Luuletteko entiset koulukiusaajat, että välitän teidän kakaroistanne paskan vertaa?
Olin tänään lapseni kanssa puistossa, jossa myös entinen koulukiusaajani oli kakaroidensa kanssa(joista muuten näki jo, että äitiinsä ovat tulleet)... Oletti luultavasti, että kyllä minä hänen kakaraansa vahdin kiipeilytelineessä, koska oma lapseni sattui juuri samaan aikaa leikkivän siellä...Miksi ihmeessä välittäisin kakarasta, jonka äiti on lopullisesti pilannut elämäni?(ihan sama mulle vaikka lapsi ei olis syyllinen tähän)En välittänyt eikä kyllä vähempää olis voinu kiinnostaa, että tämän paskiaisen kakara putosi...Kakaroista näki, mitä on elämässään saavuttanut(kakaroita pyöri jaloissa niin että ois voinu muille jakaa, ja kaikki vielä ihan erinäköisiä). Näköjään oli muija jakanut itseään useammallekin miehelle...Hyi helvetti mikä halpa, likanen huora!
Kommentit (63)
Miksi kiusatun tulisi olla henkilöhahmoltaan jotenkin fiksumpi tai oppineempi kuin kiusaaja?
Tietenkin sellaiseen fiksuun ja kilttiin ihmiseen samaistuu helpommin ja ne sympatiat myös irtoaa sellaiselle helpommin. TÄMÄ ON SILTI REALISMIA! PUHKAISKAA SE PIKKU DISNEYKUPLA JA HERÄTKÄÄ KOOMASTANNE!
olis tarvinnu pikkasen enemmän vie antaa turpaan et olis loppunu tuo huorittelu!! Säälittävä läski paska huora olet itse ja ansaitsit täysin kiusatuksi tulemisen.
[/quote]
Ketään en kuule ole huoritellut, että olisin ansainnut tulla kiusatuksi...En myöskään ole läski enkä huora enkä todellakaan ole ansainnut kiusatuksi tulemista!Et näköjään keksinyt mitään parempaa ja totuudenukaisempaa sanottavaa eli todennäköisesti olet itse aika yksinkertainen ihminen...Et voi haukkua läskiksi huoraksi koska et ole koskaan minua tavannut...Taidat olla itse entinen koulukiusaaja ja nyt pelottaa että joudut samaan tilanteeseen...Voi voi...
T:Ap
että heidän lapsilleen kostetaan heidän tekonsa. Miksi eivät pelkäisi?
Ei kaikki kiusatut anna anteeksi ja käännä toista poskeaan. Jotkut jopa käyvät ampumassa kiusaajansa.
En ole kenenkään kiusaamista vähätellyt enkä ole myöskään väittänyt että kaikki muut tällä palstalla ovat kiusaajia.
En vähättele sinun kokemuksiasi koulukiusaamisen uhrina mutta en myöskään hyväksy, että omia kokemuksiani vähätellään. Et tunne minua ja vaikka tuntisit, et voisi sitä mitenkään käsittää millaista minuun kohdistuva kiusaaminen on ollut. Et edes vaikka olisit itse nähnyt sitä. Jokainen ihminen on erilainen ja kiusaaminen voi vaikuttaa hyvinkin eri tavalla kahteen eri ihmiseen, vaikka heitä olisi kiusattu "samalla tavalla". Kiusaamista ei pidä vähätellä eikä luokitella, mikä on "pahempaa" kiusaamista kuin toinen.
En ole väittänyt, että kaikki ovat kiusaajia, mutta joistain viesteistä voisi hyvin päätellä, että he ovat olleet entisiä kiusaajia kun eivät tunne ymmärtävän jne.jne.
Minä luultavasti lähtisin puistosta pois,sillä en pystyisi olemaan kiusaajiani lähellä.
Raivo ja toisaalta täydellinen kylmyys nousi mieleeni kun minä näin joskus kiusaajani.
