Miksi ET luovuttaisi elimiäsi
kuolemasi jälkeen? Tai kieltäisitkö puolisosi tai lapsesi elimien ja kudosten hyödyntämisen heidän kuolemansa jälkeen?
Onko av-mammoissa kiellon kannattajia? Ei kai nyt sentään?
Kommentit (74)
En halua että kukaan kusipää jää eloon sen takia että annan elimeni hänelle kuolemani jälkeen. Niin yksinkertaista.
Tässä hyvä ja selkästi ilmaistu peruste, kerrankin joku joka sanoo suoraan eikä horise jostain hallusinaatioista ja uskonnosta ja plaa plaa plaa. Entä jos lapsesi kuolee ja hänen elimensä tai kudoksensa voisivat pelastaa serkkusi kumminkaiman siskon, jota vanhemmat kovasti rakastavat?
todettu olisikin vielä palanut normaaliksi? Muistakohan väärin, että onko tämmöstä juttua ollut?
No joka tapauksessa, juuri siksi, että aivokuolemisen raja on niin häilyvä, olisi parempi että kukin pitäisi omat elimensä loppuun asti.
tarvitsisi elimen tai elimiä selviytäkseen?
Te, jotka ette ole elinsiirron kannalla, suostuisitteko siinä tapauksessa?
T. ei ap
joku oli ollut vuosia tajuttomaksi luultu, mutta olikin ollut tajuissaan ja ymmärtänyt kaiken koko ajan. Kauheaa.
joku oli ollut vuosia tajuttomaksi luultu, mutta olikin ollut tajuissaan ja ymmärtänyt kaiken koko ajan. Kauheaa.
Kun sen luin, aloin vastustamaan elintenluovutusta aivan ehdottomasti.
Jos vanhempi luovuttaa esim toisen munuaisensa lapselleen se on ihan ok. Siinä kumpikin on elossa toivottavasti toimituksen jälkeenkin.
Mikä vakaumus on tuollainen ettei voi luopua jostain jota ei enää itse tarvitse?
Taas esimerkki uskovaisten itsekkyydestä. Ettekö halua auttaa tarvitsevia edes oman kuolemanne jälkeen?
on siinä, ettei auta muita ihmisiä? Tai siis minkä etiikan mukaista se on?
Mkä se sellainen "vakaumus" on , ettei halua auttaa? Kokoomuslainen vakaumus?
lähimmäisenrakkautta ja teoissa sitä harrastaa sitä ihan muut.
Aivokuolemasta ei ole paluuta. Se on eri asia kuin kooma.
että olen vakaumukseni lisäksi niin itsekäs ihminen, että en anna elimiäni muiden käyttöön kuoltuani. Se mikä on mun on mun myös kuoltuani.
Jos tämä nyt sitten kuulostaa teistä paremmalta.
Ihan se ja sama, mun mielestäni jokaisen pitää pärjätä niillä elimillä mitä on alunperin saanut. Jos ei omilla elimillään saa jatkoaikaa niin ei voi mitään, se on menoa sitten.
olen työni puolesta ollut elimenirroituksissa ja kaksi ystävääni on saanut uuden elimen. Minulta voi viedä kaikki, jos kuolen ja elimeni kelpaavat. Hienoa, jos minusta kuolleena on jatkamaan jonkun elämää, koska mitä väliä ruumiilla on kuoleman jälkeen.
Itselläni ei ole uskonnollista vakaumusta, olen ateisti ja vakaumuksen perusteella elimenirroitukselta kieltäytyminen ei sovi minun elämänkatsomukseeni. Elinluovutuksella antaa kuitenkin jatkoelämän toiselle ihmiselle ja mikä voisi olla sen hienompaa.
että olen vakaumukseni lisäksi niin itsekäs ihminen, että en anna elimiäni muiden käyttöön kuoltuani. Se mikä on mun on mun myös kuoltuani. Jos tämä nyt sitten kuulostaa teistä paremmalta. Ihan se ja sama, mun mielestäni jokaisen pitää pärjätä niillä elimillä mitä on alunperin saanut. Jos ei omilla elimillään saa jatkoaikaa niin ei voi mitään, se on menoa sitten.
ja pitäisi sairaalssa päättää otetaanko elin vastaan vai valitaanko vaihtoehto huhheijjaa, se on menoa sitten.
tarviin niitä vielä ite