Eikö anoppini pidä minusta?
Olen pitkään miettinyt anoppini käytöstä. Hän soittaa minulle silloin tällöin, muutaman kerran kuussa. Miehelleni soittaa päivittäin. Tämä ei häiritse minua, soittelenhan minäkin äitini kanssa usein. Mutta anoppi kutsui miehen luokseen. Ei pyytänyt minua, mutta ei pyytänyt edes lapsia!
Anoppi on käynyt meillä ehkä 3 kertaa. Ok, välimatka on pitkä, mutta anoppi on työtön ja viettää kaiket ajat kotona. Eikä voi tulla meille, vaikka olen useasti pyytänyt. Hakisin hänet junalta ja saisi olla meillä ihan niin pitkään kun haluaa. Ei kuitenkaan käy, meidän pitäisi mennä sinne. Tai ilmeisesti nykyään vaan mies saisi mennä.
Anoppi ei ole kertaakaan lähettänyt edes syntymäpäiväkorttia lapsille. Viimeksikin soitteli lapsen synttärinä, ettei just nyt ole rahaa, mutta lähettää sitten myöhemmin ison paketin. Ei ole kuulunut pakettia. En kaipaa mitään paketteja, mutta paljonko se kortin laittaminen maksaa?
Olen yrittänyt kaikkeni luodakseni anopin ja lastemme välille hyvän suhteen, kun anoppi valitti aikoinaan, että toiset isovanhemmat näkevät lapsiamme useammin. No niin näkevät, kun käyvät meillä useammin. Emme käy siellä sen useammin kuin anopinkaan luona.
Minulta loppuu keinot. Kuinka tässä voi luoda suhdetta lasten ja anopin välille, kun anoppi ei enää edes halua tavata heitä (ja minua) jostain minulle tuntemattomasta syystä.