ap tuskin on opiskellut peruskoulun jälkeen. Aika harva kiusattu on enää uskaltanut lähteä potentiaalisiin tilanteisiin jossa kiusaamista tapahtuu. Siksi kiusattu on usein (ei aina) kouluttamaton, vailla ammattia, vailla asuntoa, mahdollisesti alkoholiongelmainen ja varmasti, satavarmasti mielenterveysongelmainen. Ne jotka toista väittää ei ole kokenut kiusaamista siinä mittakaavassa. Silloin ei pitäisi edes puhua kiusaamisesta. Empatiaa ei heru, eikä ymmärrystä ap:ta kohtaan. Hän on hylkiö, eräänlainen Jeesus joka kärsi muiden synnit ja oli syntipukki muiden pahalle ololle. Ap tuskin kykenee koskaan kouluttamaan itsensä tai käymään edes minkään asteisessa työssä. Hän on ikuisesti meidän veronmaksajien elätettävänä. Kannattaisi miettiä miten vakava asia kiusaaminen on ja se aiheuttaa yhteiskunnalle suuria kustannuksia. Ap:kin voisi olla terve ihminen. Hän on pahasti sairas ja vaarallinen esimerkiksi kiusaajan lapsille. Tekstistä paistaa kova viha lapsia ja kiusaajaa kohtaan. Nyt me maksamme välinpitämättömyytemme ap:n sairaseläkkeenä.
En todellakaan ole jäänyt kotiin neljän seinän sisälle peruskoulun jälkeen!Onkohan tarkoituksesi kenties vain yrittää ärsyttää minua??Et itsekään anna itsestäsi kovin aikuismaista kuvaa...Masentunut olen ollut, mutta vaikka elämä onkin ollut helvetin vaikeaa, en ole silti luovuttanut ja jättänyt tekemättä niitä asioita, joita ilman kiusaamista olisin todennäköisesti tehnyt...En ole pyytänyt keneltäkään sääliä, mutta kirjoituksestasi paistaa kyllä läpi, miten säälittävä ihminen vielä viitsii tulla kääntämään puukkoa haavassa...
Ei todellakaan ole velvollisuutesi vahtia kiusaajasi kakaroita!
Tuli parempi olo, kun edes joku ymmärtää.
Koulukiusaamisesta.
Olen ollut koulussa töissä 15 vuotta.
a) Koulukiusaaja kärsii usein huonosta itsetunnosta, jota pönkittää kiusaamalla
b) Koulukiusaaminen on AINA väärin, ja se on henkistä väkivaltaa
c) Kiusaajia tulee usein perheistä, jossa asioista ei välitetä, ja asiaan ei oteta kantaa millään lailla. Usein perheessä on päihdeongelmaa(kiusaajien perheessä)
On todellista sadismia laittaa koulukiusaaminen uhrin syyksi.
Onko kenties mt-ongelmia vai jotenkin muuten pilattu?
Koulukiusaus on vakava asia ja jättää kiusattuun pysyvät arvet..Vaikea varmaan ymmärtää, jos on itse ollut kiusaaja... T:Ap
vaan kiusattu itsekin. Ala-asteella haukuttiin (tai luokan pojat haukkuivat) pikku-hiireksi, kun olin niin pieni ja minulla oli suhteellisen suuret etuhampaat. Kaikesta huolimatta olin ja olen edelleen ihan tasapainoinen ihminen, ehkä hieman huono itsetunto mutta sitäkin olen näin aikuisiällä korjaillut.
...mutta jos itseeni kohdistunut kiusaus olisi ollut tuollaista, tuskin olisin koskaan tänne purkanutkaan kiukkuani alkuperäisessä viestissä. Kuvailemaasi pientä haukkumista/kiusaamista tapahtuu varmasti jokaisessa luokassa...Kyse ei todellakaan ollut mistään noin pienestä.
Koulukiusaamisesta.
Olen ollut koulussa töissä 15 vuotta.
a) Koulukiusaaja kärsii usein huonosta itsetunnosta, jota pönkittää kiusaamalla
b) Koulukiusaaminen on AINA väärin, ja se on henkistä väkivaltaa
c) Kiusaajia tulee usein perheistä, jossa asioista ei välitetä, ja asiaan ei oteta kantaa millään lailla. Usein perheessä on päihdeongelmaa(kiusaajien perheessä)
On todellista sadismia laittaa koulukiusaaminen uhrin syyksi.
kiusaajaansa, vaikka varmasti on ollut hirveää tuo kiusaaminen.
Onko kenties mt-ongelmia vai jotenkin muuten pilattu?
Koulukiusaus on vakava asia ja jättää kiusattuun pysyvät arvet..Vaikea varmaan ymmärtää, jos on itse ollut kiusaaja... T:Ap
vaan kiusattu itsekin. Ala-asteella haukuttiin (tai luokan pojat haukkuivat) pikku-hiireksi, kun olin niin pieni ja minulla oli suhteellisen suuret etuhampaat. Kaikesta huolimatta olin ja olen edelleen ihan tasapainoinen ihminen, ehkä hieman huono itsetunto mutta sitäkin olen näin aikuisiällä korjaillut.
...mutta jos itseeni kohdistunut kiusaus olisi ollut tuollaista, tuskin olisin koskaan tänne purkanutkaan kiukkuani alkuperäisessä viestissä. Kuvailemaasi pientä haukkumista/kiusaamista tapahtuu varmasti jokaisessa luokassa...Kyse ei todellakaan ollut mistään noin pienestä.
tavaroiden pölliminen ja rikkominen. Hain tässä myös takaa sitä, että kiusaaminen on tietenkin väärin, tapahtui se missä mittakaavassa tahansa. Mutta, myös kiusatun luonteenlaadusta riippuu, kuinka asiat ottaa ja kuinka pääsee eteenpäin. Äiti aina opetti, kuinka asioista pitää osata laskea irti ja antaa anteeksi. Lisäksi harrastin samaan aikaan aktiivisesti poissa koulupiireistä ja sain onnistumisentunteita sekä ryhmähenkeä ja kavereita sieltä. Jos olisin ollut "heikompi" ja vailla vaikkapa tuota harrastustani, niin tuo päivittäinen haukkuminen ja kiusanteko olisi voinut olla hyvinkin musertavaa minulle(kin).
koulukiusaamista, kun lukee tätä ketjua. Jos vanhempien asenne on tällainen.
Toki ap kirjoitti provosoivasti, mutta se, että täällä vähätellään koulukiusaamista, saa minut todella surulliseksi.
Ei ihme, että sitä ei saada selvitetyksi ja sitä esiintyy, jos asenne äideillä on näin huono (esim. eräskin sanoi: voi voi, nyyh vietiinkö sun eväsrasia tms.)
Omaa veljeä kiusattiin 5 vuotta. Potkittiin, hakattiin, solvattiin. Loppui vasta, kun kiusaajasta ilmoitus sossuun ja poliisiin. Vanhempia ei kiinnostanut!
Mä kasvoin ennen kouluelämää itsevarmaksi, sosiaaliseksi ja paksunahkaiseksi. koulukiusaaminen alkoi 8 (!!) vuotiaana ja 4 vuotta myöhemmin kun vihdoin pääsin ylä-asteelle, minut oli murrettu, olin noussut ja murrettu taas uudestaan ja uudestaan niin monta kertaa, etten enää löytänyt omaa itseäni. Jokainen joka ymmärtää psyykkisiä kehitysvaiheita, ymmärtävät, miten tuhoisaa se on ollut.
Enkä todella anna anteeksi, miten voisin? Koko entinen elämä haudattu syvälle ja munalukko päällä.
ilmoitus lastensuojeluun, jos vanhempia ei kiinnosta asia yhtään(eivät ole yhteistyökykyisiä)
Voimia kaikille koulukiusauksen uhreille.
.Miksi ihmeessä välittäisin kakarasta, jonka äiti on lopullisesti pilannut elämäni?(ihan sama mulle vaikka lapsi ei olis syyllinen tähän)
..edelleenkin -MILLÄ tavalla pilannut elämäsi? Lopullisesti??
Sullahan on nyt oma perhe. Jos perheessä miehen kanssa ei asiat toimi, voit tuskin siitä syyttää vanhoja kiusaajiasi. Joita en siis yritä millään tavoin puolustella. Mutta millä tavalla elämäsi on lopullisesti pilattu? JOS sulla on oma lapsi, rakastava mies, ihana koti..
En siis tiedä onko, muttei jonkun noista puuttumistakaan voi oikein selittää vanhoilla tapauksilla.. Elämä vaan välillä on.
Oikea kiusaaminen aiheuttaa nimittäin syrjäytymisen yhteiskunnasta totaalisesti.
Taidat vain räksyttää turpaasi kiusatun roolissa. 'Et tee oikeutta oikeasti kiusatuille, tuolla käytökselläsi.
