Kumpi pyörä 26" vai 28",Kokemuksia/tietoa!??
Eli 11v tytölle ois pyörän hankinta edessä.Tyttö himppua vaille 160cm pitkä ja varmasti kasvaa vielä kovasti...Edellinen 24" oli syksyllä jo auttamattomasti pieni!!
Kumpiko siis kannattaa hankkia noista isommista pyöristä?? Tuonkokoinen pyörähän menee sitten jo pitkään(vuosia!) ennekuin hajoaa.Miehelläni on 26" maastopyörä(on pitkä mies) ja itselläni 28" naistenpyörä (olen lyhyt). Tänään tuli Anttilan kuvasto,jossa käyttäjämitoiksi 26" pyörälle oli annettu 150-180cm, 28" pyörälle 150-170cm.Eihän siinä mitään,jos menee urheiluliikkestä tms. pyörän ostamaan,niin varmasti saa myyjältä neuvoa.Mutta jos tilaa postimyynnisteistä tai löytää vaikka netistä käytettynä,niin silloin ois kiva tietää,kumpiko koko parempi... Jos jollain siis tietoa/kokemuksia asiasta,niin Kiitos jos jaat tiedon kanssani!!
Kommentit (2)
myös runkokoosta. Sitä halvemmissa/tavispyörissä harvemmin ilmoitetaan, mutta sitten jos ostaa ihan kunnon liikuntaan tai tosiharrastajan pyöriä niin niissä kerrotaan aina rungon kokokin, sillä se vaikuttaa todella paljon.
Enkä nyt tarkoita että pitäisi sellaista kallimpaa pyörää ostaa, vaan katsoa sitä rungon mallia ja kokoa ja sen mukaan päättää. Joissakin 28" pyörissä on tosi iso runko enkä tykkää ajaa niillä vaikka olen 170cm pitkä, ja toiset 26" pyörät taas ovat aivan minejä.
Tällä hetkellä köröttelen 26" tuumaisella jonka rungon malli on minulle juuri passeli.
Kannattaa käydä vaikka liikkeessä katsomassa ja mallailemassa pyöriä, eihän sieltä ole pakko ostaa mutta sitten tietää ainakin minkä mallinen runko itselle sopii. Eri mallisissa pyörissä kun on vielä erilainen ajoasentokin, eikä joku ajoasento välttämättä sovi itselle
Eikö nykyisin monet pyörät lopu kokoon 26"?
Sellaisella minä olen 11-vuotiaasta ajanut ja hyvin toimii edelleen (pituutta n. 170).