Hinnat huutiksessa
Olen väijynyt Minitec-vk-rukkasia huutiksessa, mutta kauhea miten niiden hinnat ovat korkealla käytettyinäkin! Paljonko ne oikein uutena maksaa? Käytettynä näyttää olevan n. 10-15e+postikulut. En ymmärrä! Toinen mitä olen ihmetellyt, että esim. lindexin tähtivelour-housut maksaa huutiksessa 7-10e, käsittämätöntä! Talvi- ja vk-haalareissa hinnat näyttäisivät olevan max. noin -25% ovh:sta, eli enemmän kuin mahdollisessa alennusmyynnissä. Onko kukaan huomannut samaa?
Kommentit (4)
Mutta ne halutuimpien vaatteiden hinnat nousee toki kun ostajia on paljon. Kaikki ei tosiaan asu Lindexien lähellä ja vaikka asuisikin niin usein kivoista väreistä isommat koot myydään hetkessä. Samaten talvihaalareissa tms. niitä suosituimpia värejä harvoin jää alennusmyynteihin.
pitkästä aikaa katselin huutiksessa lastenvaatteita ja totesin, että hinnat alkaa on ihan käsittämättömiä. Lisäksi osa vaatteista mielestäni huonossa kunnossa (polvet haalistuneet, lahkeet rispaantuneet jne.) Itselläni on kaksi tyttö, vuoden välein syntyneet ja samat vaatteet kiertää molemmilla. En mielestäni ole turhan nirso, mutta en näe mitään mieltä maksaa selvästi kuluneesta vaatteesta lähes täyttä hintaa tai edes puolta siitä. Vaikka kierrättämistä (varsinkin lastenvaatteiden osalta!) kannatankin.
mutta Lindexiä ei. Kaikki ei asu näiden liikkeiden vieressä ja pysty ostamaan uutena, joten hinta käytettynä nousee. Monella myynnissä myös uudenveroisena ko. tuotteita ja huutajat tietävät näiden kunnon.
ja muistaakseni hinta oli n. 16e (tulipa hyvin katsottua... ;) ). Ehkä ihan pienten rukkaset eivät käytössä ehdi paljon kulua, joten hinta pysyy korkeana. Itse ostin tavalliselta kirppikseltä kahdet Minitec-vk-rukkaset 2e/pari ja olivat ihan uudenveroiset...
Ihmiset ovat valmiita maksamaan tosiaan aika yllättäviäkin summia haluamistaan vaatteista. Monesti väri on "se juttu" miksi joku vaate pitää saada hinnalla millä hyvänsä (esim. nuo Lindexin tähtivelourit). Ja hyvästä monet ovat valmiita maksamaan hyvän hinnan. Ainakin meidän uudenveroiset ja hyväkuntoiset vaatteet näyttävät kelpaavan hyvin...