Luitteko 11cm miehen ketjun?! Mitä ihmettä ihmiset nykyään ajattelevat kotiäitiydestä?
olen aivan ällikällä lyöty! Mitä ihmettä nykyajan ihmiset ajattelevat, että on siis jotenkin epänormaalia jos äiti hoitaa vauvaa kotona??
imettäminen naisen alistamista yms.
Aivan uskomatonta että koulutetut nuoret ihmiset ajattelevat näin!!!!!!
Tiedän että osa täällä on provoa, mutta kyllä tämä ketju minussa herättää huolen, mihin tämä maailma on menossa???
Kommentit (38)
Meillä on vuoropäivät jolloin toinen saa nukkua koko yön ja toinen heräilee vauvan vierellä syöttöpuuhuun, näin säästyy voimia. Mieskin sanoi että ihan tulee mieleen ARMEIJA kun sielä oli yöherätyksiä. Ehkä sivari miehenne ei ole koskaan joutunut heräämään öisin ja se aiheuttaa itkua molemmille, isille ja vauvalle? Empä tiennyt kuinka alistettuja naiset maassamme loppujenlopuksi ovat. Oikeasti eikö miehenne osallistu yöheräämisiin ollenkaan. Olette varmasti päästänne aivan puhki, ei ihme kun lukee näitä av:n aloituksia ja haistatuksia. Väsymyksestä se johtuu. Mieheni käy töissä mutta ei hänelle ollut rankkaa herätä joka toinen yö syöttöpuuhuun.
Oletko sinäkin siis sitä mieltä että nainen on alistettu, kun hoitaa omaa vauvaansa??? Tuo on kommentti mitä en voi millään tasolla ymmärtää. Miten se on alistamista, että pitää huolta vauvastaan jonka on itse tähän maailmaan tehnyt? Kyllä on monella naisella nyt pää tosi sekaisin että tällaisia kommentteja laukoo. Onko pakko tehdä niitä lapsia ,jos se on alistumista jonkun miehen tai muun tahtoon että hoitaa sitä lasta. Vai ajatteletteko te niin että yhteiskunta sitten hoitaa sen lapsen,eli äkkiä päivähoitoon se vauva, ettei äiti menetä asemaansa.
Ainiin miestä käytetään panemiseen.,, unohdin.
ei kannata riidellä siitä että kaikki pitäisi olla tasan.
Myös lapsen saamisen kannalta isän ja äidin roolit ei voi olla ihan samat.Vaan tällaisessa maassa jossa valtio kustantaa lastenhoidon ,voi laukoa näitä typeryyksiä.
Mennään mihin tahansa päin maailmaa, niin ei siellä kotiäidit vauhkoonnu, että: eikö isät herää vastasyntyneen kanssa joka yö tasaisesti juuri minuutilleen yhtä paljon kuin äiti.
Ja eikö äidit pääse heti töihin ettei pää vaan pehmene kotona vauvan kanssa.Muualla maailmassa arvostetaan kotiäitejä.
Mutta ei hyvinvointivaltio-Suomessa.
Täällä on kaikki NIIN hyvin kun kuka tahansa voi rahasta riippumatta tuupata vauvansa heti hoitoon kun oma pää ei kestä.Muualla näitä päätöksiä tehdään perheen tilantetesta riippuen:onko rahallisesti järkevää laittaa lapsi hoitoon,kun hoito maksaa samanverran kuin mitä äidin palkka on.
Monet isät haluaisivat jäädä koti-iseiksi ja tahoisivat että nainen elättää perheen. Miksi isejä kohdellaan kaltoin suomessa hyvinvointiyhteiskunnassa jossa isät kärsivät.
näiden isien sitten synnyttääkin ne lapset.
Meillä on vuoropäivät jolloin toinen saa nukkua koko yön ja toinen heräilee vauvan vierellä syöttöpuuhuun, näin säästyy voimia. Mieskin sanoi että ihan tulee mieleen ARMEIJA kun sielä oli yöherätyksiä. Ehkä sivari miehenne ei ole koskaan joutunut heräämään öisin ja se aiheuttaa itkua molemmille, isille ja vauvalle? Empä tiennyt kuinka alistettuja naiset maassamme loppujenlopuksi ovat. Oikeasti eikö miehenne osallistu yöheräämisiin ollenkaan. Olette varmasti päästänne aivan puhki, ei ihme kun lukee näitä av:n aloituksia ja haistatuksia. Väsymyksestä se johtuu. Mieheni käy töissä mutta ei hänelle ollut rankkaa herätä joka toinen yö syöttöpuuhuun.
Oletko sinäkin siis sitä mieltä että nainen on alistettu, kun hoitaa omaa vauvaansa??? Tuo on kommentti mitä en voi millään tasolla ymmärtää. Miten se on alistamista, että pitää huolta vauvastaan jonka on itse tähän maailmaan tehnyt? Kyllä on monella naisella nyt pää tosi sekaisin että tällaisia kommentteja laukoo. Onko pakko tehdä niitä lapsia ,jos se on alistumista jonkun miehen tai muun tahtoon että hoitaa sitä lasta. Vai ajatteletteko te niin että yhteiskunta sitten hoitaa sen lapsen,eli äkkiä päivähoitoon se vauva, ettei äiti menetä asemaansa.
Ainiin miestä käytetään panemiseen.,, unohdin.
ei kannata riidellä siitä että kaikki pitäisi olla tasan.
Myös lapsen saamisen kannalta isän ja äidin roolit ei voi olla ihan samat.Vaan tällaisessa maassa jossa valtio kustantaa lastenhoidon ,voi laukoa näitä typeryyksiä.
Mennään mihin tahansa päin maailmaa, niin ei siellä kotiäidit vauhkoonnu, että: eikö isät herää vastasyntyneen kanssa joka yö tasaisesti juuri minuutilleen yhtä paljon kuin äiti.
Ja eikö äidit pääse heti töihin ettei pää vaan pehmene kotona vauvan kanssa.Muualla maailmassa arvostetaan kotiäitejä.
Mutta ei hyvinvointivaltio-Suomessa.
Täällä on kaikki NIIN hyvin kun kuka tahansa voi rahasta riippumatta tuupata vauvansa heti hoitoon kun oma pää ei kestä.Muualla näitä päätöksiä tehdään perheen tilantetesta riippuen:onko rahallisesti järkevää laittaa lapsi hoitoon,kun hoito maksaa samanverran kuin mitä äidin palkka on.
Monet isät haluaisivat jäädä koti-iseiksi ja tahoisivat että nainen elättää perheen. Miksi isejä kohdellaan kaltoin suomessa hyvinvointiyhteiskunnassa jossa isät kärsivät.
Poika oli syntyessään hyvin pieni, ja käsky kuului, että väh kolmen tunnin välein piti syöttää. Alle 2-kuisena poijalle kelapasi pullokin, ja isi hoiti yön ekan syötön. Minä olin niin sekaisin, etten ikinä saanut unen päästä uudestaan kiinni kerran yöllä herättyäni. Olisi ollut turvallisuusriski olla niillä "unilla" päivät kaksin vauvan kanssa.
2 kk:n iässä, kun pullo ei enää kelvannut, mutta tissi kyllä, olimme päässeet jo jonkinlaiseen rytmiin. Sen jälkeen hoidin yösyötöt itse.
Väsynyt äiti on turvallisuusriski. Väsyneenä jää usein esim hella päälle.
Ei luoja kuinka typeriä ihmiset nykyään ovatkaan??? :O
Se nyt vaan helkkari luonnostaankin menee niin että äiti kasvattaa lapsen mahassaan, äiti lapsen synnyttää ja äidillä on se maito joka on lapselle parasta ravintoa rinnoissaan!
