Siis eihän talonmies saa tulla sisään omilla avaimilla ihan milloin vain??!!
Tapahtui tänään: Olin kerrankin yksin kotona kymmenen aikaan aamulla ja ajattelin käyttää ajan hiusten värjäämiseen.
Koska muita ei ollut paikalla riisuunnuin nakuksi ja iskin värin päähäni.
Samalla kuuntelin musiikkia,sai kerrankin kuunnella ihan mitä halusi :)
Varmuuden vuoksi istuin vessanpöntöllä,ettei tuu sotkua (pyyhkeen päällä),tuo Lorealin väri on kumman valuvaa (punaruskea).
Musiikki oli toki kohtuu isolla kun äänentoisto vehkeet on olohuoneessa.
Yhtäkkiä tunsin kuinka maito pakkautui rintoihin ihan täysillä (imetän enää iltaisin). No siinä kävi niin,että sitä alkoi valua ihan reiluina tippoina pitkin mahaa ja jalkoja,inhaa. Noh,ajattelin et pumppaanpa talteen.
Siinä pöntöllä väri päässä nakuna istuessani ja sähköpumpulla pumpatessani kuulin kun ovikello soi.
No en todellakaan ajatellutkaan avaamista.
Tästä noin muutaman hetken päästä tuli sellainen outo olo ja nosti katseeni (katselin lähinnä ajatuksissani sitä pumppua) ja siinä seisoi talonmies!!
Huusin ihan järkyttävästi (itseasiassa suusta pääsi: Hus helvettiin siitä! Mikä on äitini muinainen ilmaus,en tiedä mistä tuli...) ja hetken tollotettuaan ukko paineli ulos niin,että ikkunat helisi kun paiskasi oven kiinni.
Siis ei ne mun mielestä saa kävellä sisään ihan noin vaan vaikkei ovikelloon "vastaisikaan"?
Nyt en tiedä edes haluanko valittaa mihinkään tästä,oli sen verran ikävää mun puolelle...
Kommentit (43)
ja meille ei tulla lainkaan niin ettei olla kotona, kun on ovessa koirakyltti ja papereissa tiedossa että talossa on koira.
sänkyni on ikkunan edessä ja yhtenä aamuna viime syksynä heräsin kahden miehen jutteluun, jotko tuntuivat olevan todella lähellä. asun viidennessä kerroksessa eikä kotona ollut muita. unenpöpperössäni en yhtään ymmärtänyt mistä ääni tuli, mutta sitten ymmärsin katsoa ikkunasta ulos. siellä remppamiehet olivat nosturin korissa ja tekivät jotain julkisivulle. harvinaista ja onnekasta oli se, etten nukkunut alasti kuten tavallisesti.
talonmiehet ei meille ole tulleet niin, ettei siitä olisi sovittu etukäteen.
Kun soitti ovikelloa. Olisit huutanut että ei saa tulla.
Pitää siis olla vähintäänkin päivä tiedossa koska tulevat. Tyyliin "tulemme 24.3.2010 ilmaamaan patterit. Jos asukas ei ole kotona, käytämme yleisavainta." Ilman ilmoitusta ei saa tulla, kuten ap:n tapauksessa.
talonmiestä tulemaan ilmaamaan pattereita.
Sorry, ap, mutta mä repesin kyllä tätä lukiessani, niin kamala ja koominen tilanne!! =)
tulla asuntoon omilla avaimillaan, jos siitä ei ole etukäteen ilmoitettu! Näin minä ainakin olen käisttänyt ja vuokra-asunnot jotka omistan niin aina on etukäteen tullut minulle ja vuokralaisilleni viestit, että tullaan tuona päivänä sisään yleisavaimella tekeen sitä ja tätä, jos kotona ei olla. Tätä vartenhan he niitä ilmoituksia jakelevat usein(?).
Mä en ollut kotona, kun huoltomies ja taloyhtiön edustaja olivat käyneet tarkistamassa jonkun parvekeremonttiin liittyvän jutun. Mitään ennakkoilmoitusta en asiasta saanut. Asian teki ongelmalliseksi se, että päivisin kotona oli vain iso koirani. Jos olisin tiennyt, että ovat tulossa, olisin voinut järjestää niin että olen itsekin kotona. Vuokranantajani kuuli asiasta ja nosti siitä hirveän äläkän yhtiökokouksessa. Asuntoon ei siis saa mennä ilmoittamatta. Ja entäs jos koirani ei olisikaan toivottanut tulijoita tervetulleeksi, vaan jotain vakavaa olisi sattunut?
tulla sisään talonmies avaimella, jos ei ovea avata ovikelloa soittaessa. Ja hänhän oli tullut pattereita ilmaamaan, eikä muuten. Ja veikkaan talonmiehen säikähtäneen ihan yhtäpaljon kuin sinun :D Inhottava tilanne kummallekin. Mahtaa huoltoyhtiön pojilla olla seuraavaksi viikoksi kahvipöydän keskustelut tässä :D Anteeks nauru, mutta jotenkin niin koominen ja samalla kamala tilanne ;)
jos asukas ei ole siihen erikseen lupaa antanut.
