Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiukka kroppa tavoitteena - vaimo vain ei välitä

Vierailija
24.03.2010 |

Varmaan meillä kaikilla iskee 30 ikävuoden jälkeen jonkinlainen kriisi omaan kroppaan liittyen (ainakin jos se ikinä on ollut kovin keskeinen osa itsetuntoa) ja nyt on sellainen iskenyt. Perheen perustaminen ja talon rakentaminen sai aikaan totaalisen stopin urheiluun ja nyt olen tullut tieni päähän tämän suhteen. En kerta kaikkiaan halua vanheta ja lihoa vielä. Olen palannut entiseen urheilurytmiin ja yrittänyt saada treenin kautta takaisin lihaksikasta kroppaani. Tulostakin alkaa jo pikku hiljaa tulla.

Mutta se mitä oikein viimeisen päälle ihmettelen on vaimon suhtautuminen tähän kaikkeen. Jos itse varaan salilla käyntiin aikaa vaikka kolmena kertana viikossa (tunti per kerta), niin vaimo vaatii että pitää päästä shoppailemaan kolme kertaa viikossa.... Mitä helvetin yhteistä shoppailulla on punttiksen kanssa. Jos se menisi jonnekin lenkille tai jumppaan niin taatusti löytyy aikaa. Mutta se että minun pitäisi jostain taikoa monen tunnin shoppailuille aikaa, ei kerta kaikkiaan mahdu kaaliin.

Muutenkin tuntuu, että vaimolla on todella negatiivinen suhtautuminen tähän treenaukseen. Nauraa kaikille ruokavalion parantamisille ja muille jutuille, kun yritän tosissani laittaa omaa kroppaa kuntoon. Todellakin vahvistuu tunne, että pelkästään itselleni tätä kuntoilua teen vaikka kai terveessä parisuhteessa tämä olisi myös asia jota puolisolle tehtäisiin???

Näillä kiireillä treenaaminen vaatisi mielestäni positiivista asennetta, jota itse yritän vaimooni viljellä. Siitä ei taas sitten saa kuin haukut, kun otetaan vittuiluna läskeistä tai jotain muuta (Jos yritän sanoa, että voit hyvin mennä urheilemaan tänä viikonloppuna).

Vituttaa...

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse naureskelen miehelleni -monessa asiassa! Eikö saisi???

Siinä on eroa nauraako vittuillakseen, eikö ymmärrä toista vai kukkiiko parisuhteen huumori.

Ehkä luette toisianne väärin?

Jos sulla on hampaankolossa jotain, niin sano se vaimolle. Eikä sitäkään tartte laukoa pahasti, ainakin omat naureskelut ei ole tarkotettu ivaksi.

Olisi kamalaa, jos oma ukko ei sitä tajua. Lähtisin purkamaan suhteen laatua jos noin pahasti toisianne väärin luette.

* Onko vaimon shoppailu alkanut vasta kun sinä olet alkanut liikkumaan?

* Entä mikä on shoppailua? Onko ruokaostoksilla käyminen tätä aikaa myös? Turhaudutko aina kun nainen lähtee kauppaan (TAAAS se lähtee "ostoksille")?

Naisena joskus tulee shoppailtua tunteisiin. Joten voisiko nainen purata tunteitaan ostamiseen? Onko se vähän niinkuin sinun kaipuuta?

Mitä nyt synnyttäneenä naisena ajattelen niin minun on kroppa, siinä kuin sinun on omasi. Jos mies alkaa vihjailemaan että kävisit salilla (vaikka kuinka ajattelet sen tapahtuvan neutraalisti) niin saatat satuttaa ja pahasti!

Jos sinä hyväksyisit kroppasi (tai et nyt jaksaisi laihduttaa) niin haluaisitko kuulla vihjailuja kumppanilta?

Miten kävisi vaikka joku yhteinen liikunta? Saatte yhteistä aikaa ja kuntoilua samalla kerralla.

Ja mitä tullee SINUN painosta: itse ainakin tykkään ettei mies ole mikään heinä. Enempi vähän vatsaa saa löytyä..

En torbeedoi miehen innostusta tahallaan ja siltä miehestä joskus tuntuu jos (entiseen tapaan) ostan jotain hyvää kotiin.

Mies lukee sen tuhoamisyrityksenä vaikka olen vaan kuin ennenkin!! :(

Eli joskus sopii niitä omia tekojaan ajatella: jos sinä haluat tehdä ITSE noin tai näin niin pitääkö koko perheen käyttäytyä myös, eli koko perhe on laihiksella kun sinä olet?

PS. mieheltä ehkä onnistuu shoppailu tunnissa.

Minulla menee joskus ruokakauppaan pelkästään tunti, ihan ikkunaostoksille en raaskisi lähteä kun meillä on pieni vauva -hatunnosto naiselle joka selviytyy ikkunaostoksista kahdessa tunnissa! :D

Vierailija
42/46 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kehoittaa miettimään kodin ilmapiiriä!

Mitä se oli ennenkö aloit harrastamaan liikuntaa?

Entä miltä naisesta saattaa tuntua kun mies alkaa äkkiä liikkumaan: nyt timmiksi -asenteella.

Ja vihjailee että voisit sinäkin liikkua.

Naisen pysyessä vanhassa tavassa elää, kuvittelet että nainen haluaa tuhota laihduttamisesi.

Tolta pohjalta oletko ajatellut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsensä kuosissa ja tykätään treenata yhdessä.

Vierailija
44/46 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa ajanviete mitä keksii, on shoppailu...

Vierailija
45/46 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tosin on ostanut kuntoiluvehkeet kotiin. Eikä mitään markettituotteita, vaan hän on laittanut useita tonneja palamaan Tunturin huippumallin kuntoilupyörään, soutulaitteeseen, yms. Nyt hän puolestaan ostelee monen sadan euron urheiluvaatteita. Olen suoraan sanottuna aika kyllästynyt, hän kun käytti noihin rahaa etukäteen mitenkään asiasta neuvottelematta.

Vaikka mies kuntoileekin kotona, hänellä menee siihen suuri osa illasta. Kun hän tulee kotiin, alkaa 5-6 iltana viikossa kuntoilu ja sen jälkeen suihkuttelu, aikaa menee n. 2 tuntia. Yleensä kllo onkin sitten jo 19 tai 20, on lasten nukkumaanmenoaika ja sitten ei ehdikään enää perheen kesken tekemään mitään.

Olen yrittänyt ehdottaa, että mies kuntoilisi vasta lasten nukahdettua. Sitten ei kuulemma enää jaksa.

Eli meillä menee nykyään arjet niin, että kotiin tultua minä teen ruokaa, siivoan, pesen pyykkiä, leikin ja ulkoilen lasten kanssa. Ja mies istuu kuntopyörän päällä ja hikoilee.

Olen todella kyllästynyt tilanteeseen. Mieluummin minäkin kuntoilisin, kuin hämmentäisin soppakattilaa. Mutta kun jonkun kotiakin pyöritettävä, kaikki ei voi keskittyä itsekkäästi omiin vatsalihaksiin...

Vierailija
46/46 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tosin on ostanut kuntoiluvehkeet kotiin. Eikä mitään markettituotteita, vaan hän on laittanut useita tonneja palamaan Tunturin huippumallin kuntoilupyörään, soutulaitteeseen, yms. Nyt hän puolestaan ostelee monen sadan euron urheiluvaatteita. Olen suoraan sanottuna aika kyllästynyt, hän kun käytti noihin rahaa etukäteen mitenkään asiasta neuvottelematta.

Vaikka mies kuntoileekin kotona, hänellä menee siihen suuri osa illasta. Kun hän tulee kotiin, alkaa 5-6 iltana viikossa kuntoilu ja sen jälkeen suihkuttelu, aikaa menee n. 2 tuntia. Yleensä kllo onkin sitten jo 19 tai 20, on lasten nukkumaanmenoaika ja sitten ei ehdikään enää perheen kesken tekemään mitään.

Olen yrittänyt ehdottaa, että mies kuntoilisi vasta lasten nukahdettua. Sitten ei kuulemma enää jaksa.

Eli meillä menee nykyään arjet niin, että kotiin tultua minä teen ruokaa, siivoan, pesen pyykkiä, leikin ja ulkoilen lasten kanssa. Ja mies istuu kuntopyörän päällä ja hikoilee.

Olen todella kyllästynyt tilanteeseen. Mieluummin minäkin kuntoilisin, kuin hämmentäisin soppakattilaa. Mutta kun jonkun kotiakin pyöritettävä, kaikki ei voi keskittyä itsekkäästi omiin vatsalihaksiin...

treenaamaan, shoppailemaan, ulkoilemaan jne. Kuitenkin lapsiperheen arjessa ei ole varmana mahdollista tai järkevääkän sekuntikellon kanssa kytätä, etä kummallakin on tasan tismalleen sama aika käytössään, vaan joustoa pitäisi olla puolin jos toisin. Meillä treenataan yhdessä tai vuorotellaan, että kun toinen tulee niin toinen lähtee. Ja silti jää aikaa kook perheen voimin touhuta, kun eihän ihan joka päivä sitä treeniäkään taritse vetää, kroppa tarvitsee lepoakin.