Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaslomaa kuolemantaapukseen vuoksi

Vierailija
23.03.2010 |

rakakan siskoni mies kuoli yllättäen ja olin töissä sen jälkeen pari päivää mutta en saa öisin kunnolla nukuttua, enkä kykene kunnolla keskittymään työhöni, itken vain kotona iltaisin. Pitäisikö minun hakea sairaslomaa ja saisinko sitä, siskollani ei ole ketään muuta kuin minä..

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkatontahan voi aina yrittää.

Vierailija
2/17 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuneesta syystä tiedän aiheesta aika paljon, sillä meidän perheestä on lapsi kuollut. Suruun ei saa sairaslomaa.

Mutta sitten jos kuolema on yllättävä ja iso kriisi, niin siihen kriisistä toipumiseen voi saada. Kriisihän voi sitten aiheuttaa erilaisia fyysisiä ja psyykkisiä oireita.

Yleensä ohje on pyrkiä palaamaan nopeasti arkeen kiinni.

Ehkä kannattaa keskustella työnantajan kanssa tilanteestasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni miehen kuolema oli hyvin yllättävä, tämän mies oli nuori. Kuolemansyytä ei vielä edes tiedetä. Minä olen unenpuutteesta todella väsynyt. Yleensä en kärsi unettomuudesta.

Vierailija
4/17 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakakan siskoni mies kuoli yllättäen ja olin töissä sen jälkeen pari päivää mutta en saa öisin kunnolla nukuttua, enkä kykene kunnolla keskittymään työhöni, itken vain kotona iltaisin. Pitäisikö minun hakea sairaslomaa ja saisinko sitä, siskollani ei ole ketään muuta kuin minä..

jos siskollasi ei ole muita kuin sinä, tarkoitatko siis, että haluaisit olla siskosi kanssa ja sen takia hakea sairaslomaa vai sen takia, että SINULLA itselläsi on paha olla ja itket koko ajan. Sinusta ei ole nimittäin tukea siskollesi, siinä helposti käy niin, että hän joutuukin lohduttamaan sinua. Jos olet todella murheissasi, älä ainakaan mene siskosi luokse lohdutettavaksi. Puhu muille tutuillesi.

Vierailija
5/17 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uupumuksen vuoksi voit kyllä saada sairaslomaa. Jos olet yöt valvonut näkee th tai lääkäri varmasti kasvoilta, että olisi parempi levätä pari päivää.

Vierailija
6/17 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä ymmärrä pointtiasi ollenkaan. Pitäiskö mun vetää itseni kiikkuun, eikö minulla ole siis lupa surra taikka näyttää sitä?

ap.

Vierailija
7/17 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kavereillesi ja läheisillesi. Kun olet itse edes vähän kuivilla, voit tukea siskoasi. Ja keskittyä nimenomaan siihen. Sinun surusi on pientä siskosi suruun verrattuna.

itse olen valitettavasti joutunut tukemaan muita oman lapsen kuolemassa, ja se on ollut aivan hirveää, enkä niiden ihmisten kanssa halua enää ikinä olla tekemisissä

Vierailija
8/17 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suru ei ole sairaus eikä siihen välttämättä sairauslomaa myönnetä.

Vierailija
9/17 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän sanoi itse tarvitsevansa nyt minua.

ap.

Vierailija
10/17 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis ole, ei todellakaan.

ap.

Vierailija
11/17 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluatko sairaslomaa sen takia, ettet pysty työhösi vai sen takia, että haluat olla siskosi kanssa?

Vierailija
12/17 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole päättänyt haenko siis,jos on nukkunut n.4 tuntia yössä niin ei takulla ole missään työterässä, eikä kykene palvelemaan asiakkaita iloisesti ja reippaasti niinkuin pitäisi.

ap.

Vierailija
13/17 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

Vierailija
14/17 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raha menee kaiken edelle.

Vierailija
15/17 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...........

Vierailija
16/17 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et ole työkykyinen mutta haluat kuitenkin palkan työnantajaltasi?

Vierailija
17/17 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan minun työnantajallani ei ole. Ei ole työnantajan velvollisuus rahoittaa sitä, että joku on siskonsa tukena. Vähän heikommallakin työkyvyllä pystyy yleensä jotakin tekemään työpaikalla, useimmat ammatit eivät vaadi lennonjohtajan huomiokykyä jatkuvasti. Työ pitää myös kiinni elämässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi