Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi aina naiset keksivät nimet perheen lapsille?

Vierailija
31.03.2010 |

Tosi usein kuulen, kun äidit esim. kerhoissa tai puistoissa tilittävät tarinoitaan siitä, miten ovat päätyneet antamaan lapselleen jonkun tietyn nimen, että "päätin jo pienenä, että jos saan joskus tytön/pojan, niin hänen nimekseen tulee xxx". Tästä olen päätellyt, ettei taida suomalaisissa kodeissa olla miehillä paljoakaan sananvaltaa lastensa nimiä valittaessa!Näinkö tossun alla nykyäijät ovat?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä niin, että eivät hyväksy kaikkia nimiä, mutta suurin osa heille ihan ok.

Vierailija
2/33 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niistä on vääntöä käyty monessa perheessä ja joidenkin on ollut todella vaikea päästä yhteisymmärrykseen lapsen nimestä tai jopa vaikea on ollut keksiä lapselle nimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niille miehille ei niin ole väliä sillä nimellä? Jos mun mies olis jo lapsena päättänyt että hänen lapsensa nimeksi tulee xxx niin kyllähän minä olisin siihen varmaan voinut suostua. Mutta ei hänellä ollut mitään ehdotonta suosikkinimeä (kuten ei kyllä mullakaan). Niinpä olemme yhdessä tehneet listoja ja niistä valinneet sellaiset nimet jotka molemmille sopivat.

Vierailija
4/33 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on keksinyt molemmille lapsille nimet. Pojan nimi tulee miehen suvusta ja tytön nimen mies taas jostain kalenterista luki.

Vierailija
5/33 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä niitä miehiä ei ole sitten kiinnostanut. Mun tutuissa perheissä yhdessä isä päätti nimet, äiti hyväksyi, toisessa äiti antoi listan josta mies valitsi ja kolmannessa vuorottain keksivät nimiä lapsille.

Vierailija
6/33 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehiä ei kiinnosta mikään.

Vierailija
7/33 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen Nainen on norsu lasikaupassa ja sairastuu äitiys- ja hoitovapaalla hybrikseen. Aijjuu, mutta se nimihän annetaan jo ennen hoitovapaata. No anyways, siitä se johtuu.

Vierailija
8/33 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies oli niin saamaton ettei edes osannut ehdottaa yhtään nimeä meidän tytölle. Sitten nakkeli EI:ä kaikkiin, mitä ehdotin. Lopuksi löytyi kompromissilla nimi.

Vierailija
9/33 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ensimmäisen nimen keksin raskausaikana. Lapsen synnyttyä emmin, olisiko se kuitenkaan hyvä, mutta mies halusi sen, joten miehen toivomuksesta lapsi sai minun keksimäni nimen.

Toinen nimi on kulkenut suvussa ja se päätettiin jo vuosia sitten aika lailla yhdessä vaikka sekin varmaan aluksi minun ehdotuksestani.

Vierailija
10/33 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minustakin se oli kaunis. Jos lapsi olisi ollut poika, se olisi saanut minun keksimän nimen.

Vierailija
11/33 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen nimi päätetään yhdessä. Näin yksinkertaistaen.

Vierailija
12/33 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ensimmäisen nimen keksin raskausaikana. Lapsen synnyttyä emmin, olisiko se kuitenkaan hyvä, mutta mies halusi sen, joten miehen toivomuksesta lapsi sai minun keksimäni nimen.

Toinen nimi on kulkenut suvussa ja se päätettiin jo vuosia sitten aika lailla yhdessä vaikka sekin varmaan aluksi minun ehdotuksestani.

meillä on muutenkin hyvin samanlainen nimimaku, joten nimestä ei tarvinnut hirveästi vääntää kättä. Pohdimme suurta määrää nimiä ja vain muutamien kohdalla mielipiteet menivät pahasti ristiin.

Vierailija
13/33 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yhdessä seikoiselle keksityistä nimistä kaksi tasaveroista vaihtoehtoa, joista mies päätti lopullisen nimen. Kuopuksen nimen hän taas keksi "vahingossa", se kun rimmaa esikoisen nimeen tavattoman hyvin :)

Ainoastaan kuopuksen toisen nimen "päätin" minä, se kun on aina ollut nimisuosikkini ja kulkenut esivanhemmillanikin.

Vierailija
14/33 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillakin nainen sivuuttanut ja pitänyt oman päätöksensä läpi. Joissakin tapauksissa miehen valitsema nimi on tullut vauvalle mutta nainen on puhnut ystävilleen ja miehellekin inttänyt jälkeenpäin, että nimi on hänen keksimä...

ja suurimmassa osassa perheistä MIEHEN sukunimi tulee sekä naiselle että lapsille.

Vierailija
15/33 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin on ehdotellut nimiä. Esikoisen nimestä päästiin heti sopuun. Kuopuksen nimi on kompromissinimi. Ei mikään suosikkini, mutta ainut joka kelpasi kummallekin. Nykyään olen tyytyväinen nimeen, vaikka se olikin miehen ehdotus.

Vierailija
16/33 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kuuli raskaudesta. Minustakin se oli ihan ok, ja se jäi kutsumanimiksi jo raskauden aikana. Ja se nimi myös lapselle annettiin. Toisesta nimestä ei päästy yksimielisyyteen, joten päätimme antaa vain sen yhden, koska kumpikin meistä inhoaa toista nimeään.

Vierailija
17/33 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikanaan olen saanut isäni ehdottoman nimen.

Omat 2 lastani ovat molemmat saaneet isänsä ehdottoman nimen.

Vierailija
18/33 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen etunimeä väännettiin kauan ja hartaasti. EHkä kappelin portailla päästiin viimein yksimielisyyteen nimesta :D

Keskimmäinen oli ainoa poikamme ja mies halusi pojalle ehdottomasti tietyn nimen tokaksi nimeksi. Ekaa nimeä mietittiin taas pää sauhuten nimilistat kädessä :D

Kolmas tenava oli ensimmäistä kertaa isänsä sylissä synnärillä, mies katseli tyttöä vähän aikaa ja totesi mulle, että tää on muuten ihan Nooran näköinen. Mitäs sanomista mulla tuohon oisi ollut ;P

Vierailija
19/33 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin norsuketjun AP. :D

Suomalainen Nainen on norsu lasikaupassa ja sairastuu äitiys- ja hoitovapaalla hybrikseen. Aijjuu, mutta se nimihän annetaan jo ennen hoitovapaata. No anyways, siitä se johtuu.

Vierailija
20/33 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei hyväksynyt minun suosikki nimeä jonka olisin halunnut antaa tytöllemme, joten laitoimme hänen valitseman nimen. Toisen nimen valitsin minä :)