Minkä auton ostaisit jos käytettävissä olisi 30 000€ ?
Nelihenkiselle perheelle olisi auton osto edessä. Vähän käytetty, max. 40 tuhatta ajettu. Minkäs merkin ja mallin valitsisitte? Sanon itsekin hieman myöhemmin mitä olemme ajatelleet :)
Kommentit (56)
.....meillä on kyllä kaksi volvoa eikä niiden koiranluiden vaihtelu ole merkittävää ollut.
oletkos tavannut autoa, josta ei jotain kuluvia osia joudu vaihtamaan?
Mulla on ollut varmaan kymmentä eri merkkiä eikä yksikään ole täysin huoltovapaa ollut :D
jonkun Nissanin mallin. Perheessämme on ollut useampia automerkkejä, ja ainoa joka on hyvin kestänyt ja toiminut on ollut vm.-98 Nissan. Sitä on tässä vuosien saatossa tankattu, huollettu (määräaikaishuollot alkuvuosina ja sen jälkeen vaihdettu öljyt ja suodattimet), ja yhden kerran ostettu uusi akku. Muutaman kerran polttimot vaihdettu ja kerran pyyhkijät. Ollut varmatoiminen, ja ylimääräisiä rahoja ei ole mennyt korjauksiin.
.....meillä on kyllä kaksi volvoa eikä niiden koiranluiden vaihtelu ole merkittävää ollut.
oletkos tavannut autoa, josta ei jotain kuluvia osia joudu vaihtamaan?
Mulla on ollut varmaan kymmentä eri merkkiä eikä yksikään ole täysin huoltovapaa ollut :D
Siinä ei sellaisia kuluvia osia ole ollut, jotka oisivat vaihtoa tarvinneet (pyyhkijöiden ja renkaiden lisäksi, mutta ne löytyy sun volvostaskin). Yhden kerran erehdyin pösönkin ostamaan, ja myös siihen sai kuluvia koiranluita vaihtaa, ja raidetankoja jne. Mut nissan on kestänyt.
joka ei kaipaa vaihtoa, toisin kuin jakopäähihnat.
nissan ei käynnisty jos pakkasta on enemmän kuin -10, miehen veljen uusi nissan on ollut takuukorjattavana jo kahdesti...
.....meillä on kyllä kaksi volvoa eikä niiden koiranluiden vaihtelu ole merkittävää ollut. oletkos tavannut autoa, josta ei jotain kuluvia osia joudu vaihtamaan? Mulla on ollut varmaan kymmentä eri merkkiä eikä yksikään ole täysin huoltovapaa ollut :D
Siinä ei sellaisia kuluvia osia ole ollut, jotka oisivat vaihtoa tarvinneet (pyyhkijöiden ja renkaiden lisäksi, mutta ne löytyy sun volvostaskin). Yhden kerran erehdyin pösönkin ostamaan, ja myös siihen sai kuluvia koiranluita vaihtaa, ja raidetankoja jne. Mut nissan on kestänyt.
nissan ei käynnisty jos pakkasta on enemmän kuin -10, miehen veljen uusi nissan on ollut takuukorjattavana jo kahdesti...
.....meillä on kyllä kaksi volvoa eikä niiden koiranluiden vaihtelu ole merkittävää ollut. oletkos tavannut autoa, josta ei jotain kuluvia osia joudu vaihtamaan? Mulla on ollut varmaan kymmentä eri merkkiä eikä yksikään ole täysin huoltovapaa ollut :D
Ja jokaiseen malliin mahtuu maanantaipäivän kappaleita. Ja jokaista autoa pitää osata huoltaa ja hoivata oikein, esimerkiksi lohkolämmitin on aika kätevä keksintö, varsinkin suomalaisiin olosuhteisiin myytävissä autoissa.
ehkä sulle on vaan sattunut sitten hyvä yksilö, itse en koskisi tikullankaan nissaniin. Ja appiukon nissan on huollettu ja on lohkolämmitinkin, paska vehje se silti on.
Ja jokaiseen malliin mahtuu maanantaipäivän kappaleita. Ja jokaista autoa pitää osata huoltaa ja hoivata oikein, esimerkiksi lohkolämmitin on aika kätevä keksintö, varsinkin suomalaisiin olosuhteisiin myytävissä autoissa.
parhaimpia tuon hintaluokan uusia autoja taitaa olla Skoda Superb combi. Toisaalta Mazda pärjää jatkuvasti testeissä hyvin ja on tunnetusti ollut "aina" luotettava ja hyvä auto (toisin kuin Skoda).
Mä ottaisin siis Mazdan, tuolla rahalla kai saisi melkein uuden Mazda6:n. Ja ajelisin paremmalla autolla kuin useimmat tähän ketjuun vastanneista mammoista ;)
on japseista ainoa, jonka ostaisin. Nissan ja Toyota ovat hmmm, sanoisinko aikansa eläneitä. Toisekseen Toyotassa on ollut hirveän paljon vikaisuutta nykyään.
Mutta teidän omista suosikeista paras hinta-laatu -suhteeltaan on ehdottomasti Skoda! Turhan aliarvostettu auto ominaisuuksiins nähden.
Ja jos teille vain paras on kyllin hyvää, niin valinta on tietysti Volvo :).
kuljettajan kanssa toyota priuksesta, jolla hän ajali. Kehui kovasti ja samaan hengenvetoon kertoi ongelmistaan edellisen auton kanssa. edellinen oli ollut Volvo ja jatkuvasti jokin osa rempallaan. Varaosatkin taitaa Volvoon olla melkoisen kalliita.
