Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ET luovuttaisi elimiäsi

Vierailija
23.03.2010 |

kuolemasi jälkeen? Tai kieltäisitkö puolisosi tai lapsesi elimien ja kudosten hyödyntämisen heidän kuolemansa jälkeen?

Onko av-mammoissa kiellon kannattajia? Ei kai nyt sentään?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarviin niitä vielä ite

Vierailija
22/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua että kukaan kusipää jää eloon sen takia että annan elimeni hänelle kuolemani jälkeen. Niin yksinkertaista.

Tässä hyvä ja selkästi ilmaistu peruste, kerrankin joku joka sanoo suoraan eikä horise jostain hallusinaatioista ja uskonnosta ja plaa plaa plaa. Entä jos lapsesi kuolee ja hänen elimensä tai kudoksensa voisivat pelastaa serkkusi kumminkaiman siskon, jota vanhemmat kovasti rakastavat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rimanalitus vastata 'siksi'.

Vierailija
24/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarviin niitä vielä ite

Vierailija
25/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todettu olisikin vielä palanut normaaliksi? Muistakohan väärin, että onko tämmöstä juttua ollut?

No joka tapauksessa, juuri siksi, että aivokuolemisen raja on niin häilyvä, olisi parempi että kukin pitäisi omat elimensä loppuun asti.

Vierailija
26/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
27/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitsisi elimen tai elimiä selviytäkseen?

Te, jotka ette ole elinsiirron kannalla, suostuisitteko siinä tapauksessa?

T. ei ap

Vierailija
28/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan ei tiedä

Vierailija
29/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku oli ollut vuosia tajuttomaksi luultu, mutta olikin ollut tajuissaan ja ymmärtänyt kaiken koko ajan. Kauheaa.

Vierailija
30/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ne kuole nälkään

Vierailija
31/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on eri asia kuin aivokuollut.

Vierailija
32/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku oli ollut vuosia tajuttomaksi luultu, mutta olikin ollut tajuissaan ja ymmärtänyt kaiken koko ajan. Kauheaa.

Kun sen luin, aloin vastustamaan elintenluovutusta aivan ehdottomasti.

Jos vanhempi luovuttaa esim toisen munuaisensa lapselleen se on ihan ok. Siinä kumpikin on elossa toivottavasti toimituksen jälkeenkin.

Vierailija
33/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

selviksi edes peruskäsitteet tajuttomuus, kooma, aivokuolema.

Vierailija
34/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vakaumus on tuollainen ettei voi luopua jostain jota ei enää itse tarvitse?

Taas esimerkki uskovaisten itsekkyydestä. Ettekö halua auttaa tarvitsevia edes oman kuolemanne jälkeen?

Vierailija
35/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siinä, ettei auta muita ihmisiä? Tai siis minkä etiikan mukaista se on?

Mkä se sellainen "vakaumus" on , ettei halua auttaa? Kokoomuslainen vakaumus?

Vierailija
36/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähimmäisenrakkautta ja teoissa sitä harrastaa sitä ihan muut.

Aivokuolemasta ei ole paluuta. Se on eri asia kuin kooma.

Vierailija
37/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen vakaumukseni lisäksi niin itsekäs ihminen, että en anna elimiäni muiden käyttöön kuoltuani. Se mikä on mun on mun myös kuoltuani.

Jos tämä nyt sitten kuulostaa teistä paremmalta.

Ihan se ja sama, mun mielestäni jokaisen pitää pärjätä niillä elimillä mitä on alunperin saanut. Jos ei omilla elimillään saa jatkoaikaa niin ei voi mitään, se on menoa sitten.

Vierailija
38/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen työni puolesta ollut elimenirroituksissa ja kaksi ystävääni on saanut uuden elimen. Minulta voi viedä kaikki, jos kuolen ja elimeni kelpaavat. Hienoa, jos minusta kuolleena on jatkamaan jonkun elämää, koska mitä väliä ruumiilla on kuoleman jälkeen.

Itselläni ei ole uskonnollista vakaumusta, olen ateisti ja vakaumuksen perusteella elimenirroitukselta kieltäytyminen ei sovi minun elämänkatsomukseeni. Elinluovutuksella antaa kuitenkin jatkoelämän toiselle ihmiselle ja mikä voisi olla sen hienompaa.

Vierailija
39/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen vakaumukseni lisäksi niin itsekäs ihminen, että en anna elimiäni muiden käyttöön kuoltuani. Se mikä on mun on mun myös kuoltuani. Jos tämä nyt sitten kuulostaa teistä paremmalta. Ihan se ja sama, mun mielestäni jokaisen pitää pärjätä niillä elimillä mitä on alunperin saanut. Jos ei omilla elimillään saa jatkoaikaa niin ei voi mitään, se on menoa sitten.

ja pitäisi sairaalssa päättää otetaanko elin vastaan vai valitaanko vaihtoehto huhheijjaa, se on menoa sitten.

Vierailija
40/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarviin niitä vielä ite