Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei hemmetti taas! Kuvitteletko sinä hyötyväsi puolituttujen ammatista?

Vierailija
22.03.2010 |

Tänään taas näitä puolituttuja asiakkaita, jotka kuvittelevat saavansa ilmaisen hiustenleikkuun ja värin ihan vain siitä syystä, että sattuvat tietämään mun nimen ja naaman pintapuolisin puistotuttuna.

Olipas taas näppärä perhe. Äiti oli varannut koko porukalle ajat hiustenleikkuuseen klo 14 alkaen. Äiti siis tuli 2 lapsen kanssa ensin kampaamooni. Äidin hiukset leikattiin ja laitettiin väri päähän, siinä välissä tasoitettiin 2 lapsen hiukset ja laitettiin ranskalaiset letit molemmille + kimalletta. Sitten äidin leikkaus viimeisteltiin ja muotoiltiin. Tässä vaiheessa paikalle ryykäsi myös perheen isä suoraan töistä ja hänenkin hiuksensa leikattiin.

Kun sitten kaikki olivat valmiina, ihan pokkana alkoivat vetää palttoita päälle. Hihkaisin, et jonkun pitäisi tää ikävämpi laskupuolikin hoitaa. Tämä nainen oli aivan tyrmistynyt, siis että mä laskutan heitä??? Ei kai he nyt kalliille kampaajalle mee, jos tuttu voisi ihan hyvin leikata ilmaiseksi.

Siis mitä?? Minä tunnistin naamat tutuiksi, en edes nimeä tunnistanut aikaa varattaessa. Miten joku voi olettaa, että mä ihan hyvää hyvyttäni ihan vaan äkkiä ilmaiseksi laitan? Maksaahan ne aineet, tilat ja työkin jopa puolitutulle yksityisyrittäjälle!

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä on tuttujen kanssa ihan selvää, että kaveria autetaan. Kosmetologi tekee meikit juhlapäivänä jos kerkeää, kampaaja leikkaa hiukset (aineet maksetaan ite) juristi neuvoo ja hoitelee oman alansa asioita ja autokorjaaja huoltaa/korjaa autot jne. Kalja ja ruokapalkalla työskennellään ja rempat, muutot yms hoidetaan aina yhdessä. Omat elämät tottakai prioriteettinä ja reilusti voi sanoa ettei nyt kiinnosta. Luksusta on se, kun kaveripiiristä löytyy vielä hieroja!

ei edes nimeä tiennyt.

Vierailija
22/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota ap vielä nostelee omilla viesteillään

provo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kampaajaystäväni kanssa ilta-ajan ja juoruaisimme ja juttelisimme ja samalla kaveri tekisi jotain hiuksilleni. Voisin maksaa vähän vähemmän. Sama pätee muihin palveluksiin.

Mutta se, että vie toiselta parasta maksullista työaikaa ja kuvittelee saavansa ilmaiseksi! Törkeää!

Vierailija
24/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla aika moukkia.. Tästä voisi vääntää vitsiäkin, jos tietäisi mitkä näiden ihmisten ammatit olivat. Olisi mennyt sitten työpanoksena vaatimaan korvauksen tekemästään työstä.

Vierailija
25/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse ilmiö on kyllä tuttu. Olen itse töissä elintarviketeollisuudessa, ja ajoittain tulee niitä soittoja puolitutuilta että "olen menossa naimisiin ja järjestelen häätarjoiluja, voisitko sä hommata töistäsi tuotetta X sadalle hengelle?"

En tajua mistä ihmiset kaivavat sen pokan noihin pyyntöihin.

korjaan huono provo

jota ap vielä nostelee omilla viesteillään

provo

Vierailija
26/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä enää koskaan tule uudelleen. Minä nyt kuitenkin hymyilin maireasti ja toivotin tervetulleiksi uudelleen. Ja laskutin muuten lasten letit ja kimalteetkin, niin paljon otti aivvoon!

Olisit viela antanut hinnaston kouraan.

Vierailija
27/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä tapahtuu, minun työkaverilleni saman teki hänen sukulaisperheensä. Työkaveri otti hieman lukua loppupäivän. :)

T: ex-kampaaja

Vierailija
28/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ensimmäiseltä ammatiltani lastenhoitaja, ja kun tämä on tullut ihmisten tietoon, on tullut usein tilanteita, joissa ihan puolitututkin yrittävät lykätä lapsensa mulle hoitoon, ilmaiseksi tietenkin. Viime kesänä, kun äitiyslomalaisena kävin paljon puistoilemassa esikoiseni ja vauvan kanssa, eräs entinen naapuri yritti tätä ihan säännöllisesti. En tosiaan tiedä edes hänen nimeään, vaan tunnen hänet pelkästään kasvoilta ja "Maijan äitinä", emmekä ole vuosiin olleet edes naapureita. No, hän kuitenkin käy samassa puistossa kuin me, ja viime kesänä hän tuli ensin oikein maireasti juttelemaan, kertoili miten "Maijan" kanssa on ollut niin rankkaa, on ollut sitä ja tätä, ja mieskin on aina töissä, kyllähän tässä jo tuulettumista kaipaisi. Minä myötäilin, että sitähän se on, sama vika Rahikaisella, ja rouva tokaisi tähän, että ai niin, hänellä sattuu muuten just olemaan varattu aika kampaajalle, lääkäriin, kosmetologille, tai pitäisi käydä kaupassa, niin "sähän voit vähän aikaa vahtia Maijaa, kun hän ihan äkkiä käväsee". Ensimmäisellä kerralla menin vielä halpaan, ja totesin, että juu, Maija voi olla tässä meidän kanssa siihen asti, kunnes hän palaa. Muuten kiva, mutta rouvan paluuseen meni melkein neljä tuntia - minä olin varautunut olemaan tunnin, pari puistossa ja menemään sitten kotiin syöttämään esikoiseni, jolle ei tosiaan ollut mitään ruokaa mukana. Meille on reilu kilometrin kävelymatka tuosta puistosta, joten en oikein viitsinyt lähteä "Maijan" kanssa kotona käymään, kun en äidin paluusta tiennyt. Mistään maksusta, korvauksesta tai vastavuoroisesta avusta ei tietysti ollut mitään puhettakaan. Toisella kertaa hämmästyin ihan todella, että tämä äiti kehtasi vielä uudestaan pyytää tätä samaa, enkä yksinkertaisesti tajunnut kieltäytyä, ja pari seuraavaa kertaa olivat sellaisia, että äiti vain pyörähti "Maijan" kanssa luoksemme, tokaisi että hän on menossa sinne ja tänne, katotko "Maijan" perään. Lopulta sitten sain suuni auki ja tokaisin takaisin, että aikooko hän kenties maksaa tai jotenkin muuten korvata tämän hoitoavun, vai soitanko suoraan lastensuojelun hakemaan "Maijaa", kun äiti jättää tyttönsä noin heitteille. Nykyään rouva on kuin ei tuntisikaan, mutta mikäs siinä, eipähän yritä hyötyä ainakaan.

Vierailija
29/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joitain vuosia niitä hommia tehnytkin.

Ja nyt sitten kaikki sukulaiset ja tutut kerjää aina "jos ihan pikkaisen voisit hieroa kun on niin jumissa" tms. kun ollaan esim. kylässä tai lomalla suvun mökillä. Jopa miehen nykyiset työkaverit (toimistotyö) yrittävät käyttää miehen osaamista härskisti hyväkseen.

Itsekään en raaski kuin äärimmäisessä hätätilassa pyytää miestä hieromaan. Joskus tosin hieroo mua ihan oma-aloitteisesti, mutta silloin on usein jotain "vastapalvelusta" mielessä. ;)

Vierailija
30/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joka kerta kun tapaamme ihmisiä (esim. tuparit tms. ison porukan tilaisuus) alkaa joku valitella vaivojaan ja kysellä mieheltäni, että mikähän sairaus tämä nyt on ja onkohan tämä vakavaa. Kaiken huippu oli siskoni häät kun sulhasen suvusta joku meille ventovieras muori yritti viedä miestäni jonnekin takahuoneeseen, että saisi näyttää jotain suonikohjuja. Siis häissä!!

Vierailija
31/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisia käytetään ronskisti hyväksi, toisia lähinnä konsultoidaan.

Vierailija
32/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka kävi meidän lounaspaikassa syömässä ilmaiseksi. Silloin tällöin olis ihan ok, mutta joka päivä ja ruokaa olisi pitänyt saada koko sakille mukaankin.

Me naurettiinkin joskus, että laitetaan hinnastoon oma sarake sukulaisille, hinnat 20% korkeammat kuin oikeilta asiakkailta.

Vierailija
33/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap.n kertomus kuulostaa valitettavan tutulta.

Meidän perhe oli kutsuttu sukulaisen 50v. juhliin ja pukukoodina oli smokki. Niin eiköhän tuntia enne lähtöämme juhlien emäntä soita ja pyydä ottamaan sakset mukaan kun "nico-petterin hiukset pitäisi saada leikattua". "no, voithan sä leikata ne vaikka siellä vessassa"...

WTF. siis että mä juhlapuku päällä leikkaisin toisten kakarat kun muu porukka on syömässä ja tanssimassa..

No, en ottanut saksia mukaani. ja tämä rouva kyllä sitten muisti kertoa kaikille kuinka tympeä olen, eikä mulla ole mitään tietoa asiakaspalvelusta. Muilla vierailla oli naurussa pitämistä, koska tämä rouva kertoi tarinan alusta alkaen...Juhlissa oli myös eräs lääkäri joka tuli illemmalla juttusille ja hänen kanssaan saimmekin päivitellä muita tämän perheen "pyyntöjä"

Vierailija
34/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, jos on vaikka lääkäri, niin sitten neuvoo ja katsoo vaikka kipeää silmää.

