Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En pääse tästä vitoituksesta millään yli

Vierailija
25.03.2010 |

Minulla rahat loppu ja velkaa ulosotossa yritystoiminnan vuoksi (=luottotiedoton ja rahaton, koska palkasta menee 700 euroa kuussa ulosottoon). Minulla on ikivanha autonromu, jolla nyt käyn töissä. Työmatkaa minulle tulee noin 100 km päivässä ja auto on todellakin pakollinen. Jo pitkään on minulla ja miehellä ollut tiedossa, että autoni katsastus koittaa ja siihen tarvitsee tehdä jos vaikka mitä, että menisi läpi. Mies on yhtä huonossa taloudellisessa tilanteessa yrittäjänä ja ei voi ottaa lainaa minun autoani varten.

Appivanhemmilla on täysin samanlainen auto ja he ostivat uuden auton vähän aikaa sitten. Jo silloin osoitin kiinnostusta heidän vanhaan autoon. Minulla olisi siihen kaikki, renkaat, uusi akku ja vaikka mitä. Miehen veli laittoi auton kuntoon ja katsasti sen. Silloin kysyi meidän kiinnostusta autoon ja ilmoitin olevani kiinnostunut.

Viikonloppuna kyselin auton hakua, kun matkaa on se reilu 600 km. Silloin miehen veli ilmoitti, että auto on jo luvattu naapurille. Olin ihan äimänkäkenä, että eikö se jo luvattu minulle. Veli vain sanoi, ettei enää sovittua asiaa voi mennä perumaan. Auto oli tässä vaiheessa vielä appivanhempien pihalla eikä sitä oltu maksettu. Pyysin miestä puhumaan vanhemmille, että tarvitsen todella autoa. Mies on 500 km päässä töissä ja minä olen täällä yksin kolmen lapsen kanssa. No toki kaikki osapuolet tämän tietävät.

Puhuin jopa miehen äidin kanssa ja hän oli sitä mieltä, etteä ei nyt voi perua lupausta naapurille. Mutta samalla on erittäin helppo perua lupaus minulle? Asia meni siis niin, että naapuri sai auton, jolle hänellä ei ollut mitään akuuttia tarvetta.

Minä loukkaannuin tästä aivan mielettömästi ja en pääse siitä nyt yli. Vai tarvitseeko minun päästäkään?

Miten mieheni ei voinut pitää minun puoliani tässä asiassa? Miten naapuri voi olla tärkeysjärjestyksessä minua tärkeämpi? Olen kuitenkin ollut tässä suvussa reilu 10 vuotta ja aina auttanut kaikkia ja aina tulut toimeen kaikkien kanssa.

Olenko ihan idiootti, että loukkaannuin siitä, että minun tarve ei ollut yhtä tärkeä kuin naapurin tarve? Mies ei ollenkaan ymmärrä, että mistä nyt olen loukkaantunut. Minä taas nyt olen tämän viikon pohtinut, että mistä saisin auton kun ensiviikon torstain jälkeen ei tällä enää voi ajaa. Anoppi sanoi, että ajelee ne muutkin vaikka autoa ei ole katsastettu. Joo varmaan, mutta minä ajan isoilla teillä ja siellä on vähän väliä poliiseja. Mitä kun joudun ratsiaan, niin auto jää siihen paikkaan ja lapset ovat kymmenien kilometrien päässä.

Auttakaa, sanokaa jotakin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ITSEKKÄITÄ PASKIAISIA OVAT!

t. ulosottopainajaisen konkurssin takia kokenut

Vierailija
2/6 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai en edes osaa tätä vitutusta sanoiksi purkaa.

Olenko ihan tyhmä, että olen vielä tällaisen jälkeen tekemisissä? Valehtelenko itselleni, että haluavat minut ja lapset sinne kylään ja heistä on kivaa kun menemme sinne? Näin olen siis aikaisemmin luullut? Minusta tuollainen kohtelu ja tärkeysjärjestys kertoo ihan muuta. Olisiko tyhmää vain jääräpäisesti antaa heidän olla. Kutuskoot sen naapurin sitten käymään jouluksi, kesäksi ja milloin haluavat. Me sitten vierailemme muualla esim. ystävieni luona, joille merkitsen paljon enemmän.

Onko se tosiaan niin, ettei anoppi ja appi koskaan oikeasti hyväksy miniää sukuun?

Ottakaa kantaa, olen ihan jumissa tämän vitutuksen kanssa. Kohta tässä vitutuksessa käsken miestäkin muuttaamaan vanhempiensa luokse, kun heidän kanssaan oli niin samaa tiimiä tässä asiassa.

Loppujen lopuksi kyse ei ole minulle edes pelkästä autosta vaan yleensä arvokysymyksistä ja periaatteista.

Taidan olla ihan idiootti....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä jaksaisinko tollasia ihmisiä katsella enää minäkään ainakaan jolleivät tosissaan pyydä anteeksi tai jotain.

Vierailija
4/6 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mielestäni ole idiootti. Yritä jaksaa. Typerien ja ahneiden porsaiden kanssa kannattaa laittaa välit poikki.

Vierailija
5/6 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miehesikin on outo jos ei ymmärrä harmistustasi.

Vierailija
6/6 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edes mainitse hänelle tästä vitutuksesta niin lyö luurin korvaa ja pistää puhelimen pois päältä. Haluaisin hänelle puhua ja kenelle sitä purkaa mieltään jos ei läheiselleen? Kuten sanoin, niin mies on 500 km päässä ja sinne ei ihan nopeasti ajeta keskustelemaan. Olisin toivonut edes mieheltä vähän ymmärtäväisempää "otetta" tähän asiaan. Mutta ei. Hänestä tämä on jo vanha juttu ja älytöntä jauhaa vanhoja asioita. Juttu on tosiaan 4 päivää vanha ja autoasia minulle edelleen hyvin akuutti ja ratkaisematta.

Ehkä sekin kertoo jotakin tästä äärettömästä vitoituksesta. Minulla ei ole koskaan tullut verta nenästä. Kun tätä juttua lähdettiin puimaan ja tunsin olevani ihan yksin tässä jutussa, niin minulta alkoi valumaan ihan kunnolla verta nenästä ja nyt sitä on tullut sen jälkeen vähän väliä. Varmaan joku suoni katkesi aivoissa...

Todella törkeää appivanhemmiltasi ja miehesikin on outo jos ei ymmärrä harmistustasi.