Meillä on itsellä ainoastaan hyviä kokemuksia Toyotasta. ei mitään ongelmia ja merkkihuollot pelaa loistavasti. Itse en (ulkonäkö syistä) haluaisi uutta Toyota Avensista :) vaikka muutoin olisikin varmaan hyvä meille.
Taidammepa käydä koeajamassa tuon skoda Superb kombin :)
ap.
tosi eri kokoisia nuo teidän vaihtoehdot. Se qashqai on tosi pieni verrattuna siihen superbiin.
Mä taas muuttaisin speksejä hiukan ja ostaisin vitossarjan bemarin. Tuolla hinnalla kilometrejä olisi ehkä satatuhatta alla, mutta sillä ajelee aika kevyesti puoli miljoonaa kilometriä.
Toyota on myös tosi kestävä.
Ja jokaiseen malliin mahtuu maanantaipäivän kappaleita.
Toisilla merkeillä niitä maanantaikappaleita on vain enemmän. Ei ne katsastustilastot ole ihan tuulesta temmattuja.
Tuo Skodan Superb on todella iso sisältä, yllätyin kovasti, kun sellainen sattui taksiksi. Voisin harkita itsellekin.
Meillä on Saksasta ostettu muuttoauto 2004 E-sarjan MB (2,2 l diesel), joka pärjäsi jonkun sakalaislehden kestotestissä loistavasti. Tosin noita ei ole juurikaan tarjolla vähänajettuina muutaman vuoden ikäisinä. Hintaluokkaan sattuisi aika hyvin juuri tuo meidän auto, 80 000 km ja 5 vuotta.
Mites jos vertaa Skoda superb:tä ja Toyota Avensista. Onko kuinka suuri ero tilavuudessa? Avensiskaan kun ei pienimmästä päästä taida olla.
Olen istunut Qashqain kyydissä...ei se mun mielestä niin kamalan pieni sisätiloiltaan ole. Siinä plussana kompakti ja kiva ulkomuoto :)
Tavaratilaan ei meillä tarvitse enää vaunuja mahtua. Mutta toki tilaa sn verran, että laukut mahtuu kun nelihenkinen perhe reissaa.
En innostu noista 100 tuhatta ajetuista Mersusta/Bemarista.
ap.
Kaverilla on sellainen ja olen sitä pari kertaa ajanut, tykkään!
Se on myös katsastuksissa pärjännyt parhaiten, vähiten vikoja.
Nyt mulla on volvo v50 awd ja olen siitäkin tykännyt, mutta tartten isomman auton, v50 on sisätiloiltaan aika ahdas. Neliveto mulla on ihan pakollinen oltava.
Nyt siis oon vaihtamassa ja kyllä mä oon tohon outlanderiin päätynyt.
Uusi Skoda Superb Combi. On muuten tilava. Kun etupenkit on mukavasti, niin takapenkille mahtuu menemään keskipaikalle siten, että lapset istuu jo turvaistuimissaan, eli sitä jalkatilaa on takapenkillä vielä ruhtinaallisesti ja aikuinen mahtuu menemään aika mukavasti turvaistuimen ja jalkojen ohi. Ja ei-ihan-pikku-pyllyinenkin mahtui siihen kahden turvaistuimen väliin istumaan, tosin silloin tuo turvavyön kiinnitäminen vaati hiukan töitä. Mutta tämä ei ole meillä kovin yleinen tilanne, onpahan vaan testattu.
Aiemman Skodan perusteella Skoda on ihan hyvä auto, tosin teidän hintaraja vaatii tyytymistä pienempään koneeseen (ympäristöystävällisempi) ja ehkä metalliväri ja alumiinivanteet pitää jättää pois. Mutta kyllä sillä jonkunlaisen saa, kun osaa neuvotella hintaa hiukan alaspäin.
Tarvittaessahan yksi ihminen nukkuukin combin tavaratilassa jos penkit on alhaalla. Jos siis ajautuu siihen amerikkalaisen astronautin tilanteeseen, mutta ei käytä vaippoja ja kofeiinitabletteja ajon aikana.
skoda ois noista paras.On hyvän näkönenkin...mutta mustaa en enäää ikinä ottaisi. Lapsiperheelle painajainen, kaikki pienetkin naarmut näkyy. Kokemusta on...
jonkun Nissanin mallin. Perheessämme on ollut useampia automerkkejä, ja ainoa joka on hyvin kestänyt ja toiminut on ollut vm.-98 Nissan. Sitä on tässä vuosien saatossa tankattu, huollettu (määräaikaishuollot alkuvuosina ja sen jälkeen vaihdettu öljyt ja suodattimet), ja yhden kerran ostettu uusi akku. Muutaman kerran polttimot vaihdettu ja kerran pyyhkijät. Ollut varmatoiminen, ja ylimääräisiä rahoja ei ole mennyt korjauksiin.
Meillä on edelleenkin -98 Nissan Primera, jossa on ollut äärimmäisen vähän vikaa. Hintaa oli aikanaan 14 000 €.
Nissan Primera oli meillä kerran pari viikkoa, kun silloinen automme oli huollossa ja se oli ihan karmee. Takaluukku piipitti koko ajan, sitä ei saanut suljettua vaikka saikin, niin silti soi.
Olo oli muutenkin niinkuin sardiinipurkkia olisi ajellu, hirveen "peltinen" auto.
Jeep patriot automaattivaihteistolla. Joko uusi tai käytetty max pari vuotta vanha.
Jos farmari, niin sitten uusi Passat.
Kerran kun on volkkariin tottunut, niin muuhun ei enää pysty :)