Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole ilmoittanut päiväkotiin, että olen sairauslomalla ja sain potkut...

Vierailija
24.03.2010 |

Kivittäkää!

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin teen etätöitä. En ole tullut ajatelleeksi, että olisin raportointivelvollinen päiväkodille missä työni teen. Pukeutumisessani on vissi ero niinä päivinä kun menen päiväkodista kotiin TEKEMÄÄN TÖITÄ enkä työpaikalleni. Ehkä päiväkodissa ajatellaan, että olen noin päivän viikossa viettämässä vapaapäivää. Todellisuus on toinen. En vaivaa päätäni asialla, mutta en tee siitä numeroa päiväkodissa. Juttelen lapsen asioista avoimesti, mutta en ole tullut ajatelleeksi että päiväkotiin täytyisi infota kaikista perheen kuvioista. Tuskin edes kiinnostaa.

Vierailija
42/48 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- aamulla lapsi hoitoon pyörällä

- palaat kotiin juomaan olutta päiväks muiden kyläilevien kotiäitien kanssa

- meikkaat tietysti ennen kuin vierailijat tulevat - lasta hakiessa sammallat ja kajaalit on poskella

- naamakin palanut auringossa, helottaa

- liikkeellä olet iltapäivällä rattailla kun pyörällä ei enään pysy pystyssä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku ehtii kaikki remonttinsa selostaa hoitajille? (Joku viesti yllä.) Meil hyvä kun ne lapsen "päivän" kuulumiset kerran viikossa vaihdetaan ja silloin, jos on ollut jotain erityistä, joka syytä mainita.

Vierailija
44/48 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut pieneen mieleenikään kertoa työttömyydestä! Henkilökunta on valitettavan ammattitaidotonta porukkaa (kamala muutos hyvästä pk:sta eskariin, jossa ei ulkoilla ikinä, sadepäivät tuijotetaan telkkaria, ei askarrella eikä paneuduta eskaritehtäviin) ja yksi lastenhoitaja juoruaa niin vanhempien, lasten kuin työkaveriensakin asiat - mm. kollegoidensa sairasloman syyt "sitä niin ahdistaa tämä home-evakko eikä työterveys ota tosissaan sen oireilua". Useamman kerran eskarivuoden aikana otin puheeksi erilaisia epäkohtia, mutta mikään ei muuttunut. Lapset olivat talvella ihan onnensa nojassa pukemisen suhteen (ilman hanskoja ja välivaatteita), ilman tossuja ja koko oleminen oli yhtä riehumista. Loppuvuodesta otin asian esille pk:n johtajan kanssa, tämä raivostui vaikka olin erittäin asiallinen ja puhuin positiivisistakin asioista. Kuulemma mun olisi pitänyt vaan sopia pk:n henkilökunnan kanssa (haloo, eikö se työnohjaus ole johtajan hommaa eikä vanhempien). Joten en kyllä mitään ylimääräistä kertonut meidän perheestä. Maksuasiat hoidetaan suoraan Espoon kaupungin kanssa, pk:n henkilökunta ei käsittele niitä ollenkaan, ei edes johtaja (sanoi itse näin vanhempainillassa ja käski asioida suoraan laskutuksen kanssa).

Vierailija
45/48 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, luuletko että lapset eivät kerro päiväkodissa? Vai eivätkö hekään tiedä? Muuten kai ihan sama kerrotko vai etkö, sillä kai nyt haet uutta työtä tai opiskelupaikkaa, niin tarttette sen hoitopaikan kuiteskin, vai???

Meidän arkirytmi on sen verran epäsäännöllinen miehen vuorotyön takia, että en usko lasten osaavan kertoa muutoksista. Joo, uusi työpaikka tai opiskelupaikka haussa, sen vuoksi ollaan päiväkotipaikasta pidetty kiinni.

Itse kohdellut työttömiä tai sairaslomalla olevia kuin spiitaalisia. Et muuyen pelkäisi tuollaista.

Kökkö fiilis kun olen salaillut tätä asiaa, mutta pelkään niin, että alkavat kohdella mua kuin spitaalista :/

ap

Vierailija
46/48 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin teen etätöitä. En ole tullut ajatelleeksi, että olisin raportointivelvollinen päiväkodille missä työni teen. Pukeutumisessani on vissi ero niinä päivinä kun menen päiväkodista kotiin TEKEMÄÄN TÖITÄ enkä työpaikalleni. Ehkä päiväkodissa ajatellaan, että olen noin päivän viikossa viettämässä vapaapäivää. Todellisuus on toinen.

Meillä nukutaan etäpäivinä pitkään ja vien lapsen päiväkotiin verkkareissa, käymättä suihkussa. Käyn sitten jossain välissä päivällä pikaisesti suihkussa. Yhtään minuuttia en etäpäivän aamuna käytä omaan valmistautumiseen, kun ei kerran ole pakko. Päikyssä kyllä sanon, että on etäpäivä, koska silloin haen aikaisemmin, kun ei tarvitse työmatkoja olla hoidossa.

Vierailija
47/48 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien lapsen hoitoon tukka roikkuen verkkareissa aika usein ja samassa mallissa haen. Olen opiskelija. Opiskelen yliopistossa aineita, jotka vaativat vähän läsnäoloa, paljon kotitöitä ja kirjoitan kahta gradua. Esimerkiksi mulla saattaa olla koulua vain 2-3 tuntia/pv, joskus ei yhtään. Silti olen ihan liemessä kotitöideni kanssa. Varmaan pitävät puheitani opiskelusta selittelynä, mutta ihan sama. Olen valmistumassa syyskuulla ja olen suorittanut kolmessa vuodessa tutkinnon kahdella pitkällä aineella, joista toinen vielä fysiikka. Ei se helpolla tule. Hurjasti on työtä, lukemista ja laskemista vaatinut. (graduja kaksi, koska toinen ns. sivuainegradu)

Vierailija
48/48 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tyhmäähän se päiväkoti paikka olisi pois antaa.