Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei hemmetti taas! Kuvitteletko sinä hyötyväsi puolituttujen ammatista?

Vierailija
22.03.2010 |

Tänään taas näitä puolituttuja asiakkaita, jotka kuvittelevat saavansa ilmaisen hiustenleikkuun ja värin ihan vain siitä syystä, että sattuvat tietämään mun nimen ja naaman pintapuolisin puistotuttuna.

Olipas taas näppärä perhe. Äiti oli varannut koko porukalle ajat hiustenleikkuuseen klo 14 alkaen. Äiti siis tuli 2 lapsen kanssa ensin kampaamooni. Äidin hiukset leikattiin ja laitettiin väri päähän, siinä välissä tasoitettiin 2 lapsen hiukset ja laitettiin ranskalaiset letit molemmille + kimalletta. Sitten äidin leikkaus viimeisteltiin ja muotoiltiin. Tässä vaiheessa paikalle ryykäsi myös perheen isä suoraan töistä ja hänenkin hiuksensa leikattiin.

Kun sitten kaikki olivat valmiina, ihan pokkana alkoivat vetää palttoita päälle. Hihkaisin, et jonkun pitäisi tää ikävämpi laskupuolikin hoitaa. Tämä nainen oli aivan tyrmistynyt, siis että mä laskutan heitä??? Ei kai he nyt kalliille kampaajalle mee, jos tuttu voisi ihan hyvin leikata ilmaiseksi.

Siis mitä?? Minä tunnistin naamat tutuiksi, en edes nimeä tunnistanut aikaa varattaessa. Miten joku voi olettaa, että mä ihan hyvää hyvyttäni ihan vaan äkkiä ilmaiseksi laitan? Maksaahan ne aineet, tilat ja työkin jopa puolitutulle yksityisyrittäjälle!

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvittelee mun sponssaavan vähävaraisten kotiäitien pesueiden muodonmuutokset!

Vierailija
2/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan uskomattoman tökeröä käytöstä, mä olisin varmaan sanonut että seuraavan kerran ovat tervetulleita johonkin muualle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkakin aina mies saa olla toisten tietokoneita tuunailemassa ja neuvomassa...

on siis tekniikkainssi ja saa töissäkin näperrellä ihan riittämiin

Vierailija
4/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai he kuitenkin maksoivat?

Vierailija
5/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkakin aina mies saa olla toisten tietokoneita tuunailemassa ja neuvomassa...

on siis tekniikkainssi ja saa töissäkin näperrellä ihan riittämiin

riistohintaisiin Help Desk -numeroihin soita... Nehän MAKSAA!

Vierailija
6/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella törkeää!

Mä itsen maksan tutuille mielummin vähän enemmän. Varmistelen aina, että onhan hinta sitten se "oikea" hinta ilman alennuksia.

Olen itse kirjanpitäjä ja täysin kyllästynyt kun ihmiset kyselee kaikenmaailman pikkupuljujensa kirjanpito- ja veropalveluita ilmaiseksi!

Vierailija
7/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaapa kuinka usein saan olla antamassa terveydenhuollollisia ohjeita, kun mainitsen ammattini (lääkäri). Ihan kuin kaikki vapaa-aikani haluaisin pohtia puolitutun PikkuPetterin korvakierrettä. Huh huh.

Vierailija
8/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää tuollaista toimintaa. Itseäni aina nolottaa pyytää lähisukulaiselta korvien katsomista ja lääkereseptiäkin (on siis lääkäri), ja mielummin käyn ihan vastaanotolla sitä varten. Ei tulisi mieleenikään vaatia ilmaista palvelua vain sen vuoksi, että on lähisukulainen.

Tottakai kampaajalle maksetaan käypä summa. Toki hyville tutuilla on asiallista antaa pieni alennus, mutta ei heillekään tarvitse ilmaiseksi hommia tehdä.

Vierailija
9/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä enää koskaan tule uudelleen. Minä nyt kuitenkin hymyilin maireasti ja toivotin tervetulleiksi uudelleen. Ja laskutin muuten lasten letit ja kimalteetkin, niin paljon otti aivvoon!

