SEPRAM ??? hyvät ja huonot puolet ???
Kommentit (46)
mulla aloitettiin puol vuotta sitten 20mg paniikkihäiriön hoitoon jonka jälkeen nostettiin 30mg masennuksen takia ja äskettäin nostettiin taas 40mg. huonoja puolia ei ole niinkään ollut, mitä nyt jotain pientä 'sähköiskua' päässä ja jalan kramppaamista välillä :D hyvät puolet taas on todella hyviä, jaksan niin paljon paremmin arkea ja olen paljon aktiivisempi kuin olen ollut pitkään aikaan. ns harmaa olo on suunnilleen kadonnut! ja olen iloinen ja nauran taas helposti.
...mutta herää kysymys, että onko tuotteen nimen keksijä täysin kyvytön ammattiinsa vaiko alatyylin huumorintajun haltija.
Tuosta otsaluullakin näkee, mitä tuo nimenkeksijä on ollut paitsi tai mitä sillä on ollut liikaa...
Olin silloin ihan varma, että kyseessä on joku yleinen placebolääke, jota määrätään kokeeksi. Ei mitään vaikutusta ollut hyvään tai pahaan suuntaan.
Välinpitämätön tunne voi muuten usein johtua liian suuresta annoksesta, jos se ei mene ohi. Monet masentuneet tuntee tunteensa "yli", lääke tasaa niitä molemmista päistä, jolloin saattaa vain tuntua välinpitämättömältä. Ei vaan ole tottunut normaalien ihmisten elämään :)
Ja kyllä, meitä on paljon. Saatan olla naapurisi tai pomosi, etkä ikinä uskoisi!
Masennus katosi, olo hyvä, jopa hilpeä (kuten se oli ennen masennusta). Ei laimentanut tunteita. Erittäin hankala sivuvaikutus oli, että orgasmin saaminen meni ihan äärihankalaksi. Mutta toisaalta aika paljon niitä tosi hyviä minuutteja mahtui ilman orgasmiakin...
Minulla aloitettiin sepram 5 päivää sitten 10mg päivässä kahden viikon ajan sit pitäis nostaa 20mg.. Olo on aivan kamala.. Paino on laskenu noin 3kg kun mikään ei pysy sisällä..Ahdistus lisääntynyt ja väsymys.. Myös välillä tuntuu kuin sais sähköiskuja miksi niitä voisi kuvailla..kihelmöi koko kroppaa..Toivotaan että ne kuuluu tähän aloitukseen..
Minä sain Sepramia paniikkihäiriöön. (Diagnoosi oli kaiken lisäksi väärä, sillä lopulta selvisi, että hengitysvaikeuteni johtuivat rintarangan pahasta jumista. Aiemmin olen kärsinyt paniikkihäiriöstä, joten lääkäri "päätti" nytkin olevan kyse siitä..)
2,5 kuukaudessa paisuin 10 kiloa! Kuten ennenkin kävin zumbassa 3 krt/vk ja bodypumpissa 1-2 krt/vk ja söin aivan kuten ennenkin. Ja kilojen poissaaminen onkin nyt helvetin työlästä..
mutta sen jälkeen vain hyviä puolia. Paniikkihäiriön oireet ja masennus ja uniongelmat lievittyivät. Olen lihonut, mutta en syytä lääkettä. Lihosin herkästi jo ennen kuin käytin lääkettä.
En ole lihonut sepramin käytön aikana eikä muitakaan sivuvaikutuksia. Hermot kestävät paremmin kuin ennen :)
olen töissä tehokkaampi ja nokkelampi kielellisesti ja sosiaalisempi. Nuo ovat mielestäni ei-toivottuja sivuvaikutuksia, koska mielestäni ei ole reilua, että lääkkeen ansiosta jaksan tehdä enemmän töitä. Muita kohtaan se tuntuu epäreilulta, koska eihän tämän yhteiskunnan pitäisi sellainen olla, että ei täällä jaksa jos ei syö lääkkeitä. Alkuperäinen syy, miksi syön lääkettä, on paniikkihäiriö ja siihen lääke auttaa, mutta ei vie pois kaikkia oireita.
Onko kukaan huomannut, että lähinäkö huononee jo pienelläkin 5mg annostuksella?
Joitain tuo lääke lihottaa, mutta itseäni laihdutti, kun ei jaksanut edes syödä kunnolla. Väsynyt sikapaska olo koko aika, vaikka oli lievin annos.
Kuinka kauan toi aivan kauhee olo kestää?
Mulla on noussut paino niin paljon kun aloitin syömään tätä lääkettä ja valtava neste tullut onko muilla näitä samoja juttuja
Mulla on noussut paino niin paljon kun aloitin syömään tätä lääkettä ja valtava neste tullut onko muilla näitä samoja juttuja
Mulla meni kokonaisuudessaan 10 viikkoa sekä aloitus- että lopetusoireisiin. Ekat viikot pahimmat, tuntui, ettei ahdistus voi enää pahemmaksi muuttua. Mutta 10 viikon jälkeen olo oli todella hyvä sekä lääkettä syödessä että sen jälkeen, kun parin vuoden käytön jälkeen lopetin sen. Olisi ollut helpompaa, jos edes jossain olisi kerrottu, että tosiaan 10 viikkoa menee
Söin aikoinani muistaakseni toista vuotta Sepramia, ja koko sen ajan kesti kuvotus. Koiraa ulkoiluttaessa yökkäilin pitkin pusikoita. Jos joi kahvia tunnin sisällä Sepramin ottamisesta, niin kuvotus oli kamalampaa.
Eipä tuo sitten masennukseen ja paniikkihäiriöön mitään auttanut, joten lopetin sen. En saanut mitään oireita, vaikka taisin lopettaa maksimista seinään. Että sekin jo kertoi toimimattomuudesta.
Tuntuu et tää lääke ei auta mua yhtään oon syö nyt 3 vuotta ja olo on vaan pahentunut on päällä kovat pelko tilat ja en uskalla mennä yksin minnekään
Käytin vuosia sitten Sepramia n. puolen vuoden ajan sosiaalisen fobian hoitoon. Sivuvaikutuksena oli ainakin suun kuivuminen, hieman sekava ja välinpitämätön olotila, väsymys, ruokahaluttomuus (laihduin n. 5 kg) ja libidon romahdus. Lopetin lääkkeen koska sivuoireet tuntuivat suunnilleen yhtä häiritseviltä kuin se vaiva mitä lääkkeellä oli tarkoitus hoitaa.