-huoltoyhtiössä työskentelevä
asutaan omakotitalossa.. Siis TÖRKEETÄ eihän herranjestas toisten koteihin noin vaan voi mennä. Mutta tais talkkari oppia tästä. Toiottavasti tästä lähtien soittaa ensin lupa mennä sisään omilla avaimilla
Päivän piristys! Tästä on hyvä aamu aloittaa.
Pitää siis olla vähintäänkin päivä tiedossa koska tulevat. Tyyliin "tulemme 24.3.2010 ilmaamaan patterit. Jos asukas ei ole kotona, käytämme yleisavainta." Ilman ilmoitusta ei saa tulla, kuten ap:n tapauksessa.
Että asukas tietäisi varautua jonakin tiettynä päivänä.
Ja huoltomies soitti ovikelloa. Voi jeesus teitä taas. Mitä hommista tulisi jos joka jumalan naisen kanssa pitäisi sopia erikseen että passaako tulla vai ajeletko pimpuliasi.
lavuaarin tiivisteitä. Soitti aamulla ovikelloa, en jaksanut avata koska olin ollut yövuorossa. Sitten se tuli avaimilla sisään ja mä sitten paniikissa kömmin alusvaatteisillani eteiseen. Ukon ilme oli hieman nolo. Sitten kun sai hommansa tehtyä kysyin että onko lavuaari nyt kunnossa, koska sitä saa käyttää jne ja huoltomies kertoi. Kuitenkin kun lähti, soitti miehelleni ja kertoi nuo samat asiat, ihan kuin olisin ollut niin idiootti ettei pelkästään mulle kertominen riittänyt. Oli vielä sanonut että siellä olikin rouva kotona...
Kyllähän siitä etukäteen ilmoitetaan jos on tulossa jonkun vuoksi tai olet itse pyytänyt huoltomiehen korjaamaan/katsomaan jonkin asian.
Tiedätkö edes miksi hän tuli teille?
Jos et, niin soitto huoltoyhtiöön ja teet selväksi, että teille ei tulla jos ei etukäteen ilmoiteta lapulla tai et ole erikseen pyytänyt huoltomiestä teille.
Huoltomiehethän ensin soittaa ovikelloa ja jos ei kukaan avaa tulevat omilla avaimilla, koska olettavat asunnon olevan tyhjillään. Siis vain silloin jos asiasta on sovittu etukäteen tai laitettu etukäteen postiluukusta tiedote.
EI SAA TULLA MILLOIN VAIN ILMOITTAMATTA.
lavuaarin tiivisteitä. Soitti aamulla ovikelloa, en jaksanut avata koska olin ollut yövuorossa. Sitten se tuli avaimilla sisään ja mä sitten paniikissa kömmin alusvaatteisillani eteiseen. Ukon ilme oli hieman nolo. Sitten kun sai hommansa tehtyä kysyin että onko lavuaari nyt kunnossa, koska sitä saa käyttää jne ja huoltomies kertoi. Kuitenkin kun lähti, soitti miehelleni ja kertoi nuo samat asiat, ihan kuin olisin ollut niin idiootti ettei pelkästään mulle kertominen riittänyt. Oli vielä sanonut että siellä olikin rouva kotona...
Sun mies on vaan palkannut jonkun tarkistamaan, oletko kotona vai jossakin vieraissa, eli sun jäljillä oli yksityisetsivä eikä mikään huoltomies. Kun rouva oli kotona, niin antoi sitten raportin toimeksiantajalle. Näin meillä tehdään firmassa, leikitään huoltomiestä ja saadaan avaimet toimeksiantajalta. Tehdään sitten joku toisen osapuolen tilaama korjaustyö, jos kohde on kotona. Ja raportissa tietty kerrotaan, mikä se korjaustyö oli, että osapuoli eli toimeksiantaja voi sitten sanoa sen tilanneensa. Sua on varmaan tuo päivä ja pari muutakin päivää varjostettu kanssa tarkasti.
Minä tekisin kyllä ilman muuta valituksen.
Meillä esim. on vahdiksi jalostettuja koiria ja ei todellakaan hyvää seuraisi, jos joku tulisi kämppäämme ilman ilmoitusta tai yleensäkään, jos emme olisi kotona. Pieniä koiria, mutta pahaa jälkeä saavat aikaiseksi, jos niiden mielestä on tosi kyseessä. Tosin en usko, että kukaan uskaltaisikaan tulla, koska ovikello saa aikaan jo melkoisen vastaanoton.