Vierailija
10/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee hyvin harvoin tuollaisia tökeröitä hyödyntämistilanteita. Ennemmin käy niin, että ihmiset kysyvät neuvoa, mutta eivät oleta minun hoitavan tilannetta. Eli vähän sama kuin jos kampaajalta vain kysyisi vinkkejä leikkaukseen ja väriin, muttei oleta saavansa työtä ilmaiseksi.

Myös miehen ammatti on sellainen, ettei palveluksia voi kinuta. Sen sijaan esim. tuntemani ompelija ja atk-alalla työskentelevät ovat ihan helisemässä. :/

Vierailija
11/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa sitten it-asiantuntija tai arkkitehti, lääkäristä tai lakimiehestä puhumattakaan - ilmaiseksi saa aina tutuille hommia tehdä.

Vierailija
12/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on, niin maksoivatko kuitenkin? Jos maksoivat, niin olisiko ollut vain läppä tuo "ilmainen leikkuu".

Vierailija
13/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä enää koskaan tule uudelleen. Minä nyt kuitenkin hymyilin maireasti ja toivotin tervetulleiksi uudelleen. Ja laskutin muuten lasten letit ja kimalteetkin, niin paljon otti aivvoon!

Mitäköhän tää porukkasi kotona miettii? Ehkä jotain jupisevat tyyliin "törkeetä kun kampaajakaan ei nykyisin suostu ilmaiseks leikkaamaan, eikä se nyt niin kovin iso hommakaan ollut" jne. Tyhmiä olivat itse!

Vierailija
14/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta, musta on aivan tosi helpottavaa, kun yks kaveripariskunta lupas tulla tekemään meille kesällä yhden tosi kalliin huollon ilmaiseksi. Mutta he kyllä tarjoutuivat itse tekemään sen, IKINÄ en olisi kyllä heiltä pyytänyt sitä, ei olis tullut mieleenkään! Oon niin kiitollinen, että tekevät sen, se on nimittäin tosi kallis juttu. Onneksi maailmassa on noin ihania ihmisiä.

Vierailija
15/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän tää porukkasi kotona miettii? Ehkä jotain jupisevat tyyliin "törkeetä kun kampaajakaan ei nykyisin suostu ilmaiseks leikkaamaan, eikä se nyt niin kovin iso hommakaan ollut" jne.

Jotkut vaan...ei tajuu!

Vierailija
16/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksoi?

Vierailija
17/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten ihan loistavaa olla käsityöyrittäjä ja -artesaani. Kyllähän sä nyt äkkiä ilmaiseksi ompelet/neulot/teet tällaisen pikku jutun meille. Ja ilmaiseksi. Tarvikkeet korkeintaan maksetaan, jos sitäkään. Yleensä kyselijät ovat juuri niitä puolituttuja. Tutut ja sukulaiset maksaa sen mitä pitääkin. Nää on loistavia nää kyselijäT. jos jostain jäännöstarvikkeita, niin sehän olisi sitten ilmainen. Se mun tekemä työhän ei maksa yhtään mitään. Mukavaa pikkunäpertelyä vaan.

Vierailija
18/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä on tuttujen kanssa ihan selvää, että kaveria autetaan. Kosmetologi tekee meikit juhlapäivänä jos kerkeää, kampaaja leikkaa hiukset (aineet maksetaan ite) juristi neuvoo ja hoitelee oman alansa asioita ja autokorjaaja huoltaa/korjaa autot jne. Kalja ja ruokapalkalla työskennellään ja rempat, muutot yms hoidetaan aina yhdessä. Omat elämät tottakai prioriteettinä ja reilusti voi sanoa ettei nyt kiinnosta. Luksusta on se, kun kaveripiiristä löytyy vielä hieroja!

Vierailija
19/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se raja kulkee jossain. Ei kasvotutuille tehdä samanlaisia palveluksia.

Vierailija
20/58 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajua miten joku edes kehtaa kuvitella, että ilmaiseksi olisi noi leikkuut yms saanut :o