Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksatte aikataulutettua elämää?

Vierailija
25.03.2010 |

Iltapäivistä/illoista on tullut minulle yhtä tuskaa...... Lähden töistä kiireellä, haen lapsen hoidosta kiireellä ja 95% todennäköisyydellä puhelimessa puhuen. Tulemme kotiin, avaan tietokoneen edelleen siinä samassa neuvottelupuhelussa ja yritän skarpata omat asiani läpi. Laitan ruoan joko puhuen puhelimessa tai odottaen seuraavaa puhelua. Mies tulee klo18 maissa ellei hänellä mene myöhään. Joko lapsilla tai itsellä on harrastus ( yritän liikkua 3krt/vko) ja sitten ovella nähdään jos nähdään. Jumpasta tai töistä syöksyn kauppaan ehkä kahtena päivänä viikossa kun maito/leipä tai muu syötävä on loppu. Jos ruoan lämmitykseen menee yli 5min, se on liian työlästä. Klo21 maissa istun alas, katson mailit, teen ehkä jotain kiireisiä maileja pois alta, surffaan, siivoan keittiön, laitan pyykit koneeseen ja nukahdan......

Olen aivan puhki :( Aamut olen saanut raivattua rauhallisimmiksi, mies vie lapsen hoitoon ja minä olen kotona ekaluokkalaisen lähtöön asti, mutta silti illat ahdistaa.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo kuulostaa ihan kamalalta, että olet koko ajan saatavilla työasioihin illalla.

Vierailija
42/77 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se, että sinulla on liikaa tekemistä! Miksi tuot töitä kotiin? Työpuhelut ja sähköpostit karsimalla tuosta saisi jo paljon leppoisamman illan!

Mites omat liikuntaharrastuksesi - onko niiden pakko olla arki-iltoina? Voisitko siirtää osan liikunnasta viikonloppuun, jolloin aikaa on enemmän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ma en jaksais tuollaista. Jos pitaa tavoitteena sita etta vanhemmat on lasna arjessa, niin ei kai kukaan tuollaista halua. Ja kylla vaativa tyo meilla kummallakin mutta vapaalla ollaan lasten kanssa.

Vierailija
44/77 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies on samanlainen, mutta ei se joka ilta koneella istu siltikään, mutta tavoitettavissa on myös viikonloppuisin ja lomillakin. Itse en tuollaista jaksaisi ja jos palkka ei olisi todella hyvä, en suostuisi iltoja työnteolle antamaan.

Vierailija
45/77 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevan vielä aikataulutetumpaa, lapsilla on monta harrastusta/ilta ja lapsia on monta. Miten sellaista minuuttiaikataulua oikein jaksaa? Meillä lapsilla on vielä vain vähän harrastuksia, mutta monella tutulla on tyyliin viidet treenit * kaksi lajia + joku taideharrastus/ lapsi

Vierailija
46/77 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä ettet koko illan aikana, kuulostaa surulliselta. Jos vanhempi ei ole läsnä tulee vielä ongelmia.

Vierailija
47/77 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti on kuusi edestakaista kuljetusreissua viikossa.

Vierailija
48/77 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin työpaikkaa vaikka palkka pieneni. Mutta työ on lähempänä ja se loppuu kun työpaikan oven laitan kiinni.

Meillä ei harrasteta mitään mikä on aikataulutettu. Lapset laskettelee talvisin, käyvät uimahallissa, keilaamassa, luistelemassa. Kesäisin ratsastavat ja retkeilevät.

Itse liikun kun on aikaa, ja nyt sitä on joka päivä :)

Mitä järkeä on painaa duunia aamusta iltaan, jotta saadaan maksettua talo jossa ei keretä viettämään aikaa. Tehdään lapsia joiden kanssa ei olla läsnä?

Kuulosta todella pahalta.

Vierailija
49/77 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun täytyy olla tavoitettavissa työajan ulkopuolella vai minkälainen on työaikasi?

Itse teen ns. asiantuntijatyötä, mutta työpuhelin jää työpaikalle ja työsähköpostia en iltaisin avaa.

Onhan tämä arki silti valintoja.. Esimerkiksi tänään en ole lukenut lehteä ja nyt valitsin av:n tv:n sijaan ja urheillut olen viimeksi tiistaina. Palkkio siitä on kuitenkin se, että ehdin muovailla ja piirtää lapsen kanssa iltaruuan jälkeen ja hoitaa rauhassa lapsen iltatoimet (mies urheilee tänään).

Ruuista vielä: Suosin laatikko- ja patatyyppisiä ruokia. Yleensä valmistelen ne kun mies nukuttaa lapsen ja siinä ne illan aikaan kypsyvät ja seuraavana päivänä lämmitetään.

Vierailija
50/77 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsilla lainkaan rauhallista kotiarkea?