Hienoa jos mies tahtoo osallistua! Mutta valitettavasti ensimmäisen vuoden aikana se on äidin päätös kumpi lastakotona hoitaa. Sen jälkeen se on sitten pariskunnan yhteinen päätös kumpi lasta jää hoitamaan...
Mutta minusta sen ratkaiseen se kumpi tienaa enemmän. Paljon järkevämpää on mennä parempi palkkaisen töihin silloin kuin toinen on aivan kohtuuttoman pienellä rahalla.
JA muutoinkin miesten kohdalla herää kysymys: Onko mies aidosti sydämestään kiinnostunut ja halukas hoivaamaan lastaan ja huolehtimaan kodistaan? Vai onko kyse siitä että mies näkee tilaisuuden pitää taukoa töistä ja halua jänkätä tasa-arvosta??
Niin tai näin... suosittelisin keskustelemaan näistäkin ennen kuin lapsia yhdessä tehdään. Minä olen niin emoluonteinen etten ikinä olisi suostunut siihen että mieheni jäisi kotiin ja minun olisi lopetettava imetys ja lapsen hoiva ja kodin hoito. Lisäksi minä tienaan vähemmän kuin mies.... Onneksi mieheni kokee että tämä ratkaisu on luonnollinen ja hyvä, vaikkakin hänestä olisi mukavaa kokea koti-isänä roolia edes muutaman kuukauden. No se ei ole mahdottomuus muuten kuin talouden kannalta :/
Jos äiti ei tahdo imettää ja haluaa aiemmin töihin niin aivan mahtavaa jos isää haluaa jäädä lasten kanssa kotiin!
Olisi joskus kivaa keskustella koti-isän kanssa miten hän kokee asioita... Olisi paljon kysyttävää.
Äidin vaistot on herkempiä. isin kanssa sattuu tuhat kertaa enemmän haavereita ja kaikenlaista kun isä ei osaa keskittyä kuin yhteen juttuun kerrallaan. Esim jos puuro kiehuu hellalla niin isän silmät ei huomaa mitä kaikkee hullua se taapero sillä aikaa ehtii tehdä. sori vaan koti-isien puolustaja.
ja vastasyntyneistä puhumattakaan. Kyllä ne äidinvaistot on joku äidin kehoon rakennettu juttu. isä voi olla ihan ymmällään mitä se itkee, ja äidin vaistot kertoo intuitiivisesti mikä vauvaa vaivaa.näin se on. älkää yrittäkö kääntää ja vääntää.
Äidin vaistot on herkempiä. isin kanssa sattuu tuhat kertaa enemmän haavereita ja kaikenlaista kun isä ei osaa keskittyä kuin yhteen juttuun kerrallaan. Esim jos puuro kiehuu hellalla niin isän silmät ei huomaa mitä kaikkee hullua se taapero sillä aikaa ehtii tehdä. sori vaan koti-isien puolustaja.
ja vastasyntyneistä puhumattakaan. Kyllä ne äidinvaistot on joku äidin kehoon rakennettu juttu. isä voi olla ihan ymmällään mitä se itkee, ja äidin vaistot kertoo intuitiivisesti mikä vauvaa vaivaa.näin se on. älkää yrittäkö kääntää ja vääntää.
Ihme yleistystä. Haistappa vittu.
Ottaa ihan kalloon tuollainen vittuilu.
Minulla on silmät selässä ja korvat kuulolla. Sen lisäksi olen remontoinut kämpän siihen malliin ettei vauva telo itseään kun kiipeilee ja ryömii ympäristössään. Ehkä sinunkin kannattaisi remontoida asunto vauvalle sopivaksi, paskanjauhannan sijaan.
T: Leski-isä
Ehkä muinoin vaistoja tarvittiin. Ei se ole ihmeempää hoitoa, siihen kykenee jopa isäkin.
Onko tämä asia teille äideille ja eräille sovinisti miehille sama, kuin fundamentalisteille naispappeus. Sitä ei vain voi hyväksyä missään muodossa.
Jos äiti kärsii mt-ongelmista, päihdeongelmista tai on muuten epävakaa niin isän on todela vaikea saada lapsen huoltajuutta itselleen.
Vaikka tälläisessa tapauksessa isä on 100% parempi huoltaja kuin tämä epävakaa äiti yliluonnollisine aisteineen.
ps. huomaan ettei minua tai mielipiteitäni hyväksytä täälä, taidan vaihtaa kaksplussalle...
T: Leski-isä
Että hoivaisi vastasyntynyttä ;heräten yöllä esim. 2 tunnin väliin syöttämän pullomaitoa (kun ei kerran voi imettää) ja kantaisi itkevää lasta pari tuntia putkeen illalla liinassa ja
ottaisi päivällä nokosia vauvan kanssa kun on niin poikki.Sanokaa yksi mies joka on yksin tämän tehnyt ja pää on kestänyt!
tämä siis teille jotka sitä tasa-arvoa vaativat.
hän on alkanut kysellä, emmekö sittenkin vielä voisi sitä seitsemättä lasta tehdä, kun nuo ovat niin ihania kaikki. kun sanoin, etten missään nimessä enää halua jäädä kotiin kesälomaa pitemmäksi aikaa, mies sanoi, että ei hän sitä ollut ajatellutkaan, vaan että hän jäisi vauvan ja muiden lasten kanssa kotiin ja minä olisin töissä.
Äidin vaistot on herkempiä. isin kanssa sattuu tuhat kertaa enemmän haavereita ja kaikenlaista kun isä ei osaa keskittyä kuin yhteen juttuun kerrallaan. Kyllä ne äidinvaistot on joku äidin kehoon rakennettu juttu. isä voi olla ihan ymmällään mitä se itkee, ja äidin vaistot kertoo intuitiivisesti mikä vauvaa vaivaa.näin se on. älkää yrittäkö kääntää ja vääntää.
Tuo on ihan täyttä soopaa. Oman lapsensa hoidon oppii sitä mukaan, kun lasta hoitaa - pikkuhiljaa viikkojen ja kuukausien kuluessa. Itselleni ei olisi tullut mieleenkään väittää miehelleni, että olen jotenkin syntyjäni parempi hoitamaan lasta kuin hän. Päin vastoin teroitin jo ennen esikoisen syntymistä, että en todellakaan tiedä mitään lastenhoidosta ja että samalla viivalla sitä miehen kanssa opeteltiin. Käsittämätöntä, että joku voi vakavissaan väittää näin.
ps. huomaan ettei minua tai mielipiteitäni hyväksytä täälä, taidan vaihtaa kaksplussalle...
T: Leski-isäTsemppiä vain leski-isälle, älä suotta kaikkoa täältä, vaikka täällä välillä nämä fanaatikot reuhuavatkin!
minun mieheni on ollut kummastakin lapsesta vauva ajan kotona. Minä olen ollut kotona äitiyspäivärahan ajan ja tästä mies on jatkanut yksin. yösyötöt hoitanut, neuvolassa käynyt yms.
Kaikki on mennyt hyvin, lapset hoidettu ja koti hoidettu.
Minä uskon miehen taitoihin hoitaa jo vauva aikana lapset. Toki se on vain minun mielipiteeni. Ja imettämään en olisi ikinä pystynyt vaikka kuinka lapsi olisi tissi suussa ollut.
