Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ET luovuttaisi elimiäsi

Vierailija
23.03.2010 |

kuolemasi jälkeen? Tai kieltäisitkö puolisosi tai lapsesi elimien ja kudosten hyödyntämisen heidän kuolemansa jälkeen?

Onko av-mammoissa kiellon kannattajia? Ei kai nyt sentään?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintenluovutustestamentin omistajaa ei hoideta yhtä tehokkaasti kuin muita, koska lääkäreiden silmissä kiiluu jo elintenluovutus. Joissakin maissa lääkäreille jopa maksetaan jokaisesta luovutetusta elimestä...

Vierailija
2/74 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todettu elinsiirtoon johtava munuaissairaus 10 vuoden sisällä. Minun tai mieheni munuainen ei kelpaa. Sukulaisten selvitys on kesken.

Elän toivossa että sillä hetkellä kun dialyysiin siirrymme, löytyy luovutusmunuainen jostain jotta lapsen ei tarvitse kärsiä dialyysissa kovin montaa vuotta.

Ja joku ihmetteli että mitä järkeä siirtää elin kun on vaan väliaikainen. Olet väärässä. Luovutetulla elimellä moni porskuttaa vanhuuteen asti.

Olen ollut patologian laboratoriossa töissä ja siellä ollessani kääntänyt kantanu elinluovutuksia kohtaan (en siis ennen jotenkin uskaltanut tehdä elinluovutustestamenttia). Patologian laboratoriossa tajusin että elin on kudosta vaan enkä sillä todellakaan mitäään kuolemani jälkeen tee!!

Voihan sinulle tulla syöpä munuaiseen, maksaan jne.. ja silloin tämä elin poistetaan ja jatkat silti elämääsi!! Et sinä siinä ajattele että voi voi kun en saanut elintäni hautaan.

ja jos sinulle tehdään ruumiinavaus, luuletko että saat elimesi sinne hautaan mukaasi? Esim jos aivosi tutkitaan, niin niiden tutkiminen kestäää niin kauan että sinut ehditään haudata ennen kuin aivot on tutkittu eli ilman aivoja sinut haudataan. Roskikseen nekin menevät ja sieltä polttouuniin !!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kristitty uskovainen jolla on ollut elinluovutustestamentti jo vuosia. Jos minun elimistäni on jollekin apua sitten kun en niitä enää itse tarvitse niin hyvä on. Eihän sinne taivaaseen _tässä nykyisessä_ ruumiissa kuitenkaan mennä.

Vierailija
4/74 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintenluovutustestamentin omistajaa ei hoideta yhtä tehokkaasti kuin muita, koska lääkäreiden silmissä kiiluu jo elintenluovutus. Joissakin maissa lääkäreille jopa maksetaan jokaisesta luovutetusta elimestä...

kun kulkee ilman pipaa. Ja ihan oikeasti kauppoje hälytyslaittesta saa syöpää. Lääkärit määrävät lääkkeitä vain jos saavat provisoita lääketehtaalta. Joten en todellakaan syö lääkkeitä, siitäs saavat! Hah!

Vierailija
5/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muuten minun puolesta kuoleman jälkeen kiertoon vaan kaikki käytettävissä oleva

Vierailija
6/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi.

Vierailija
7/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asialla jotain tekemistä sen kanssa, että ruumiin pitää pysyä kokonaisena vai mitä?

Vierailija
8/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en ole ihan tyytyväinen siihen miten sairaalat kohtelevat kuolevia elinluovuttajia

Kenen tahansa elimet eivät kelpaa. Pitää kuolla sairaalassa ja leikkaus on heti kuoleman hetkellä. Joskus jopa kuolemaa nopeutetaan jotta elimet säilyisivät paremmin.

Haluan kuolla oman kuolemani

mutta tahtoa on

luovutan verta

Vierailija
9/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

simple as that

Vierailija
10/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vakaumus on tuollainen ettei voi luopua jostain jota ei enää itse tarvitse?

Vierailija
11/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään, että elimeni otetaan, vaikka olen kuuleva ja ajatteleva ihminen vaikken pystykään kommunikoimaan.

Kaikki luulevat kasviksi, jolla ei mahdollisuutta elämään, ja minä kuuntelen niitä lääkärien juttuja, että sydän tolle, silmät tolle nyt välittömästi, ja perna Tukholmaan kun olis jo...

Vierailija
12/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään kaikkien elimet eivät kelpaa. Mutta 'kuolemaa nopeutetaan'??? Siis ihminen tapetaan?

Vierailija
13/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siinä, ettei auta muita ihmisiä? Tai siis minkä etiikan mukaista se on?

Vierailija
14/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan kysyä,että jos et eettisistä syistä luovuta elimiä niin samasta syystä ette ota niitä myöskään vastaan?

Eli siis olisit valmis kuolemaan ja vielä pahempaa antaa lastesi kuolla vaikka olisi mahdollista selvitä uuden elimen ansiosta.

Vierailija
15/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes kenenkään toisen verta en tahdo.

Vierailija
16/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etiikka toimii noin: en anna, mutta otan ja vaadin kaiken mitä vain voin saada. Olen itsekäs, kunnes joudun pulaan ja tarvitsen apua. Onkohan tuo se vakaumus: olen vakaumuksellisesti itsekäs.

Vierailija
17/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää olla AIVOKUOLLUT. Keltä tahansa kuolevalta ei siis elimiä oteta. Aivokuoleman toteamiseen tarvitaan vähintään kaksi lääkäriä. Potilaan hoito jatkuu loppuun asti.

Vierailija
18/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua että kukaan kusipää jää eloon sen takia että annan elimeni hänelle kuolemani jälkeen.

Niin yksinkertaista.

Vierailija
19/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua että kukaan kusipää jää eloon sen takia että annan elimeni hänelle kuolemani jälkeen.

Niin yksinkertaista.

Vierailija
20/74 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi elossa ilman useita kertoja saamaani simppeliä luovutusverta. Onko niin, ettei minun 'kuuluisikaan' olla nyt sitten elossa?