Paitsi että tein kielletyn... mutta teinkö VÄÄRÄN TEON?
Siis laittoman. Kun tyttäreni oli n.12.5v jäi kahdesti kiinni viinaksista ja joutui poliisin haaviin lupasin että jos ei juo eikä polta enää ennen kuin on 16v ostan hänelle alkosta pullon. No hän täytti viimeviikolla 16v ja muisti sen ajattelin viinipulloa mutta teimme siitä ns. "kirjallisen" sopimuksen ja siinä luki vain (pullo)... Hain sitten eilen 1l pullon kossua kun tyttö vaati aikoo juda kaverinsa kanssa viikonloppuna. Lupasin myös saunasiiderin jatkuvasti mielestäni siideri/lauantai on ok. Mutta kossupullo?
Kommentit (35)
Päivänselvä trolli.
Ei kukaan osta 16-vuotiaalleen litran kossulekaa, jos osaa sen verran lukea ja kirjoittaa, että pääsee (edes) tälle foorumille.
mutta kyllä näitä on oikeasti.
Minulla oli luokkakaveri 15-vuotiaana jolle äiti osti usein perjantaisin siivouspalkaksi kossupullon.
kun tällaista menet keksimään. Mutta senhän sinä haluatkin kuulla ;) Haluat kuinka ihmiset kauhistelevat sitä kuinka vastuuton ja huono äiti olet, tai sitä mitenkä sekopää pitää olla että tulee provoilee tänne. Mutta huomiota hakee ihminen mistä vaan, täältäkin, jos ei sitä oikeassa elämässään saa.. Säälin. Revi nyt tyydytystä näistäkin lauseista, että lahjoitin sinulle 5 min ajastani.
mutta kyllä näitä on oikeasti.
Minulla oli luokkakaveri 15-vuotiaana jolle äiti osti usein perjantaisin siivouspalkaksi kossupullon.
mutta siitä lantrasin esim. muumiin tai jaffaan oman sekotuksen ja se kesti vaikka kuinka kauan. silloin riitti 3 siideriä muutenkin.
Alkoholin välittäminen alaikäiselle on rikos, josta voi saada rangaistuksen. Jo saunasiiderin ostaminen on rikollista, mutta eikös kossu kuulu vielä niihin promillelukemiin, jotka on kielletty alle 20-vuotiailta, tai jotain? En muista enää, kun ei ole pariin vuoteen tullut Alkossa käytyä. Ammattini puolesta tiedän, että alkoholi ylipäänsä on lailla kielletty alle 18-vuotiaalta.
mitään. Me juotiin kavereiden kanssa 16-vuotiaina PUOLEN litran kossupullo yleensä kolmeen-neljään pekkaan ja oltiin sentään harjoiteltu jo monta vuotta.
on todella paljon. Nippanappa ymmärrän joten kuten muutaman siiderin..
1l kossua tai puolikin litraa on 16 vuotiaalle aivan liian suuri määrä alkoholia ja alkoholimyrkytyksen vaara on suuri! Et voi oikeasti olla noin ajattelematon että ostit 1l pullon kossua?
Vai ihan vaati?
16-vuotiaat tytöt ja kossupullo, toivottavasti ei käy huonosti. Elät sitten myös sen kanssa, jos tytön kaverille sattuu jotain kiskaistuaan puolet siitä ostamastasi pullosta. =(
määrä on ehdottomasti liikaa alkoholiin tottumattomalle nuorelle..Kuinka suuria määriä itse käytät alkoholia kun et tuota ymmärrä?
petipuuhista. Tunnusmerkkisi: otsikossa kaksi sanaa isoilla kirjoitettu. Ohje: älä viitti..
Sä olet ostanut omalle ALAIKÄISELLE tytölles viinaa,minkä ihmeen takia??
Oletko sä nyt paljon parempi kaveri sun tytölles??
Olisit suoraan laittanu 18v ja sitte ostat sen viinan,niin ois ollu jopa laillista ja ymmärrettävääkin.
mutta katso että juo sen yksin sinun silmiesi alla! Todella paskamainen teko ostaa toisten lapsille kossua!
Sun lapsesi siis on jo alkoholistinalku ja sä jeesaat siinä?? Tajuatko yhtään, mitä tapahtuu kun kaks 16-vuotiasta juo Kossun puoliksi? Mä tiedän, kun olen kokeillut itse, en tosin muista siitä illasta yhtään mitään. Tuota meidän pulloa ei ostanut vanhemmat vaan kaverien kaverit. Vanhemmat olivat tuolloin fiksuja ja lainkuuliaisia sekä aidosti lapsista huolissaan. Tosin eivät pystyneet tuotakaan tapausta estämään.
Mutta voisit sentään yrittää. Toivottavasti tämä on provo.
lapsellesi antanut. Kaada se heti pois. Myrkyttävä määrä alkoholia pikku pennuille ja huostaanotto tiedossa!!
Ostaa samalle teinillesi myös hasista, kun hän sitä vaatii.. Tai amfetamiinia tai mitä tahansa.
Jos olisit minun lasteni kaverien äiti, tekisin susta ilmoituksen. Onneksi kaikki meidän lasten kaverien vanhemmat on vastuullisia eikä tommosia idareita. Kossussa on muuten ikäraja 20 eikä 18 (tai 16v).
Olisit luvannut jotain muuta kivaa ja tervettä. Te saunasiiderien ostajat olette myöskin niin väärässä. Annatte lapsille viestiä että alaikäisenä juominen on ihan ok.
Minulle melkein tuputettiin mummon ja isän toimesta alkoholia 12-13v ja 14v isän perheen kanssa mökillä join itselleni alkoholimyrkytyksen kun isä tarjosi.
Omien lasteni kanssa on täysin eri linja, tupakointia en hyväksy eivätkä teinipoikanikaan, on heistä inhottavaa jo tupakansavukin, samoin alkoholia eivät ole juoneet koskaan, vanhempi kohta 16v. Olemme keskustelleet että kehittyvälle lapselle se voi olla haitallista ja riski alkoholismiin suurempi mitä nuorempana aloittaa. Lapseni tietävät etten hyväksyisi heidän alkoholinkäyttöään KOSKA VÄLITÄN HEISTÄ. Meillä kyllä aikuiset ottaa sen 0-3 olutta/siideriä viikossa, joskus viiniä tms. mutta lapset eivät saa edes maistaa.
Iso osa samanikäisistä näyttää kyllä alkoholia käyttävän ja röökiä vetävän, omat lapseni sitten eivät liiku näiden kanssa vapaa-ajalla, muutama samanhenkinen kaveri on.
Lapsuus on niin lyhyt, älkää vanhemmat lyhentäkö sitä yhtään enempää. Omat pojatkin ovat jo miehenkokoisia, partaakin joutuu ajamaan ja vakava seurustelusuhdekin on toisella. Silti he eivät ole aikuisia vielä ja välillä se pikkupoika sieltä putkahtaa jossain tilanteessa esiin. Kuitenkin ne teinitkin tarvitsee vielä vanhempiaan nimenomaan vanhempina, ei kavereina.