ap tuskin on opiskellut peruskoulun jälkeen. Aika harva kiusattu on enää uskaltanut lähteä potentiaalisiin tilanteisiin jossa kiusaamista tapahtuu. Siksi kiusattu on usein (ei aina) kouluttamaton, vailla ammattia, vailla asuntoa, mahdollisesti alkoholiongelmainen ja varmasti, satavarmasti mielenterveysongelmainen. Ne jotka toista väittää ei ole kokenut kiusaamista siinä mittakaavassa. Silloin ei pitäisi edes puhua kiusaamisesta. Empatiaa ei heru, eikä ymmärrystä ap:ta kohtaan. Hän on hylkiö, eräänlainen Jeesus joka kärsi muiden synnit ja oli syntipukki muiden pahalle ololle. Ap tuskin kykenee koskaan kouluttamaan itsensä tai käymään edes minkään asteisessa työssä. Hän on ikuisesti meidän veronmaksajien elätettävänä. Kannattaisi miettiä miten vakava asia kiusaaminen on ja se aiheuttaa yhteiskunnalle suuria kustannuksia. Ap:kin voisi olla terve ihminen. Hän on pahasti sairas ja vaarallinen esimerkiksi kiusaajan lapsille. Tekstistä paistaa kova viha lapsia ja kiusaajaa kohtaan. Nyt me maksamme välinpitämättömyytemme ap:n sairaseläkkeenä.
En todellakaan ole jäänyt kotiin neljän seinän sisälle peruskoulun jälkeen!Onkohan tarkoituksesi kenties vain yrittää ärsyttää minua??Et itsekään anna itsestäsi kovin aikuismaista kuvaa...Masentunut olen ollut, mutta vaikka elämä onkin ollut helvetin vaikeaa, en ole silti luovuttanut ja jättänyt tekemättä niitä asioita, joita ilman kiusaamista olisin todennäköisesti tehnyt...En ole pyytänyt keneltäkään sääliä, mutta kirjoituksestasi paistaa kyllä läpi, miten säälittävä ihminen vielä viitsii tulla kääntämään puukkoa haavassa...
kiusaamisketjuissa.
Koulukiusaamista on erilaista. Koulukiusaajia on erilaisia. Uhreja on erilaisia.
Et voi mennä netin perusteella sanomaan, mikä kiusaaminen on sitä "todellista" kiusaamista ja mikä sitten ei ole(sinun mielestäsi)
Harvoinpa koulukiusaamisen uhri syrjäytyy kokonaan yhteiskunnasta. Suurin osa kyllä selviää hienosti elämässään, vaikka olisi kiusattu. Kuitenkin varmasti muistaen asiat aina.
Kiusaamista on fyysinen kiusaaminen(potkiminen, lyöminen, töniminen) henkistä taas syrjäyttäminen, ivaaminen, haukkuminen jne.
Kiusaamiseen pitää puuttua heti ja tomerasti, jotta se ei jatkuisi, ja oppilas saisi ilman pelkoa tulla kouluun. Nykyisin onneksi kouluissa on ns. kiva koulu-hankkeita, hyvä niin.
En usko, että koulukiusaaminen katoaa koskaan, etenkään, jos asenteet ovat tätä luokkaa, mitä ketjussa on.
Ap:lle voisi sanoa, että puhut rumasti. Ymmärrän silti sen, koska olet kokenut kovia. Muista kuitenkin, että viha kuluttaa. Se on negatiivista energiaa.
(tarkoittaen tällä numero 43 kommenttia)
44
ap tuskin on opiskellut peruskoulun jälkeen.
Aika harva kiusattu on enää uskaltanut lähteä potentiaalisiin tilanteisiin jossa kiusaamista tapahtuu.
Siksi kiusattu on usein (ei aina) kouluttamaton, vailla ammattia, vailla asuntoa, mahdollisesti alkoholiongelmainen ja varmasti, satavarmasti mielenterveysongelmainen.
Ne jotka toista väittää ei ole kokenut kiusaamista siinä mittakaavassa. Silloin ei pitäisi edes puhua kiusaamisesta.
Empatiaa ei heru, eikä ymmärrystä ap:ta kohtaan. Hän on hylkiö, eräänlainen Jeesus joka kärsi muiden synnit ja oli syntipukki muiden pahalle ololle.
Ap tuskin kykenee koskaan kouluttamaan itsensä tai käymään edes minkään asteisessa työssä. Hän on ikuisesti meidän veronmaksajien elätettävänä.
Kannattaisi miettiä miten vakava asia kiusaaminen on ja se aiheuttaa yhteiskunnalle suuria kustannuksia.
Ap:kin voisi olla terve ihminen. Hän on pahasti sairas ja vaarallinen esimerkiksi kiusaajan lapsille. Tekstistä paistaa kova viha lapsia ja kiusaajaa kohtaan. Nyt me maksamme välinpitämättömyytemme ap:n sairaseläkkeenä.
eipä ole kauaksi omena kiusaajasta pudonnut. Hyvä ap, voit olla ylpeä itsestäsi.