Mun vanhemmat ovat lakimies ja kauppatieteen maisteri, jolla veroasiantuntemus. Paljon ovat naapurit kyselleet kaikenlaista ja totta kai ovat neuvoneet ja auttaneet.

Itse olen diplomi-insinööri ja monet kyselevät minulta asiantuntija-apua ja autan, minkä voin ja yritän ottaa selvää, jos en heti tiedä. Puolituttujakin neuvon.

Minusta sellaiset ihmiset ovat ääliöitä, jotka eivät voi omalta ammattialaltaan auttaa.

Luulen, että ap on provo. Tuollainen tuntien työ ja ainekulut ovat sentään jo liikaa. Joku kymmenen minuutin työ silloin tällöin on ok.

Vierailija
35/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vähän eri asia silloin tällöin autella vapaa-ajalla kuin että joku tulee työpaikalle viemään aikaa maksavilta asiakkailta!

Siis, jos on vaikka lääkäri, niin sitten neuvoo ja katsoo vaikka kipeää silmää. Mun vanhemmat ovat lakimies ja kauppatieteen maisteri, jolla veroasiantuntemus. Paljon ovat naapurit kyselleet kaikenlaista ja totta kai ovat neuvoneet ja auttaneet. Itse olen diplomi-insinööri ja monet kyselevät minulta asiantuntija-apua ja autan, minkä voin ja yritän ottaa selvää, jos en heti tiedä. Puolituttujakin neuvon. Minusta sellaiset ihmiset ovat ääliöitä, jotka eivät voi omalta ammattialaltaan auttaa. Luulen, että ap on provo. Tuollainen tuntien työ ja ainekulut ovat sentään jo liikaa. Joku kymmenen minuutin työ silloin tällöin on ok.

Vierailija
36/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kielenkääntäjä ja vähän väliä joku lähettää sähköpostia ja kyselee, "voisitko vähän katsoa". Eli siis kääntää ja olettavat tosiaan saavansa palvelun ilmaiseksi.

Ei tipu. Minä teen 10-12 tuntia päivässä perseeni päällä töitä maksaville asiakkaille ja kun on vapaa-aikaa, ei todellakaan kiinnosta kääntää tutuille, jotka kielitaidottomina tilaavat autonosia Saksasta.

Toki ihan läheiset ovat asia erikseen - he vaan eivät sellaista pyydäkään :)

Vierailija
37/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, jos on vaikka lääkäri, niin sitten neuvoo ja katsoo vaikka kipeää silmää.

Mun vanhemmat ovat lakimies ja kauppatieteen maisteri, jolla veroasiantuntemus. Paljon ovat naapurit kyselleet kaikenlaista ja totta kai ovat neuvoneet ja auttaneet.

Itse olen diplomi-insinööri ja monet kyselevät minulta asiantuntija-apua ja autan, minkä voin ja yritän ottaa selvää, jos en heti tiedä. Puolituttujakin neuvon.

Minusta sellaiset ihmiset ovat ääliöitä, jotka eivät voi omalta ammattialaltaan auttaa.

Luulen, että ap on provo. Tuollainen tuntien työ ja ainekulut ovat sentään jo liikaa. Joku kymmenen minuutin työ silloin tällöin on ok.

Esim. lääkäreillä on valitettavan usein niin, etteivät saa olla rauhassa ollenkaan, kun kaikki jatkuvasti valittavat vaivojansa. Samoin kirvesmiehiä kutsutaan jatkuvasti tekemään kaikenmaailman tuttujen remppoja.

Mun mielestä parempi on, että antaa asiantuntijan itse tarjoutua. Ja neuvoa voi tietty kysyä, muttei mun mielestä voi odottaa, että joku asiantuntija paneutuu ilmaiseksi kaikkien tarvitsevien asioihin.

Vierailija
38/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

j n. Itsekään en raaski kuin äärimmäisessä hätätilassa pyytää miestä hieromaan. Joskus tosin hieroo mua ihan oma-aloitteisesti, mutta silloin on usein jotain "vastapalvelusta" mielessä. ;)

useasti. Kummallakin hierojan koulutus ja on kyllä hyvä kuntietää, mitä tekee.

Aika erikoista jos menee maksulliselle hierojalle ja ei anna puolisonsa hieroa. Minä kyllä loukkaantuisin.

Vierailija
39/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaveripiirissä harrastetaan auttamista puolin ja toisin, aina tarjotaan apua. Isäntä remppaa taloja ja autoja, minä vahin tenavia tms. Jos meillä on joku kaverina rempassa , niin vähintään ruuan laitan. Kaikki juhlat järjestetään kökkimällä lähisukulaisten kanssa, mutta tämä on kaikkien edunmukaista :)

Tollanen on tökeröä, jos ei ole hyvä ystävä joka vitsinä heittää :D

Ymmärtäsin kyllä, jos ois kunnon tuttu ja pyytäs pikku alen,mutta noin.. huh!

Vierailija
40/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan siksi että olen lastentarhaopettaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme