea, että ne perheet, jotka ottavat virpojat vastaan, laittaisivat jonkun merkin talon/oven eteen. Itse en ole päästänyt omia lapsia virpomaan, koska heihin saatetaan suhtautua todella tylysti jopa naapuristossa.
Meillä annettiin jokaiselle virpojalle palkka, mutta minua otti kyllä päähän, että vain yksi antoi oksan, jossa oli juurikin mikälie naru kiedottu siihen ja yksi sulka. Virpojia samassa porukassa viisi. Kori täynnä oksia.
Eipä siis oltu nähty vaivaa yhtään, mikä minusta on aika ihmeellistä, eiväthän nuo vitsat niin vaikeita ole tehdä, jos osaa kaveriporukassa jo kiertää pitkin pitäjää.
Olettepa te ahdistuneita ihmisiä. Lapset on pienestäkin tyytyväisiä ja miten joku voi kokea kiusallisena pääsiäisen toivotukset vierailta lapsilta? Joskus tulee mieleen, että Suomessa ihmiset on kummallisia.
Omat lapseni virpovat lähiympäristöä ja muutaman sukulaisen. Eräs naapuri antoi esimerkiksi viime vuonna yhden Dumle-karkin paperissa. Minusta se oli ihan hyvä ja meidän lapset piti sitäkin virpomista onnistuneena. Ei meillä ainakaan odoteta mitään isoja lahjuksia. Yksi paperikarkki riittää koriin.
olin täysin yllättynyt luettuani näitä kirjoituksia. Täällä vauva lehden sivuilla tällaista kirjoittelua. Taitaa olla sen sukupolven kirjoittelua joka ei ymmärrä että lapsi on lapsi vaan ennemminkin kaveri jonka pitää venyä ja ottaa asiat kuin aikuinen. INHOTTAA EDES LUKEA MITEN NOINKIN VIATTOMASTA PÄÄSIÄISPERINTEESTÄ SAADAAN TOLLAISTA ANGSTIA AIKAAN ETTÄ VIRPOVILLE LAPSILLE VOI JOPA AIKUISET HUUTAA. JA SAMAAN AIKAAN LUETAAN VAUVALEHDESTÄ JOKU HIENO PSYKOLOGINEN TAPA MITEN VAUVAN HYVINVOINTIA VOIDAAN PARANTAA, VOI TÄMÄ KAKSINAISMORALISMIN KEHTO
Mielestni tyhmintä on se, ettei enää jotkut ihmiset päästä esim. 12-15 vuotiaita virpomaan, koska luullaan että ne tulee vaan kerjämään karkkia ilman oksia tai mitään. Itse olen 12 v, ja olen käynyt joka vuosi virpomassa kavereitteni kanssa ja aion käydä myös tästä eteenpäin. Kyllä jotkut vähä ihmeissään on kun haluan mennä vielä virpomaan :D
Kyllä mä laitan ihan lapun. Ei virpojia, kiitos. Jos ei ymmärrys riitä, niin koira saattaa hyppiä päälle.
No kyllä minulle merkitsee se että virpojat ovat nähneet vaivaa. Näen kyllä eron karkinkeruulla ja virpomisella. Arvostan kyllä jonkun pienen virpojan vitsaa johon on äkästetty teipin palasia. Jos sellainen on teinipojalla, niin luen sen rahastukseksi.
Riittääkö PS-tarra ovessa merkiksi? Olen ihmisvihaaja.
Tervetuloa seuraavat virpojat:
- nätit ja puhtaat pienet tytöt ja pojat virpomisvaatteissa
- komeat ja äärettömän komeat nuoret miehet
- otan vastaan vain kauniisti höyhenin koristeltuja pajunoksia
Palkaksi varaan Mignon-munia, joista kukaan lapsi ei pidä, joten saan sekä oksia että Mignoneita!
Itse en kuitenkaan nykyään antaisi muiden kuin tuttujen lasten virpoa, etenkin kun asuu opiskelijana kerrostalossa (keskustassa) jossa on ovikoodi, niin ei ihan kelle tahansa ovea viitsi avata.. Eriasia sitten kun asuu rivarissa/omakotitaloalueella ja on omia lapsia tai naapureiden lapset ovat tuttuja, mutta nyt minusta olisi lähinnä kiusallista vastaanottaa pääsiäisen toivotuksia vierailta muksuilta.