Ikävä nähdä, että jotkut naiset kokevat vauvan hoidon olevan niin ylimaallisen vaikeaa, että vain he osaavat sen oikein tehdä... Olen huomannut, että joissakin asioissa minä naisena pärjään paremmin vauvamme (8 kk ja tämä tilanne lähes alusta) kanssa ja joissakin taas mieheni. Lapsemme syö edelleen öisin pari kertaa tisumaitoa ja rauhoittuu unille sen jälkeen paljon paremmin mieheni viemänä, kun houkutteleva maidon tuoksu ei leiju ympärillä. Minun kanssani hän jäisi tisuttelemaan tunneiksi, jolloin kumpikaan ei nukkuisi kunnolla... Lisäksi mieheni nukahtaa kuin tukki, kun laittaa päänsä tyynylle, minä taas pyörin pidempään. Välillä tekisin asioita eri tavalla kuin mieheni, koska olen ollut enemmän lasten kanssa ja lukenut & selvitellyt asioita. Yritän kuitenkin nielaista besserwisserin itsessäni ja miettiä, onko asia todella tärkeä ja olenko nyt taas ihan varmasti oikeassa... :) En haluaisi hoitaa vauvaa täysin väsyneenä öiden valvomisesta, sillä enhän ole yli vuoteen nukkunut kolmea tuntia pidempään (vaikea loppuraskaus). Näin ollen olen erittäin iloinen siitä, että hoidamme vauvaamme yhdessä. Sitä paitsi, jos en olisi 'antanut' mieheni osallistua, ei hän varmaan niin upeasti vauvaamme hoitaisikaan kuin nyt hoitaa. Eli olen samaa mieltä siitä, että oman lapsensa hoidon oppii sitä mukaa, kun lasta hoitaa. Ja mikä rikkaus se on lapselle!
lapsen kanssa jos tilanne olisi se. koska olisi pakko. Niinhän me äiditkin jaksamme koska lapsi on pakko hoitaa.
Että hoivaisi vastasyntynyttä ;heräten yöllä esim. 2 tunnin väliin syöttämän pullomaitoa (kun ei kerran voi imettää) ja kantaisi itkevää lasta pari tuntia putkeen illalla liinassa ja
ottaisi päivällä nokosia vauvan kanssa kun on niin poikki.Sanokaa yksi mies joka on yksin tämän tehnyt ja pää on kestänyt!
tämä siis teille jotka sitä tasa-arvoa vaativat.
hän on alkanut kysellä, emmekö sittenkin vielä voisi sitä seitsemättä lasta tehdä, kun nuo ovat niin ihania kaikki. kun sanoin, etten missään nimessä enää halua jäädä kotiin kesälomaa pitemmäksi aikaa, mies sanoi, että ei hän sitä ollut ajatellutkaan, vaan että hän jäisi vauvan ja muiden lasten kanssa kotiin ja minä olisin töissä.
Ihana mies sulla.
Selvästi lapsirakas :)
PAKKO lapsi on hoitaa!
Jos mies olisi kotona, mies sen lapsen hoitaa, siinä missä nainen.
Miksi ihmeessä imetys otetaan puheeksi? Ei kaikki imetä, osa lopettaa puoleen vuoteen mennessä, yösyöttöä ei suositella ainakaan tämän jälkeen. ;)
En käsitä miksi "tasa-arvoon" otetaan synnytys tai imetys. Ne on biologisia välttämättömyyksiä. Kertoo jotain ihmisen viisaudesta että tätä jauhaa. Ei mies voi imettää, mutta ei se tarkoita etteikö isä olisi tasapuolinen vanhempana.
En tiedä kuka ei kotiäitiyttä arvosta.
Tai mistä se lähtee ettei lapsen saanut toisaalta saisi mennä töihin! Kyllä on kovin musta-valkosta keskustelu.
Minusta olisi ihan tervettä että isät olisivat enempi kotona vapaalla.
surullista miten kilpailunhaluisia naiset on,
ei voi jäädä hoitaa kotiin omaa lasta, saatika sitten imettää sitä, koska oma elämä siitä kärsii.
ja enemmänhän me ei kärsitä kuin mies ,se on varma!
Minne on hävinnyt vanha kunnon äidinvaistot sun muut?
Maailma täynnä housupukuun pukeutuvia naisia, joilla on kiire töihin ja lapset itkee hoidossa ikäväänsä.