Miksi olet töissä kiinni koko päivän?

Vierailija
51/77 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistun heti, jos on joku jokaviikkoinen meno johonkin tiettyyn aikaan. Harrastuksen täytyy olla todella koukuttava, että jaksan sinne koko kauden mennä ja lasten harrastukset yritän nakittaa miehelle. ;)

Vierailija
52/77 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin vaihda työtä jos mahdollista.

Karsi lasten tai omia harrastuksiasi.Priorisoi, istukaa alas ja tehkää päätöksiä sen suhteen miten haluatte elää.

Itse laitan työpuhelimen kiinni tasan klo 16.30 ja avaan vasta seuraavana päivänä kun työt alkaa.

Jos joudun tekemään töitä kotosalla laitan ne ylityötunneiksi ja otan vapaana myöhemmin. Onko sinulla mahdollisuutta tähän? Ota oma elämä haltuusi-ei sitä kukaan muukaan tee.

Vierailija
53/77 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että puhuttaisiin rutiineista, ei täyteen buukatusta arjesta.

Tollasesta ei ole kokemusta, meillä mennään rutiinilla.

Minusta teidän pitäisi tehdä joku (pieni) muutos elämään ettei tarttis heti töistä tullessa -kun olet lapsen hakenut- alkaa palaveriin, vaan keskityt lapseesi.

Missä välissä olet lapsesi kanssa? Mies kaiketi leikkii illat lapsen kanssa?

Vierailija
54/77 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen myös vaativaa asiantuntijatyötä. Pistän puhelimen ja mailit kiinni 17-20.30 väliseksi ajaksi. Se aika on lapsille.

Minulla ei ole aikaa harrastaa, mutta lapseni harrastavat. Syksyllä näen vaivaa harrastusten laittamisesta ja etsimisestä, että menevät kolmelle, samalle päivälle. Kaksi päivää, joista toinen on perjantai jää perheelle. jne.

Hurjaa aikatauluttamista ja kyllä, omien menojen karsimista tämä on. Niin ja töitä teen sitten uudestaan 20.30-22 ja hoidan ne illan aikana tulleet tuiki tärkeät jutut, joista osa saa aina jäädä aamuun.

Vierailija
55/77 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä haet lapsen ennen kuin työpäiväsi on ohi? Miksi teet noin pitkää päivää? Oletko ahne, itsekäs vai molempia? Lapsesi varmasti kärsii etkä itsekään kovin onnelliselta vaikuta.

Tee muutoksia elämääsi.

Vierailija
56/77 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaupassa kaksi kertaa viikossa, to ja su, kun mies lasten kanssa kotona.

Arkena lähden töistä 15 maissa. Haen lapset hoidosta klo 16. Laitetaan yhdessä ruokaa, tai lapset (neljä) leikkii keskenään tai katsoo telkkaria. Mies tulee 17:30, jolloin syödään koko perhe yhdessä. Kahtena iltana ruokailun jälkeen kolme vanhinta viedään harrastuksiinsa, toinen vanhemmista vie, toinen jää nuorimman kanssa kotiin.Ei-harrastusiltoina joko mennään ulos, luistelemaan, pulkkamäkeen, rannalle, sään mukaan mikä nyt sopii, tai ollaan sisällä, pelataan Wiillä, katotaan telkkaria, luetaan, pelataan, leivotaan iltapalaksi jotain hyvää. Iltapala syödään klo 20, sen jälkeen lapset käy kylvyssä, klo 21 iltasatu ja lapset nukkumaan. 21 jälkeen mies usein jatkaa töitään ja minä surffaan netissä, kudon, katson telkkaria, shoppaan verkkokaupoissa tai luen lehtiä samassa huoneessa, jutellaan, joskus syvällisiä, usein ihan pinnallisia. Mennään nukkumaan yhdessä 23 maissa.

Jos nykytilanne ei sua ap miellytä, niin tee muutoksia elämääsi!

Vierailija
57/77 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda työpaikkaa. Melkein arvaan, missä olet töissä.

Vierailija
58/77 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työtä ei voi lopettaa illallakaan, miksi on sitten oltava nuo harrastukset? Joskus pitäisi olla kotonakin ja ihan oikeasti lasnä lapselle. Jostain on tingittävä, helpoin varmasti harrastuksista. Onhan se hyvä että on harrastuksia, mutta ne pitää sopeuttaa perheen kokonaistilanteeseen. Ei niitä saa pitää vain siksi että "kuuluu harrastaa".

Hullujen hommaa ap!!

Vierailija
59/77 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 lasta ja 2 aikuista, ei voi rimpuilla ihan miten sattuu missä sattuu

Vierailija
60/77 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ikinä suostuisi ap:n tekemään orjatyöhön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi