Mitä säästövinkkejä arkielämässä muut kummastelee ?
Tätä ei monikaan tiedä mutta kun käytän pimpulia, pyyhkimisen jälkeen käyn läpi esim lavuaarin hanan, vessanpytyn vetimen jne. Kasvovedessä on alkoholia ja olen päätellyt käy loistavasti tähän tarkoitukseen.
Meillä on usean vkon ruokalistat ja käyn sunnuntaisin läpi mitä pitää ostaa.
En juurikaan osta mitään, meille ei tule ilmaisia muovipusseja. Vaunuissa on aina reppu. Käytän roskapusseina hedelmäpusseja, leipäpusseja, vaippapusseja jne.
Jos ostan jotain, laitan yhtä tavaraa vastaan 10 huutikseen.
En käytä talouspaperia. Ostin ns hikiliinoja joskus Etelä-Amerikasta ja löysin ne käyttämättöminä. Ruokailun jälkeen pyyhin liinalla, huuhtelen ja laitan kuivumaan. Iltapalan jälkeen vien pyykkikoppaan ja pesen nämä 60 asteessa.
Säilytän vanhat kirjekuoret, pakkaan niihin huutiksen tuotteet.
Osallistun aina kokeile ilmaiseksi juttuihin, mm activia, chiquita.
Kommentit (300)
Pimpuli tuntuu töhriintyvän viikkosiivouksen jälkeen sen verran runsaasti, että se sen jälkeen oikein tunnu houkuttelevan miestäni suuresti.
Miten pimpulin saa kunnolla puhtaaksi- voiko sen heittää pesukoneeseen ja missä asteessa kannattaa pestä vai onko käsinpesu ainoa mahdollinen keino? Entä onko parempi jättää huuhteluaine väliin vai ei? Itse tykkään huuhteluaineen tuoksusta pimpulissa ja siitä, että huuhteluaine poistaa pimpulakarvojen sähköisyyttä.
Kevätsiivouksia odotellen...
Paras ketju aikoihin, olen nauranut pissat housussa (pimpulissa?) ja kommentoinut itsekin mutta nyt tekis mieli sanoa että jos ei kaluttais tätä kuoliaaksi...?
Kiitos ja anteeksi, halaukset kaikille, ja KIITOS!!!
Käyn kaupassa vain kerran viikossa. Siinä säästää polttoainetta ja luontoa. Lisäksi hyvin suunniteltu ostoslista kertaviikkoiselle kauppakäynnille vähentää huomattavasti ns. turhien herkkujen tms. haalimista. Itse kun olen varsin perso kaikelle makealle, niin otan yleensä aina jonkun suklaapatukan tai karkkipussin kauppareissulta matkaani. Nyt voin ottaa herkkuni hyvällä omallatunnolla ostoskärryihin, koska se jää kertaviikkoiseksi.
Kaikki vaate- ja kenkäostokset pyrin tekemään huolella. Mietin, ovatko ne käytötarkoituksiini sopivat, monikäyttöiset ja laadukkaat. Hyödynnän myös paljon kirppareiden tarjontaa ja laitan itselleni sopimattomia/tarpeettomiksi käyneitä tavaroita eteenpäin.
Kosmetiikka- ja hygieniatuotteissa suosin uudelleen täytettäviä käyttöpakkauksia.
sellaista dildonpesuainetta. Meinasin jo tilata, kunnes tajusin, että pimpulilla saan dildoni hohtavan puhtaiksi!
Saatettiin juuttua vähän turhaankin pelkkään pimpuliin.
Eteläamerikkalaiset hikiliinat siihen kunniaan, joka niille kuuluu.
pimpuli vai hikiliina? Meillä on kaikenmaailman roiskeita siinä välitilassa (meinaan koko ajan kirjoittaa väliliha), kun en ole tainnut koskaan sitä seinää pyyhkiä. Nyt tarttis parhaan mahdollisen välineen pyyhkimiseen, koska tuskin jatkossakaan sitä kauhean ahkerasti puunailen.
Aattelin ehdottaa, et vois perinteiset kevätpihatalkoot korvata pimpuli-talkoilla..
Ja surukseni voin todeta, et mun mies on tainnut löytää uuden pimpulin, sen verta nassu kiilsi kun tuli "sähly-treeneistä"..et kaipa joku vasta pakasta vedetty uudenkarhea pimpuli sitte on parempi..voi surkeus..
Taidan sille sialle tarjota illalla vain niitä etelä-amerikkalaisia sifonetteja..et siinä sitte sutikoon niihin..
juttuihin, ap:n tavoin activiaan ja chiquitaan. Activialla pimpuli sai aikaan kivannäköisen pinnan ja hiivakin lähti. Chiquita on kokeilussa, pimpuli täynnä sinisiä tarroja, seuraavaksi vuorossa itse banaani. Tarroilla ei ainakaan merkittävää siivoustulosta saa aikaan, katsotaan sitten banaanilla.
ja hikiliinaakin menin kommentoimaan mut nyt mietin että aletaan olla kyl niillä rajoilla että mikä - tai kuka - onkaan pilkan kohteena.
mutta nauran silti vedet silmissä... en tavallisesti alapääjutuista niin välitä, mutta tämä on kyllä päivän pelastus -ketju! Kiitos, ap, naurusta, sitä tarvitaan tässä elämässä!
enkä sanonut sille etukäteen mitään. Mies alkoi nauraa vääränään tuota pimpulia...
ihan oikeesti mä varmaan putoon tuolilta kun naurattaa. Tää on legenda jo eläessään, päihittää vauvaperunan, pilluilkiön ja perseiset kädet mennen tullen. Siis oikeesti, pimpuli... voi jumalauta tätä touhua taas.. :D miks mä edes tulin tänne palstalle taas, nyt en pysty lopettaan nauramista...
Onneksi tuolla aikaisemmin jollain muullakin soivat hälytyskellot. Äidit, eikö teillä ole oikeasti parempaa tekemistä?
Onneksi tuolla aikaisemmin jollain muullakin soivat hälytyskellot. Äidit, eikö teillä ole oikeasti parempaa tekemistä?
eikö ole aika hienoa nimenomaan se, että ihan tyhjästä on monta ihmistä saatu nauramaan makeasti? Voi tätä hyväntuulen määrää! Kiva että av:llä ei tarvitse olla aina tukkanuottasilla. Jatkaa naiset!
se lukee tän ketjun... mikäli pimpuliltaan ja hikiliinoiltaan enää ehtii tän ketjun pariin :D
Ei tämä ketju oli "nyhjää tyhjästä" vaan nyhjää pimpulista!
Pimpuli saa treeniä kevään kunniaksi ja pimpuli kiittää!
pimpulasta ,vois vaikka jatkaa,että pillulla tei sitä ja tätä,puhe siitä mistä puute.
puhdistusta pimpulilla. Ostin oikein miehisen tuoksuisen nivean kasvovedenkin. Tiputtelen sitä muutaman tipan pimpuliin ja sitten vaan hankaan sillä miehen naaman pyörivin liikkein. Kaikki mustapäät on saaneet kyytiä ja mieskin tykkää. Kerrankin oli sitä mieltä että kannatti kuunnella minua!